AndroidHealthClinic

DJR89 - Powerbuilding Log

• Topic Starter Topic Starter
Je ''next chapter'' ziet er nice uit maar wat zijn straks je concrete doelen?

Thanks!

Ok, in de recomp fase wil ik sowieso droger worden, ongeveer 10% in december en dit gewicht vasthouden (83-85kg). Ik ga de komende tijd niet meer puur cutten. In dat half jaar wil ik ook mijn compounds verbeteren (110kgx10 bench zonder spotter, 150x10 comfortabel squatten en 180-200 1x deadlift. In principle rustig aan groeien terwijl ik langzaam ook droger word. Ik heb het idee dat 'recompen' dit bepaald populair is op dit forum, but I don't care, het principe spreekt me wel aan. Toen ik bulkte had ik het gevoel dat ik dikker werd en in de cut dat ik massa verloor. Ik was nooit 100% comfortabel met cutten of bulken. Recompen zal niet de snelste manier zijn, maar ik ben er van overtuigd dat ik er de komende maanden voldoende progressie mee zal boeken.

Thanks!

Ok, in de recomp fase wil ik sowieso droger worden, ongeveer 10% in december en dit gewicht vasthouden (83-85kg). Ik ga de komende tijd niet meer puur cutten. In dat half jaar wil ik ook mijn compounds verbeteren (110kgx10 bench zonder spotter, 150x10 comfortabel squatten en 180-200 1x deadlift. In principle rustig aan groeien terwijl ik langzaam ook droger word. Ik heb het idee dat 'recompen' dit bepaald populair is op dit forum, but I don't care, het principe spreekt me wel aan. Toen ik bulkte had ik het gevoel dat ik dikker werd en in de cut dat ik massa verloor. Ik was nooit 100% comfortabel met cutten of bulken. Recompen zal niet de snelste manier zijn, maar ik ben er van overtuigd dat ik er de komende maanden voldoende progressie mee zal boeken.

Maar je sprak over een onderhoud van 3000 en op rustdagen 2500 en trainingsdagen 4000, dat is dan ook eerder een slow bulk dan een body recomp? Ben wel benieuwd hoe je hierop reageert en interessant om te lezen wat je ervaringen zijn! Waarom heb je eigenlijk afgezien van die depleat week? Ben ik ook wel benieuwd naar.

Laatst bewerkt:
Maar je sprak over een onderhoud van 3000 en op rustdagen 2500 en trainingsdagen 4000, dat is dan ook eerder een slow bulk dan een body recomp? Ben wel benieuwd hoe je hierop reageert en interessant om te lezen wat je ervaringen zijn! Waarom heb je eigenlijk afgezien van die depleat week? Ben ik ook wel benieuwd naar.

Ja dat lijkt inderdaad op een slow bulk, behalve dat zondag een fatloss dag is met een iets groter tekort (naast de overige rustdagen). Met 4000 kcal wil ik mijn lichaam ruim voldoende kcal geven boor herstel en groei en op de overige dagen wordt vet verbrand. Evt voeg ik ook lichte cardio toe. Het is nog een plan, maar ik denk dat ik maandelijks wel een 500-800g vet kan verliezen. Lijkt niet veel, maar in een recomp is dat prima.

Wat de deplete betreft; eerlijk gezegd zou het weinig toegevoegde waarde hebben als ik toch vrij massief ga junken. Ook was ik bang dat mijn maag dan slecht zou reageren na een week weinig eten en dan opeens veel.

Maar goed, ik weet dat een 'conventionele' recomp eigenlijk uitgaat van +20/-20. Wekelijks zou ik dan iets beneden onderhoud uitkomen. Ik wil ongeveer hetzelfde resultaat bereiken met iets grotere kcal marges. Een groot overschot op trainingsdagen om herstel te maximaliseren en vetverlies zo hoog houden zonder mijn herstel/massa te belemmeren. Het BFFM principe gaat ook uit van high/low/+1x no carb dag (precieze % weet ik nu niet). Ook is het een idee om op die zondag een 24 uur vast te houden (Brad Pilon - Eat Stop Eat) (tot zondag 18:00 bijv) en dan de no-carb maaltijden eten.

D

Laatst bewerkt:
Geen zin om helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal terug te lezen hoor maar ehm, die clean challenge, wat hield dat nou precies in=

Ja dat lijkt inderdaad op een slow bulk, behalve dat zondag een fatloss dag is met een iets groter tekort (naast de overige rustdagen). Met 4000 kcal wil ik mijn lichaam ruim voldoende kcal geven boor herstel en groei en op de overige dagen wordt vet verbrand. Evt voeg ik ook lichte cardio toe. Het is nog een plan, maar ik denk dat ik maandelijks wel een 500-800g vet kan verliezen. Lijkt niet veel, maar in een recomp is dat prima.

Wat de deplete betreft; eerlijk gezegd zou het weinig toegevoegde waarde hebben als ik toch vrij massief ga junken. Ook was ik bang dat mijn maag dan slecht zou reageren na een week weinig eten en dan opeens veel.

Maar goed, ik weet dat een 'conventionele' recomp eigenlijk uitgaat van +20/-20. Wekelijks zou ik dan iets beneden onderhoud uitkomen. Ik wil ongeveer hetzelfde resultaat bereiken met iets grotere kcal marges. Een groot overschot op trainingsdagen om herstel te maximaliseren en vetverlies zo hoog houden zonder mijn herstel/massa te belemmeren. Het BFFM principe gaat ook uit van high/low/+1x no carb dag (precieze % weet ik nu niet). Ook is het een idee om op die zondag een 24 uur vast te houden (Brad Pilon - Eat Stop Eat) (tot zondag 18:00 bijv) en dan de no-carb maaltijden eten.

D

Nice man! Enig idee naar hoeveel kg je nu gaat? Je zei dat je nog steeds naar de 10% wil?

Geen zin om helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal terug te lezen hoor maar ehm, die clean challenge, wat hield dat nou precies in=

100 dagen achter elkaar 'schoon' eten en vooral binnen dagelijkse macro-limiet blijven. ik had vroeger vaker dat ik thuis kwam en in de koelkast keek: ohh, food en toen ging ik dus 2000-3000 kcal BOVEN mijn dagelijkse macro eten. ik dacht natuurlijk: hey, 1x per week junken kan toch wel, maar uiteindelijk is de hele progressie van een week cutten 'ge-reset'. voortaan als ik ga junken, zorg ik ervoor dat ik binnen mijn macro blijf.

Nice man! Enig idee naar hoeveel kg je nu gaat? Je zei dat je nog steeds naar de 10% wil?

ik vind ~85kg een prima gewicht voor me, alleen dan iets droger en meer massa. 83-85 op 10% lijkt me te doen dit jaar middels een recomp.

Trouwens, gisteren geen training wegens veeeel te benauwd weer. Vandaag kwam er ook iets tussen, dus ik stel training #2 en #3 naar morgen en zaterdagochtend. Morgen doe ik schouders/borst en zaterdag ochtend benen.

Dave

Ahah, dus in principe onder je geplande kcal blijven, en als het even kan ook nog je macro´s hitten?

Mooi verhaal bro en goede doelen die je, jezelf heb gesteld!
Verwacht dat het je ongetwijfeld allemaal gaat lukken aangezien je nu al zo'n eind bent gekomen!

Succes en ik blijf je zeker volgen ;)

Ahah, dus in principe onder je geplande kcal blijven, en als het even kan ook nog je macro´s hitten?

Nou, niet per se er onder. Stel dat ik op een trainingsdag 3300 kcal 'mag' eten, dan probeer ik ongeveer rond dat getal uit te komen, maar het liefst niet er boven (cutting). Tussen 3200 en 3300 bijv is prima. Macro's zijn even belangrijk, dus eiwitten moeten er zijn en 'zo goed mogelijk' de juiste kh/vet verhouding.

Mooi verhaal bro en goede doelen die je, jezelf heb gesteld!
Verwacht dat het je ongetwijfeld allemaal gaat lukken aangezien je nu al zo'n eind bent gekomen!

Succes en ik blijf je zeker volgen ;)

Thanks man! Dit weekend even diet-break en vanaf maandag lekker PR's boeken. Het is misschien om even ruim boven onderhoud te eten. Even mezelf fysiek en mentaal een break geven en dan vanaf maandag weer 100% gemotiveerd knallen!

Jij natuurlijk veel succes met de contest!

Dave

Oke, duidelijk man. Ben je wel uit geweest in die tijd, ingecalculeerd of gewoon niet uitgegaan?

Oke, duidelijk man. Ben je wel uit geweest in die tijd, ingecalculeerd of gewoon niet uitgegaan?

Cola light en water als ik in een kroeg ben. :D Nah, ik ben sowieso niet echt een drinker, alleen soms op feestjes, oud en nieuw, verjaardagen etc. De laatste keer dat ik echt had gezopen was met oud en nieuw. Half jaar geleden inmiddels.

Ok aangezien de clean challenge zo goed als voorbij is (heb op de foto dag 100 vermeld), even wat foto's ter vergelijking.

