AndroidHealthClinic

Dinky's log

Lunges met een barbell dus? Want daar ben ik altijd een beetje angstig voor, omdat ik met lunges niet zo stabiel sta als met een squat. Gebruik meestal dumbbells, 2x14/2x16 maar met meer gewicht belast ik mijn handen / polsen -_- is dat een beetje te doen met die barbell of zwaai je alle kanten op?

• Topic Starter Topic Starter
daar liep ik inderdaad ook tegen aan dat dumbbells of schijven in mijn handen gewoon te zwaar werden.
Toen ben ik overgestapt op barbell. Eerst nog een paar keer met barbell walking lunges gedaan, maar dat durf ik nu niet meer aan, daarvoor is de barbell me te zwaar. Maar in het squatrek, ter plaatste lunges doen gaat prima. Soms heb ik even de neiging iets te zwalken, zoals jij het noemt. Dan eerst weer stevig staan, en dan geconcentreerd opnieuw beginnen. Gaat tot nu toe goed... hoe lang het goed gaat, moet ik ook al doende ondervinden.

deze week verder niet echt de mogelijkheid naar de sportschool te gaan. In de ochtend voor mijn patient wakker wordt wel gelegenheid wat oefeningen te doen.

Vanochtend:
push-ups handen schouder breed 10x
push-ups handen tegen elkaar 10x
push-ups voeten op het bed handen schouder breed 10x
push-ups voeten op het bed handen tegen elkaar 10x
planks 2x 60 sec(10sec pause) 3x20sec(1secpause)
pogingen gedaan tot handstand te komen, lukte me nog niet, wel kopstand 2x30 sec

iemand tips wat ik nog meer zou kunnen doen. gericht op borst-schouders-rug

daar liep ik inderdaad ook tegen aan dat dumbbells of schijven in mijn handen gewoon te zwaar werden.
Toen ben ik overgestapt op barbell. Eerst nog een paar keer met barbell walking lunges gedaan, maar dat durf ik nu niet meer aan, daarvoor is de barbell me te zwaar. Maar in het squatrek, ter plaatste lunges doen gaat prima. Soms heb ik even de neiging iets te zwalken, zoals jij het noemt. Dan eerst weer stevig staan, en dan geconcentreerd opnieuw beginnen. Gaat tot nu toe goed... hoe lang het goed gaat, moet ik ook al doende ondervinden.
Heb je dan een spotter bij je of doe je het gewoon alleen?

Ik heb eraan gedacht om die gekartelde barbell (geen idee hoe je dat ding noemt) ervoor te gebruiken, die is wat smaller en dan is evenwicht houden misschien gemakkelijker... Want het wordt wel echt tijd dat ik mijn lunges verzwaar.

Heb je dan een spotter bij je of doe je het gewoon alleen?

Ik heb eraan gedacht om die gekartelde barbell (geen idee hoe je dat ding noemt) ervoor te gebruiken, die is wat smaller en dan is evenwicht houden misschien gemakkelijker... Want het wordt wel echt tijd dat ik mijn lunges verzwaar.

Een "ez barbell"?
Ik denk niet dat dat zo comfortabel zal liggen, maar je kan het natuurlijk altijd eens proberen.

Een "ez barbell"?
Ik denk niet dat dat zo comfortabel zal liggen, maar je kan het natuurlijk altijd eens proberen.
Zo'n ding ja haha. Heb ooit een filmpje gezien van een vrouw die die op dezelfde manier gebruikte en ivm evenwicht vond ik dat er net iets prettiger uitzien. Misschien met een opgevouwen handdoek in m'n nek ofzo...
Ach ja, niet geschoten is altijd mis natuurlijk!

nee, ik doe het met een gewone barbell, zonder spotter, wel binnen de veiligheidsstangen van het squatrek.
En ach... dat evenwicht oefenen is gewoon een onderdeel van de oefening.

Ja ik ben gewoon een schijtluis omdat ik een keer door m'n rug gegaan ben :P Dus nu ben ik overal extra voorzichtig mee. Je haalt er in ieder geval wel een stuk meer uit, aan jouw logs te zien :)

niemand zit op een blessure te wachten. Ik ook niet. Ik ben dus ook echt wel voorzichtig.
Maar meer kracht en betere evenwichtscontrole onder belaste omstandigheid kan ook buiten de sportschool zeer positief zijn.... mocht ik nog niet genoeg redenen hebben om te gaan trainen ;)

ik heb net geregeld dat ik aan het eind van die lange(4 daagse) diensten, hier in dit dorp naar de sportschool kan. Tijdens de dienst kan ik niet weg, maar op deze manier kan ik deze week bijvoorbeeld in ieder geval nog wel zaterdag trainen YEAH!

vanochtend opnieuw
10x push-up handen schouder breed
10x push-up handen tegen elkaar
10x push-up handen schouder breed voeten op het bed (ongeveer 1m hoog)
10x push-up handen tegen elkaar voeten op het bed
3x plank zo lang mogelijk

Een lekkere ochtend workout Dinky.

ja hé... daarbij vanmiddag met mijn patiënt in de rolstoel 2 uur gaan wandelen... ik heb mijn beweging wel weer gehad vandaag.
Een patiënt op de waddeneilanden die bij mooi weer nog wel met de rolstoel naar buiten kan... soms lijkt werk op vakantie ;)

ja hé... daarbij vanmiddag met mijn patiënt in de rolstoel 2 uur gaan wandelen... ik heb mijn beweging wel weer gehad vandaag.
Een patiënt op de waddeneilanden die bij mooi weer nog wel met de rolstoel naar buiten kan... soms lijkt werk op vakantie ;)

Waar kom jij vandaan dan Dinky? Klinkt dichtbij. :p

ik woon in Purmerend, maar mijn patiënten kunnen door het hele land zitten. Nu sinds deze week heb ik een patiënt op Terschelling, vandaar dat ik dan ook 4 dagen continu moet, wordt anders te lastig met reistijden en wisseling van de wacht.

ik woon in Purmerend, maar mijn patiënten kunnen door het hele land zitten. Nu sinds deze week heb ik een patiënt op Terschelling, vandaar dat ik dan ook 4 dagen continu moet, wordt anders te lastig met reistijden en wisseling van de wacht.

Dat verklaard een hoop ja. Ik kom uit Den Helder. Texel dus dichtbij, vandaar ook de vraag. :)

Den Helder- Purmerend anders ook niet zo ver uit elkaar. Mooi stadje!

mijn knieen hielden me wakker vannacht.... dus die even aan het werk gezet vanochend:

10 bodyweight jump squat
30 bodyweight lunges
30 bodyweight squats
20 push ups

omdat ik deze week veel te weinig tijd had voor krachttraining heb ik me bij deze ene training vandaag geconcentreerd op de grote compouds.
Ik trainde in een ander fitness centrum, waar alles nog nieuw voor me is, maar waar ik in de toekomst af en toe zal trainen.
Schouder
military Press
8x 20kg
8x 25kg
6x 25kg
5x 25kg
viel een beetje tegen, moest vrij vaak een knietje geven om een rep te kunnen maken

dumbbell upright row
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
4x 14kg
er waren geen db van 13 kg... 14 was wel erg zwaar :rolleyes:

Borst
bench press
20kg 8x
25kg 8x
27,5kg 8x
30kg 7x
30kg 6x
en deze viel ontzettend mee... eerste keer dat ik de 30kg zonder spotter deed... Ben extra de barbell nog eens gaan nawegen om zeker te weten dat die toch echt 20kg was! En dat terwijl ik er eigenlijk een beetje angstig aan begon. De steunen waar ik de barbell in moest terug leggen zaten hoger dan ik gewend ben, vond ik een beetje eng om te starten, maar ging reuze goed.

incline db press
12kg 8x
10kg 7x
10kg 7x
14kg 8x met spotter
ook deze viel wat tegen, na die eerste set kreeg ik de 12 niet meer in uitgangspositie. Gelukkig kwam de eigenaar even binnen en kon ik vragen om even te spotten... dat redde de oefening nog wat.

rug
deadlift
8x 60kg
8x 70kg
8x 75kg
2x 80kg niet slecht, maar vorige keer had ik 4x 80 :unsure:

Lat pull down
8x 25kg
8x 30kg
5x 35kg
6x 35kg

back extentions
8x 11kg
3x 16kg
hier hebben ze een bankje dat echt voor back extentions bedoeld is. mijn starthouding is niet vlak, maar schuin omhoog... deze wil ik volgende keer in deze gym wat extra aandacht geven, is moeilijker.

een andere oefening die ik hier de volgende keer zeker wil proberen in de leg press... ze hebben hier zo'n apparaat waarbij je min of meer ligt en het gewicht omhoog moet duwen (in mijn vaste gym zit ik en duw horizontaal)

maar ik nu zat door mijn tijd heen en moest er als een haas vandoor ;)

schema: Benen

ik had me voorgenomen deze keer extra aandacht te geven aan opwarming. en dat heb ik ook gedaan

20x bodyweight squat
10x burpee
60 sec loopstoten
dit 3 keer

Vervolgens bij het trainen er mijn tijd voor genomen.
Wat langere pauzes gepakt, om toch meer gewicht te kunnen pakken.
Het hielp wel... alleen had ik aan het eind tijd te kort... heb me voorgenomen vanmiddag thuis 100 calfraises met 10 kg te doen

De training:
schema-benen28-8.jpg

ging erg goed... alleen was ik bij de leg extentions al behoorlijk uitgeput... daar dus maar even terug in gewicht.
Ik ben kapot nu! :) moe en tevreden;)

wat een werk hoor :thumbs:

Terug
Naar boven