AndroidHealthClinic

Dinky's log

• Topic Starter Topic Starter
schouders/ buik

military press
vandaag voor de eerste 4 sets, die ene stang gepakt die iets lichter is. Ik dacht dat die 17,5kg was... maar ik twijfel... dus ga ff uit van 17
voor de laatste set de 20kg stang gepakt.

17kg x8
17kg x8
19,5kg x8
19,5kg x8
20kg x8

(ik twijfel vooral omdat die laatste set toch echt veel zwaarder aanvoelde)

DB shoulder press (seated)
6kg x8
7kg x8
8kg x8
9kg x9
10kg x9

side raise
3kg x8
4kg x8
5kg x8
5kg x8
6kg x6

front raise
3kg x8
4kg x8
5kg x8
5kg x8
6kg x8

upright row EZ-bar
17,5kg x8
20kg x8
22,5kg x8
22,6kg x8
25kg x6

leg raises
hanging leg raises 3x8
hanging knee raises 2x8

het hangen alleen vind ik al zwaar. de leg raises? ik denk dat uitvoering nog een stuk beter zou kunnen/moeten.... maar ging al wat beter dan vorige week. Ik denk dat ik er nog te veel een schop van maak ipv een gecontroleerde beweging.

planks
front-left-front-right-front telkens 45 sec

eigenlijk alle oefeningen zwaarder gedaan dan vorige week behalve de planks
dus of ik heb vorige week niet zwaar genoeg gepakt/ of ik had vandaag een erg goeie dag.

Dat is een lekkere training Dinky, very nice.

thank Ron... t'voelt inderdaad goed ;)

Mooie schoudertraining hoor. Ik heb het vandaag met bijna de zelfde gewichten gedaan na maanden niets doen.. Viel me tegen hoor
Diehangende legraises is ook zwaar voor je grip.. Zonder sterke grip in je handen kan je niet veel. Heb wel eens gezien dat er soort van elleboogsteunen zijn waar je dan in hangt dan worden je handen iets gespaard

ik ben vandaag echt doorgegaan met die hangende leg raise, meer voor het hangen dan voor de buikoefening. Ik dacht, ik wil op een bepaald ogenblik ook leren pull ups doen.... dit lijkt me een goed begin ;) of het klopt weet ik niet.

De volhouder wint... Dus dan klopt het altijd

Ik kan niet anders zeggen dat ik het een erg nette training vind, en die pull ups, word een eitje:P
Doorzettingsvermogen is all you need;)

benen training

Training Terschelling. Korte training. Het is winter en dan is er op zondag geen vroege boot. En ik moet toch op tijd aan het werk. Inkorten dus!

BB Squat
40kg x8
50kg x8
60kg x8
65kg x8
65kg x4

vertical leg press
95kg x8
95kg x8
95kg x8
95kg x8
100kg x4 phhuut, die leg pres hier is veel zwaarder dan die in Purmerend :rolleyes:

Lunges
40kg x14.... en toen verloor ik even mijn evenwicht kletter, die bar op de safeties, en ik ook. Auw... niet ernstig, niks kapot, wordt wel een mooie blauwe zijkant... voorlopig geen bikini voor mij ('t is gelukkig winter ;) )
3min pauze.... dan opnieuw

40kg x16
40kg x16
40kg x16
40kg x16... kon het niet opbrengen om zwaarder te gaan.

romanian deadlift
blijkt dat wat ik doe eigenlijk meer een RDL is dan een SLDL hoe ik het vorige week nog noemde. oeps

40 x8
50 x8
50 x8
50 x8

en toen was de tijd op.

Mooi dat je een fail je training niet laat verzieken. Top doorzettingsvermogen dus.

Je traint in veel verschillende plaatsen of niet? Knap zo nog icm je werk.

Mooie trainingen hoor!

nee zeg Ron.... als ik voor elke blauwe plek moet ophouden. Dan is het haast de moeite niet om te beginnen hahahaha.

Ik train momenteel op 2 plekken.
Purmerend (thuishaven) dit gaat veranderen in december
en Terschelling, daar heb ik eens in te 3-4 weken een klant waarbij ik 4 dagen continue werk. Ik regel het dan zo dat ik voor ik start nog een training kan pakken en als ik klaar ben, voor ik weer op de boot stap. (dit zal duren zolang die klant er is)
Vanaf December ga ik in Haarlem trainen (dat wordt mijn nieuwe thuishaven)

Valt nog mee, dacht op meer plekken. :)
je werkt ook in de zorg toch?
Ben zelf soms veel aan het schuiven met trainingen, maar vind toch steeds een gaatje:p

ja, terminale thuiszorg (altijd minimaal 24 uursdiensten)
tja als je onregelmatig werkt, en/of studeert is een vaste trainingstijd niet altijd realiseerbaar. Maar uit ondervinding weet ik als je echt wil is vaak veel meer mogelijk dan je zou denken.
Het loopt bij mij ook "wel eens" mis maar meestal krijg ik het aardig ingepast ;)

mooie squats hoor

nee zeg Ron.... als ik voor elke blauwe plek moet ophouden. Dan is het haast de moeite niet om te beginnen hahahaha.

Ik train momenteel op 2 plekken.
Purmerend (thuishaven) dit gaat veranderen in december
en Terschelling, daar heb ik eens in te 3-4 weken een klant waarbij ik 4 dagen continue werk. Ik regel het dan zo dat ik voor ik start nog een training kan pakken en als ik klaar ben, voor ik weer op de boot stap. (dit zal duren zolang die klant er is)
Vanaf December ga ik in Haarlem trainen (dat wordt mijn nieuwe thuishaven)

Verhuizing in peto? Of ga je gewoon ergens ander trainen.

dank je Robke
Gewoon ergens anders trainen Ron, niet verhuizen

vanochtend 1,5 uur gewandeld, 7km ongeveer, niet echt op de klok gekeken of nagemeten, maar op mijn verste punt was ik 3,6 km van 'huis'
mag ik lekker weer iets meer eten ;)

ja, terminale thuiszorg (altijd minimaal 24 uursdiensten)
tja als je onregelmatig werkt, en/of studeert is een vaste trainingstijd niet altijd realiseerbaar. Maar uit ondervinding weet ik als je echt wil is vaak veel meer mogelijk dan je zou denken.
Het loopt bij mij ook "wel eens" mis maar meestal krijg ik het aardig ingepast ;)

Zwaar terminale thuiszorg. werk zelf in psychiatrie nu.
Het is idd puzzelen, maar lukt meestal wel. dan heb ik 1 werkplek, das nog meer te doen dan wisselende natuurlijk.

Schema: borst- triceps

training Terschelling

bb bench press
20kg x8 (opwarmen)
20kg x8
25kg x8
27,5kg x8
30kg x8
32,5kg x8

incline bb press
20kg x8
22,5kg x8
22,5kg x8
22,5kg x8
25kg x6

incl DB fly
8kg x8
8kg x8
8kg x8
9kg x8
9kg x8

cable fly
10kg x8
15kg x8
15kg x8
15kg x8
16kg x8
beetje raar deze oefening nu derde keer in mijn schema en al 3 keer op een andere plek getraind... en heb het gevoel dat de ene machien een stuk zwaarder traint dan de andere

french press
17,5kg x8
17,5kg x8
17,5kg x8
19kg x8
19kg x8

ook hier beetje nadeel van trainen op een andere plek... deze EZ bar had een wat andere hoek en kon veel moeilijker mijn polsen goed houden.

overhead extention
5kg x8
6kg x8
6kg x8
6kg x8
7kg x4

Bench dips (voeten op bankje)
8x bw
8x bw
8x bw
6x +5kg schijf op schoot
6x +5kg

ik was weer mooi uitgerust na 4 dagen niks doen (werken) dat kon ik bij de bench presses goed voelen.
aardig wat extra gewicht gepakt.
Daarna was het extra voordeel wel weer opgebruikt ;)
Heerlijke training ;)

Terug
Naar boven