Update dag 75
Ok tijd voor een update. Vandaag is Dag 75 vd 100 van de Clean Challenge en tevens mijn cut. In 75 dagen ben ik ongeveer 7.5 kg afgevallen en van 19% BF naar beneden de 14% gegaan. Ik heb al die tijd geprobeerd om mijn kracht zo goed mogelijk vast te houden. Dit is ook grotendeels gelukt. Echter, ondanks het feit dat ik droger word, voel ik me de laatste 2 a 3 weken zeer ongemotiveerd om te traien. Voorheen liep ik de gym in met een missie, met een passie, ik was een leeuw, ik domineerde de gewichten. Ook al heb ik mijn kracht grotendeels behouden, ik heb even veel energie als een 90 jarige opa na een 20km marathon.
Achteraf gaat het erom dat je plezier hebt in wat je doet in de gym, dat je vooruitgaat en motivatie hebt om door te gaan. Dit is geen makkelijke sport. Nu ben ik op het vetpercentage dat als acceptabel wordt beschouwd om over te stappen op een recomp. Aanvankelijk had ik gepland om de recomp pas NA de clean challenge cut te doen, maar het lijkt me geen goed idee om daar nog kleine maand aan te besteden.
Vanaf heb ik een full body training gehad, en dit was letterlijk de slechtste training van dit jaar. Ik was ongemotiveerd en compleet zonder energie. Dit is voor mij het signaal om over te stappen op een recomp. Natuurlijk word je in een cut droger, maar qua kracht ga je zelden vooruit, and that blows. Nu dat ik onder 14% ben, weet ik dat ik met de juiste voeding nog droger kan worden, en het belangrijkste: mijn massa weer terug krijg en mijn motivatie, die vlam en gedrevenheid! Het heeft geen zin om te trainen als je er zelf geen zin in hebt.
Ivm tentamens en slecht herstellende front-delt en rechtertriceps heb ik besloten om nu een week te rusten. Door de steek in mijn delt kan ik niet fatsoenlijk dippen, benchen en overhead pressen. Een week rust zal me goed doen, aangezien ik in 6 maanden tijd nooit een training heb geskipt.
De clean challenge gaat uiteraard door de komende 25 dagen, maar met aangepaste macro's. Vanaf volgende week dinsdag (maandag ben ik weg) begint de recomp die er als volgt uit zal zien:
Maandag: Rug/Biceps/Traps - 4000 kcal, 200g eiwit, low fat (<50g), high carb
Dinsdag: Rust, 2500 kcal. 200g eiwit, ~100-150g carbs, rest vet
Woensdag: Schouders/Benen/Traps. 4000 kcal, 200g eiwit, low fat (<50g), high carb
Donderdag: Rust, 2500 kcal. 200g eiwit, ~100-150g carbs, rest vet
Vrijdag: Borst/Triceps/Traps - 4000 kcal, 200g eiwit, low fat (<50g), high carb
Zaterdag: Rust, 2500 kcal. 200g eiwit, ~100-150g carbs, rest vet
Zondag: Rust, 1500 kcal. 200g eiwit, <30g carb, rest vet
Op die manier houd ik mijn gewicht vast (tussen 82 en 85 kg), maar mijn vet/spier ratio zal verbeteren. Wekelijks kom ik precies uit op onderhoudsniveau qua kcal.
--
27-05-2013
Full Body Workout
Standing Overhead Press
20x20 warmup
40x10 warmup
65x3 -> rechter arm faalde wegens steek in delt
65x5
60x6
40x10 langzame rom
Squat
20x20 warmup
60x10
80x10
100x5
120x7
130x4
Leg Press
110x70, 4 keer, mijn variatie
Bench Press
40x10
40x10
60x5
60x5
60x10
Seated Cable Row
40x20
50x20
60x10
70x15
Optional
armen
Feedback
Waardeloze training. geen energie, geen pomp. Maar goed, even een weekje rust zal me goed doen. Vanaf volgende week fresh start! Dan ga ik weer bazen!
Ik wil jullie ook graag bedanken voor jullie steun en hulp!
Thnx iedereen!