MuscleMeat

DJR89 - Powerbuilding Log

Haha precies! Ik ga wel wat minder extreem though. Ik doe gewoon 1 zieke meal, en vanavond dan nog wat biertjes. Morgen gelijk weer strict. Check m'n log maar eens, dan begrijp je wel waarom xD.

Hele nette progressie man, ben jelly!
Ben nu zelf ook met IF begonnen, mag ik vragen hoeveel je behoefte was en hoeveel je eronder hebt gezeten?
Tot nu toe gaat het cutten bij mij nog moeizaam namelijk, ook al ben ik pas begonnen ermee :o

• Topic Starter Topic Starter
Haha precies! Ik ga wel wat minder extreem though. Ik doe gewoon 1 zieke meal, en vanavond dan nog wat biertjes. Morgen gelijk weer strict. Check m'n log maar eens, dan begrijp je wel waarom xD.

Ja, dat is ook een prima cheatmeal methode, ik ga je log ook volgen, looks good! :)

Hele nette progressie man, ben jelly!
Ben nu zelf ook met IF begonnen, mag ik vragen hoeveel je behoefte was en hoeveel je eronder hebt gezeten?
Tot nu toe gaat het cutten bij mij nog moeizaam namelijk, ook al ben ik pas begonnen ermee :o

Hey, bedankt man en welkom in mijn log!
Mijn onderhoud ligt op ongeveer 3000-3100 kcal. Op trainingsdagen heb ik daar zo'n 10 a 15% boven gezeten, ongeveer 3300-3500 kcal. Op rustdagen ben ik wel diep gezakt in de kcal, tussen 1800 en 2200, misschien iets te diep zelfs. In de cut is dit de 'populairste' verdeling voor IF: +10% op trainingsdagen en -30% (nooit onder BMR zakken wat ik dus wel heb gedaan, beetje stom achteraf).
Wekelijks viel ik ongeveer 400-600g af zonder spier-/krachtverlies. Het is geen snelle methode, maar het werkt wel. Op rustdagen heb ik de eerste 2 maanden ook 20 minuten rustige cardio gedaan (fietsen) met 5-10g BCAA's.

Mocht je hulp/advies nodig hebben, we're here to help! :)

Dave

_____

Zojuist even fullbody training gedaan, niets bijzonders. Paar sets military press, bench, dips, lat pulldown, seated cable row, squat en leg press. Was in een uurtje klaar. Het was de eerste keer sinds zeker een half jaar dat ik fasted had getraind, nooit weer haha. Ik snap niet hoe mensen energie kunnen hebben om fasted te trainen. Ik had vanochtend 1 dexaprine en 500mg caffeine ingenomen en voor de training 1 scoop Xtend (bcaa), 3g l-arginine, 3g citrulline, 500mg alcar, 3g DAA. Ik houd me liever aan mijn oude protocol: 200g oats, 50g eiwit en 500ml magere melk 2 uur voor de training; ik train veel beter met carbs.

Ik ga nu even naar de supermarkt ongezond voer inkopen, peace!

Gaat hier ook lekker zie ik, goeie progressie pics man! ga zo door :)

Gaat hier ook lekker zie ik, goeie progressie pics man! ga zo door :)

Thnx bro!

Ok gisteren epic junkday gehad, I feel like shit today haha. Het werkte wel als een soort shock therapy. De laatste paar weken had ik er echt ongelooflijk veel zin in. En nu dat ik eindelijk ging junken, had ik het gevoel: is dit alles? Ben nu juist veel gemotiveerder om vanaf morgen aan Chapter II te beginnen! :cool:

Ok dit is het eten van gisteren.

(we waren met 2 personen).

Persoonlijk heb ik 1 pizza gegeten, 1 pot ben & jerry's en 5 donuts en toen lag ik in een foodcoma. De rest hebben de vandaag gesplit en die troep hoef ik niet meer terug te zien. Ik geef het wel weg ofzo.

IMG_2506.jpg

IMG_2507.jpg

Laatst bewerkt:
jezus man, hoe ****ing lekker is dat allemaal

CHAPTER I - 100 DAY CLEAN CHALLENGE CUT (tot 23 juni 2013)
-voltooid: 91.2kg @19% -> 83.9 @ ~13.5%

CHAPTER II - BODY RECOMPOSITION (vanaf 24 juni 2013)

Doel
De komende x maanden middels kcal- en carb-cycling vetvrije massa (VVM) verhogen en vetpercentage (VP) langzaam verlagen, waarbij mijn gewicht stabiel op ongeveer 84-86kg zal blijven, met verbetering van vvm/vet ratio als doel. Indien effectief, wordt dit een lange-termijn aanpak. Indien ineffectief, worden de macro's aangepast.

