Fitness Seller

Dominiquosj 2e log

• Topic Starter Topic Starter
die curls zijn voor me biceps...

ik doe skateboarden en val vaak op mn rug en met mn judo ook dus mijn rug is vaak geblesseerd....

Die shit is waardeloos als je sterker wil worden, richt je op compounds, juist omdat je rug vaak geblesseerd is zul je er baat bij hebben deze te versterken, je zult dr verdere schouder blessure's ook mee kunnen verkomen (bankdrukken en niet roeien = schouders vernken).

Luister naar wat alexT zegt.

Wie is die shredded mofo in je avatar trouwens?

Vandaag borst en triceps gedaan, vooral veel oefeningen gedaan om te kijken welke ik fijn vind...

Ok ik zou aan werken...

mn eerste week zit erop, in deze week heb ik vooral gekeken naar welke oefeningen ik fijn vind per spiergroep...

het belangrijkste was niet hoe ik zou trainen maar dat ik zou trainen want ik skip nogal es gauw een training maar nu niet:D

mbv suggesties van DBBers en uit de resultaten van me eerdere trainingen heb ik dit schema samengesteld : (en over mn benen hebben we het niet meer please, want benen trainingen gaan nu eenmaal niet samen met mijn sport)

- maandag + dinsdag
rust
- woensdag
* borst:
warm up: push ups
- flat bench press
- flat flyes
* triceps
- dips
- triceps extensions
donderdag
* biceps
- BB preacher curls
- knee curls
- twist curls
* rug
- deadlifts (ik ga toch nog een poging wagen)
- rows
* schouders
- lateral raises
- military presses
vrijdag
rust
zaterdag
* biceps
- bb curl
- hammer curl
- knee curl
* rug
- rows
- trekveren achter je rug uit elkaar trekken (voelt goed:D)
zondag
* borst
- warm up: push ups
- bench press
- buigstang
- flyes
* triceps
- dips
- extensions

jaja........maar waarom begin je nu weer met biceps voor RUG...?????
en stop eens met die trekveren/buigstang gast.
dat is voor meisjes..........:nut:

jaja........maar waarom begin je nu weer met biceps voor RUG...?????
en stop eens met die trekveren/buigstang gast.
dat is voor meisjes..........:nut:

omdat ik dat tenminste goed doe:D

ne maar serieus ik doe veel oefeningen niet echt goed, maar ik ken niemand die me ermee kan helpen... ik krijg wel veel hulp van de mensen hier op DBB:D

Welke sport doe je waardoor je geen benen kan trainen? Je moet het natuurlijk zelf weten maar squats vormen wel de hele basis van krachttraining (samen met oh presses, bankdrukken, roeien, dippen, optrekken en evt bb curlen, dus al train je geen benen zorg dan iig dat je schema vol staat daarma ipv flyes en massa's curls).

ik doe skateboarden en judo...
dus als ik ga trainen kunnen mijn kniën het niet aan om nog eens te gaan squatten ofsow

Ga gewoon squaten en deadliften met een laag gewicht!! Je kan toch best door je knieën zakken en weer terug omhoog komen zonder gewicht? Nou, dan moet dat met 10 kg extra ook wel lukken.

Ga gewoon squaten en deadliften met een laag gewicht!! Je kan toch best door je knieën zakken en weer terug omhoog komen zonder gewicht? Nou, dan moet dat met 10 kg extra ook wel lukken.
En als dat met 10kg lukt, dan ook met 11, en dus ook met 12.............en dus ook met 60kg.
Conclusie: begin met 60kg

goed idee
ik ga denk ik op rust dagen squatten en lunges doen:D

ik vind been spieren en rug eerlijk gezegd niet zo heel mooi maar ik begrijp dat het ook moet wil je er goed uitzien...

Het is de basis van je lichaam; de belangrijkste spieren zitten in je benen en je rug, en bovendien kan je je benen en rug ook alleen trainen op kracht en explosiviteit, dan groeien ze niet echt snel, en toch heb je een goede basis.

(Btw: kracht=zwaar, weinig herhalingen, dus nog niet geschikt voor jou als ik je zo hoor, explosiviteit=licht, weinig herhalingen, zo snel mogelijk; uitstekend voor skaten en judo!!)

omdat het niet goed ging voor mijn gevoel en omdat ik allerlei negatieve reacties krijg verander ik van schema: van split naar full body

woensdag:- bp
- mp
- deadlifts
- squats
- extensions
- preacher curls
- leg raises

vrijdag:- incl. bp
- lateral raises
- rows
- lunges
- close grip bp
- knee curls
- crunches

zondag: (extreem rustig omdat ik op dinsdag moet darten en geen pijn in armen kan gebruiken, dus alleen BW oefeningen)
- squats
- crunches
- leg raises
- push ups
- dips
- chins

is dit ok?

Ziet er helemaal niet slecht uit! Woensdag zou je nog dumbbell rows of bent over rows erbij kunnen doen.

Ziet er helemaal niet slecht uit! Woensdag zou je nog dumbbell rows of bent over rows erbij kunnen doen.

thnx mate

btw : deze week verschuift iedere training: die van woensdag naar dinsdag, enz. omdat dat me deze week beter uitkomt ivm geen judo op maandag, en geen darten op dinsdag...

vandaag gedaan:
- bp
warm up: 30kg x 10
45kg x 10
55kg x 8
64kg x 6
- mp
30kg x 10
35kg x 8
40kg x 6
- squats (jaja, ik heb het geprobeerd, alleen wat problemen met de bb terugleggen)
40kg x 10
45kg x 8
45kg x 12
- deadlifts
45kg x 10
55kg x 8
64kg x 6
- tricep extension
5kg x 10
15kg x 10
15kgx 8
- preacher curls
15kg x 10
25kg x 8
25kg x 8

Hij gaat steeds beter zo kerel ... De meeste oefeningen kun je met plaatjes en bewegende plaatjes terug vinden op exrx.net ..

Probeer in je trainingen waarbij je meerdere spiergroepen traint de grote spiergroepen wel als eerste te pakken (Bijvoorbeeld dus eerst rug, dan biceps) in een rug/bicep training ...

Hij gaat steeds beter zo kerel ... De meeste oefeningen kun je met plaatjes en bewegende plaatjes terug vinden op exrx.net ..

Probeer in je trainingen waarbij je meerdere spiergroepen traint de grote spiergroepen wel als eerste te pakken (Bijvoorbeeld dus eerst rug, dan biceps) in een rug/bicep training ...

thnx kerel:D

ik had eigenlijk rust maar rust is saai dus wat hammer curls gedaan maar die spannen me biceps te veel aan dus die doe ik niet meer...

ook een paar buik oefeningen gedaan zoals bv:
- crunches
- leg raises
en nog wat variaties hierop...

leuk voor rust dagen, maar geef mij maar wat zwaarder werk:P

Terug
Naar boven