Fitness Seller

Dinky's log

Lekkere training weer. Ik heb dat gevoel van verschil ook altijd hoor. De ene sportschool en machine is de ander niet.
Ik heb het ook met dumbbells. Maar goed het gaat om de training niet om het gewicht.

Mooie training weer Dinky;)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt, was er zelf ook wel happy mee.

tja, valt dan alleen soms zo tegen denk je heel wat te kunnen :rolleyes:

Ik weet het zeker dat al die machines anders qua geveoel van gewicht werken.
Op mijn vorige sportschool stonden er 2 leggpress machines naast elkaar en op de een was je altijd veel sterker.... hoe kon dat nou weer? :)
Bij mijn nieuwe sportschool voelde de dumbbells ook ineens zwaarder aan als op mijn oude sportschool. Of dat nu klopte of dat het tussen mijn oren zat ????
Gaat er toch om dat je lekker bezig bent en het gewicht zelf is eigenlijk niet belangrijk maarrrrr je blijft je er toch een beetje op richten. Gek hoor.
Maar weer lekker bezig geweest hoor

klopt... en ik heb er toch nog wat "last" van dat ik eigenlijk begonnen met het omgekeerde. De nadruk lag op krachtwinst, steeds zwaarder pakken, sterker worden. Het is eigenlijk pas de laatste tijd dat ik me veel meer ben gaan richten op spiervolume kweken, meer vorm. Waarbij het accent toch iets anders komt te liggen. Ik pak nu meer sets, meer herhalingen.
Maar ben ergens toch steeds nog een beetje ontevreden (is een groot woord) als ik niet zoveel gewicht gepakt heb. Al weet ik dat dat niet het belangrijkste is

Aard van het beesie... zeg ik altijd
Laat me zelf ook meesleuren als ik die gespierde gasten met hele zware gewichten zie smijten... maar ik kan dat ook mee doen en zware gewichten pakken en minder reps... maar het is niet altijd verstandig. Volume en het strakke is toch waar een BB het voor doet en de powerlifter doet het voor de kracht maar de buik is vaak ook groter

rug-biceps

deadlift
60kg x8
65kg x8
67,5kg x8
70kg x8
72,2kg x4

dat ging in ieder geval weer een stuk beter dan vorige keer ;)

bent-over-row
20kg x8
30kg x8
37,5kg x8
40kg x8
40kg x6

4de set rep 7-8 beetje gesjoemeld

lat pull down
25kg x8
30kg x8
30kg x8
35kg x8
35kg x5

chin up
4x3 reps 1x2reps alles BW

seated cable rowplates
10 x8
12 x8
14 x8
14 x8
16 x8

dumbbell curl
8 x8
9 x8
10 x8
10 x8
11 x8

conc curl
7kg x8
7kg x8
7kg x6
7kg x6
7kg x4
die wilde niet echt meer.... beetje leeg :rolleyes:

gesjoemeld :O

:o ja... beetje rukken:o oeps

nou voor deze keer dan.. we vergeven het je ;)

phwjoee... gelukkig ;)

nette pull ups en bentover row!
Denk als je met pullups begint, je er nog meer kan pakken.

dank je, ja dat denk ik ook. Maar omdat ik ze nog steeds met smalle grip, handpalmen naar me toe pak, beschouw ik ze nog meer als een biceps oefening dan als rug oefening, en komen ze dus verderop in het lijstje.
Eigenlijk hoop ik dat als ik straks in Haarlem ga trainen, dat ik daar assisted pull ups kan gaan doen, wijde grip, dus meer rugoefening, dan kan ik ze ook eerder in de training doen

mijnredenering hoor, weet niet of die echt ergens opslaat ;)

dank je, ja dat denk ik ook. Maar omdat ik ze nog steeds met smalle grip, handpalmen naar me toe pak, beschouw ik ze nog meer als een biceps oefening dan als rug oefening, en komen ze dus verderop in het lijstje.
Eigenlijk hoop ik dat als ik straks in Haarlem ga trainen, dat ik daar assisted pull ups kan gaan doen, wijde grip, dus meer rugoefening, dan kan ik ze ook eerder in de training doen

mijnredenering hoor, weet niet of die echt ergens opslaat ;)

chin ups die pak ik zelf ook bij mijn biceps;)
En van wijd optrekken krijg je een mooie wijde rug van.. en die assisted pull ups, gaan goed komen hoor.
Voor je t weet doe je ze zonder:p
Goed getraind hoor.

Nou was ik vanmorgen aan het trainen. En er lopen best wat brede gasten rond, trouwens allemaal upperbody trainers vergeten altijd hun benen.
Maar goed er was er eentje die ging naar de pullup/dip machine. Mijn gedachte was dat hij wel ff BW zou gaan optrekken.
Wijde grip had hij wel. Maar dan wel met 40kg ondersteunend gewicht, tja toch ff gekeken hahaha.
Ik bouw het op van 30 naar 10kg ondersteuning, dus lang niet slecht. Ooit zonder.

de bedoeling is natuurlijk zo snel mogelijk zonder assistentie!

Op dit moment lukt mij dat nog niet, maar ik heb zo'n pimpelpaars vermoeden dat dat ook veel met techniek te maken heeft.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ik die pull ups wel onder de knie krijg.
Maar het is vor mij nu nog geen doel op zich. Ik vind het een gave oefening die ik graag wil leren, maar het gaat er toch om die brede rug te kweken, is het niet met pull ups... dan op een andere manier ;)

Netjes! Doe je de BOR met de olympische stang? Sterk hoor!

inderdaad. ja die gaat ook aardig de laatste tijd

je roept ons maar hoor Dincky dan geven we bij het optrekken wel even een kontje :)

heerlijk hè, die bereidwillige koene ridders altijd :D

Terug
Naar boven