MuscleMeat

DiSTuRBed's from 23% shame to 10% fame (zomer 2015)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Haha, altijd welkom man... drinken we nog een biertje achteraf :D

• Topic Starter Topic Starter
Training 10u15 - 11u30

Geen SL 5x5 meer sinds vandaag...
Wobbetje 1 had teveel last van zijn rug (aangeboren afwijking).

Dus hebben we ons upperbody schema al eens proefgedraaid...
BACK
Pull Ups: 5x5 (of toch een poging tot), laatste sets was max 4, bedoeling is dit op te bouwen naar 5x10
Cable Row (Straight Bar): 3 set, 6 reps, 60 kg op de pulley
CHEST
Incline DB Bench Press: 3 sets, 6 reps, 25 kg (zou ik deze verwisselen met fly's? ben zelf nog aan't twijfelen)
Flat Bench Press: 3 sets, 6 reps, 80 kg
TRAPS
Barbell Shrugs: 2 sets, 6 reps, denk dat het 70 kg was.
SHOULDERS
Seated DB Press: 3 sets, 6 reps, 20 kg
Standing Side Lateral DB Raises: 2 sets, 6 reps, geen idee... (heb gewichten nog niet genoteerd, denk 10 kg)
BICEPS
Alternating DB Curls: 2 sets, 6 reps, eerste set 15 kg, tweede set 20 kg
TRICEPS
Cable Pushdowns: 2 sets, 6 reps, 30 kg op de pulley

Dus nu ff nog 2 weken "proefdraaien", dan een weekje rust en dan het ub/lb schema
Met proefdraaien bedoel ik: kijken welke oefeningen beter na elkaar gezet kunnen zodat je niet elk keer teveel moet liggen verzetten etc, en of we niet te lang aan't trainen zijn dan.

Straks gaan eten in http://www.resto-debrug.be/ FYI daar hebben ze de lekkerste frieten van heel België ! :p
Deze ochtend was het nog 86,6 kg (mijn laagste gewicht sinds lang) op de weegschaal, morgen zal het wat meer zijn vrees ik.

Weekgemiddelde: 86,7 = 400 gr minder dan vorig weekgemiddelde.

Deze ochtend de 86,0 even aangeraakt...

Nochtans gisteren filet pur met frietjes en 2 bolletjes vanille ijs gegeten.
Het lijkt wel dat ik op mijn junkdagen het meest in gewicht zak...

Laatst bewerkt:
Je bent vandaag vergeten te komen trainen ???

??? Had enkel een form check nodig en wat tips waarbij het SMTK team ons zeer goed geholpen heeft.

Een watje als ik zal nooit een strongman worden :o dus blijf ik mijzelf maar wijsmaken dat ik een bobbydilder ben :cool:

Indien mijn buurman niet zo'n last zou hebben van zijn rug, dan hadden we SL 5x5 nog wat verder gedaan en kwamen we binnen 2 maand zeker nog eens terug, wss komen we nog eens terug voor de fun. Of om mijn bf% te meten wat ik vorige week vergeten was...

Loggen is even wat minder geweest omdat we het nieuwe ub/lb schema nog wat aan het testen en aan het tweaken zijn.

Weekgemiddelde: 86,6 = 100 gr minder dan vorige week.

Is mijn eigen schuld, heb 1 dag gehad waarop ik 2 donuts, een suikerwafel en een cola binnengespeeld heb. Verder nog wat kleine karamelsnoepjes tussendoor = dit "mager" resultaat. Als junkmaaltijd op zaterdag naar de McDo geweest... 2 hamburgers, grote friet, kleine cola en op zondag steak met aardappelen en boontjes.
Verder had ik mijn laatste maaltijd (blik tonijn) ook wat lekkerder gemaakt door er 5 schijfjes ananas bij te doen, ook geen goed idee wss.

Deze week doe ik terug strikt strikt en hopelijk is het dan wat beter.

Deze ochtend nog eens een vetmeting geprobeerd uit te voeren, kwam weer op 23%, dus ofwel ben ik met meer dan 23% begonnen, ofwel is er niets veranderd, ofwel kan ik niet meten :) (Cardiotoestel, electronische meting blijft nog altijd 29% aangeven

Zou moeten doorcutten tot 73 kg wil ik op 10% staan dan... oh boy, nog 13 kg te gaan

Deze week nog geen cardio gedaan, geen zin in gehad. Hoop dat ik deze week of volgende week eens ietsjes onder de 86 kg kom.

Weekgemiddelde: 86,2 = -400 gr (niet slecht voor geen cardio gedaan te hebben)
Donderdag en vrijdag zat ik eindelijk aan 85,8 op naar de 84.

Dit weekend heb ik de homegym nog wat uitgebreid en het powerrack verplaatst naar een praktischere plaats.

Deze week ga ik 2 collega's een beetje begeleiding geven in de basic fit te Leuven, ben eens benieuwd...

Gisteren in Leuven eens naar een Basic Fit geweest met een dagpass en iemand "begeleiding" gegeven om te starten met stronglifts 5x5.

Djezes, op zo'n moment ben je ongelofelijk blij dat je zelf een home gym hebt, waar maar 3 personen in trainen.

De krachtruimte staat vol met technogym machines waar niemand een reet aan heeft, en maar 1 squat rack en 1 bench press. Maar verder staat er bvb wel een rack waar je enkel en alleen seated overhead press kunt doen... neemt veel plaats in beslag en heeft weinig meerwaarde. Alles staat zo dicht op elkaar... en het was er ook veel te druk.