Beginstats
~84kg @ ~13.5 %, 187cm, 23 jaar (bijna 24)
Onderhoud: 3094 kcal (Harris Benedict)

Voeding
-Trainingsdagen (3x MA/WO/VR) 4000 kcal. (900 boven onderhoud)
-------- 200g Eiwit / 620g KH / 80g Vet - High Carb

-Rustdag type 1 (3x DI/DO/ZA) 2500 kcal (600 onder onderhoud)
-------- 200g Eiwit / 200g KH / 100g Vet - Low/Mid Carb

-Rustdag type 2 (1x ZO) 1500 kcal (1500 onder onderhoud)
-------- 200g Eiwit / <30g KH / 65-70g Vet - No-Carb

-Wekelijks:

Intermittent Fasting
- Ik zal IF blijven hanteren, maar met aangepaste feeding windows. Op trainingsdagen lijkt het me beter om een iets langere window te hebben, ongeveer van 12:00 tot 24:00 (training later in de avond). De bedoeling is om 1000 a 1200 kcal voor de training te eten en de rest post-workout. Het liefst eet ik ook de meeste vetten voor de training en voornamelijk carbs/protein post.
- Op rustdagen is de feeding window 14:00 - 22:00. Behalve op zaterdag, die wordt korter: 14:00-18:00, gevolgd door een 24h fast (Eat Stop Eat) en zondag is de window van 18:00-22:00 met de no-carb macro's.
- De eerste 6 dagen van de weken lijken sterk op een recomp/bulk. Zaterdag/zondag worden gebruikt als fat-loss dagen om de VVM gains vast te houden en zo effectief mogelijk vet te verbranden, waardoor mijn VP stabiel blijft en hopelijk ook langzaam daalt.
- De voeding zal zo clean mogelijk zijn, maar in tegenstelling tot de cut fase, begin ik dit keer niet aan een clean challenge. 'Junkfood' is met mate toegestaan, mits het binnen mijn macro past (bijv. low fat pizza of ijs na de training).

Training
Ik zal de 3 dagen split aanhouden waar ik me comfortabel bij voel:
-Maandag: Rug/Armen
-Woensdag: Schouders/Benen
-Vrijdag: Borst/Armen
(Optional spiergroepen kunnen toegevoegd worden na elke training, mocht daar behoefte aan bestaan, dat zijn traps en buik. Traps zullen zeker 2x per week worden getraind.)
-Cardio wordt 1 a 2x per week toegevoegd voor conditionering. Cardiovasculaire gezondheid is net zo belangrijk!
-Alle trainingen zullen bestaan uit voornamelijk compounds en ter afsluiting isolatie waar nodig. Zwakke spiergroepen zijn: rear delts en pecs (algemeen).

Supplementatie
Op aanraden van een vriend heb ik een mooie stack samengesteld van het merk Revange Nutrition.
Supplementen worden op meerdere tijdstippen ingenomen om mijn prestaties in de gym te maximaliseren.

-Tijdstip 1: tussen 10:00-12:00 uur
Energizer supps
-Op rustdagen 1 dexaprine, op trainingsdagen 250-500mg caffeine
-500mg acetyl l-carnitine (alcar) (elke dag)
-3000mg d-aspartic acid
-1 cap Revange E-Block en 1 cap Revange T-Release

Tijdstip 2: tussen 18:00-20:00 uur
Pre-workout supps
-1 scoop pre-workout naar keuze (noxipro, strong! of swollen)
-3000mg l-arginine
-3000mg citrulline malate
-0.5 serving B&F Ultra Creatine
-500mg alcar
-1 cap Revange E-Block
(-op rustdagen 1 serving creatine en arginine en alcar)

Tijdstip 3: 30-60 min post-workout
Recovery & health supps
-Direct na de training 0.5 serving B&F Ultra Creatine en 30g eiwitpoeder naar keuze
-Thuis: 1 cap lecithine, 1 multivit, 2-5g marinol omega 3, calcium, magnesium, vit d (2500iu), vit b mix (dit wordt op rustdagen samen met de tijdstip 2 supps ingenomen)

Tijdstip 4: avond
Recovery & sleep supps
-3 caps (1 serving) ZMA
-1 cap Revange T-Release

Waar nodig, wordt de informatie aangevuld/gewijzigd.

Dave

Laatst bewerkt:
Schema en alles ziet e netjes uit bro ;)
Ben echt benieuwd hoe het gaat bevallen allemaal!
Ook toch stiekem wel benieuwd wat voor effect die Testbooster nou gaat hebben...

De rest hebben de vandaag gesplit en die troep hoef ik niet meer terug te zien. Ik geef het wel weg ofzo.

Moet ik je me huisadres nog mailen of hoe gaan we dat regelen? ;)

Schema en alles ziet e netjes uit bro ;)
Ben echt benieuwd hoe het gaat bevallen allemaal!
Ook toch stiekem wel benieuwd wat voor effect die Testbooster nou gaat hebben...

Moet ik je me huisadres nog mailen of hoe gaan we dat regelen? ;)

Haha het is allemaal op helaas, kreeg gisteren nog bezoek, sorry bro ;P

De supps werken op 2 manieren. E-Block blokkeert oestrogenen en T-Release blokkeert prolactine, het hormoon dat de natuurlijke productie van test afremt. Door het blokkeren van de oestrogenen en prolactine, wordt de natuurlijk test productie verhoogd, ik krijg dus geen extrogene hormonen binnen. Niet dat ik lage levels had, maar na 3 maanden cutten (wekelijks kcal tekort) miste ik toch wel die positieve agressie in de gym. Het leek me een goed plan om de supps (die mijn maat me had aanbevolen) te gebruiken als een soort van kickstart van mijn nieuwe trainingsfase.

Haha het is allemaal op helaas, kreeg gisteren nog bezoek, sorry bro ;P

De supps werken op 2 manieren. E-Block blokkeert oestrogenen en T-Release blokkeert prolactine, het hormoon dat de natuurlijke productie van test afremt. Door het blokkeren van de oestrogenen en prolactine, wordt de natuurlijk test productie verhoogd, ik krijg dus geen extrogene hormonen binnen. Niet dat ik lage levels had, maar na 3 maanden cutten (wekelijks kcal tekort) miste ik toch wel die positieve agressie in de gym. Het leek me een goed plan om de supps (die mijn maat me had aanbevolen) te gebruiken als een soort van kickstart van mijn nieuwe trainingsfase.

Hè jammer joh, hehe ;)
Oké klinkt allemaal zeer positief ben benieuwd!

Maandag 24-06-2013
Rug/Traps/Armen

Lat pulldown warmup sets
30x20 warmup wide grip
30x20 warmup close grip

Chin-ups
BWx5
BWx5
BWx5
BWx5
- bwoah, ik voelde me nog een beetje sluggish van de junkdag haha, het duurde even om goed op te warmen

Lat Pulldown - close grip
60x5 explosive concentric, 2 sec squeeze hold, 2 sec eccentric
65x5 idem
70x5 idem
75x5 idem

Seated Cable Row
30x20 explosive concentric, 2 sec squeeze hold, 2 sec eccentric
40x10 explosive concentric, 2 sec squeeze hold, 2 sec eccentric
50x10 explosive concentric, 2 sec squeeze hold, 2 sec eccentric
60x10 explosive concentric, 2 sec squeeze hold, 2 sec eccentric
70x5 explosive concentric, 2 sec squeeze hold, 2 sec eccentric
80x5 explosive concentric, 2 sec squeeze hold, 2 sec eccentric

Deadlift
60x20
80x10
100x5
120x5
130x1
140x1
150x1
160x1
165x1 PR!!!!
- ik wilde hierna nog even high reppen op 100kg, maaaaar de barbell viel letterlijk uiteen, wut -.- ik tilde de 100kg op en ik denk: waarom de f*ck is de rechterkant zo zwaar?!?! bleek dat het hele stuk waar de schijven op zitten los zat, lekker dan. Niet alleen is de stang glad en krom, nu valt ie ook eens uit elkaar. Heb dit even ter attentie gebracht bij een medewerker en de stang wordt hopelijk gerepareerd/vervangen. Ben blij dat dit niet tijdens het squatten is gebeurd, fijn als de schijven aan 1 kant er opeens van af donderen, he.

Standing Reverse Cable Fly
Geen deadlifts meer dus, dan maar iets anders geprobeerd.
Ik vind dit een heerlijke oefening voor de pomp en om mijn rotator cuffs licht te laten herstellen.
20x20
30x20
20x20
- lekker licht, maar ik voel het goed in de bovenrug en (rear)delt.

