XXL Nutrition

Dinky's log

succes

• Topic Starter Topic Starter
ff balen, vetmeting donderdag gaat niet door... foutieve afspraak. De trainster probeert nu of het er vrijdag tussen te passen is... maar kon dat nog niet met zekerheid beloven :(
Ach ja... ik ga gewoon aan de slag, we zien wel

5min roeimachine

chin ups
1x3 5x1... ging voor geen meter vandaag

bench press
1x8 20kg
1x8 25kg
5x5 30kg

BOR
1x12 20kg
1x8 30kg
3x8 35kg

squat
1x5 35kg (schouder protesteerde)
1x8 35kg
1x8 40kg
5x5 50kg

stiff legg deadlift
1x5 45kg

Walking lunges
26kg (2x13kg dumbbell) 10stappen heen 10stappen terug

trekken en stoten
dumbbells (2x6kg) 3x15

Cardio
30min fietsen: programma 'Heuvel': Level 6(was te licht):tot. cal verbrand 170

Toch wel lekker bezig geweest!

Die Chinups herken ik wel, ik blijf hangen op 1x7/1x5/1x5. Kom er niet boven uit. Soms haal ik ook die 7 niet maar 6. Ik blijf nu smallgrip benchen en opdrukken, tot ik het wel kan.

Althans; that is, als ik wel weer kan trainen. Lig er op dit moment compleet uit. :-(

das behoorlijk balen Nitwit... Ik wens je toe dat gauw weer de goeie kant op gaat

Ja thanks.. Ik ook. En dan wil ik er echt vanaf zijn. Gewoon klaar ermee!

Maar goed, jij blijven timmeren op die pull ups! Komt goed!

zo die lunges maandag waren zo zwaar dat ik vandaag nog flink spierpijn had.
Hoewel ik meestal fulbody workouts doe dacht ik het daarom vandaag raadzaam mijn benen maar een beetje te ontzien en de nadruk te leggen op armen en schouders.

opwarming:
-squat en jump met 2x10kg schijf 10reps
-trekken en stoten met 2x5kg DB 10reps
3keer herhalen
- vanuit plank 5x pushup en 10x kruiselings 1knie en 1 elleboog naar elkaar toe
dit ook 3keer herhalen

Vertical traction
40kg 3x10H
Bench press
20kg 1x10H
25kg 1x10H
30kg 3x8H 2x5H
Dumbbell pull over
8kg 1x10H
10kg 3x5H 2x8H
cabele push down(fietspomp)
17,5kg 1x15H 2x10H
Dips tussen 2 bankjes
1x8H 1x7H 1x6H

Cardio Loopband: 30 min waarvan 25min Helling 10% Tempo 7.0km/u

Goed gedaan je loopband. Helling 10:D

tja was aardig buffelen, maar wilde ook weer niet te zachtaardig zijn voor mijn benen... rust roest tenslotte ;)

Rust is zeker roest:-(

omdat ik na maandag zoveel spierpijn had gisteren nog maar eens dezelfde training gepakt, met hier en daar een paar extra reps.

opwarmen: 5min roeimachine
chin-ups; 4x2 met een beetje assistentie

BOR;
20kg 1x 20
30kg 1x8
35kg 3x8

BenchPress;
20kg 1x8
25kg 1x8
30kg 3x6

squat;
40kg 1x5
40kg 1x8
50kg 3x8
55kg 2x5

deadlift
50kg 1x5
60kg 1x5

Walking lunges
26kg 12stappen heen, 12 stappen terug

buikspieren
vanuit planks, 5x push up, 5x kruiseling knie en elleboog naar elkaar
vanuit ruglig benen 90gr en langzaam (20tellen) laten zakken

Cardio
Fietsen: programma heuvel, level 8, 30min
tot. km : 17,40
tot kCal 195

training ging lekker, en nu veel minder spierpijn dan na maandag

desondanks gisteravond toch flink zitten balen.
gisteren een en ander laten opmeten in de sportschool.
Komt mijn vetpercentage op 26,4%
dan zou mijn LBM maar 41 kg zijn
met 15 kg vet
veel te veel naar mijn goesting, valt me vies tegen
vooral omdat mijn LBM met mijn cijfertjes in september nog op 44kg uitkwam, dan zou ik de afgelopen maanden eerder minder spieren gekregen hebben dan meer.... en ik dacht nog wel goed bezig te zijn :mad::(

Laatst bewerkt:
vandaag cardio gepakt...

fietsen -30min -programma heuvel -level 8 - tot.cal 195- tot afst. 17,40km
loopband -30min -helling 12/15% -speed 6,5km/u -tot.cal 386

buikspier: roman chair legg raises 1x10 2x8

Roman chair Legg raises: 3x10
Legg press:
80kg 1x15
100kg 3x10
pull & push (zittend op een bankje, dumbbells van de vloer naar schouder, schouder press)
dumbbells 9kg 1x10 1x8 1x8
dumbbell pull over
9kg 1x8 1x5
8kg 1x5
shut die ging cut:eek:
Dumbbell bent row:
2x9kg dumbbells 3x15 reps
buikspieren
crunches afwisselend elleboog en knie naar elkaar toe brengen, voeten en schouders blijvend van de grond af
Loopband
20 min helling 12% 6,5km/h tot 385 kCal

desondanks gisteravond toch flink zitten balen.
gisteren een en ander laten opmeten in de sportschool.
Komt mijn vetpercentage op 26,4%
dan zou mijn LBM maar 41 kg zijn
met 15 kg vet
veel te veel naar mijn goesting, valt me vies tegen
vooral omdat mijn LBM met mijn cijfertjes in september nog op 44kg uitkwam, dan zou ik de afgelopen maanden eerder minder spieren gekregen hebben dan meer.... en ik dacht nog wel goed bezig te zijn :mad::(
Hoe hebben ze gemeten DT? Tang?

Zit je voeding goed? Je hebt veel nachtdiensten gedraaid he? Eet je te weinig?

Waarom kies je ervoor om belangrijke compounds als BOR, BP, SQ en DL allemaal in een training te stoppen? Kan je dat niet beter verdelen?

Niet als kritiek op jou. Maar zo in het algemeen: veel aangegeven vetpercentages bij de vrouwen kloppen niet. Waarschijnlijk doordat mannen zo snel ( ook al met buikje ) een laag bf getal hebben, schattten vrouwen hun werkelijke bf snel te laag. Uitgezonderd die, die echt super veel spieren hebben en daardoor ook behoorlijk hoog in gewicht. Je moet dan eigenlijk alleen denken aan wedstrijd atleten. Zoals ik al aangaf is 21 % bf op jouw leeftijd echt heel weinig. Je moet dan echt nergens zichtbaar vet hebben. 26% vet is helemaal niet zo verkeerd!!

Hoe hebben ze gemeten DT? Tang?

Zit je voeding goed? Je hebt veel nachtdiensten gedraaid he? Eet je te weinig?

inderdaad met de tang, en door steeds dezelfde persoon gemeten.
Mijn voeding zat volgend mij aardig goed, maar inderdaad veel nachtdiensten, dus veel minder slaap dan normaal, maar als ik daardoor te weinig eet zou ik toch eerder nog moeten afvallen?

Waarom kies je ervoor om belangrijke compounds als BOR, BP, SQ en DL allemaal in een training te stoppen? Kan je dat niet beter verdelen?
heb je helemaal gelijk in, ik doe eigenlijk liefst altijd full body trainingen, juist omdat ik niet echt regelmatig kan trainen door onregelmatig werk.
Maar ik merk de laatste tijd dat ik meer zin krijg in meer variatie. Zou dus eigenlijk op basis van de compounds een paar verschillende full body trainingen moeten maken en die steeds afwisselen of zo. Alleen heb ik met oefeningen buiten de compound zo weinig ervaring dat ik dat behoorlijk moeilijk vind .... moet ik me toch eens over buigen:rolleyes:

Niet als kritiek op jou. Maar zo in het algemeen: veel aangegeven vetpercentages bij de vrouwen kloppen niet. Waarschijnlijk doordat mannen zo snel ( ook al met buikje ) een laag bf getal hebben, schattten vrouwen hun werkelijke bf snel te laag. Uitgezonderd die, die echt super veel spieren hebben en daardoor ook behoorlijk hoog in gewicht. Je moet dan eigenlijk alleen denken aan wedstrijd atleten. Zoals ik al aangaf is 21 % bf op jouw leeftijd echt heel weinig. Je moet dan echt nergens zichtbaar vet hebben. 26% vet is helemaal niet zo verkeerd!!
Dat zei mijn begeleidster op de sportschool ook al, vooral gezien mijn leeftijd. Ik heb verder ook weinig zichtbaar vet op armen en benen en zo. Wel nog een bubble buikvet. En daar ging het mij ook een beetje om toen ik beging dit jaar zoiets had van streven naar een bodyfat van 18%... uitgaande van mijn idee dat ik op 21 % zat en met de hoop dat een paar procenten minder mijn buikvet nu eindelijk zou aanspreken.
die 26% valt dus eigenlijk extra tegen doordat ik mijzelf op een streven naar 18% had ingesteld.
Maar los van die procenten is er eigenlijk niet veel verandert... Ik wil graag de komende maanden wat vet op mijn buik zien weg te werken.
Vanaf begin januari heb ik mijzelf op een schema van 1500-1600 kCal gezet, en extra cardio bij mijn krachtschema ingevoegd. Mijn gewicht is intussen van 57.4 naar 56.6 gegaan. Maar kg is ook niet zo'n goede maatstaf om op af te gaan, toch?
Misschien dat ik zo nog eens probeer foto's te maken... had ik al wel eens gedaan maar waren niet gelukt.
Want spiegel alleen ben ik behoorlijk goed in mijzelf bedotten.

foto's

brr foto's maken van jezelf blijft moeilijk
maar goed het is wat is, en het geeft jullie toch een beetje een beeld.

[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

skinnie blij:)

hahahahhaa

Vind je er niet heel gespierd, maar wel jong uitzien zeg!

Als ik zo alleen de foto had gezien, dacht ik echt niet dat je 49 was. Vetpercentage lijkt wel te kloppen.

Terug
Naar boven