Fitness Seller

Dinky's log

• Topic Starter Topic Starter
vandaag weer benen training

benen13-8.jpg

beetje rare training vond ik.
* squatten ging niet echt lekker. De bedoeling was toch zeker 1 keer 8x 60kg te pakken. Maar voelde me steeds misselijk worden, en ik denk niet dat puken van inspanning bij deze sportschool gewaardeerd word :cool:
*legpress ging toen weer een stuk beter, al was die 150 kg wel heel erg zwaar, maar oke.... is ook bijna tripel mijn BW
*Heel tevreden over de stif deadlift... had echt een heel goed gevoeld mbt de uitvoering. Kon naar mijn gevoel een stuk dieper dan anders. Heb nu telkens de vloer aangetikt... anders doe ik bij de SLDL maar tot halverwege de scheenbenen, omdat ik het gevoel heb als ik dieper ga dan mijn rug te gaan bollen.... nu niet.

Achteraf wel tevreden over de training, op het moment zelf voelde niet alles even lekker ;)

Lekkere beentraining. Die zal je best voelen zeg. :p
Bij SLDL heb ik altijd een bolle rug. Ik sta op een stepper en kan dan dieper reiken. Maar dat gaat niet met een holle rug.
Tenzij ik het helemaal verkeerd doe. :eek:

sldl moet je met een holle rug doen. Als je rug bol word pak jij je hams veel minder aan. Het gaat er niet om hoe diep je gaat maar hoe jij je hams aanpakt.
Dus hou je rug goed hol en dan zakken....

@Dincky het kan gebeuren dat jij je niet zo lekker voelt, heeft iedereen wel eens (kan bv aan je periode cyclus liggen) . Maar het kan ook te maken hebben met je voeding...hou dat even in de gaten

Wat eten betreft... toevallig heb ik het net afgelopen weekend een keer niet zo nauwgezet bijgehouden. Ik was in bij mijn ouders, en dan eet ik toch altijd wat ongezonder. Het zou kunnen dat ik die dagen wat over-gecompenceerd heb. Ik bedoel; een paar stukjes kaas en wat komkommer bij de borrel in plaats van 250 gr kwark met een stuk fruit.
ergens een ijsje... en dan geen aardappel bij het avond eten.
Maar goed dat was een paar dagen. Verder hou ik het altijd vrij strikt bij
maandag 6-8: 1724 cal; 142 gr KH; 169gr Eiw; 50gr V
dinsdag 7-8: 1801 cal;162gr KH; 173 gr Eiw; 42 gr V
woensdag 8-8: 2011cal; 168grKh; 183 gr Eiw; 61 gr V (hier zat ik dus wat hoger)
donderdag 9-8: 1816 cal; 139 gr Kh; 194 gr Eiw; 47 gr V

gisteren 13-8: 1851 cal; 158gr KH; 185 gr Eiw; 48 gr V
en vandaag moet ik nog een paar maaltijden maar kom op
1843 cal; 160gr KH, 173 gr Eiw, 50 gr V

redelijk consistent toch?!

oke mijn training vandaag
ik hoop dat vanavond of zo inderdaad blijkt dat mijn cyclus mij parten speelt, want het liep ook vandaag niet echt schitterend. Alhoewel achteraf dan weer blijkt dat ik bij alle oefeningen toch weer iets meer gewicht gepakt heb of iets meer reps (behalve bij de benchpress, die ging echt rottig) Had ik toch het gevoel dat de training niet echt lekker liep. Maar misschien wil ik ook wel te veel te snel.... zit ook wel in de aard van het beestje.(niet gauw tevreden met mezelf)

borst-schouders-triceps14-8.jpg

Rug- Biceps

Vandaag weer lekker getraind. Echt weer zo'n training waar je van geniet terwijl je bezig bent ;)

Rug-biceps18-8.jpg

Deadlift:
vorige PR was in Dec 2011... 1x 80kg met heel veel moeite
Nu 4x 80kg... en volgens mij betere uitvoering :lifter: dit gaat de goeie kant op!

Bent-over-Row:
45kg is kantje boordje... moet ik heel erg opletten niet te gaan rukken... maar is ook een nieuwe PR

Dumbbell curl:
tegen de tijd dat ik hier was met mijn training was de boks-power training aan de gang en ze begonnen vandaag gelijk met dumbbells pakken... waardoor ik erg beperkt werd in wat over bleef :rolleyes:
9kg was verdwenen
nog even 2 reps met 10kg eruit geperst... maar daar was ik toch echt wel aan het cheaten ;)

Hierna nog een klein stukje gaan hardlopen, maar ik was al behoorlijk leeg en 't was me te warm. Niet veel bijzonders dus.

Mooie training Dinky. En lekker hoor die PR's. Gaat helemaal de goede kant op. :haha:
Misschien moeten wij oudjes een keer een ouwe lulle trainng organiseren. :rolleyes:

zou ik wel leuk vinden... alleen komt er bij mij weer een erg drukke werkperiode aan. Het wordt nog een hele kunst om een beetje een redelijk trainings ritme aan te houden. Laat staan als ik dat een tijd op voorhand moet afspreken.
(ik werk komende week 120 uur... ik hoop dat het een beetje rustige nachten worden :rolleyes:)

zou ik wel leuk vinden... alleen komt er bij mij weer een erg drukke werkperiode aan. Het wordt nog een hele kunst om een beetje een redelijk trainings ritme aan te houden. Laat staan als ik dat een tijd op voorhand moet afspreken.
(ik werk komende week 120 uur... ik hoop dat het een beetje rustige nachten worden :rolleyes:)

Hoeft ook niet gelijk volgende week toch. Misschien ergens nov, dec, jan, feb. Kunnen dan gelijk even kijken of flex of muscle & fitness iets ziet in sponsoring van oudjes in de sportschool.
En wellicht kunnen we dan bij Mascha terecht. (zomaar even een idee hoor) :rolleyes:

Flex of Muscle en fitness nog wel.... daar zou ik nou zelf nooit op komen.

Maar 't zou natuurlijk wel errug leuk zijn ;)

Als ik weer een beetje in orde ben dan ben ik er voor te porren hoor.
Maar of ze ons oudjes willen sponseren?? Misschien krijgen we allemaal een gratis rolator te leen en een glas voor ons kunstgebit.

Als ik weer een beetje in orde ben dan ben ik er voor te porren hoor.
Maar of ze ons oudjes willen sponseren?? Misschien krijgen we allemaal een gratis rolator te leen en een glas voor ons kunstgebit.

Is een kwestie van inpakken. :p Een artikel over oudere BB'ers die zich in het zweet werken. Kan er gelijk een voeding en supplementen reclame gepromoot worden. :cool:

als jij het inpakken doet wil ik best meewerken... als ik maar niet te veel moet uitpakken ;) hahaha

ondanks een slechte nacht en een collega die "vergeet" dat ze mij moest aflossen en zodoende 3 uur van mijn enige vrij middag deze week afsnoept... moest er (juist omdat het mijn enige vrije middag deze week is) toch getraint worden.
Benen dag .... en 't was warm :rolleyes:

benen20-8.jpg

*squat; ging niet echt lekker... ik denk dat ik eens wat meer aandacht aan de opwarming moet geven, dat ik te snel te veel wil.
* leg press; vandaag zoveel moeite met de 140kg, dat ik het niet zag zitten de 150 nog te proberen. Toch tevreden dat ik die 140 goed vol gemaakt heb.
* Lunges: is dat nou logisch dat ik met lunges bijna evenveel kan pakken als met squat? ik vind dat zo raar? het was vooral hierdoor dat ik denk dat ik bij squat misschien meer aandacht aan de opwarming moet geven. Tegen de tijd dat ik aan de lunges ben ben ik wel goed opgewarmd ;)
*leg extentions en leg curl op een ander apparaat gedaan (nu met van die steek gewichten) De apparaten die ik gewoonlijk gebruik hebben als voordeel (vind ik) dat de benen los van elkaar bewegen. Ik moet dus echt met elk been afzonderlijk de helft van het gewicht pakken en weet zeker dat het dominante been niet stiekem meer pakt.

Mooie benen training! Mooie legpress ook.

thanks Natty.

Hoe doe je de lunges dan?

Normaal gezien zou je wel meer moeten squatten inderdaad. Maar goed, geen lichaam is hetzelfde.

Vind ze beide wel sterk hoor!

dat bedoel ik; voor de lunges leg ik de bar op dezelfde manier op mijn schouders als bij de squat. Dan vooruit uitstappen, omhoog komen, en terug stappen.
Die laatste serie moest ik wel heel erg concentreren om goeie balance te houden... maar dat hoort er toch gewoon bij.

Sterk hoor, je gaat erg goed vooruit!

thanks, ik blijf het gewoon proberen hé.... al zit een bech press van 70 kg er nog lang niet in ;)

Terug
Naar boven