2rh5ifs.jpg

2r74r9k.jpg

In totaal dus ongeveer 7kg kwijt en enkele PR's verbeterd. Het kon natuurlijk beter, dit was mijn eerste serieuze cut, dus ik had niet verwacht dat het perfect zou verlopen. Leer van de fouten en pas het de volgende keer toe! Natuurlijk zou ik willen dat ik nu droog was, maar ja, dat is niet het belangrijkste en het komt wel! :) Ik denk dat ik nu een goed basis heb om te recompen, dus het vetpercentage zal langzaam dalen (van 19% naar 13.5-14%).
Ik ben wel blij dat ik redelijk vet kwijt van mijn middel (91cm -> 79cm) en achterwerk heb verbrand, kan nu gerust 32' jeans dragen ipv 34'.

Fijne avond!

Je kan toch zeker wel verschil zien, vooral in je taille! Ook zeker geen massa verloren, eerder gewonnen!!
Maar wat zou je de volgende cut anders doen, wat je geeft toe dat je fouten hebt gemaakt?

Je kan toch zeker wel verschil zien, vooral in je taille! Ook zeker geen massa verloren, eerder gewonnen!!
Maar wat zou je de volgende cut anders doen, wat je geeft toe dat je fouten hebt gemaakt?

Thnx! Ik denk dat ik de volgende keer iets meer met cardio ga experimenteren, bijv hiit, sowieso mijn metabolisme verhogen, ook in de rust. Wat ik nu zeg kan raar klinken, maar tijdens de eerste weken had ik constant honger, met dezelfde kcal inname. Na 2 maanden leek dat minder te zijn, ook leek mijn vetverlies te stagneren. Ik denk dat ik de volgende keer gewoon actiever moet zijn tijdens de vastperiode, ik ga in de recomp zeker 1-2x cardio toevoegen, lekker een uurtje mountainbiken met dit weer etc. goed eten maar ook een hoog rustmetabolisme zijn belangrijk.

Ziet er goed uit man, ben het helemaal mee eens met 4 Myself. Succes met je recomp man, ik blijf je volgen!

Thnx bro's, hoe gaat het cutten verder? 9% toch? :cool:
Het cutten gaat z'n gangetje, ik heb nu na mijn krachttrainingen op de UB1&2 ook cardio van een half uur ingedaan. Verder gaat het langzaam en blijft het gewicht hangen rond 78-79, waar ik blij mee ben, als ik maar droger blijf worden. Verder ben ik het meest blij met mijn krachtgains, ik blijf wekelijks verhogen en probeer steeds het beste eruit te halen. Ik verhoog tot nu toe met alles wat je ook kunt zien in mijn trainingposts. Conclusie: We gaan nog verder door met deze log, kracht gaat omhoog en vet gaat gestaag omlaag. Ben zeer tevreden tot dusver!

Dus... JUNK DAY 1? en morgen PART 2? :p Lekkeerrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Het cutten gaat z'n gangetje, ik heb nu na mijn krachttrainingen op de UB1&2 ook cardio van een half uur ingedaan. Verder gaat het langzaam en blijft het gewicht hangen rond 78-79, waar ik blij mee ben, als ik maar droger blijf worden. Verder ben ik het meest blij met mijn krachtgains, ik blijf wekelijks verhogen en probeer steeds het beste eruit te halen. Ik verhoog tot nu toe met alles wat je ook kunt zien in mijn trainingposts. Conclusie: We gaan nog verder door met deze log, kracht gaat omhoog en vet gaat gestaag omlaag. Ben zeer tevreden tot dusver!

Dus... JUNK DAY 1? en morgen PART 2? :p Lekkeerrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Ja nice man, keep it up! Vandaag day 1, dolle pret en plezier en morgen kapotgaan op de bank, misschien zelfs een 24h+ fast, kijk morgen wel. Zometeen sowieso nog snel 60-90 minuten full body trainen (fasted).

Stronq junkin´ overal xD. Daarnet ook al een goeie cheatmeal op :P

Stronq junkin´ overal xD. Daarnet ook al een goeie cheatmeal op :P

Hah, lekker! Ja man, ff trainen en dan naar de appie. Vanavond 40cm pizza met extra vlees bestellen, pot ben & jerry's cookie dough en andere goodies. Mattie en ik pakken gewoon een winkelwagen en gooien er alles in dat eetbaar lijkt. 1x in de 3 maanden mag dat, vind ik. Vanaf maandag houd ik me weer streng aan mijn macro's. :cool:

Terug
Naar boven