omdat ik deze week veel te weinig tijd had voor krachttraining heb ik me bij deze ene training vandaag geconcentreerd op de grote compouds.
Ik trainde in een ander fitness centrum, waar alles nog nieuw voor me is, maar waar ik in de toekomst af en toe zal trainen.
Schouder
military Press
8x 20kg
8x 25kg
6x 25kg
5x 25kg
viel een beetje tegen, moest vrij vaak een knietje geven om een rep te kunnen maken
dumbbell upright row
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
4x 14kg
er waren geen db van 13 kg... 14 was wel erg zwaar
Borst
bench press
20kg 8x
25kg 8x
27,5kg 8x
30kg 7x
30kg 6x
en deze viel ontzettend mee... eerste keer dat ik de 30kg zonder spotter deed... Ben extra de barbell nog eens gaan nawegen om zeker te weten dat die toch echt 20kg was! En dat terwijl ik er eigenlijk een beetje angstig aan begon. De steunen waar ik de barbell in moest terug leggen zaten hoger dan ik gewend ben, vond ik een beetje eng om te starten, maar ging reuze goed.
incline db press
12kg 8x
10kg 7x
10kg 7x
14kg 8x met spotter
ook deze viel wat tegen, na die eerste set kreeg ik de 12 niet meer in uitgangspositie. Gelukkig kwam de eigenaar even binnen en kon ik vragen om even te spotten... dat redde de oefening nog wat.
rug
deadlift
8x 60kg
8x 70kg
8x 75kg
2x 80kg niet slecht, maar vorige keer had ik 4x 80 :unsure:
Lat pull down
8x 25kg
8x 30kg
5x 35kg
6x 35kg
back extentions
8x 11kg
3x 16kg
hier hebben ze een bankje dat echt voor back extentions bedoeld is. mijn starthouding is niet vlak, maar schuin omhoog... deze wil ik volgende keer in deze gym wat extra aandacht geven, is moeilijker.
een andere oefening die ik hier de volgende keer zeker wil proberen in de leg press... ze hebben hier zo'n apparaat waarbij je min of meer ligt en het gewicht omhoog moet duwen (in mijn vaste gym zit ik en duw horizontaal)
maar ik nu zat door mijn tijd heen en moest er als een haas vandoor