Fitness Seller

Dinky's log

ziet er heftig uit die scarecrow
Is ook meer voor herstel van de schouderkoppen
misschien moet ik het ook maar eens proberen

• Topic Starter Topic Starter
hij is echt zwaar hoor.... ik zou het met een zieke schouder niet doen

borst- triceps

Vandaag eigenlijk benen -dag, maar er stonden een paar gasten in het squatrek te trainen voor de olympische spelen.... heb dus maar eieren voor mijn geld gekozen en vandaag Borst- training gepakt ;)

BB-bench press
opwarmen 17,5kg x8
27,5kg x8
30kg x8
30kg x8
30kg x8
32,5kg x8 ging zo goed.... ik doe er nog een schepje bij
35kg x6 :D

incline bench press
20kg x8
22,5kg x8
25kg x8
27,5 kg x8
30kg x4 whoohooo

dumbbell fly
8kg x8
8kg x8
9kg x8
9kg x8 (ging zwaar... wat doe ik??)
10kg x8 spotter gevraagd.... (10kg ging beter dan 9kg... en spotter heeft niks aangeraakt --> it's all in the mind ;) )

cable fly
10kg x8
12,5kg x8
12,5kg x8
12,5kg x8
12,5kg x8

french press
17,5kg x8
20kg x8
22,5kg x8
22,5kg x8
22,5kg x8 (die laatse was pushen :p bijna mijn tanden kapot gebeten)

en toen kwam er een hele school wannabees binnen... pikten alle bankjes en dumbbells in er was geen ruimte meer om je kont te draaien :eek:
Overhead extention nog staand gedaan met 6kg, maar ik kreeg echt mep-neigingen naar die gasten die in de weg kwamen lopen.
Voor het uit de hand liep, toch maar besloten mijn training af te breken ;)

ben die soorten kerels echt kotsbeu.je kan je niet eens meer in je vel voelen.
bah

Top training. En die gastjes ach, niks van aantrekken.

Als je daar naast gaat staan met jouw gewichten dan gaan ze van schaamte toch wel weg?

zouden ze wel willen maar kunnen ze niet... t'is een klas van een of andere middelbare school... zijn super gemotiveerd over het algemeen NOT

Dat nog het frustrerendste, zit zo'n knul met 4kg dumbbelltjes op mijn bankje iets te doen wat heel in de verte een beetje op shoulder press lijkt, staan er nog 3 naast te kijken en "instructies" te geven... en ik heb geen ruimte meer om adem te halen :mad:

Op mijn gym vanochtend was er ook een schoolklas bezig. Allemaal jongens van een sportklas. Gelukkig hebben de eigenaars de wind er goed onder, maar het kan idd wel uit de hand lopen, vooral als de jongetjes tegen elkaar op gaan bieden, of gaan keten.

benen training

BB squat
40kg x8
50kg x8
60kg x8
65kg x8
65kg x2 (hey... was dat nu... dat hadden er minstens 6 moeten zijn :rolleyes: )

legpress
80kg x8
90kg x8
110kg x8
120kg x8
130kg x8

lunges squat rek bezet... over op walking lunges
20kg x16
30kg x16
32kg x16
32kg x16
32kg x16... (hier zijn eerder de dumbbbels in mijn handen de rem, dan de beenspieren)

Romanian Deadlift
40kg x8
50kg x8
55kg x8
60kg x8
65kg x5 (toch weer 5kg erbij)

leg extentions
15kg x8
17,5kg x8
20kg x8
22,5kg x8
25kg x4

leg curl
15kg x8
20kg x8
25kg x8
27,5kg x8
27,5kg x6

calf raises
one leg +15kg schijf 5x8 L+R

niet echt happy met de squat, de legpress en de lunges... das niet zo mooi, zijn de belangrijkste oefeningen :mad: ...

32kg dumbbells? Snap ik.
Misschien beter met schijven proberen een volgende keer, houdt wat lekkerder vast.

Vind je squats netjes hoor. Maar dat is omdat ik t met mezelf vergelijk ;)

16kg/ dumbbell hé... schijven lukt me tot 15 kg, maar dan krijg ik al moeite omdat ze op de grond komen als ik op het diepste punt ben, moet dan dus al elke keer met mijn biceps gaan trekken tussen door.
volgende grootte schijven is 20kg... das een flinke stap en die zijn nog groter :rolleyes:

squat... ach moet ook niet zeuren, maar vorige week deed ik 2x 6reps met 65kg. nu dus die eerste keer 8. ik voelde al dat ik niet moest gaan verhogen, kreeg die laatste rep met moeite omhoog. Maar die 2de keer zakte ik bij de 3de rep al door mijn knieën en daar baalde ik van.

even nog een vraagje, doordat ik de volgorde van mijn trainingen deze week door elkaar gegooid heb had ik vandaag benen en morgen rug
vandaag romanian deadlift en morgen gewone deadlift? is dat slim... of kan ik die beter niet doen morgen?

Kan best voor een keertje, maar dat voel je zelf vast het beste aan.
Romanian is met of zonder je onderrug te bollen?

Dan doe ik mn walking lunges niet zo diep hehe. :o
Vind ze het lekkerst met stang, kan je veel meer gewicht aan, maar daar moet je de ruimte voor hebben.

romanian is zonder je rug te bollen

jij bent ook nog weer 7 cm langer dan ik... als je dan in verhouding iets minder lange armen hebt. Kan schelen!

nette en strakke training. En goed om gewoon je oefening te doen als iets bezet is. Focus

Ziet er weer goed uit hoor!! En je kunt niet altijd zelfde gewicht hebben of vooruit. ;) Next time better;)

hoowkee... thanks peeps :D

benen training

foutje in de titel.... moet natuurlijk Rugtraining zijn ;)
deadlift

60kg x8
65kg x8 (na de 4de rep straps om)
67,5kg x8
70kg x8
75kg x4

bent-over-row
30kg x8
37,5kg x8
40kg x8
42,5kg x8
45kg x4

lat pull down
25kg x8
30kg x8
35kg x8
35kg x8
40kg x4

seated cable row
12 x8
14 x8
14 x8
14 x8
16 x6

chin ups
3+4+3+3+2 BW

Laatste training hier in de sportschool. Morgen tot woensdag ga ik weer naar Terschelling. Morgenochtend kan ik daar nog eens naar de sportschool. zondag rustdag. Maandag/ dinsdag proberen iets van thuistraining te doen. Moet ik nog verzinnen ;)

En dan donderdag start ik in Haarlem :D

Laatst bewerkt:
Wat moet ik me bij zo'n thuistraining voorstellen?

ik ben dan bij een patient... en heb dus in totaal geen equipment (behalve misschien een paar zakken kattenbakgrind ;) , en elastieken)
Ik moet het me nog een beetje verzinnen, maar ik denk aan:
*borst
push-ups 3x8
incline push-ups 3x8 (voeten op stoel /tafel)

*benen
pistol squats 3x 8 met li
pistol squat 3x8 met re
sissy squat
calve raises (op de trap)

*rug
table pull-up 3x8 (weet nog niet of die tafel daar er tegen bestand is)
one-leg deadlift (met kattenbakgrind)
bent-over-row (met grind? met elstieken? ) of een standing row als ik de elastieken ergens veilig kan achter haken

*buik
L-sits tussen 2 stoelen (als ik 2 gelijke stoelen vind)
liggend hip lifts

*armen-schouders
triceps bench dips (vanaf een stoel)
biceps curls (met kattenbakgrind)
side raises en frontraises (met elastieken)

Ben ik nog iets belangrijks vergeten? Tips welkom ;)
Ik denk zelf dat dit al vrij veel oefeningen zijn... misschien op te delen in 2 trainingen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven