AndroidHealthClinic

DiSTuRBed's from 23% shame to 10% fame (zomer 2015)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
6u30 - 7u00 crosstrainer, hartslag 140 ongeveer, dit doe ik elke dag dus vermeld ik niet genoeg/meer

19u30 - 22u00
VEEL rust genomen tijdens squats...

Code:
Squat:          5x5 100 kg   ging wel
Bench Press:    5x5 65 kg   makkelijk
BB Row:         5x5 75 kg    zwaar

Daarna nog 3x10 hyperextensions gedaan en 2x10 reverse pushups als dat de juist naam is... (onder de barbell gaan hangen en je optrekken, horizontaal gestrekt)

Weer change of plans: SMTK, het zal voor zondag 3 augustus zijn. Moet de Bearded Man toch eens gezien hebben ;)

---------- Toegevoegd 23 July 2014 om 07:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst 22 July 2014 om 22:02 ----------

Geen ochtendcardio blijkbaar vandaag, hartslagmeter wou niet meewerken (op polar horloge hartslag van 65 hebben en op crosstrainer stijgt die constant dus die verlaagt zijn weerstand altijd automatisch).

Na x-aantal keer proberen blijkt het een probleem met de borstband te zijn, ander type borstband ging wel zonder problemen, maar tegen dan was het al te laat om nog te beginnen. Hopelijk deze avond nog ergens plek voor vinden dan.

Ik heb mijn failures vandaag gevonden blijkbaar...

19u30-21u, wobbetje 1 was een beetje gehaast dus misschien niet genoeg rust genomen tussendoor, of te warm, ... en zo kan ik nog veel excuses verzinnen :D

Code:
Squat:          5x5 102,5 kg   FAIL
Overhead Press:    5x5 60 kg FAIL  
Deadlift:         1x5 110 kg    was ok

Eerste set squats, bij de derde rep kon ik al niet meer recht... de andere sets met 100 kg afgewerkt en deze voelden zwaarder aan dan de vorige keer.
Eerste set overhead press, weer de derde rep... andere sets met 57,5 kg afgewerkt
Deadlift was ok, maar verzwaar ik toch ook even niet meer

Failure is part of the game zoals de app zegt, ik houd even deze belasting aan vooraleer ik nog verhoog.

Is die 2.5kg niet eerder iets mentaal ?

Squat vermoedelijk wel...
OH Press niet, daar is 57,5 kg al nipt, linkerkant is altijd wat trager omhoog dan de rechter :)

https://www.youtube.com/watch?v=bs_Ej32IYgo#t=286

Goed filmpje... doe nu high bar, misschien toch maar eens overstappen naar low bar...

Laatst bewerkt:
13u-15u

Code:
Squat:          5x5 100 kg   
Bench Press:    5x5 70 kg   
BB Row:         5x5 77,5 kg

Squat voelt nog altijd zeer zwaar
Bench valt mee
BB Row ook zeer zwaar

Extra:
Lat Pulldown: 50 kg 10-8-6
Leg Raises: 3x10

19u-20u
Vandaag 1u cardio ipv het normale half uur.

ik doe mee met jou om er ripped bij te staan in zomer '15! al ben ik wel vorig jaar begonnen (van 27%+ BF)!

goed bezig!

Lichaamsgewicht weekgemiddelde = 87,9, vorige week 88,3 dus 400 gr eraf.
Lijkt nogal weinig voor elke dag 30 min cardio en 2150 kcal, maar ben zeker tevreden, voorlopig verander ik nog niets.

Begin maart woog ik soms nog 91,7 en in januari rond de 93 denk ik

Gisteren geen tijd gehad om te loggen

Training: 20u-22u

Code:
Squat:          5x5 102,5 kg   zwaar, maar ging net
Overhead Press:    5x5 60 kg FAIL eerste set, heb overige sets met 57,5 kg afgewerkt
Deadlift:         1x5 115 kg  zwaar, kreeg problemen met mijn grip

Wobbetje 1 is naar dokter/kinesist geweest, moet een week met de helft van het gewicht trainen als normaal + "core" oefeningen (plank, reverse plank, side plank)

Wobbetje 2 is terug van een week vakantie, heeft zo goed als alles nog dezelfde gewichten kunnen nemen als voor zijn verlof, i was impressed. Bij z'n 5x5 100 kg squat gaat zijn rechterknie wel naar binnen. Minder gewicht laten nemen?

