XXL Nutrition

DJR89 - Powerbuilding Log

• Topic Starter Topic Starter
UD 2.0 is een dieet dat goed kan werken.
het moet dan echter wel tot op de letter nauwkeurig worden uitgevoerd.
de kleinste afwijking kan je vooruitgang compleet verpesten.
en de low carb dagen zijn een hell:D

Idd, het is een heel streng protocol, maar tevens ook psychologisch lonend: een paar dagen hel worden beloond door een massieve refeed. Je hoeft je dan niet eens slecht te voelen als je junkt (een binge-eater zoals ik), want het hoort bij het programma. Natuurlijk is het verstandig als de koolhydraten grotendeels clean zijn, maar velen eten op hun refeed dag dan snoep, donuts etc. Voor mij is het ideaal. In het verleden was mijn probleem dat ik na een week cutten ging binge-eaten (nu uiteraard niet tijdens de clean challenge), maar mocht ik aan UD2 beginnen, dan is dat vrijwel geen probleem (mits ik binnen het voorgeschreven totaal kcal blijf, maar dat ligt vrij hoog).

Een ander alternatief dat ik zojuist heb bedacht tijdens het afwassen (je moet wat he), is een IF recomp/ BFFM hybride. Mijn onderhoud ligt wekelijks op 21000 kcal. Ik wil middels een intelligente partitionering zo goed mogelijk inplannen dat spiergroei en vetverbranding optimaal zijn in een recomp. Ik dacht dan aan:

Maandag: training, high carb, low fat. 4000 kcal (3000 post-workout)
Dinsdag: rust. 2500 kcal, medium carb, high fat
Woensdag: training, high carb, low fat. 4000 kcal (3000 post-workout)
Donderdag: rust. 2500 kcal, medium carb, high fat
Vrijdag: training, high carb, low fat. 4000 kcal (3000 post-workout)
Zaterdag: rust. 2500 kcal, medium carb, high fat
Zondag: rust. 1500 kcal. high protein, medium fat, <30g carb.

In totaal komt dat uit op 21000 kcal (hetgeen vergelijkbaar is met een standaard if recomp). Op trainingsdagen geef ik mijn lichaam dan ook ruim voldoende brandstof op spiergroei te bevorderen. De 6 dagen lijken dan zelfs op een bulk (+30/-10), maar de no-carb dag die ook wordt gehanteerd in BFFM zorgt er voor dat er ook flink wat vet wordt verbrand. Dat doe ik nu ook regelmatig op zondag, na een lange vast.

Maar goed, dat laatste is een maar een concept, ik zou eerst jullie feedback willen horen. Het zou kunnen werken. Het gewicht blijft dan redelijk stabiel (80-85 vind ik een goed gewicht), maar de muscle-fat ratio zal langzaam verbeteren. Eventuele cheat meals kan ik op trainingsdagen post-workout eten, zolang ik binnen mijn macro blijf (goed te doen met 4000 kcal totaal). Het is vooral belangrijk dat men een programma/dieet kiest dat op lange termijn goed vol te houden is, ik denk dat zoiets voor mij wel geschikt is. Mocht ik per ongeluk te veel bingen, dan compenseer ik dat met 2 dagen Lyle's RFL.

Laatst bewerkt:
Excuses voor de vertraagde update, maar hier alsnog de training van gisteren:

Dinsdag 21-05-2013 (dinsdag ipv maandag aangezien de gym 's avonds gesloten was)
Workout B: Shoulders/Legs

Ik kon op maandag niet trainen wegens aangepaste openingstijden, dit leidde tot een 3 dagen kcal-tekort op een rij, waardoor mijn training op dinsdag vrij energieloos was, vandaar dat het volume iets lager lag.

Barbell Overhead Press
40x20 warmup
40x10 warmup
65x5
60x6
55x7
50x8
45x9
50x10

Barbell in the corner one arm overhead press
Barbell+10 x 10
Barbell+20 x 10
Barbell+15 x 10

Ik vond dit eerlijk gezegd genoeg voor de schouders, ik voelde ze goed, vooral bij de laatste oefening haal je veel energie uit. Het is geen simpele up and down oefening, maar je moet de barbell ook stabiliseren, best chill.

Squat
BWx20 warmup
20x20 warmup
60x10 warmup
80x5
100x5
120x3
130x2
130x2
100x5
-> ik stopte iets eerder met de squats. Bij de 130's werd ik heel licht in mijn hoofd (ondanks voldoende kcal inname ~800 pre). Bij de laatste 100' set kreeg ik willekeurig een steek in mijn onderrug. Ook al was die licht, de hoofdregel is dan: stop, geen uitzonderingen. Ik heb zo het gevoel dat mijn lederen riem te 'los' wordt omdat ik ben afgevallen, waardoor die minder strak zit en minder ondersteuning geeft.

Leg Press (mijn variatie)
4 sets op 130x80

Leg extension
60x10
50x15
50x20

Feedback
Volume iets lager dan normaal, maar ondanks dat toch een redelijke training gepresteerd. Het mooie is wel dat ik na 3 dagen onder onderhoud eten (2000-1500-2000) geen kracht kwijt ben geraakt, de overhead press ging best gemakkelijk zelfs. De squats moest ik helaas iets eerder stoppen omdat ik heel licht in mijn hoofd werd (moest tussen de sets door even liggen) en ik denk dat ik te slordig werd met mijn techniek. 1 kleine fout en mijn rug doet pijn.
Maar goed, vanavond nog VP meten (-2kg sinds vorige meting) en borst/rug trainen. Even kijken of ik kan deadliften, maar zeker niet al te zwaar helaas. We'll see.

Voeding
Iets meer kcal gepakt voor herstel: 2700, waarvan 800 voor de training.

Woensdag 22-05-2013
Workout A: Chest/Back

Barbell Bench Press
40x20
60x10
80x5
80x5
80x5
90x5

Incline Barbell Bench Press
40x10
50x10
60x5
50x10
60x5
-Incline loopt achter, in de bulk/recomp ga ik mij hier op focussen.

Pec Deck
30x20
40x10
40x10
50x5

Incline Machine Press
70x6
60x10
50x15

-pauze-

Seated Cable Row
40x20
40x20
50x15
- deze oefening gebruik ik om op te warmen voor DL

Deadlift
60x10
100x5
120x5
120x5
120x5
120x5
120x3
-nog steeds zwakke onderrug van gisteren, ging dus niet zwaarder dan 120 vandaag. veiligheid > ego

T-Bar Row
60x6
60x10
60x10

Lat Pulldown
50x10 wide
50x10 cg
50x10 wide
60x10 cg

Optional
10 minuten armen en daarna 5 min sprinten op loopband

Feedback
Shit man, hoe meer ik afval, hoe zwaarder het trainen wordt. Kracht heb ik wel, ik kan de compounds nog steeds op mijn max aan, maar ik heb er echt weinig energie voor. Maar goed, nog 30 dagen te gaan dus ik mag niet zeiken. Ondanks verminderde volume een prima onderhouds-training gepresteerd. Gainen zal ik de komende 4 weken toch niet, maar ik kan er wel voor zorgen dat ik geen kracht verlies.

Voeding
2500 kcal waarvan 800 pre. Vrijdag weer mijn wekelijkse refeed.

Progressie
Zie volgende post.

Progressie Dag 70
-Gewicht 84.4 (beginpunt 91.2), 1 maand geleden 87.0
-Vetpercentage 14.1% (beginpunt ~19%), 1 maand geleden 15.1%
-Bench Press 100x3 -> 100x5
-Deadlift onveranderd 160x1, meer ook niet geprobeerd.
-Overhead Press 60x5 -> 65x5
-Squat 130x10 -> geen idee, heb de laatste weken niet high rep gesquat. 130x10 zal er nog wel in zitten, maar op een pure leg day (zonder eerst schouders te trainen).
-Dips BWx10 -> BW+22.5x5

Nog een maand te gaan! Voel me eerlijk gezegd vrij energieloos en depleted, maar goed, zolang ik geen kracht verlies, vind ik het prima zo. Ik voel me erg skinny en depleted, maar ik weet dat als ik 2-3 dagen high carb zou eten ik er weer voller uit zie. Ik heb dus geen recht om te zaniken. Ook al heb ik maar zogenaamd maar 1% in een maand verbrand, ben ik alsnog 2.5kg vet kwijt. Ik denk dat het grotendeels van mijn onderlichaam komt, want mijn spijkerbroeken worden wel erg los (die voorheen 'normaal' zaten). Ik denk dat mijn buik pas echt op het laatst zal verdwijnen.

Fijne avond!

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:roflol:

Ahja, morgen weer refeed, komt goed. Heb het idee schaamteloos overgenomen van DBBdominik, maar morgen is het protein pancake-day!!!! Vandaag een 20 uur vast achter de rug en de hele dag gestudeerd/gereisd. Ik voelde me echt heel geconcentreerd. Ik weet niet of het door het vasten komt of door de ECA.

Ik heb vrijdag 31 mei en maandag 3 juni twee belangrijke tentamens. Heb even gedacht hoe ik dat aanpak. Morgen doe ik sowieso mijn B-workout: benen en schouders. Ik denk dat ik volgende week maandag (27) en woensdag (29) full-body trainingen zal doen (DL, SQ, BP, BB-row, Chins en MP) en dan maandag/dinsdag (ligt eraan hoe laat mijn tt op maandag 03-06 is). Maandag (27) eet ik dan op onderhoud en woensdag (29) komt de refeed. De cardio sessies op rustdagen laat ik even een weekje weg en pas mijn kcal en macro's aan de verlaagde TDEE aan.

Vandaag en volgende week worden het full body sessies om tijdens de tentamenperiode mijn massa te onderhouden. Het lijkt me beter om alle spiergroepen kort, maar effectief aan te pakken.

Vrijdag 24-05-2013
Full Body Training

Standing Overhead Barbell Press
20x20 warmup
40x10 warmup
40x10 warmup
65x5
65x5
65x5

Barbell in the corner 1 arm overhead press
BB+10 x 10 per arm
BB+20 x 6 per arm
BB+20 x 8 per arm

Squat
60x10
80x10
100x5
120x3
130x3
100x5

Leg Press (my variation)
4 sets a 130x70

Smith Flat Bench Press
alle bench stations waren bezet, moest dus in de smith -.-. Ik doe nooit 100% plat. Ik leg altijd een 5kg schijf onder het bankje; krijg je een hoek van ongeveer 5 graden. Vind ik een stuk fijner.
30x10
50x10
60x10
60x10

Smith Incline Bench Press
50x10
50x10
50x10

Seated Cable Row, wide grip
30x20
50x20
60x10
70x10

Bent-over Barbell Row
60x10
80x10
90x6 -> PR
90x6

Optional
15 min armen

Feedback
Bleh, al 4 nachten op rij gedroomd dat ik in de supermarkt was met een volle winkelwagen aan junk food. Maar goed, alsnog geen krachtverlies. Heb nauwelijks energie en motivatie om te trainen de laatste 2 a 3 weken, ik haat cutten (wie niet, ff eerlijk jongens), maar het moet gedaan worden he ;). Heb zin om over een maand weer te groeien.

Trouwens, ik accepteer suggesties voor mijn legendary cheat day op 21 juni (dag 100 is op 20 juni). Op de planning heb ik al staan: 40cm doorsnede pizza met extra kip, Ben & Jerry's Cookie Dough, familiezak M&M's, fles Jack en Game of Thrones season 3 marathon.

Voeding
Wekelijkse refeed, ik moet zo nog koken, maar zal ergens tussen 3500 en 4000 kcal uitkomen. High carb, low fat. Heb het nodig. Voor de training ongeveer 1200 kcal.

Fijne avond!

Al genoten van die cheesecake? :D

Trouwens bekijk dit artikel eens:

http://www.northumbria.ac.uk/browse/ne/uninews/losefatfaster

Ook weer een voordeel van IF voor cutting!

Zelfde krachtstats ongeveer nice! Heb zelf mijn kracht echt weer volledig terug door middel van dit dieet!

Trouwens gaat heel goed nog 1 maand hé? Succes!

Laatst bewerkt:
Nice, thanks voor het artikel. Dat doe ik inderdaad op rustdagen (behalve deze week ivm tentamens). 5g essential amino acids van XXLnutrition en dan 20 minuten cardio (stationary bike). vervolgens drink ik een glas appel-azijn + citroensap (nasty as hell) en dan begint mijn feeding window.

De cheesecake maak ik over een paar dagen, mijn ouders nemen Twaróg mee uit Polen. 100x beter en lekkerder dan magere kwark. Wat ik overigens wel heb gedaan: een pancake-refeed gehouden op vrijdag.

-1 pak pannekoekenmix van de AH (400g)
-60g chocolate whey (bsn lean dessert)
-40g pure chocolade (in kleine stukjes gesneden)
-3 eieren
-1l magere melk
-10g kokosolie
-saus gemaakt van 500g magere kwark, magere melk en 50g perfect protein coconut smoothie.
-25ml schenkstroop

Dat noem ik nu een high carb refeed! :meal:

Ik kwam die dag uit op ongeveer ~3700 kcal, paste perfect in mijn macro.

Laatst bewerkt:
-3 eieren
-1l magere melk
-10g kokosolie
-saus gemaakt van 500g magere kwark, magere melk en 50g perfect protein coconut smoothie.
-25ml schenkstroop
.

Laat ik nu, ook net vandaag mijn refeed hebben! :devil: :devil:

Stillgoingstronk.nu

Lol wut heb ook refeed.
Succes brahs!

Nice, smakelijk bro's!

Heerlijk carb's met kipfilet tosti's, wheypannekoeken en wheymuffins!

Pics or it didn't happen!

Nice, thanks voor het artikel. Dat doe ik inderdaad op rustdagen (behalve deze week ivm tentamens). 5g essential amino acids van XXLnutrition en dan 20 minuten cardio (stationary bike). vervolgens drink ik een glas appel-azijn + citroensap (nasty as hell) en dan begint mijn feeding window.

De cheesecake maak ik over een paar dagen, mijn ouders nemen Twaróg mee uit Polen. 100x beter en lekkerder dan magere kwark. Wat ik overigens wel heb gedaan: een pancake-refeed gehouden op vrijdag.

-3 eieren
-1l magere melk
-10g kokosolie
-25ml schenkstroop

Dat noem ik nu een high carb refeed! :meal:

Ik kwam die dag uit op ongeveer ~3700 kcal, paste perfect in mijn macro.
Nice ziet er lekker uit! Wel veel zuivel, maarja who cares, geen intolerantie hé :p Glas appel-azijn is inderdaad niet door je keel te krijgen, heeft zelfde werking als kaneel toch? Las het ergens, metabolisme, suiker spiegel omhoog houden etc. Maarja goed is het wel! Twarog interessant! Ik had in de aldi in Polen twee weken terug een eigenaardige magere kwark met uber stats! 13g proteins per 100g en maar 3g suiker, niet eerder gezien nog en wauw wat was dat lekker, vele malen beter dan de kwark hier in Nederland, het had ook een dikkere structuur meer in de richting van cottage cheese zonder de zurige smaak. Jammer dat de aldi hier in NL het niet verkoopt.. :(

REFEEEEDZZZ FOR THE WIN WAAGHHAF!

Dinsdag is het weer genieten voor mij! Vandaag rest day gehad en morgen nog rest day. Overigens net jou protein pudi pudi gemaakt, was een lekker last meal dessert :)

Nice ziet er lekker uit! Wel veel zuivel, maarja who cares, geen intolerantie hé :p Glas appel-azijn is inderdaad niet door je keel te krijgen, heeft zelfde werking als kaneel toch? Las het ergens, metabolisme, suiker spiegel omhoog houden etc. Maarja goed is het wel! Twarog interessant! Ik had in de aldi in Polen twee weken terug een eigenaardige magere kwark met uber stats! 13g proteins per 100g en maar 3g suiker, niet eerder gezien nog en wauw wat was dat lekker, vele malen beter dan de kwark hier in Nederland, het had ook een dikkere structuur meer in de richting van cottage cheese zonder de zurige smaak. Jammer dat de aldi hier in NL het niet verkoopt.. :(

REFEEEEDZZZ FOR THE WIN WAAGHHAF!

Dinsdag is het weer genieten voor mij! Vandaag rest day gehad en morgen nog rest day. Overigens net jou protein pudi pudi gemaakt, was een lekker last meal dessert :)

Ik hou van zuivel, ik haal daar heel veel eiwitten uit. Elke dag sowieso 1-2 bakjes kwark (trainingsdag) of cottage cheese (rustdag). Appel-azijn krijg je wel door je keel, maar het is gewoon goor, heel goor. Vooral als je een ~20 uur vast achter de rug hebt, gaat die shit in je maag branden, ik zou dan zo snel mogelijk iets eten. Het voelt alsof je een glas sterke drank in 1 slok opdrinkt. Maar goed, het is wel gezond.

Wat de twarog betreft, ik weet niet precies welke mijn ouders meenemen, maar ik vind ze sowieso heerlijk, vooral in een kwarktaart. Over het algemeen hebben ze VEEL eiwit per 100g. Je kunt ze ook kopen in Poolse winkels, maar dat is meestal vrij duur. Ohja, dinsdag KABANOSY!! :P

Kabanos is een typisch Poolse specialiteit: een gedroogde worst, meestal gemaakt van varkensvlees, maar je vindt ook kip, kalkoen en zelfs zalm varianten. De gemiddelde voedingswaarde per 100g is: 326 kcal, 27.4g eiwit, 24.3g vet, 0g koolhydraten. Perfect tussendoortje voor op een rustdag en een prima vet- en eiwitbron. Dus mannen, mocht je ooit langs een Poolse winkel lopen, ik raad het echt aan, het is heerlijk! :)

kabanos.jpg

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik hou van zuivel, ik haal daar heel veel eiwitten uit. Elke dag sowieso 1-2 bakjes kwark (trainingsdag) of cottage cheese (rustdag). Appel-azijn krijg je wel door je keel, maar het is gewoon goor, heel goor. Vooral als je een ~20 uur vast achter de rug hebt, gaat die shit in je maag branden, ik zou dan zo snel mogelijk iets eten. Het voelt alsof je een glas sterke drank in 1 slok opdrinkt. Maar goed, het is wel gezond.

Wat de twarog betreft, ik weet niet precies welke mijn ouders meenemen, maar ik vind ze sowieso heerlijk, vooral in een kwarktaart. Over het algemeen hebben ze VEEL eiwit per 100g. Je kunt ze ook kopen in Poolse winkels, maar dat is meestal vrij duur. Ohja, dinsdag KABANOSY!! :P

Kabanos is een typisch Poolse specialiteit: een gedroogde worst, meestal gemaakt van varkensvlees, maar je vindt ook kip, kalkoen en zelfs zalm varianten. De gemiddelde voedingswaarde per 100g is: 326 kcal, 27.4g eiwit, 24.3g vet, 0g koolhydraten. Perfect tussendoortje voor op een rustdag en een prima vet- en eiwitbron. Dus mannen, mocht je ooit langs een Poolse winkel lopen, ik raad het echt aan, het is heerlijk! :)

http://1.bp.blogspot.com/-S9fk1oEM0Tc/Tac2tk6msWI/AAAAAAAAAE8/po6R-44AqJo/s1600/kabanos.jpg
Heb deze uiteraard ook thuis ;)

---------- Post toegevoegd 27 May 2013 om 07:26 ----------

Ik heb vandaag trouwens dit recept geprobeerd:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f33/gruwelijk-lekkere-makkelijke-eiwit-pindakaas-koekjes-339408/

Lekker hoor!

100g pindakaas (AH)
50g bsn lean dessert vanilla
1 ei
10g stevia (volgende keer meer)
1 vial vanille aroma

6 minuten in de oven op 180 graden was niet genoeg, de volgende keer zeker 6-8 min op 200.

Ik had echt zin in een gezonde snack.
Zien er lekker uit! Dat is wat voor vandaag :)

Gaat lekker hier man!
Goede progress en leuke recepten allemaal ;)

Je begint wel echt vies sterk te worden man! :P

Hehe thanks bro's! Ik haal ook veel inspiratie uit jullie logs wat training en voeding betreft, dus jullie moeten daar uiteraard ook credit voor krijgen! Hmm wat sterk worden betreft, valt het helaas nog mee, maar over een klein maandje mag ik er weer tegenaan met een recomp/bulk. Mijn doel dit jaar is om 200x1 DL, 150x1 SQ, 75x5 OHP 100x10 BP zonder spotter te halen.

Vanavond full body training. Deze week doe ik enkel FB workouts (geen cardio op rustdagen) aangezien ik niet weet hoe vaak ik kan trainen ivm tentamens.

Terug
Naar boven