+ de dingen die ik daar gezien heb... Eerst moesten we wachten op het squatrack omdat er iemand met +140 kg quartersquats (or less) aan het doen was, maar die vond zichzelf wel helemaal de baas :)
Maandag is om een of andere dag ook bicep dag, iedereen maar aan't bicep curlen, liefst met de EZ bar en zo zwaar mogelijk (cheaten).

Begeleiding is er ook bagger (denk ik), er zat een vrouw en kerel achter hun "toog" en die zijn daar de hele avond niet achteruit gekomen. Zonder begeleiding moddert ook iedereen maar wat aan, dus normaal denk ik dan dat er velen hun oefeningen verkeerd doen...
En niemand, maar dan ook niemand ruimt hun gewichten terug op nadat ze ermee klaar zijn.

Nog één keer terug woensdag en dan kan ik lekker terug rustig in mijn keldertje trainen...

Geen goed nieuws deze keer...

Weekgemiddelde 86,6 = 400 gr er terug bij.
Heb mij 1 dag laten gaan en het is eraan te merken...

Als ik zo even terugkijk: op 5 maanden 4 kg eraf, lijkt mij weinig

De laatste 2 weken deed ik ook geen ochtendcardio meer, dus ik zal daar maar terug mee beginnen...

Volgende week (tijdens mijn verlof) ga ik mij nog eens volledig meten en hier posten.

Al even niet meer geblogd...

Vorige week was mijn weekgemiddelde ook 86,6 en het ziet ernaar uit dat het deze week weer van't zelfde zal zijn (rustweek, iets losser ivm eten)

Ik ga mijn voedingsschema's herberekenen volgens Max-OT principe (53 eiwitten, 37% kh, 10% vetten) en zakken naar 2000 kcal.

Volgende week beginnen we ook met 5x pw Max-OT, dus dan trainen we 5x ipv 3x wat hopelijk ook resulteert in wat extra kg minder.

86 is nu blijkbaar de grens, tenzij ik echt 0.0 junk

Mijn eerste metingen zijn van maart dit jaar en het hoogste was toen 91,7, dus 5-6 kg op 6 maanden.

Even afwachten wat het volgende schema zegt (zowel training als voeding)

Vandaag eerste training na de rustweek: benen

Vanaf nu doen we dus 5x pw Max-OT:
Squats: 3x6 90 kg (na opwarming), voelde zwaar aan
Lunges: 2x6 40 kg
SL DL: 2x6 60 kg
Standing Calf Raises: 3x8 40 kg (moet nog eens een blok maken om deze oefening op te doen, had geen evenwicht op de manier dat we dit nu doen)
Seated Calf Raises: 2x8 150 kg

Morgen: borst en onderarmen

Weekgemiddelde: 86,5 valt eigenlijk nog goed mee voor tijdens mijn rustweek en redelijk wat gezondigd te hebben + geen cardio.

Morgen beginnen we met elke dag 30 min cardio (hartslag 120 max) op vrijdag (misschien) en zaterdag (zeker) ga ik Insanity cardio doen (hoge hartslag) en dan zien we wel weer wat dat geeft.

Ook nieuwe voedingsschema's gemaakt met max-ot kev verhoudingen (37 KH, 53% E, 10% V) en totaal van 2000 kcal.

's ochtends (6u30) 30 min cardio

's avonds (22u30)
Incline Bench Press: 3x6 70 kg
Flat Bench Press: 3x6 70 kg
Decline Bench Press: 1x6 70 kg

Barbell Wrist Curls: 2x10 25 kg
Dumbbell Wrist Curls: 2x8 12,5 kg

damn kerel ... 22u30 nog trainen? Wanneer lig je dan te slapen?

23u30 gedaan, blik tonijn opeten, rond half 1, 1u 't bed in, 5u30 eruit
is veel te weinig slaap, maar heb er voorlopig nog geen last van...
af en toe crash ik wel eens in het weekend en lig ik heel vroeg in bed bvb

damn bro... 4u en een beetje slaap... respect :)

Komt hopelijk nog wel eens wat verandering in...
Vriendin heeft hopelijk een rijbewijs eind oktober, dan moet ik 's ochtends geen taxi meer spelen (= 40-60 min tijdswinst) en 's avonds geen rijlessen meer geven (= 2u tijdswinst) dus dan kan ik langer slapen en vroeger trainen
Of vroeger cardio doen, vroeger naar 't werk, vroeger stoppen en vroeger trainen

Als de kans zich voordoet om wat dichter bij huis te gaan werken... dan hoef ik ook geen 1,5 - 2u elke dag meer in het verkeer te gaan zitten

damn man ... druk druk druk

Dan is het wel nice dat je een homegym hebt. Anders was er geen redden aan

Haha, gisteren dus gecrashed... vriendin was zeer moe en ging om 21u slapen.
Ik dacht: "ik ga er even bij liggen" en dan kruip ik er om 22u15 terug uit om dan met buurman om 22u30 te trainen... word ik ineens wakker om 00u15 (had nochtans gsm als wakker gezet) en buurman heeft niet aan de deur gebeld :D

nuja no harm done, gewoon een verschuiving in rustdagen dus...

Welke ekv hanteer jij en hoeveel kcal ?

Ikzelf val geen spat af op 60kg vvm + 24vet met 1750kcal per dag.
Train 3x de week fullbody. Broek zit wel iets losser en shirt iets strakker.
Cardio here we come....

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven