Fitness Seller

DJR89 - Powerbuilding Log

Hehe thanks bro's! Ik haal ook veel inspiratie uit jullie logs wat training en voeding betreft, dus jullie moeten daar uiteraard ook credit voor krijgen! Hmm wat sterk worden betreft, valt het helaas nog mee, maar over een klein maandje mag ik er weer tegenaan met een recomp/bulk. Mijn doel dit jaar is om 200x1 DL, 150x1 SQ, 75x5 OHP 100x10 BP zonder spotter te halen.

Vanavond full body training. Deze week doe ik enkel FB workouts (geen cardio op rustdagen) aangezien ik niet weet hoe vaak ik kan trainen ivm tentamens.

Die doelen ga je sowieso halen!

Maar persoonlijk vind ik je al wel sterk bro ;)

Tuurlijk zijn altijd mensen die sterker zijn, maar mooie doelen ook!

Ga je sowieso wel halen lijkt me!

Post eens wat fotos van je meals

• Topic Starter Topic Starter
Die doelen ga je sowieso halen!

Maar persoonlijk vind ik je al wel sterk bro ;)

Tuurlijk zijn altijd mensen die sterker zijn, maar mooie doelen ook!

Ga je sowieso wel halen lijkt me!

Dankje! Ik denk dat ik een vrij goede aanpak heb voor de komende fase. Recomp met 4000 kcal op trainingsdagen, 2500 rustdagen en zondag 1500 kcal (no carb). Wekelijks kom ik precies uit op onderhoud-kcal, maar met goede partitionering. De trainingen zullen er als volgt uitzien: maandag: rug/biceps/traps. Woensdag: schuders/benen/traps. Vrijdag borst/triceps. Jup, 2x traps. Deed ik in het begin ook en toen groeiden ze belachelijk snel. Traptimus Prime!

Post eens wat fotos van je meals

Sure! Ze zijn niet allemaal van de clean challenge, dus het kan zijn dat sommige niet als '100% clean' worden beschouwd.

Laatst bewerkt:
bereken je elke dag opnieuw hoeveel je eet?
lijkt me lastig wanneer je elke x iets totaal anders eet:p

bereken je elke dag opnieuw hoeveel je eet?
lijkt me lastig wanneer je elke x iets totaal anders eet:p

Jep, maar 80% van de maaltijden is altijd hetzelfde, dat valt dus mee. Om toch voor een beetje afwisseling te zorgen, eet ik soms iets anders (dat in mijn macro past en clean is). Ik ben een control freak, ik weet het. Maar goed, in de volgende fase zal ik mezelf wel een foutmarge gunnen.

Je maaltijden zien er weer goed uit! Trouwens waar studeer je en welke studie doe je? Zit namelijk ook in mijn examens de komende weken. Neemt niet weg dat we gewoon door blijven trainen en eten :)

Inderdaad wat ItrenZ zegt ''mooie doelen voor ogen' ze zijn ook zeker haalbaar. Ik ga eerst mijn cut afronden en dan kijken naar mijn eigen nieuwe doelen, maar sowieso wil ik minstens een 200kg deadlift halen (BEAST MODE ON):D

Control is the way to go!

Nu is het tijd voor die pindakaas koekjessssssss!

PS: Heb hetzelfde toetsenbord als in maaltijd afbeelding nummer 12 :p

Je maaltijden zien er weer goed uit! Trouwens waar studeer je en welke studie doe je? Zit namelijk ook in mijn examens de komende weken. Neemt niet weg dat we gewoon door blijven trainen en eten :)

Inderdaad wat ItrenZ zegt ''mooie doelen voor ogen' ze zijn ook zeker haalbaar. Ik ga eerst mijn cut afronden en dan kijken naar mijn eigen nieuwe doelen, maar sowieso wil ik minstens een 200kg deadlift halen (BEAST MODE ON):D

Control is the way to go!

Nu is het tijd voor die pindakaas koekjessssssss!

PS: Heb hetzelfde toetsenbord als in maaltijd afbeelding nummer 12 :p

Ik studeer rechten @ tilburg university. jij?

Wat de doelen betreft, ik denk dat een 200x1 DL haalbaar is in een half jaar, ik alleen nog niet precies hoe ik dit aanpak, maar dat zie ik dan nog wel. Ik vind dat sowieso een mooi getal '200kg deadlift!'. Het heeft iets speciaals :P

En yep, super fijn toetsenbord voor het typen en gamen. Steelseries 6gv2: http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-6gv2

Ik studeer rechten @ tilburg university. jij?

