MuscleMeat

Dinky's log

• Topic Starter Topic Starter
ik ben ook pas ongeveer 1,5 jaar bezig met krachttraining. Beetje laat aan begonnen om nog echt heel gespierd te worden denk ik. Je groeit op een bepaald moment niet meer zo makkelijk... geen excuus om het niet te proberen trouwens. Ik hoop nog steeds ooit een flex-club-like body te krijgen... al was het maar voor mezelf.

Je moet het inderdaad op z'n minst proberen! Succes ;)

geloof jij dat Skinnie? Misschien klopt het wel hoor die eerste paar maanden dat je evenveel groei hebt, alleen vraag ik me af hoe het daarna verder gaat. Maar hoe dan ook de training gaat door ;)

training vandaag:

squat
20kg 1x20
30kg 1x20
40kg 1x20
50kg 1x5
60kg 3x5

barbell row
20kg 1x20
30kg 1x10
35kg 3x8

benchpress
20kg 1x8
30kg 3x5

situps schijf van 10kg met 2 handen vasthoudend voor borst en bij zit uitstoten naar voor
3x10
legglift ruglig benen in 90graden en zo langzaam mogelijk laten zakken, bal van 3kg tussen voeten geklemd
5x
push ups handen smal
3x5
cardio loopband -20min -6.0km/u -helling 15% -tot. afstand 2km -385kCal verbruikt

geloven? ben het levende bewijs, ben de laatste 3 jaar zo'n 15 kg spiermassa aangekomen.
van zo'n 125 kg (zie mijn eerste pics) naar 140 nu met hetzelfde VP.
alleen voor de wedstrijden bulk ik even op naar zo'n 145/149 kg.
en als het even stopt dan even een tijdje krachtschema of een gecombineerd schema.

geloven? ben het levende bewijs, ben de laatste 3 jaar zo'n 15 kg spiermassa aangekomen.
en als het even stopt dan even een tijdje krachtschema of een gecombineerd schema.

hmm... das mooi... ik blijf doorgaan, wie weet waar ik nog uitkom over een paar jaar ;)

training vandaag:

opwarming
>squat-jump met 2x10kg schijven
>deadlift-uitstoten met 2x4kg dumbbells
beide na elkaar 3x10

>situps met schijf 10kg bij het tot zit komen schijf omhoog uitstoten
>pushups met 2x4kg dumbbells (optrekken naar schouder)
na elkaar 3x10/6

Barbell schouder press
20kg 1x8
25kg 1x3 1x2 1x2 cheaten met vering knie

Deadlift
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
65kg 1x1 rug bol
65kg 1x1 ging redelijk

Walking lunges
26kg 4x16 stappen... volgende keer misschien iets zwaarder pakken (afhankelijk van spierpijn morgen)

dips
tussen 2 bankjes 2x8
bankje en 1 been op beugel-1 been vrij hoog houden 2x8
(misschien ook volgende keer verzwaren met schijf)

cardio
Fiets: programma-Verrassing, 15min Level9, 15min level6, tot 17,4km, tot 200kCal
programma verrassing leek veel zwaarder dan programma heuvel, of komt door de voorgaande oefeningen... hield level 9 niet vol.

mooi Skinnie dus jij krijgt het vet er wel weer af na de bulk?
Ben nu ook bezig met een lichte bulk en ben nu 3 of 4 kg zwaarder in een maand. krijg alweer de kriebels dat ik te vet wordt en wil dan weer stoppen
Maar ik wil toch kijken of ik nog iets kan winnen dus ik wil nog een maand volhouden

Dinky Toy ga lekker door want het werkt echt
Gewichten moet je niet naar kijken, de een kan 100 kg bankdrukken en de ander maar 50 kg maar het maakt geen ruk uit als je maar bezig bent
Je zal je echt beter voelen en je shape wordt ook beter.
Zelf doe ik het al wat jaren en de veroudering is echt stukken minder (ze schatten mij gelukkig nog steeds een heeeel stuk jonger)

Laatst bewerkt:
mooi Skinnie dus jij krijgt het vet er wel weer af na de bulk?
Ben nu ook bezig met een lichte bulk en ben nu 3 of 4 kg zwaarder in een maand. krijg alweer de kriebels dat ik te vet wordt en wil dan weer stoppen
Maar ik wil toch kijken of ik nog iets kan winnen dus ik wil nog een maand volhouden

Gewichten moet je niet naar kijken, de een kan 100 kg bankdrukken en de ander maar 50 kg maar het maakt geen ruk uit als je maar bezig bent
Zelf doe ik het al wat jaren en de veroudering is echt stukken minder (ze schatten mij gelukkig nog steeds een heeeel stuk jonger)

ja dat laatste is inderdaad erg leuk, dat hoor ik de laatste tijd ook steeds vaker:D

