XXL Nutrition

Dinky's log

spierpijn valt mee. Ik zit weer bij een klant waar ik niet veel te doen heb... dacht vanmiddag ineens; ik ga toch wat push-ups en table pull ups doen.... tot ik mijn trui uittrok; toen heb ik me gauw bedacht ;)
Morgen weer trainen, vandaag rustdagje ;)

Goed bezig geweest gisteren Dinky!
Die table pull ups heb ik net eens bekeken op youtube want daar had ik nog nooit van gehoord. :)

• Topic Starter Topic Starter
Goed bezig!! Altijd leuk om gewicht te zien stijgen en tegelijk vet te zien dalen!
geloof dat maar, de komende 2 weken loop ik op wolken ;)

Dagje rust is ook niet erg. Je hebt ook net een flinke training gehad.
weet ik, vind het ook niet erg, maar echt als ik vandaag niet had moeten werken, had ik er een lekkere benentraining van gemaakt ;), zal nu moet wachten tot morgen ;)

Goed bezig geweest gisteren Dinky!
Die table pull ups heb ik net eens bekeken op youtube want daar had ik nog nooit van gehoord. :)
doe ik wel vaker als ik bij klanten ben, vaak in combi met push-ups
Een tafel is altijd wel voor handen ;)
Weegt natuurlijk niet op tegen echte pull-ups, maar ik geloof dat ze toch wel kunnen bijdragen aan sterker worden van de lats

Nog nooit huis tuin en keuken ongelukjes gehad dinky?

oow al vaak... maar niet met thuis trainen ;)
op een of andere manier ben je dan heel bewust bezig. Ben wel eens ergens begonnen met bench dips, van een stoel af, waar ik onmiddellijk na de eerste rep mee stopte, omdat ik aanvoelde dat die stoel gewoon niet stevig genoeg was.
Met tafels eigenlijk net zo, je schat toch vooraf de stevigheid van het meubilair in... doe het niet met LouisQuinze meubeltjes ;)

Benen-kuiten

*squat wide
40kg x8... aauw... oowjé... zelf deze doet al zeer aan mijn spiertjes
50kg x8 we gaan ons niet laten kennen
60kg x8 rustig aan dame, blijf geconcentreerd!
70kg x8 phwww
70kg x10 (iets gezakt in gewicht, in vergelijking met vorige keer.... maar toen had ik ook een extra goeie dag)

*squat small
40kg x8
50kg x8
60kg x8
70kg x8
70kg x10... hier ook iets minder gewicht dan vorige week vond dat ik toch iets minder stabiel stond

*SLDL
50kg x8
60kg x8 (meer dan vorige week)
60kg x8
70kg x8
75kg x9 (extra rep)

*leg press
25kg x10
34kg x10
43kg x10
52kg x10
61kg x10 (koste veel moeite, mar zelfde gewichten als vorige week gehaald)

*leg extention
30kg x10
37kg x10
44kg x10
51kg x8
51kg x7
voelde erg zwaar aan... ontdekte pas na de laatste rep dat er van bij het begin een extra gewicht van 2 kg op lag... kijk dan wordt het ineens een heel ander verhaal ;)

*leg curl
21kg x10
28kg x10
35kg x10
42kg x10
49kg x10
nice!

*standing calf raises
14kg x15
21kg x15
28kg x15
35kg x15
42kg x15

een paar oefeningen iets minder gewicht dan vorige week... een paar oefeningen ook weer wat extra. Al bij al een lekkere training.
Ik voel me Foxie foxtrot ;)

Wow killer legday. Wil je morgenochtend wel zien strompelen.

morgen lekker vroeg op... en op naar Terschelling, en dan daar een schoudertraining ;)

schouders/ biceps/ triceps

Vandaag weer training op Terschelling.
opwarmen met een roeimachine... lekker ding, waarbij de push-beweging met de benen en de pull-beweging met de armen synchroon verliep. Meestal doe je die min of meer na elkaar, maar hier dus niet, weer net ff anders ;)

*shrugs (gewone bar)
50kg x8
60kg x8
70kg x8
75kg x8
80kg x8

*military press
15kg x10
17,5kg x10
20kg x10
22,5 kg x10
25kg x8

even met een lichtere bar begonnen om zo ook hier bij elk setje hoger in gewicht te kunnen gaan. Enb weer die 8x25kg gehaald... ikke blij ;)

*front raises
5kg x10
6kg x10
7kg x10
8kg x10
8kg x12 (geen 9kg DB... en 10kg was mij toch te zwaar)

*DB side raises
4kg x8
5kg x8
5kg x8
6kg x8
6kg x8

langzaam uitgevoerd... blijft zware oefening, ook al pak ik ze niet zwaar ;)

* EZ-curl
7,5kg x8
12,5kg x8
14,5kg x8
17,5kg x8
20kg x8

*chin-ups small
7- 4- 4

wilden niet echt lekker... heb het erbij gelaten

*tri push down
15kg x8
20kg x8
25kg x8
30kg x8
35kg x8
ander apparaat, dus de gewichten zijn niet echt te vergelijken, maar zelfde als vorige keer hier op Terschelling

*overhead extention (rope)
10kg x8
20kg x8
25kg x8
30kg x8
30kg x8
zwaarder als vorige keer hier

*one arm ext cable
10kg x8
10kg x8
11kg x8

oefening loopt niet lekker op dit apparaat, kan geen tussen gewichten maken tussen 10 en 15kg, en 15 kg is echt te zwaar. Lukte vorige keer ook al niet echt hier.
in plaats daarvan afgesloten met
*bench dips
3setjes 8reps

Komende 4 dagen geen sportschool kan dinsdag pas weer. En mijn lichaam is echt aan ff rust toe... momenteel doet alles zo'n beetje zeer.
FF bijkomen dus, hooguit wat rekken en wat buik dezer dagen. En volgende week staan er 5 trainingen op het programma (meeting als extra)

Ziet er weer goed uit dinky! Flink wat oefeningen ook en lekker zwaar!

