MuscleMeat

Dinky's log

En kon je je bed uitkomen vanmorgen? :P
Meesterlijke benentraining, echt goed..

• Topic Starter Topic Starter
En kon je je bed uitkomen vanmorgen? :P
Meesterlijke benentraining, echt goed..

thanks, ja ging nog aardig goed. ;) Ik voel ze wel, zowel mijn quads als mijn glutes. En toen ik daarnet de EZ-bar op mijn knieën legde voor ik op het bankje ging liggen voor de FrenchPress.... dat was ff niet leuk:rolleyes:
maar verder gaat het prima

Vandaag: Schouders/borst/triceps
1/Military Press
8x 20kg
8x 22,5kg
8x 22,5kg
8x 22,5kg
eindelijk 3setjes 8reps, alleen de laatste reps een kniebounce gegeven. Ik hoop zo dat dit weer een begin van de weg omhoog is!

2/upright row (EZ-bar)
8x 25kg
8x 25kg
6x 25kg
6x 25kg

3/side raise
8x 5kg
8x 6kg
8x 6kg
6x 6kg

4/ Barbell Bench press
8x 20kg
8x 30kg
8x 32,5kg
6x 35kg +2x met hulp spotter
Goeie bench dag vandaag, toch weer iets omhoog met het gewicht :D

5/Incline bench press
8x 28kg
8x 28kg
6x 28kg +2 met hulp spotter
6x 28kg +2 met hulp spotter

6/Dumbbell fly
8x 6kg
8x 7kg
8x 8kg
8x 8kg (hierbij verliezen de laatste paar reps aan form, hou ik mijn armen iets meer gebogen)

7/french press
iets andere uitvoering, door instructies spotter. Nek op de rand van het bankje, hoofd eroverheen. en dan bij de uitvoering zover mogelijk door naar beneden en de armen gebogen houden, zodat de bar dicht bij je gezicht blijft. Lichter gewicht gepakt en veel meer reps....
15x 12,5kg
15x 12,5kg
15x 12,5kg
4x 15kg.... 12,5 is eigenlijk aan de lichte kant, 15 is dan weer loei-zwaar

overhead extention niet meer aan toe gekomen, te lange pauzes gepakt, was al bijna 2 uur bezig.

kreeg na afloop een complimentje van de sportschool houder over mijn figuur..... helemaal glunderend gezicht zei hij "we zijn erg trots op je"
Doet een mens toch goed, ik had eigenlijk al een hele tijd het gevoel dat niet zo gewaardeerd werd wat ik aan het doen ben. Blijkt dat nu toch mee te vallen ;)

Wow :eek: mooie training. Een beetje aan de lange kant denk ik.
Maar voelt het goed dan gewoon gaan.

Die fly's is wel vermoeiend ja. Ik doe altijd iets gebogen armen, beter voor de schouders ook. Zolang het maar geen dumbbell presses worden toch. :p

En dan een compliment krijgen. Hahaha daar ga je wel van groeien.;)

ja, ik stond zelf ook te glunderen geloof ik ;)

vandaag stond rugtraining op het programma... en ik had nog flink spierpijn hier en daar, mijn glutes, mijn schouders, mijn triceps.
Sommige oefeningen ben ik voluit gegaan, andere heb ik een beetje gas terug genomen

Hier komt ie:

1/Deadlift
8x 70kg
8x 70kg
8x 80kg
7x 80kg... balen dat ik die laatste er net niet meer uit kreeg

2/ Bent over row
de starthouding alleen deed al zeer aan mijn glutes
8x 35kg
8x 40kg
8x 45kg
6x 50kg.... cheeting baby whoooeeeew, die romp was echt niet meer horizontaal

3/ back extention
8x 10kg
6x 15kg
6x 15kg
6x 15kg... 'k heb wel eens meer getilt

4/ Lat pull down
8x 30kg
8x 30kg
8x 30kg
8x 30kg
toch wel een flinke deload, zoveel mogelijk geconcentreerd op lats isoleren en triceps ontzien.... die piepten en kraakten dan de buren het konden horen ;)

lat pull down revers grip narrow (wordt het meer een biceps oefening eigenlijk)
8x 35kg
8x 40kg

5/ Seated conc biceps curl
8x 7kg
8x 7kg
6x 7kg
6x 7kg

6/biceps curl
10x 6kg
10x 7kg
8x 8kg
8x 8kg
8x 8kg

nou zou ik morgen weer benen moeten doen, maar moet onverwachts vannacht weer werken, ik hoop dat ik nog een beetje kan slapen vannacht. En dat mijn glutes morgen een beetje bijgetrokken zijn,Anders wordt het een slappe training.

Mooie training! Op sommige oefeningen hebben bijna dezelfde gewichten. Maar je DL en je BOR zijn wel veel sterker!

Lekkere training Dinky. Hele mooie DL en BOR. Impressive.