Weeg al 3 dagen 87,2 kg, maar ik wacht mijn weekgemiddelde af... zaterdag = restaurant (verjaardagsfeest)

Deze ochtend als cardio geroeid (Tunturi R60), was ook zwaar, kreeg hartslag niet boven de 130 kg en stond op zwaarste belasting, wel zweten want het was 27 graden in de cardio kamer...

gisteren 22u30-00u30

Code:
Squat:          5x5 102,5 kg FAIL   
Bench Press:    5x5 72,5 kg   
BB Row:         5x5 80 kg

Squats, voelde niet goed aan de rug soms eerste set maar 4 reps gedaan. Tweede set 1 rep, even moeten terugleggen en dan de volgende 4... niet zo denderend. Misschien omdat ik eens terug met All Stars geprobeerd heb ipv gewone sportschoenen, moest eens powerlifting schoenen zoeken (maar wil deze niet online bestellen).

Bench press ging wel.
BB row is ook mega zwaar aan het worden.

Goeie training vandaag, had er zin in !

Training: 10u-11u45

Code:
Squat:          5x5 102,5 kg
Overhead Press:    5x5 57,5 kg 
Deadlift:         1x5 115 kg  straps

Squats ging beter dan vorige keer (terug gewone sportschoenen)
Overhead Press lukt net, maar verzwaren zit er niet meer in.
Deadlift ging goed, straps helpen veel

Als extra nog wat pullups en farmer walks gedaan met 1 plate van 25 kg in elke hand

:D

Good times vandaag...

Gisteren op restaurant geweest waar er een vast menu was voor iedereen.
Dus kaaskroket, tomatengroenten soep, varkenshaasje met 6 kroketten, 2 bolletje vanille-ijs met chocoladesaus, 1 Ice Tea, 1 pepsi max (0 kcal) en veel water...
Gisteren ook geen cardio kunnen doen wegens tijdsgebrek

Vandaag op de weegschaal, laagste gewicht sinds lang: 86,8

Weekgemiddelde: 87,1 = 800 gr sinds vorige week eraf.

Nice, in! gl

Vandaag eens langsgeweest bij het Strongman Team Kempen, was gezellig.
Goeie begeleiding gekregen en een tof sfeertje dat er hangt.

PR van 1x 140 kg deadlift gezet. Geen gripproblemen ondervonden wegens magic magnesium... zal ik ook maar eens gaan halen.

20u00 - 22u30 (we waren terug met 3 en elk zit nu zo goed als op zijn max en een ander gewicht dus elke keer schijven wisselen en 3-5 min rust tussen)

Code:
Squat:          5x5 105 kg    
Bench Press:    5x5 75 kg   
BB Row:         5x5 82,5 kg

Het zal Sanca zijn invloed zijn, vandaag ging de 105 kg wel. Met heel veel moeite dat wel, maar geen fail. Eerst onze stretchoefeningskes gedaan of course.
Wobbetje 1 had zijn fail op zijn allerlaatste rep met 115 kg, die was niet blij.

BB Row verhogen we ook even niet meer...

Als extra hebben we BB Biceps Curls in het powerrack gedaan... laatste setje was met 40 kg denk ik, de extra's houd ik niet zo goed bij blijkbaar

Hard gezweet, hard gekreund = goed getraind

Rob, je mag altijd eens langskomen :D

4x25 => 100
4x20 => 80
4x10 => 40
8x5 => 40
260 kg voldoende?

haha, was een grapje man ;)

:treuren: ik verwachtte een invite terug, wil die mega squat van jou wel eens zien :)

Training: 20u-22u

Code:
Squat:          5x5 105  kg
Overhead Press: 5x5 57,5 kg 
Deadlift:       1x5 120  kg magic magnesium

DL's waren meer 5 singles dan een aaneensluitende set.

Ondertussen beginnen we SL 5x5 een beetje beu te worden...
Zitten allemaal zo goed als aan onze max, iedere set moet er 5 min gerust worden, trainingen duren daardoor 2u en je hebt 3 oefeningen gedaan...

We doen nog 2 weken voort, nemen dan een weekje rust (cardio gaat nog wel door) en dan beginnen we met iets anders.
Moet voorlopig nog op 3 trainingsdagen blijven, heb nog een andere prioriteit de andere 4 weekdagen, eind oktober zou dat gedaan moeten zijn.

Zit voorlopig meer richting UB/LB te denken en dan afwisselend per week
Week 1 UB LB UB
Week 2 LB UB LB

Alle feedback is welkom.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven