Ja, dan schrijf ik dat verslag voor jou*. No need to be emo.
Hand-over-hand truckpull
Bergop, ca. 10-15m. Niemand kreeg het parcours afgelegd.
De chauffeur moest remmen telkens de deelnemers spanning van het touw lieten om te voorkomend dat de vrachtwagen achteruit bolde. Moeilijke opdracht voor de chauffeur, en vermoedelijk heeft hij bij de meeste deelnemers verschillende keren de rem (wellicht heel lichtjes) aangetikt. Het viel op dat de truck af en toe abrupt stil leek te vallen. Jammer, maar truck pull is erg moeilijk om goed te krijgen voor de organisatie.
Prostaatstotert laatste hier; had volgens mij weinig met het kunnen van de verschillende deelnemers te maken.
DL max (last man standing; 170kg startgewicht; 20kg jumps)
170kg
210kg
230kg easy (2de plaats hier al mee)
(Fouad ging lekker door tot 320kg voor een eerste plaats, en Steve warmde in recordtempo op om ook even 320 te trekken

)
Farmer's walk for distance (75kg p.h.; parcours met lengte van 15m)
74m PR
Door slechte plaatsing tot hier toe was ie als tweede aan de beurt (= nefast voor een onderdeel als dit). De volgende jongen strompelde een halve meter voorbij Prostaatstoterts streepje. 2 of 3 andere deelnemers waren highlanders, die een mooie prestatie neerzetten. Ook hier voorlaatste plaats.
Log lift for reps (80kg in 1m30)
12 reps PR
Opnieuw 2de plaats na Fouad, die easy 13 reps eruit knalde en het verder liet voor wat het was.
Loading race (5 objecten in 2m30; 15m parcourslengte!)
Vrij zieke loadingrace (= very nice

)
Alleen Fouad kreeg alle voorwerpen erop.
Goeie inspanning van Prostaatstotert; 4/5 in een mooie tijd. Ook goed voor een 2de plaats, denk ik, tenzij ook de afstand meegeteld wordt. Meteen hierna was ik naar huis, dus weet het niet.
Overall: 4/6. Door pech met het eerste onderdeel (en daardoor ook als tweede moeten beginnen met farmers for distance) veel punten verloren. Had naar mijn idee 2/6 moeten worden.
Verder moet ook vermeld worden dat de lokale jongens verrassend sterk waren. 210 DL, easy (no technique) presses met een 80kg log, een heel eind rennen met 75kg farmers. Had ik echt niet verwacht toen ik ze zag bij de voorstelling van de atleten.
Fouad had trouwens ook pech bij de HOH truck pull (2/6; viel ook stil!), maar wist zich snel naar de eerste plaats te werken en daar te blijven.
Ondanks een gebrek aan routine bij de organisatie (en de gevolgen daarvan) was het een mooie wedstrijd om te zien, met een sympathieke organisatie, publiek en deelnemersveld. Volgend jaar probeer ik zelf mee te doen.
---------
* Ik heb er echt behoefte aan zelf weer wedstrijden te doen en een online logje bij te houden.