Standing Lat Pushdown
Ook een aardige oefening voor de pomp
20x20
30x10
40x10
50x10
60x10
60x5

DB Row
Stang kaput, ook geen BB rows :(
26x5 per arm
26x10
30x10
38x10
20x10

Smith Shrugs
50x20
80x10
80x10
80x10
120x10
120x10
120x10
150x3
150x3
150x3
50x10 one arm, sideways
50x10 one arm, sideways
50x10 idem

Armen
20 minuten armen

Voeding
4000 kcal, 1500 pre-workout, rest post.. CAAAAARRBBBSSSSSSS :D

Feedback
Zeker een aardige training, alleen jammer dat de barbell kapot was, had eigenlijk zin om nog even te reppen op 100kg, maar goed, prima training. Het duurde even om goed op te warmen en een pomp te krijgen, voelde me nog een beetje als een sluggish fat f*ck na dit weekend :P

Fijne avond!

Lekkere training bro!
Congratz ook op je Deadlift PR!!!
Ga denk ik vandaag ook maar eens me 1RM testen op de Deadlift ;)

Balen wel van de stang, echt crap als materiaal tegenwerkt en de limiterende factor is...

Lekkere training bro!
Congratz ook op je Deadlift PR!!!
Ga denk ik vandaag ook maar eens me 1RM testen op de Deadlift ;)

Balen wel van de stang, echt crap als materiaal tegenwerkt en de limiterende factor is...

Haha thnx man. Ahja, iedereen moet maandelijks 30 euro of meer dokken, maar nieuw materiaal aanschaffen, ho maar. Echt een skirre eigenaar wat dat betreft. Er zijn ook genoeg dumbbells die niet goed aangedraaid zijn, de grips van de dipbars zitten ook los. Maar goed, dit wordt hopelijk voor morgen gefixt, dan kan ik lekker squatten.

Hah, dat gebeurd bij ons niet xD. Als er een DB kapot is ofzo, zetten ze hem direct op de balie xD.

Lekkere training!

Hah, dat gebeurd bij ons niet xD. Als er een DB kapot is ofzo, zetten ze hem direct op de balie xD.

Lekkere training!

Thnx! Dan heb jij dus wel goede service in de gym, als de stang deze week niet gefixt is, zal ik de eigenaar eens even aanspreken. Het is een chille gast, hoor, maar soms een beetje lui wat onderhoud betreft.

Voeding van vandaag:

1:
300g spinazie
5 hele eieren (er is een speciale plek in hel voor mensen die het eigeel weggooien)
20g kokosolie
1 plakje linessa gouda
100g kipfilet plakjes
zout, peper, bruschetta

2: Dave's Muscle Sandwich (DMS)
4 sneden bruin brood
2 plakjes slankie 10+
6 plakjes kipfilet
2 plakjes linessa gouda
1 ui
1 tomaat
30g mayo
zout, peper, bruschetta
- even toasten en smullen maar
(en dem fruitz natuurlijk, 2 bananen en een appel)

overige voeding: 50g perfect protein met 500ml magere melk en straks nog een blik tonijn met uitjes
totaal van deze offday: ~2500 kcal, 200g protein, 180g carbs en ~90-100g vet, moet straks even uitrekenen

Laatst bewerkt:
Congratz met je PR! en je bammetjes ziet er ook prima uit. hoe bevalt je nieuwe aanpak so far?

Congratz met je PR! en je bammetjes ziet er ook prima uit. hoe bevalt je nieuwe aanpak so far?

Dankje! Ik voel me eigenlijk heel goed nu. Ik ben sowieso energieker (krijg veel meer kcal binnen) en ik heb niet dat 'negatieve' gevoel dat ik had in een pure bulk of pure cut. In de bulk had ik het gevoel dat ik dikker werd en in de cut dat ik juist te skinny werd. Ik denk dat het belangrijkste aan welk programma/dieet/voedingsschema dan ook is dat je je comfortabel voelt en ook op lange termijn kunt volhouden, en ik denk dat als de komende weken goed verlopen, ik dit inderdaad een lange tijd kan volhouden. Het mooie is dat er weinig gespeeld hoeft te worden met macro's op lange termijn, aangezien ik weinig gewichtsschommelingen verwacht.

Mocht ik willen junken (waar ik na dit weekend totaal geen behoefte meer aan heb), dan kan dat eventueel post-workout, bijv. een low fat pizza of broodje bapao kip (geen slechte voedingswaarde!). Ik denk dat ik eindelijk de sweet spot heb gevonden wat voeding en training betreft. :cool:

Haha mooi man. Misschien wel handig om je op een junkdag zo ziek te eten dat je hier de komende weken totaal geen behoefte meer aan hebt. :D

Wat heeft ie afgelopen weekend gedaan dan xD.

Terug
Naar boven