Fitness Seller

Dreiging rellen door hoge werkloosheid allochtonen

Iedereen, die een uitkering geniet, "krijgt" geld. Je hoeft er namelijk niets voor te doen. Iedereen, die een hartslag heeft en geen beperkingen heeft kan werken. Ik ben zlef ook zo vaak afgewezen in een sollicitatiepoging, maar ga ik dan stoppen met solliciteren? Nee, dus. Iemand van 50 of 60 kan gerust werken, hoor. Het is net hoeveel energie je erin investeert en hoe graag je wilt.

ach **** iedereen
Mijn vader kwam hierheen op zn 12e leerde de taal, deed schoonmaakwerk als bijverdienste om zn familie in leven te houden in Marokko.
Spaarde zelfs genoeg om na een tijdje een avond school te volgen. Haalde zijn diploma's en deed daarna de vervolgstudie accountancy. Mijn vader is nu afdelingsmanager bij aegon verzekeringen.
Mijn vader is mijn gewoonweg mijn held:thumbup:

Zo hoort het spiertje! Zo zie je maar, dat inzet en wilskracht je ver kunnen brengen.

Mighty zei:
Zo hoort het spiertje! Zo zie je maar, dat inzet en wilskracht je ver kunnen brengen.
Juist, zo is het maar net. Uiteindelijk hbe je alleen jezelf er mee zitten. Ik heb niets anders dan respect en lof voor mensen die wel wat doen. Wat we met mensen doen die niks WILLEN doen... tja.. ik weet niet of het nog nuttig is om te investeren in zulke mensen. Ik denk van niet.

• Topic Starter Topic Starter
SageFrancis zei:
Juist, zo is het maar net. Uiteindelijk hbe je alleen jezelf er mee zitten. Ik heb niets anders dan respect en lof voor mensen die wel wat doen. Wat we met mensen doen die niks WILLEN doen... tja.. ik weet niet of het nog nuttig is om te investeren in zulke mensen. Ik denk van niet.

Inderdaad Sage, maar dus ook geen uitkering (geldt trouwens ook voor blanken).

Zelda zei:
Inderdaad Sage, maar dus ook geen uitkering (geldt trouwens ook voor blanken).
Ok zelda, maar, hoe moeten ze dan rond komen? Ik bedoel, er zullen altijd wel mensen zijn die het echt niet kunnen(dan wel niet willen). Daar ben ik dus bang voor dat er meer problemen onstaan, en dat we dan alsnog het probleem niet oplossen...

Ik kan op dit moment alleen over autochtone Nederlanders spreken, want ik heb daar nog nooit met allochtonen over gesproken, maar ik heb te vaak gehoord, dat mensen maar een uitkering nemen, omdat ze anders zouden moeten werken voor iets meer dan dat ze met een uitkering zouden krijgen. Dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden! Zulke ongemotiveerde mensen moeten gewoon gekort worden of helemaal geen uitkering meer ontvangen. Uiteraard zijn er ook mensen, die er wel mee geholpen zijn, omdat ze niet kunnen werken of tijdelijk zonder baan zitten. Voor de rest moet gewoon gelden, dat je of aan het werk gaat of geen inkomen meer hebt!

Mighty zei:
Ik kan op dit moment alleen over autochtone Nederlanders spreken, want ik heb daar nog nooit met allochtonen over gesproken, maar ik heb te vaak gehoord, dat mensen maar een uitkering nemen, omdat ze anders zouden moeten werken voor iets meer dan dat ze met een uitkering zouden krijgen. Dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden! Zulke ongemotiveerde mensen moeten gewoon gekort worden of helemaal geen uitkering meer ontvangen. Uiteraard zijn er ook mensen, die er wel mee geholpen zijn, omdat ze niet kunnen werken of tijdelijk zonder baan zitten. Voor de rest moet gewoon gelden, dat je of aan het werk gaat of geen inkomen meer hebt!
Dit klopt, dit heb ik ook gehoord. Dit heeft zelfs een naam, ben het even vergeten. Maar, het blijkt dus dat als ze minder verdienen meer voordelen krijgen zoals meer studiefinanciering voor hun kinderen, meer huursubsidie, meer kinderbijslag. Dit komt omdat die grens er tussen zo klein is, daardoor denken ze idd kan ik netzogoed een uitkering krijgen.

Ik denk dat het nu dus goed van toepassing is wat de overheid doet met dat herkeuren. Hiermee haal je iig de rotte appels eruit.!

Als je niet WIL werken en je uitkering stopt, dan MOET je wel gaan werken, dat is het hele idee snap je.

Als je niet kan werken heb je natuurlijk wel recht op een uitkering.

Zelda zei:
Als je niet WIL werken en je uitkering stopt, dan MOET je wel gaan werken, dat is het hele idee snap je.

Als je niet kan werken heb je natuurlijk wel recht op een uitkering.
Juist, dan zit er niets anders op. Maar dan stuiten we denk ik tegen een ander probleem aan:
1. sommigen kunnen dan ook echt geen nederlands
-oplossing: nederlands leren.. misschien moeilijk op korte termijn maar beter dat dan niets
2. voor ouderen is het moeilijk om nog aan een baantje te komen.(40+)
oplossing: dan maar simpel werk gaan doen zoals papiertjes rapen voor de gemeente ofzo, maar of dat allemaal zo kan gaan, en of die ouderen dat willen dat weet ik dus niet.

Mighty zei:
Ik kan op dit moment alleen over autochtone Nederlanders spreken, want ik heb daar nog nooit met allochtonen over gesproken, maar ik heb te vaak gehoord, dat mensen maar een uitkering nemen, omdat ze anders zouden moeten werken voor iets meer dan dat ze met een uitkering zouden krijgen. Dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden! Zulke ongemotiveerde mensen moeten gewoon gekort worden of helemaal geen uitkering meer ontvangen.

Tuurlijk, die mensen zijn er, maar dezelfde mentaliteit heb je onder bepaalde groepen autochtonen. Een uitkering krijgen ze tegenwoordig echt niet zomaar. Er zou dan een ander probleem moeten zijn waardoor ze (tijdelijk) niet kunnen werken. Ik zal het allemaal precies aan m'n zus vragen want die is senior klantmanager bij SoZaWe, maar als ik het goed heb worden jongeren (in Rotterdam) meteen aan het werk gezet als ze zich bij SoZaWe melden.

axestream zei:
Tuurlijk, die mensen zijn er, maar dezelfde mentaliteit heb je onder bepaalde groepen autochtonen. Een uitkering krijgen ze tegenwoordig echt niet zomaar. Er zou dan een ander probleem moeten zijn waardoor ze (tijdelijk) niet kunnen werken. Ik zal het allemaal precies aan m'n zus vragen want die is senior klantmanager bij SoZaWe, maar als ik het goed heb worden jongeren (in Rotterdam) meteen aan het werk gezet als ze zich bij SoZaWe melden.
Ik schreef ook over ervaringen, die ik had met autochtone Ned.. Het beleid is idd door de jaren heen steeds meer aangescherpt, omdat er teveel misbruik van werd gemaakt. Echter, het gebeurt nog steeds, dat mensen lekker makkelijk thuis gaan zitten en hun handje op gaan houden. Ik snap zelf overigens niet hoe ze het kunnen, want als ik een half jaar thuis zou zitten, zou ik wss helemaal gek worden.

Mighty zei:
Ik schreef ook over ervaringen, die ik had met autochtone Ned.. Het beleid is idd door de jaren heen steeds meer aangescherpt, omdat er teveel misbruik van werd gemaakt. Echter, het gebeurt nog steeds, dat mensen lekker makkelijk thuis gaan zitten en hun handje op gaan houden. Ik snap zelf overigens niet hoe ze het kunnen, want als ik een half jaar thuis zou zitten, zou ik wss helemaal gek worden.

Mensen die zo denken zitten dus niet vaak thuis en dit zijn inderdaad ook de mensen die ergens een handeltje in hebben om wat bij te verdienen.

ooit word ik als allochtoon minister president van NL of desnoods CEO van een Ned multinational..

SageFrancis zei:
Juist, dan zit er niets anders op. Maar dan stuiten we denk ik tegen een ander probleem aan:
1. sommigen kunnen dan ook echt geen nederlands
-oplossing: nederlands leren.. misschien moeilijk op korte termijn maar beter dat dan niets
2. voor ouderen is het moeilijk om nog aan een baantje te komen.(40+)
oplossing: dan maar simpel werk gaan doen zoals papiertjes rapen voor de gemeente ofzo, maar of dat allemaal zo kan gaan, en of die ouderen dat willen dat weet ik dus niet.

Ik begrijp echt niks meer van jou Sage, nu ben je het er opeens wél mee eens dat ze Nederlands moet leren?

Je noemt trouwens wel heel snel iemand een oudere. Er zijn echt wel baantjes te vinden voor 40 plussers hoor, en misschien niet de allerleukste baantjes nee, maar dat is toch geen excuus om niet te hoeven werken? Iemand moet dat werk doen tenslotte. Bovendien zal het in het land waar zoiemand vandaan komt waarschijnlijk nog een stuk slechter zijn, dus waar hebben we het over? En mocht het gaan om iemand die hier de kansen voor een opleiding heeft gehad in z'n jeugd dan heeft diegene helemaal geen recht tot klagen.

en btw jullie praten over werken en zo maar ondertussen hangen algtijd dezelfde koppen rond op dit forum, dag en nacht 24/7. :D

Er zijn zo veel mensen met een uitkering die een baan aangeboden krijgen. Maar daar voelen ze zich te goed voor. Ze gaan toch zeker geen wc's schoon maken of aan de lopende band zitten? Nee raar he dat als je geen diploma's hebt dat je dan zulk werk kan gaan doen. Dan wordt de uitkering stop gezet. En dan? Niets. Want naast die uitkering die ze elke maand kregen hadden ze sowieso wel neven inkomsten van zwartwerk e.d.. Voor heel veel van die mensen is die uitkering een leuke extra.

En als je een keer geweigerd wordt voor een baan dan probeer je het gewoon nog een keer. Je laat jezelf toch niet zomaar uit het veld slaan of wel dan? Altijd dat zielige gedoe, altijd de verantwoordelijkheid op iemand anders schuiven. Smoesjes verzinnen is iedereen goed in. Het wordt eens tijd dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Al dat gezeik nu in amsterdam met die t*fus marokkanen, die linkse lul van een Cohen gaat wel weer ff een praatgroep organizeren. ''Het is goed dat we inzien dat de schuld niet alleen bij de jongeren ligt maar ook bij ons''. Blabla. Pomp nog wat miljoenen in jongeren werk en zoek de schuld bij de nederlanders en het systeem, want dankzij hun lopen er daar honderdan van die k*t marokkanen al decenia lang de boel te vernken. Whaha man het is toch een lachertje. Laat die gasten lekker drollen van de stoep vegen, en als ze dat niet willen kunnen ze heel snel op fl*kkeren. O ja, en er is natuurlijk nog altijd de optie om gewoon je school af te maken, maar dat lijkt me wel erg bizar.

Mighty zei:

Zo makkelijk is het niet meer om aan een uitkering te komen. Als je een uitkering aanvraagt moet je fulltime 40 uur per wk. beschrikbaar blijven voor werk je moet werk blijven zoeken. En je moet je regelmatig melden bij de CWI en laten zien wat je allemaal gedaan heb om werk te vinden. CWI helpt jou alleen als jij er wat voor doet...als CWI ziet dat je geen moeite doet dan word je niet meer geholpen en serieus genomen. En dat vind ik ook goed dat ze dat doen. De nieuwe regel is als je je aanmeldt bij de CWI voor een uitkering omdat je telkens afgwezen word geen werk kan vinden word je automatisch via CWI naar Van Der Valk Restaurant gestuurd omdat zij bepaalde afspraken hebben met de CWI dat zij jou moeten aannemen al is het maar tijdelijk. En als CWI merkt dat je ngeen moeite doet.....dan word het je uitkering ook minder. Ik ken een jongen die geen ruk deed lekker genieten van zn uitkering. Hij deed geen moeite niets. CWI was er achtergekomen en nu werkt hij bij de valk en moet ie zn uitkering die hij 4jr gekregen heeft allemaal terugbetalen. En dat vind ik goed..ze moeten meer controleren en niet zo makkelijk meer zijn.