Geniet van je rust;)

trainen op terschelling - heerlijk - volgens mij zit in west een kleine gym , waar je je behoorlijk kan uitleven
daarnaast kan je er goed vertoeven -

inderdaad... ik ga ook naar die kleine gym op West. Is heel compact, maar ze hebben er alles wat ik nodig heb

't schijnt dat tegenwoordig in een van de hotels ook een modern apparaten gym zit... maar dat trekt mij niet echt ;)

Wij komen er nog wel eens om regelmatig lekker een lang weekend te vertoeven
Trainen doe ik er nooit , meer om even de hektiek te ontvluchten en te genieten van de rust

ik werk hier gemiddeld eens in de maand een 4 dagen continue dienst. 5dagen op het eiland dus. Tijdens mijn werk kan ik niet naar de sportschool, maar de dag van aankomst en de dag van vertrek ga ik hier op het eiland trainen. Dat verkort toch de breek in mijn trainingsritme. Meestal zitten er 1 of 2 weekend dagen tussen en dan red ik toch zowel de week ervoor als de week erna 4 keer trainen. Beetje passen en meten altijd bij mij ;)

ik werk hier gemiddeld eens in de maand een 4 dagen continue dienst. 5dagen op het eiland dus. Tijdens mijn werk kan ik niet naar de sportschool, maar de dag van aankomst en de dag van vertrek ga ik hier op het eiland trainen. Dat verkort toch de breek in mijn trainingsritme. Meestal zitten er 1 of 2 weekend dagen tussen en dan red ik toch zowel de week ervoor als de week erna 4 keer trainen. Beetje passen en meten altijd bij mij ;)

Aan de andere kant eenmaal per maand genieten van het eiland is ook niet verkeerd ondanks dat je wel moet werken

nee, dat klopt... vooral in de zomer lijkt het vaak meer vakantie dan werken ;)
Maar ook nu... ik zit nu bijvoorbeeld door het raam te genieten van uitzicht op zee, das nog eens wat anders dan mijn rijtjes huis in Purmereutel :D

Borst- rug- buik

héhé eindelijk. Vandaag mocht ik weer :D
Voor ik de boot terug naar huis nam... op Terschelling getraint.

*bench press
20kg x10
20kg x10 opwarming

25kg x8
30kg x8
32,5kg x8
35kg x8
37,5kg x7 (iemand bood bij een tussen ademing na de 4de rep spontaan aan te spotten, daardoor durfde ik er nog 3... geen hulp gegeven)

*incline DB press
7kg x8
9kg x8
10kg x8
12kg x8
12kg x8

*cable fly
10kg x8
15kg x8
17,5kg x8
17,5 kg x8
20kg x4

*incline DB fly
6kg x8
6kg x8
7kg x8
7kg x8
8kg x8
geconcentreerd op heel wijd zakken... moyemoye wat is 8kg dan zwaar ;)

*pull up WG
1x 2reps.... en dan nog maar halve
mooi niet dus, was ik al bang voor, krijg ik zonder assist nog niet voor elkaar

*seated row
20kg x8
25kg x8
30kg x8
35kg x8
40kg x8
heel ander apparaat weer :rolleyes:

* straight arm pull down
25kg x8
30kg x8
35kg x8
40kg x8
40kg x5

*latt pull down
had eigenlijk eerder in mijn training gemoeten, maar apparaat was nu pas vrij
20kg x8
25kg x8
30kg x8
35kg x8
40kg x5... en cheated teveel naar achter leunend

*DB row
10kg x10
12kg x10
14kg x10
16kg x10
18kg x10
20kg x10

*captain chair knee raises
17/ 17/ 20/ 20/ 25
Deze "stoel"heeft geen bosubal... oefening leek mij hierdoor makkelijker.

Lekkere training. Is altijd weer genieten na een paar dagen verplichte rust ;)

Nice, ook leuke bijkomstigheid een spotter in de buurt:P En die voel je wel hé db flyes lekker wijd, let je wel op dat je je armen niet locked?altijd heel lichtjes gebogen houden..anders komt er heel veel spanning op je gewrichten maar denk dat je dat eigenlijk wel weet.. tot morgen denk ik??

yup...
wordt wel een latertje morgen, vermoed ergens tussen 5 en 6

Lekker Dinky. Knappe BP. Cable fly's zijn ook lekker. Gaat goed met je.

Super die bp! Altijd fijn als iemand aanbied te helpen.
Ga je ook vast voelen na paar dagen rust. :p

Terug
Naar boven