Wat de doelen betreft, ik denk dat een 200x1 DL haalbaar is in een half jaar, ik alleen nog niet precies hoe ik dit aanpak, maar dat zie ik dan nog wel. Ik vind dat sowieso een mooi getal '200kg deadlift!'. Het heeft iets speciaals :P

En yep, super fijn toetsenbord voor het typen en gamen. Steelseries 6gv2: http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-6gv2
International Management (commerciële economie) @ University of applied Sciences (HES)

Haha zeker!

Tof om dit te lezen, heb zelf jaren gegamed zonder aan sport te doen.
2Maanden geleden gestopt en ben ik wat beginnen joggen (wat nu wel saai begint te worden..) maar de laatste dagen denk ik er ook echt aan om te gaan fitness/bodybuilding!
Morgen mijn grote stap doen dan maar :D.

Veel succes met je doel nog voor dit jaar!

2Maanden geleden gestopt en ben ik wat beginnen joggen (wat nu wel saai begint te worden..) maar de laatste dagen denk ik er ook echt aan om te gaan fitness/bodybuilding!

Sowieso gaan doen je krijgt er geen moment spijt van ;)
Zelf van 105+ kg naar 90kg gegaan, geloof me....

Er gaat dan opeens een hele andere wereld voor je open :D

Lees de sticky's, zet haalbare doelen voor jezelf weg en go hard or go home!

Succes!!!!:cool:

Welkom Pedrov! Ik raad je aan om echt met krachttraining te beginnen. Zoals de heren hierboven aangaven, er gaat een compleet een nieuwe wereld voor je open! Don't give up! :cool:

Update dag 75
Ok tijd voor een update. Vandaag is Dag 75 vd 100 van de Clean Challenge en tevens mijn cut. In 75 dagen ben ik ongeveer 7.5 kg afgevallen en van 19% BF naar beneden de 14% gegaan. Ik heb al die tijd geprobeerd om mijn kracht zo goed mogelijk vast te houden. Dit is ook grotendeels gelukt. Echter, ondanks het feit dat ik droger word, voel ik me de laatste 2 a 3 weken zeer ongemotiveerd om te traien. Voorheen liep ik de gym in met een missie, met een passie, ik was een leeuw, ik domineerde de gewichten. Ook al heb ik mijn kracht grotendeels behouden, ik heb even veel energie als een 90 jarige opa na een 20km marathon.

Achteraf gaat het erom dat je plezier hebt in wat je doet in de gym, dat je vooruitgaat en motivatie hebt om door te gaan. Dit is geen makkelijke sport. Nu ben ik op het vetpercentage dat als acceptabel wordt beschouwd om over te stappen op een recomp. Aanvankelijk had ik gepland om de recomp pas NA de clean challenge cut te doen, maar het lijkt me geen goed idee om daar nog kleine maand aan te besteden.

Vanaf heb ik een full body training gehad, en dit was letterlijk de slechtste training van dit jaar. Ik was ongemotiveerd en compleet zonder energie. Dit is voor mij het signaal om over te stappen op een recomp. Natuurlijk word je in een cut droger, maar qua kracht ga je zelden vooruit, and that blows. Nu dat ik onder 14% ben, weet ik dat ik met de juiste voeding nog droger kan worden, en het belangrijkste: mijn massa weer terug krijg en mijn motivatie, die vlam en gedrevenheid! Het heeft geen zin om te trainen als je er zelf geen zin in hebt.

Ivm tentamens en slecht herstellende front-delt en rechtertriceps heb ik besloten om nu een week te rusten. Door de steek in mijn delt kan ik niet fatsoenlijk dippen, benchen en overhead pressen. Een week rust zal me goed doen, aangezien ik in 6 maanden tijd nooit een training heb geskipt.

De clean challenge gaat uiteraard door de komende 25 dagen, maar met aangepaste macro's. Vanaf volgende week dinsdag (maandag ben ik weg) begint de recomp die er als volgt uit zal zien:

Maandag: Rug/Biceps/Traps - 4000 kcal, 200g eiwit, low fat (<50g), high carb
Dinsdag: Rust, 2500 kcal. 200g eiwit, ~100-150g carbs, rest vet
Woensdag: Schouders/Benen/Traps. 4000 kcal, 200g eiwit, low fat (<50g), high carb
Donderdag: Rust, 2500 kcal. 200g eiwit, ~100-150g carbs, rest vet
Vrijdag: Borst/Triceps/Traps - 4000 kcal, 200g eiwit, low fat (<50g), high carb
Zaterdag: Rust, 2500 kcal. 200g eiwit, ~100-150g carbs, rest vet
Zondag: Rust, 1500 kcal. 200g eiwit, <30g carb, rest vet

Op die manier houd ik mijn gewicht vast (tussen 82 en 85 kg), maar mijn vet/spier ratio zal verbeteren. Wekelijks kom ik precies uit op onderhoudsniveau qua kcal.

