Fitness Seller

Dopingtest Vinokourov postitief

Ze kunnen hun talent idd altijd waarmaken, maar practisch niemand zal erom malen. Dan maar aan de lopende band gaan staan :D

Materiaal is in 40 jaar toch behoorlijk verbeterd hoor, denk maar aan de lichtere fietsen maar ook de aerodynamische aanpassingen en meer kransjes op een pion.

Dat het sneller gaat komt mede omdat het peleton een stuk groter is dan in vroeger tijden, betere wegen en ploegenspel wat vroeger amper bestond. Nu heb je sprintersploegen, vroeger had je eigenlijk alleen ploegen voor de klassementsmannen. Door sprintersploegen knallen op het vlakke de gemiddeldes omhoog.

Doping en sport horen bij elkaar maar ik blijf er bij dat elite atleten ook zonder doping hun talent kunnen waarmaken.

Klopt ik doelde ook op alle materieel en andere tastbare dingen als wegen etc etc ,....

de ontwikkeling van beter ploegenspel en sprintploegen zijn taktiek , waar 1 ploeg mee begonnen is en de andere het hebben over genomen ,... idd ook een ontwikkeling en vooruitgang , maar ook net als alle andere dingen iets met een bepaalde grens,... waar doping weer grensverleggend kan zijn .

Ik bedoel maar te zeggen dat de ontwikkelingen die legaal worden doorgevoerd toegangkelijk zijn voor iedereen , en ook worden toegepast door iedereen ,.... waardoor het dus geen individueel onderschijdt meer maakt .

Doping daarentegen , is voor "bijna" iedreen toegangekelijk , maar wel heel erg gebruiks-afhankelijk ,.... Hoe meer erin gaat en hoe beter het bewust zijn over de werking en toepassing, hoe meer voorsprong er kan worden behaald op een andere renner .

Ben het wel volledig met je eens dat atleten met talent ook zonder een mooie strijd kunnen leveren !!!!!

Doping en sport horen bij elkaar maar ik blijf er bij dat elite atleten ook zonder doping hun talent kunnen waarmaken.

En dan komen er atleten die niet tot de elite behoren met doping langszij waardoor de elite om hun voorsprong te behouden ook doping moeten gebruiken.....

Allemaal hypocriet gelul, als Rasmussen nog nooit gedopeerd heeft ben ik vader abraham.

Ga maar eens het lijstje af van wie er de laatste jaren betrapt is, hij hoort er echt wel bij.

Na de tour, zit hij zonder ploeg geloof me dat maar ;) .

Maar wel weer grappig dat er nog iemand is gepakt, maar die naam wordt niet gepubliceerd, wat een achterlijke mensen bij de Tour in Frankrijk :roflol: .

en al de middellen waarvoor ze een doktersattest hebben.is geen blaadje,maar veel meer

En dan komen er atleten die niet tot de elite behoren met doping langszij waardoor de elite om hun voorsprong te behouden ook doping moeten gebruiken.....

Ach het blijft 'innocent till proven guilty'. Nu is het echter andersom geworden voor velen. Als Contador eerste had gestaan hadden ze hem opgehangen aan de Fuentes link en ook daar is het laatste woord niet over gesproken.

Wielrennen doet tenminste wat aan dopingbestrijding en gelet op de sancties zullen er genoeg renners zijn die angstig worden.

• Topic Starter Topic Starter
ll

Laatst bewerkt:
Je moet niet zo naief zijn EricR. Alle prof bodybuilders en prof power lifters gebruiken ook allemaal doping.

Prof wordt je niet op een natuurlijke manier, in bijna geen enkle sport.

Bij BB is het verschil tussen natural en gebruiker dan ook wel erg groot vaak. Die sport kan je niet vergelijken met een duursport waar een hoge Vo2max gewoon een grote rol speelt, net zoals je anaerobisch vermogen.

Je doet zoals gezegd aannames die je op geen enkele manier kan staven. Het lijkt een beetje op het debat over allochtonen dat regelmatig op DBB wordt gevoerd. Een allochtoon of een groep allochtonen pleegt een misdaad en gelijk zijn alle allochtonen verrot. Dat klopt niet, net zo goed als het niet klopt om iedere top atleet maar te beschuldigen van dopinggebruik als er weer eens een positief geval naar boven komt.

