DJR89
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 653
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 80kg
UD 2.0 is een dieet dat goed kan werken.
het moet dan echter wel tot op de letter nauwkeurig worden uitgevoerd.
de kleinste afwijking kan je vooruitgang compleet verpesten.
en de low carb dagen zijn een hell![]()
Idd, het is een heel streng protocol, maar tevens ook psychologisch lonend: een paar dagen hel worden beloond door een massieve refeed. Je hoeft je dan niet eens slecht te voelen als je junkt (een binge-eater zoals ik), want het hoort bij het programma. Natuurlijk is het verstandig als de koolhydraten grotendeels clean zijn, maar velen eten op hun refeed dag dan snoep, donuts etc. Voor mij is het ideaal. In het verleden was mijn probleem dat ik na een week cutten ging binge-eaten (nu uiteraard niet tijdens de clean challenge), maar mocht ik aan UD2 beginnen, dan is dat vrijwel geen probleem (mits ik binnen het voorgeschreven totaal kcal blijf, maar dat ligt vrij hoog).
Een ander alternatief dat ik zojuist heb bedacht tijdens het afwassen (je moet wat he), is een IF recomp/ BFFM hybride. Mijn onderhoud ligt wekelijks op 21000 kcal. Ik wil middels een intelligente partitionering zo goed mogelijk inplannen dat spiergroei en vetverbranding optimaal zijn in een recomp. Ik dacht dan aan:
Maandag: training, high carb, low fat. 4000 kcal (3000 post-workout)
Dinsdag: rust. 2500 kcal, medium carb, high fat
Woensdag: training, high carb, low fat. 4000 kcal (3000 post-workout)
Donderdag: rust. 2500 kcal, medium carb, high fat
Vrijdag: training, high carb, low fat. 4000 kcal (3000 post-workout)
Zaterdag: rust. 2500 kcal, medium carb, high fat
Zondag: rust. 1500 kcal. high protein, medium fat, <30g carb.
In totaal komt dat uit op 21000 kcal (hetgeen vergelijkbaar is met een standaard if recomp). Op trainingsdagen geef ik mijn lichaam dan ook ruim voldoende brandstof op spiergroei te bevorderen. De 6 dagen lijken dan zelfs op een bulk (+30/-10), maar de no-carb dag die ook wordt gehanteerd in BFFM zorgt er voor dat er ook flink wat vet wordt verbrand. Dat doe ik nu ook regelmatig op zondag, na een lange vast.
Maar goed, dat laatste is een maar een concept, ik zou eerst jullie feedback willen horen. Het zou kunnen werken. Het gewicht blijft dan redelijk stabiel (80-85 vind ik een goed gewicht), maar de muscle-fat ratio zal langzaam verbeteren. Eventuele cheat meals kan ik op trainingsdagen post-workout eten, zolang ik binnen mijn macro blijf (goed te doen met 4000 kcal totaal). Het is vooral belangrijk dat men een programma/dieet kiest dat op lange termijn goed vol te houden is, ik denk dat zoiets voor mij wel geschikt is. Mocht ik per ongeluk te veel bingen, dan compenseer ik dat met 2 dagen Lyle's RFL.
Laatst bewerkt:

. Heb zin om over een maand weer te groeien. 
Glas appel-azijn is inderdaad niet door je keel te krijgen, heeft zelfde werking als kaneel toch? Las het ergens, metabolisme, suiker spiegel omhoog houden etc. Maarja goed is het wel! Twarog interessant! Ik had in de aldi in Polen twee weken terug een eigenaardige magere kwark met uber stats! 13g proteins per 100g en maar 3g suiker, niet eerder gezien nog en wauw wat was dat lekker, vele malen beter dan de kwark hier in Nederland, het had ook een dikkere structuur meer in de richting van cottage cheese zonder de zurige smaak. Jammer dat de aldi hier in NL het niet verkoopt..