Fitness Seller

Dinky's log

Tja nu jullie het zeggen
Uiteraard 8 reps is voor massa :)
Blijft een lekkere zware training

hoever zou jij ze dan laten zakken Robke... tot helemaal na de chins?

tegen die tijd ben ik wel behoorlijk kapot, denk dat ik dan niet meer die gewichten kan handelen

Tot helemaal op het einde ;) Wissel hem met je chins ;)
Dan heb je zoveel gewicht ook niet meer nodig en kan je gecontroleerder
reppen. Je traps ondersteunen haast in alles wat je doet. Zelfs bij je curls.

En inderdaad, alles tussen de 6 a 8 reps is geschikt voor massa.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.343
benen training

thanks Robke... ik ga het eens proberen... maar afwisselen met chins... denk het niet, die vind ik veel te leuk. Bovendien straks haalt Ron me nog in ;)

Vandaag weer op Terschelling getraint.
*squat wide stance
40kg x8
50kg x8
60kg x8
65kg x8
70kg x8
geen safety's dus aan de veilige kant gebleven met de gewichten, maar 70 ging heel netjes, denk dat ik volgende keer 75 pak zonder safetybars ;)

*squat narrow stance
40kg x8
50kg x8
60kg x8
70kg x8
70kg x8
ook zonder safety's

*SLDL
50kg x8
60kg x8
70kg x8
75kg x8
75kg x8

*Legpress ander apparaat
60kg x10
65kg x10
70kg x10
75kg x10
80kg x10

*calf raises
25kg x8
30kg x8
35kg x8
35kg x8
35kg x8

*glute-ham raise on latpull down
5sets 8reps 10kg contragewicht
aangezien ik hier geen gebruik kan maken van de legcurl en legextention was het vandaag tijd om die oefening uit te proberen die Robke mij vorige keer aangeraden had.
glute-ham raise
Wel gedaan met 10kg contragewicht op de lat.
Lekkere oefening al voel ik mij bij de uitvoering toch behoorlijk wiebelig, vraagt behoorlijk veel stabilisatie controle.... zit er nog niet in om die vrij te doen.

thanks Robke... ik ga het eens proberen... maar afwisselen met chins... denk het niet, die vind ik veel te leuk. Bovendien straks haalt Ron me nog in ;)

Bedoelde in je training ze omwisselen ;) Dus eerst je chins en daarna pas shrugs ;)

Mooi werk op je benen. En die GHR is gewoon even wennen :D

• #1.345
Bedoelde in je training ze omwisselen ;) Dus eerst je chins en daarna pas shrugs ;)

Mooi werk op je benen. En die GHR is gewoon even wennen :D

oow zo... ja dat zou ik wel willen, chins als eeste oefening pakken, maar daarvan weet ik al dat mijn pt het er niet mee eens is ;)
Ik mag het mezelf niet te makkelijk maken.... tja.... daar heeft hij natuurlijk altijd gelijk is, het mezelf makkelijk maken doe ik wel buiten de trainingen om ;)

oow zo... ja dat zou ik wel willen, chins als eeste oefening pakken, maar daarvan weet ik al dat mijn pt het er niet mee eens is ;)
Ik mag het mezelf niet te makkelijk maken.... tja.... daar heeft hij natuurlijk altijd gelijk is, het mezelf makkelijk maken doe ik wel buiten de trainingen om ;)

Wat heeft jouw PT daar nou over te zeggen? Als jij chins belangrijker vind dan shrugs moet dat toch
gewoon kunnen. Net alsof shrugs zo belangrijk zijn

• #1.347
tja in sommige opzichten ben ik nog echt een vlaams meisje.... braaf en gezagsbewust
als hij zegt jump, vraag ik hoe hoog ;)

Glute ham is fantastisch! Begrijp ik nou goed dat je jezelf met de latpull naar beneden laat zakken? ( dat je dus steunt daarop? )

Ik heb ook een eureka-momentje nu, want ik deed het met handjes voor de borst en yogabal ervoor en ik zweer je dat ik het elke keer doodeng vind :o om maar niet te spreken van het wiebelen als een spast.

• #1.350
Glute ham is fantastisch! Begrijp ik nou goed dat je jezelf met de latpull naar beneden laat zakken? ( dat je dus steunt daarop? )

Ik heb ook een eureka-momentje nu, want ik deed het met handjes voor de borst en yogabal ervoor en ik zweer je dat ik het elke keer doodeng vind :o om maar niet te spreken van het wiebelen als een spast.
ik had de lattpull op 10 kg gezet.
ga op mijn knieen zitten, voeten vasthaken
en trek dan de lattpull in mijn nek wide grip (dat voelde voor mij het natuurlijkst)
de lattpull helpt een beetje bij de teruggaande beweging, en ik had ook het gevoel dat ik ook bij de neergaande beweging er wat meer stevigheid bij ondervond.
Had eigenlijk gehoopt ook een paar setjes met 5 kg, of zonder gewicht te kunnen pakken, maar vond dit al moeilijk genoeg ;)

Serieus, ik voel me zo'n dombo nu :o
Het had al die tijd dus veel logischer gekund! Thnx :)

sterke squat dinky

Oei de wheels gaan weer gevoelig worden hahaha

Wat heeft jouw PT daar nou over te zeggen? Als jij chins belangrijker vind dan shrugs moet dat toch
gewoon kunnen. Net alsof shrugs zo belangrijk zijn

Wat rob zegt, gewoon wisselen als je dat fijn vind.
Ik die zelf geen eens schrugs, vind t wel prima. Zie t zo al groter worden.

• #1.356
ik heb 2 jaar lang gewoon mijn eigen gang gegaan, altijd gedaan waar ik zin in had. Ben nu 3 maand bij deze pt. Sinds ik doe wat hij zegt heb ik meer spieren gekweekt dan de 2 jaar daarvoor.
Op dit moment voel ik me daar heel prima bij.

ik heb 2 jaar lang gewoon mijn eigen gang gegaan, altijd gedaan waar ik zin in had. Ben nu 3 maand bij deze pt. Sinds ik doe wat hij zegt heb ik meer spieren gekweekt dan de 2 jaar daarvoor.
Op dit moment voel ik me daar heel prima bij.

Precies. Het gaat goed. Dus waarom anders. Anders kan altijd wel als je niet meer vooruitgang boekt.

netjes die stiffs - zwaar zat dinky

Tja als je betaalt voor een PT en je luistert er niet naar dan kan je net zo goed ophouden
Als ik zo lees wat voor oefenigen je doet voor de glute ham dan kan je straks mee doen met cirque du soleil :)

Ach ik zag dit weekend iemand zijn buikspieren trainen op zo'n roeimachine en het zag er best zwaar uit
Knietjes op het stoeltje en handen aan de voorzijde en dan de knieen naar voren trekken en dan weer helemaal naar achter schuiven zodat je bijna ligt. Zwaar hoor

Blijkbaar zijn er altijd slimme mensen die mogelijkheden zien in apparaten waar wij nog niet over hebben nagedacht

Met alle respect maar als ik sommige claims van PT's hoor, gaan me de haren in de nek recht staan. En shruggen
in het begin van je training als je geen achterlopende traps hebt is gewoon onzin.

Zelf ken ik ook een paar PT's en tja, leuk om eens te lachen, maar wil ik doen wat ze zeggen? NEE

Er zijn PT's en goede PT's. Choose wisely

Terug
Naar boven