Ik kan de k*theid van sommigen ook niet helpen, we kunnen niet allemaal elite zijn natuurlijk. Maar van degenen die ik gekend heb en die het talent hadden om elite te worden of zijn weet ik gewoon dat ze op natuurlijke wijze ook de top gehaald hebben. Het is eerder naief om te denken dat er geen 0,0001% elite bestaat in diverse sporten en dat deze elite geen enkel hulpmiddel nodig heeft.

Sommige sporten zijn vuiler dan andere maar het is erg kort door de bocht om alle atleten ter wereld maar door het slijk te halen zonder enige vorm van bewijs.

Geloof ik verder in schone sport? Nee. Maar ik geloof in wel schone atleten die door hun talent het dopeurs moeilijk kunnen maken. Alleen zal dat in sporten waar veel kracht bij komt kijken een stuk lastiger worden, te meer daar in sommige van die sporten de controle een wassen neus is of totaal niet bestaand.

Maar goed van mister Ergogenics kan ik ook niks anders verwachten denk ik, jouw beeld van de sport staat al vast.

Laatst bewerkt:
Bedenk ook eens op welke schaal er gedopeerd moet worden als toch bijna iedere top atleet zich drogeert. Dan heb je het niet meer over netwerken zoals bij Fuentes maar over grootschalige complotten zo ongeveer. Iedereen lukt het ook om tientallen jaren de omerta te bewaren.

Er is een groot schimmenspel van dopingnetwerken, dat is zeker. Maar gelet op de schaal waar het zou moeten plaatsvinden hadden zulke complotstructuren al lang aan het licht gekomen. Geinstitutionaliseerd dopinggebruik komt op een gegeven moment wel aan het licht, er hoeft er maar 1 te gaan praten wat dat betreft. Of zoals in de wielersport, er hoeft er maar 1 door de mand te vallen binnen een ploeg.

Complotdenken is leuk maar hoe kansrijk is het dat sommige semi ontwikkelde landen alles geheim houden en toch jaar in, jaar uit top atleten afleveren? In diezelfde landen is verder amper organisatie maar het lukt ze dus wel om in het geheim hun atleten zwaar te drogeren zonder dat ooit iemand het merkt. Klinkt erg logisch.

De tijden van het gesloten Ijzeren gordijn zijn voorbij, je moet wel erg ver ontwikkeld zijn wil je netwerken kunnen opzetten zonder dat er ook maar een haan naar kraait. Wat niet zegt dat je niks geheim kan houden, maar je moet daarvoor wel van goede huize komen.

Midget golf is de enige schone sport!!!

Management van die ploegen gewoon overlaten aan echte managers.

Niet aan ex gebruikende renners

Midget golf is de enige schone sport!!!

idd midget , want in het gewone is het reeds aanwezig

sportweek;
Datum: 20-jul-2007 10:31

Niet alleen in de wielerwereld is doping het gesprek van de dag. Golf heeft sinds donderdag zijn eigen dopingprobleem. Vlak voor de 135ste editie van het Britse Open in Carnoustie deed de 71-jarige Zuid-Afrikaanse golflegende Gary Player een boekje open: "Ik weet dat enkele spelers op dit moment groeihormonen, steroïden en creatine nemen."

Golfprofs bekijken elkaar sinds de verklaringen van Player, tussen 1959 en 1978 winnaar van negen majortitels, met argusogen. "Eén speler op de tour heeft tegenover mij bevestigd hoe en waarom hij het deed en ook wist hij van zeker tien collega's dat zij er ook mee bezig waren", aldus Player.

Tot op heden kende de golfwereld geen dopingcontroles. De Royal and Ancient Golf Club, de instantie die wereldwijd de golfregels bewaakt, wil snel dopingcontroles en praat met de spelersorganisatie PGA over invoering in 2008.

ook betablockers voor een lagere hartslag worden daar vermoedelijk gebruikt .

• Topic Starter Topic Starter
ll

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven