AndroidHealthClinic

Documentaire: Focus: Wie maken je dik?

Bezoekers in dit topic

Hoofdie

Cool Novice
Lid geworden
12 dec 2012
Berichten
168
Waardering
8
Lengte
1m85
Massa
84kg
" In de hele wereld neemt overgewicht toe. Er zijn nu meer mensen te dik dan er ondervoed zijn. Journalist Jacques Peretti doet onderzoek naar de revolutie in onze eetgewoonten in de afgelopen 40 jaar."

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1351836

Voor de geïnteresseerden hier, heb het zelf nog niet bekeken dus weet niet als het was is.
Oordeel zelf;)
 
Thnx, kende focus nog niet. Jij een idee waarom geen vd eerdere afleveringen beschikbaar zijn?

En lol@ het kids breakfast. Waarom heet het zo? Omdat het net zoveel weegt als een klein kind
 
Zal morgen eens kijken, ben wel benieuwd!
 
Zeker de moeite waard om even te kijken, Dankje :)
 
Goeie docu,, Vooral die porties ,, nu weet ik ook waarom mensen eten tot ze erbij neervallen -.-
 
Dus gooien we meer wegh .

Eten weggooien??!
Oma zei altijd 'Eet al je eten op want als de Duitsers straks weer komen zal je me dankbaar zijn'
Ik eet dan ook al het eten op, ook dat wat andere laten staan, die Duitsers zijn niet te vertrouwen!!
 
leuk! gaan we kijken!
 
Wie maken je dik? De ziekte van de maatschappij, steeds de verantwoordelijkheid bij iemand anders leggen. Het is een eigen keuze (tenzij er erfelijke factoren meespelen). Als ik er voor kan zorgen dat ik niet dik word, kan een ander dat ook. Vruchtensapjes en Muesli zijn niet de schuld, ook al worden ze aangeprezen en bevatten ze te veel suiker (hoewel, de muësli die ik koop zonder toegevoegde suiker is, op de spaarzame bakbanaan na die er in zit). De nutritionele waarde staat overal op afgebeeld dus kan iedereen die zichzelf interesseert in wat hij/zij binnenspeelt een educatieve beslissing maken over wat en hoeveel. Je weet dat als je te veel kcals binnen krijgt en niet beweegt, dat je dikker wordt.
 
Laatst bewerkt:
Wie maken je dik? De ziekte van de maatschappij, steeds de verantwoordelijkheid bij iemand anders leggen. Het is een eigen keuze (tenzij er erfelijke factoren meespelen). Als ik er voor kan zorgen dat ik niet dik word, kan een ander dat ook. Vruchtensapjes en Muesli zijn niet de schuld, ook al worden ze aangeprezen en bevatten ze te veel suiker (hoewel, de muësli die ik koop zonder toegevoegde suiker is, op de spaarzame bakbanaan na die er in zit). De nutritionele waarde staat overal op afgebeeld dus kan iedereen die zichzelf interesseert in wat hij/zij binnenspeelt een educatieve beslissing maken over wat en hoeveel. Je weet dat als je te veel kcals binnen krijgt en niet beweegt, dat je dikker wordt.
+1

Heb een stukje gezien, wat een walgelijke documentaire. Het is allemaal de schuld van "vul iemand anders in" dat ik zo dik ben. Wat een k*t mentaliteit heb je dan, je bent dik omdat je teveel calorieën naar binnen werkt. Dan kun je wel gaan janken dat het de schuld is van de bedrijven die voor de winst gaan maar jij zit zelf gewoon fout door teveel van die troep te consumeren
 
Er zijn zelfs mensen geweest die MacDonalds aanklaagden omdat zij schuld hadden aan hun overgewicht.

LOL..
 
Wtf waar slaat dat nou weer op,, jij besteld dat menu toch zelf , en je gaat er zelf naartoe dan ben jezelf verantwoordelijk voor all die troep die je eet -.-
 
Wtf waar slaat dat nou weer op,, jij besteld dat menu toch zelf , en je gaat er zelf naartoe dan ben jezelf verantwoordelijk voor all die troep die je eet -.-
Dat hou je toch, koffie te heet hebben ze ook al gedaan. ook van de Mc...
 
Wtf waar slaat dat nou weer op,, jij besteld dat menu toch zelf , en je gaat er zelf naartoe dan ben jezelf verantwoordelijk voor all die troep die je eet -.-

Don't shoot the messenger..
 
Wie maken je dik? De ziekte van de maatschappij, steeds de verantwoordelijkheid bij iemand anders leggen. Het is een eigen keuze (tenzij er erfelijke factoren meespelen). Als ik er voor kan zorgen dat ik niet dik word, kan een ander dat ook. Vruchtensapjes en Muesli zijn niet de schuld, ook al worden ze aangeprezen en bevatten ze te veel suiker (hoewel, de muësli die ik koop zonder toegevoegde suiker is, op de spaarzame bakbanaan na die er in zit). De nutritionele waarde staat overal op afgebeeld dus kan iedereen die zichzelf interesseert in wat hij/zij binnenspeelt een educatieve beslissing maken over wat en hoeveel. Je weet dat als je te veel kcals binnen krijgt en niet beweegt, dat je dikker wordt.
Voor een stuk is iedereen wel verantwoordelijk voor wat hij eet, maar daarintegen eet een kind wat hij te eten krijgt en als dit elke dag vettige grote porties zijn ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders, en een eetpatroon dat je al sinds geboorte gewoon bent verander je niet makkelijk, als je daarbij nog eens in een maatschappij leeft waar dik zijn normaal is besef je het probleem al helemaal niet en deze geeft dit slecht eetpatroon weer door aan zijn kinderen...
Als niemand een lijn trekt dan word elke generatie vetter en vetter dus er mag best meer onderwijs zijn over goede eetgewoontes. Ik zie overal te dikke mensen
:eek:
 
Back
Naar boven