--

27-05-2013
Full Body Workout

Standing Overhead Press
20x20 warmup
40x10 warmup
65x3 -> rechter arm faalde wegens steek in delt
65x5
60x6
40x10 langzame rom

Squat
20x20 warmup
60x10
80x10
100x5
120x7
130x4

Leg Press
110x70, 4 keer, mijn variatie

Bench Press
40x10
40x10
60x5
60x5
60x10

Seated Cable Row
40x20
50x20
60x10
70x15

Optional
armen

Feedback
Waardeloze training. geen energie, geen pomp. Maar goed, even een weekje rust zal me goed doen. Vanaf volgende week fresh start! Dan ga ik weer bazen! :)

Ik wil jullie ook graag bedanken voor jullie steun en hulp!

Thnx iedereen!

Klinkt verdoet man, maar ziek goede progressie ;)

-1kg per 10 dagen klinkt voor mij echt als ideaal!!

Hoop dat de recomp je zowel op fysiek gebied als energie niveau goed zal doen :D

Ben zelf van mening dat 8% of lager ideaal is om recomp te starten, maar meningen verschillen.

Je zou ook even aan kunnen kijken hoe weekje rust en op onderhoud eten je afgaat qua "gevoel"

Dan zou je namelijk nog 18 dagen kunnen cutten met je huidige schema om daarna verder te kijken (dan je recomp pas te startten) ;)

Het zijn maar ideeën, maar ken namelijk het gevoel van vermoeidheid etc, weekje rust kan dan wonderen doen!

Klinkt verdoet man, maar ziek goede progressie ;)

-1kg per 10 dagen klinkt voor mij echt als ideaal!!

Hoop dat de recomp je zowel op fysiek gebied als energie niveau goed zal doen :D

Ben zelf van mening dat 8% of lager ideaal is om recomp te starten, maar meningen verschillen.

Je zou ook even aan kunnen kijken hoe weekje rust en op onderhoud eten je afgaat qua "gevoel"

Dan zou je namelijk nog 18 dagen kunnen cutten met je huidige schema om daarna verder te kijken (dan je recomp pas te startten) ;)

Het zijn maar ideeën, maar ken namelijk het gevoel van vermoeidheid etc, weekje rust kan dan wonderen doen!

Ja, bedankt voor je suggestie. Het kan natuurlijk zijn dat ik simpelweg overtraind ben, ik houd nu zometeen sowieso een refeed en eet de rest van de week op onderhoud ~2500 kcal).

Ja, bedankt voor je suggestie. Het kan natuurlijk zijn dat ik simpelweg overtraind ben, ik houd nu zometeen sowieso een refeed en eet de rest van de week op onderhoud ~2500 kcal).
There aint such a thing as 'overtraining'.. Je zit in een klein dipje wat door de cut komt, zo'n dipje komt denk ik bij iedereen minimaal 1x voor in de cut. Laat je er niet gek door maken, het hoort erbij maar overkom de obstakels om zo door te knallen naar een hoger level! 7,5kg is heel knap, ik zou persoonlijk nog niet gaan recompen op 14% wat MiTrenz ook zegt, doe het op een lager VP. Doe anders het minimale, +10(only carb-no fats - 200g eiwitten) en -30% (no carb-high fats - 240g eiwitten), dit werkt voor mij echt heel goed, kracht massa behoud en vp daalt nog steeds en dat na minder dan twee weken van het traditionele dieet.

Succes iig bro en zeker ook met je examens!

There aint such a thing as 'overtraining'.. Je zit in een klein dipje wat door de cut komt, zo'n dipje komt denk ik bij iedereen minimaal 1x voor in de cut. Laat je er niet gek door maken, het hoort erbij maar overkom de obstakels om zo door te knallen naar een hoger level! 7,5kg is heel knap, ik zou persoonlijk nog niet gaan recompen op 14% wat MiTrenz ook zegt, doe het op een lager VP. Doe anders het minimale, +10(only carb-no fats - 200g eiwitten) en -30% (no carb-high fats - 240g eiwitten), dit werkt voor mij echt heel goed, kracht massa behoud en vp daalt nog steeds en dat na minder dan twee weken van het traditionele dieet.

Succes iig bro en zeker ook met je examens!

Yeah, you're right. **** it, ik neem een weekje rust en maak de cut af. Go hard or go home!

Yeah, you're right. **** it, ik neem een weekje rust en maak de cut af. Go hard or go home!

Zo mogen we het horen!

Heb het topic van de afgelopen dagen ff terug gelzen, je bent echt een chef kok moet ik zeggen :)
Als ik eens iets anders wil neem ik zeker een kijkje hierzo.

en hou vol het die komende weken, en sterkte met je front delt!

Terug
Naar boven