Zie je het werkt al :)

mooi Skinnie dus jij krijgt het vet er wel weer af na de bulk?Ben nu ook bezig met een lichte bulk en ben nu 3 of 4 kg zwaarder in een maand. krijg alweer de kriebels dat ik te vet wordt en wil dan weer stoppen

in principe ben ik nog steeds de ecto toen ik begon, als ik één boterham minder eet val ik al af en eet ik één boterham meer kom ik al aan.. en val idd alleen vet af... dat merk ik als ik ziek ben ook, eet dan amper maar zie geen spiermassa verdwijnen, zie opeens aders en overal bobbels op mijn rug

Oke dat is mooi
Dus na de bulk moet ik alleen nog even ziek worden en dan gaat het cutten vanzelf :)

ik ben flink verkouden, keelpijn, neus verstopt, te weinig lucht... je kent het wel. Had dus vandaag helemaal geen zin om naar de sportschool te gaan. Aan de andere kant kan ik het van mezelf niet uitstaan dat een simpele verkoudheid al reden is om niet te trainen, dus maar weer mijn heil gezocht bij bodyrock.tv

mijn training vandaag: 600rep workout
beetje aangepast:

Burpees with Calve Raises – 60 reps3x20 reps
One Leg Push Ups – 603x20 reps (switching legs)
Jump Lunges – 603x20 reps
One Leg Dead Lifts – 603x20 reps total (30 on each leg)
Crunches with Leg Extensions – 60 reps reversed crunches 3x10
Prisoner Squat and Front Kick – 60 3x20 reps (switching legs)
One Leg Tricep Dip – 604x15 reps (switching legs)
One Leg Jump – 604x15 reps total (30 on each leg)
Chest Lift _ 604x15 reps

tussendoor steeds pauze tot ik weer een beetje op adem kwam. Om jullie een idee te geven.Zij zegt in haar filmpje dit in 30min 38 sec te doen. Ik deed er bijna een uur over. :blink: maar héy 'k heb het toch maar gedaan ;-)

Nice going DT!

dat zijn leuke filmpjes om te kijken
Draag je ook je zonnebril tijdens deze oefeningen :)

Conditioneel best heftig vooral als je verkouden bent
Je hebt het toch maar weer geflikt (lekker toch?)

dat zijn leuke filmpjes om te kijken
Draag je ook je zonnebril tijdens deze oefeningen :)

Conditioneel best heftig vooral als je verkouden bent
Je hebt het toch maar weer geflikt (lekker toch?)

een zonnebril niet nee... wat wel het grote voordeel is als je thuis traint is dat je in onderbroek en BH kan trainen.... Door die verkoudheid raakte ik compleet oververhit.

en nee... ik heb het niet gefilmd ;)

zeker lekker glimmend van het zweet:)

inderdaad.

werd ook steeds een beetje misselijk... kon de hitte gewoon niet snel genoeg kwijt

een zonnebril niet nee... wat wel het grote voordeel is als je thuis traint is dat je in onderbroek en BH kan trainen.... Door die verkoudheid raakte ik compleet oververhit.

en nee... ik heb het niet gefilmd ;)

haha
kan op de sportschool ook hoor maar dan kijken ze wel vreemd :)
Ik deed vroeger wel eens van die bodycombat oefening voor de spiegel thuis om ze in te studeren.
Tja dan zweet je je ook rot
Op de sportschool zelf heb je daar niet zo erg in

mijn verkoudheid lijkt een beetje op zijn retour. Ik voel me nog wel slap en loom... maar dat kan ook gedeeltelijk door de cut komen. Ik vond het vandaag dus weer eens tijd mijzelf flink onderhanden te nemen.

joggen naar de sportschool 6min23sec
Bent over row
dumbbells 10kg-- 1x8
dumbbells 12kg-- 3x8
Bench press
30kg 3x6
32,5 kg 1x4 1x3
squat
20kg 1x20
40kg 1x12
60kg 1x2 (gaat hem niet worden vandaag)
55kg 3x5
Roman chair leg raises
3x8 gestrekt tot 90 graden, zolang mogelijk vasthouden, zakken
joggen naar huis 6min45sec

Tabata... maak ik nog een roostertje voor

Dit wordt denk ik het schema voor de komende periode

namelijk:
3 x per week krachtraining. Afwisselend training A en B
A = Squat- benchpress- bentover row- roman chair legg raises
B = Walking Lunges- military press of Clean &push- deadlift- dips
Herhalingen en gewichten afhankelijk van energie en krachtniveau van het moment

5 x per week Tabata-training:
20sec werken, 10 sec pause, 8sets
4x herhalen voor 4 oefeningen.
oef 1: kick over chair
oef 2: 1 leg deadlift+ calve raise
oef 3: ruglig met leg raise 90 graden afwisselend
oef 4: push-up met elbow to knee

deze kan ik of onmiddellijk na de kracht training doen, of thuis.
Moet ik nog een leuk roostertje voor maken

Wat denken jullie van dit trainingsschema? Zouden jullie bepaalde oefeningen wijzigen, of omruilen... of kan het zo wel.
alle tips welkom!

Ik kijk even mee! ;-)

Terug
Naar boven