Vanochtend voor de verandering weer een keertje meegedaan met een bodypump les, spieren even laten schrikken met een flinke pomp.
gewicht lekker laag gepakt... kon ik me meer concentreren op tempo en ritme
is niet echt mijn stijl ;)

ik zet deze vraag toch ook nog even in mijn eigen logje... ik had er een apart topic van gemaakt maar krijg daar weinig reactie. Misschien dat iemand van jullie een tip heeft:

tot nu toe heb ik steeds mijn vetmeting in de sportschool laten doen met een huidplooi meter.

nu heb ik deze week opnieuw whey besteld en kon daarbij als extratje een metacal body fat caliper krijgen.

leuk, kan ik het ook zelf meten....
alleen, nu ik hem thuis heb zie ik dat op de bijgeleverdde instructies voor vrouwen staat dat je de meting doet ter hoogte van
suprailliac- bovenbeen- en triceps
Triceps? lijkt me dat ik dit nooit zelf goed kan pakken en meten?

Ook bij http://www.linear-software.com/online.html staat bij alle systemen voor vrouwen de triceps ertussen. Hoe doen jullie dat?

ik zet deze vraag toch ook nog even in mijn eigen logje... ik had er een apart topic van gemaakt maar krijg daar weinig reactie. Misschien dat iemand van jullie een tip heeft:

tot nu toe heb ik steeds mijn vetmeting in de sportschool laten doen met een huidplooi meter.

nu heb ik deze week opnieuw whey besteld en kon daarbij als extratje een metacal body fat caliper krijgen.

leuk, kan ik het ook zelf meten....
alleen, nu ik hem thuis heb zie ik dat op de bijgeleverdde instructies voor vrouwen staat dat je de meting doet ter hoogte van
suprailliac- bovenbeen- en triceps
Triceps? lijkt me dat ik dit nooit zelf goed kan pakken en meten?

Ook bij http://www.linear-software.com/online.html staat bij alle systemen voor vrouwen de triceps ertussen. Hoe doen jullie dat?

Door iemand anders laten meten. :p Enne niet zeuren gewoon in je slip en bh en laten meten. En laat je dan ook goed bekijken. (nee niet dirthy)
Waar moet je meer werk van maken of waar loop je iets achter.
Dat soort dingen dus. ;) succes

Ik heb er een met een schuifje. Dan kan je meten en pas daarna aflezen.

Door iemand anders laten meten. :p Enne niet zeuren gewoon in je slip en bh en laten meten. En laat je dan ook goed bekijken. (nee niet dirthy)
Waar moet je meer werk van maken of waar loop je iets achter.
Dat soort dingen dus. ;) succes

zou inderdaad makkelijk zijn als er iemand was die dat voor mij kon doen. Die is er niet. Sportschool wil max 1x in de 3 maand.... en dat duurt zo lang ;)

Ik heb er een met een schuifje. Dan kan je meten en pas daarna aflezen.
welke meetpunten gebruik jij dan AbFab?

zou inderdaad makkelijk zijn als er iemand was die dat voor mij kon doen. Die is er niet. Sportschool wil max 1x in de 3 maand.... en dat duurt zo lang ;) .....

Heb je dan niemand? Dat kan toch niet. Is er geen vriendin die het bij je kan doen? Partner? Hoeft toch ook niet perse in de sportschool gedaan te worden.
Ik gebruik wel altijd dezelfde moment. Daar bedoel ik mee, na mijn 2e maaltijd en voor de training.

Misschien heb je hier wat aan. :cool:

nee, geen partner, geen familie in de buurt
vriendinnen heb ik nooit gehad
ik zie het niet echt zitten om dit aan buren of collega's te vragen

Vrouwlijke DBB meet organiseren en dan iemand vragen? :cool:

nee, geen partner, geen familie in de buurt
vriendinnen heb ik nooit gehad
ik zie het niet echt zitten om dit aan buren of collega's te vragen
Ik hoef je toch niet zielig te vinden. ???
Vrouwlijke DBB meet organiseren en dan iemand vragen? :cool:
Precies. En anders doe ik het wel. Mag jij mij knijpen met de tang. :o
Ik gebruik trouwens deze; http://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/vetpercentagemeter/sequoia-fitness/defender-bodyfat-caliper/

Ik hoef je toch niet zielig te vinden. ???

nee hoor je hoeft mij niet zielig te vinden... ik heb zelf mijn leven zo ingericht, hiervoor gekozen.
Ik zoek alleen een manier om dingen zelf te kunnen doen... is die er niet. Verzin ik er wel wat anders op.

nee hoor je hoeft mij niet zielig te vinden... ik heb zelf mijn leven zo ingericht, hiervoor gekozen.
Ik zoek alleen een manier om dingen zelf te kunnen doen... is die er niet. Verzin ik er wel wat anders op.

Nou gelukkig. Dacht ik ook wel hoor. :p En die meeting, ach doe ik wel als we een keer samen trainen. :)
De spiegel is toch de beste manier van meten. Tenzij je onder de 8% wilt duiken, dan zou ik wel elke 2 weken meten. Just to be safe.

Nou gelukkig. Dacht ik ook wel hoor. :p En die meeting, ach doe ik wel als we een keer samen trainen. :)
De spiegel is toch de beste manier van meten. Tenzij je onder de 8% wilt duiken, dan zou ik wel elke 2 weken meten. Just to be safe.

:roflol: hahahaha :roflol:.... 8%? op dit moment moet ik nog erg mijn best doen om onder de 25% te komen. :D
Volgende week meten ze in de sportschool weer mijn vetpercentage, ik ben benieuwd wat die laatste 3 maand gedaan hebben

Terug
Naar boven