Wethouder Ahmed Aboutaleb vreest dat begeleiding van sommige werkloze Amsterdamse jongeren nauwelijks zin heeft. Een aantal kreeg persoonlijke begeleiding van Aboutaleb, maar liet de aangeboden banen gewoon lopen. „Ik word er zo moedeloos van.”
Trekken aan een dood paard lijkt het wel, zei hij in een besloten bijeenkomst met bedrijven en topambtenaren. De wethouder vraagt zich af of de gemeente zich nog met deze jongeren moet bemoeien.
Aboutaleb: „Als je zúlke kansen voorgeschoteld krijgt, en je totaal niet reageert, dan houdt de bemoeienis van de overheid wat mij betreft toch echt eens ergens op hoor.”
De PvdA-wethouder voor werk en inkomen gaf in enkele emotionele uitroepen te kennen dat het lijkt alsof elke begeleiding voor deze jongeren naar eenvoudig werk nutteloos is. „Het lukt niet, zo langzamerhand weet ik het niet meer”, biechtte hij op. „Ik wil een debat in de stad hoe we dit probleem gaan oplossen. Ligt het aan de vacatures, is de baan te zwaar of trekken we aan een dood paard?”
De aanpak van deze werkloze jongeren vergeleek hij met een vast te pakken aal. „Hoe meer je erin knijpt, hoe meer die uit je vingers glipt. We krijgen geen grip op ze.”
Naast de 92.000 vacatures die de gemeente in 2005 wel kon vervullen, blijven er enkele duizenden liggen. Bedrijven met banen klopten vergeefs aan bij de gemeente. Haar werkbemiddelaars wisten niets van de vraag van deze bedrijven, constateert het Centrum voor Werk en Inkomen.

Misselijk
Een aantal jongeren laat alle kansen lopen, maar klaagt vervolgens wel overal dat ze geen kansen krijgen.
Aboutaleb: „Ik ben op bezoek geweest bij een moskee om met mijn medewerkers in onze vrije tijd jongeren op vacatures te wijzen. Heel concreet, direct beginnen. Een aantal konden we direct matchen. Maar als ik dan later van hen hoor dat ze niet naar vervolgafspraken zijn gegaan, alles lieten schieten, dan weet ik het niet meer. Als vervolgens zo’n jongedame op tv zegt dat allochtone jongeren niet genegeerd moeten worden, dan word je daar kotsmisselijk van. Dan denk ik: de steun houdt eens op.”
De wethouder krijgt veel klaagbrieven, bijvoorbeeld van langdurig werklozen die een baan in de landbouw weigeren. Soms zou Aboutaleb zo’n werkloze „het liefst thuis opzoeken en hem helemaal de huid vol schelden. Wat denken ze wel. Maar dat doet een wethouder natuurlijk niet”.

Ik heb deze tekst even uit het andere draadje gekopiëerd van Jordees.

Dit zegt toch genoeg lijkt me? En ga nou niet beweren dat dit alleen in Amsterdam gebeurt, rot alsjeblieft op met die nonsens. Over deze lui hebben we het dus. Hier zie je het. Niks meer aan toe te voegen.

Mighty zei:

Ben ik het niet helemaal mee eens.

Ik ken mensen die in de bijstand hebben gezeten. Ze kregen voor 1 gezien rond de 1100 euro, inclusief huursubsidie, subsidie voor scholen van kinderen en andere voordelen die je hebt als je in de bijstand zit.
Natuurlijk is het geen vetpot, maar als de man des huizes zou gaan werken, zou hij er netto niet veel beter op worden en zou hij moeten inleveren op de voordeeltjes (subsidies).

Het is dus gewoonweg voor dit soort mensen niet aantrekkelijk om te gaan werken. Ze houden er netto minder aan over dan als ze niets zouden doen. Bij zo'n keuze wist ik het ook wel.

Niet ben ik het eens met de instelling van veel jongeren. Niet alleen allochtonen, want ik maak in mijn directe omgeving genoegd luie autochtone kinderen mee. Ze worden namelijk zo verwend dat werken ook voor autochtone kinderen niet meer aantrekkelijk is. Zoals ik het vroeger te horen kreeg: "Wil je dure kleding? Ga er maar voor werken" is er niet meer bij. Nee, jammerend kind krijgt wat hij/zij wil.

Ik denk dat we in de komende 10 jaar een hele grote stroom nietsnutten toegeschoven krijgen op de arbeidsmarkt. Aan de ene kant de mensen die denken geen kansen te krijgen (allochtonen) en aan de andere kant verwende nesten die denken dat werken hetzelfde is al de hele dag msn-en en chatten.

Terug
Naar boven