Woensdag 24-04-2013
Workout A: Chest/Back
Flat Bench DB Press
40x10 warmup
52x5 warmup -> tijdens de warmup had ik al last van mijn triceps, irritante steek van de elleboog tot aan de delt.
74x0 -> nope, triceps weigerde mee te werken
68x5 -> met moeite
60x5 -> weer met moeite
56x7 -> nog steeds een steek in mijn rechter triceps
44x7 -> uit frustratie nog een licht setje gedaan
-vergeleken met vorige week was dit dikke poep. Ik denk dat mijn triceps nog niet was hersteld na de redelijk zware schouder sessie op maandag. Maar goed, ik liet mij niet demotiveren.
Dips
Bodyweight x2. -> Dit was niks. belachelijk irritante steek in de triceps. pissed off ging ik maar aan de slag met machine dips.
Machine dip 40x10
Machine dip 50x5
Machine dip 60x5
-> ik moest een alternatief vinden hebben voor bodyweight dips, die dus echt niet lukten. Zodra ik zakte, had ik het gevoel dat mijn triceps scheurde. ****ed up.
Gefrustreerd ging ik maar met machines trainen en geen losse gewichten om de spanning van de triceps te halen en de borst te isoleren. In totaal ongeveer 10 sets (incline en decline press) op redelijke gewichten 50 a 70kg, high rep (5-10). Daar viel de pijn wel mee.
Ook al was dit een gefaalde borst-sessie, trek ik geen conclusies. Ondanks de lage gewichten, is dit geen reden om meteen krachtverlies aan te nemen. Mijn triceps weigerde mee te werken, ik ben er van overtuigd dat ik anders wel de gewichten aan had gekund die ik vorige week had.
-korte pauze-
Vandaag was het precies andersom: de vorige keer had ik een goede borst training en een slechte rug training (wegens onderrug pijn). Vandaag ging de rug training WEL goed.
Seated cable row
40x20 warmup
60x10 warmup
80x5
80x5
80x5
80x5
-> dit ging prima, geen last van mijn triceps. 5kg zwaarder dan de vorige keer.
Deadlift
Vorige week heel licht gedeadlift (80kg). Vandaag moest ik eigenlijk 4 sets van 125x5 doen, maar ik pakte dit anders aan.
60x10 warmup
100x5 warmup
125x5 -> geen probleem
nu wilde ik weten of de gefaalde borst sessie te wijten was aan algemene krachtverlies. Ik ging voor de verandering voor low rep DL's.
130x2
140x1
150x1 -> so far so good
160x0 -> gefaalde rep, kwam misschien 15cm van de grond af. even water gedronken en nogmaals geprobeerd:
160x1 -> jawel hoor, de PR zat er weer in! Geen krachtverlies dus.
100x10
60x20
Wide grip lat pulldown
50x10 warmup
80x5
80x5
80x5
80x5
-5kg zwaarder dan vorige week, zoals gepland.
Variable: T-Bar Row
Heb dit eigenlijk nooit serieus gedaan, voor de verandering eens geprobeerd:
25x12
35x12
45x6
55x6
-> eigenlijk een enorme k*toefening, of ligt het aan mij? vind BOR's toch een stuk fijner.
Optional
Nog even biceps geisoleerd.
Voeding: ~3100 kcal vandaag. ~1000 kcal voor de training
Feedback
Ondanks de zere triceps, toch de borst sessie enigszins kunnen compenseren door machine isolatie. Ahja, shit happens. Ik laat de armen sowieso tot maandag rusten. Vrijdag heb ik eigenlijk schouders en benen, maar of ik skip de schouders of pak ze heel licht. Ligt eraan hoe mijn triceps dan is. Rug training was overigens wel goed!
Swollen is een aardige pre-workout, maar heeft lang nodig om te werken (1.5 uur).
Ik laat vrijdagavond mijn BF% meten!
Fijne avond,
Dave