Fitness Seller

Dreiging rellen door hoge werkloosheid allochtonen

Ik heb ook een tijdje HBO gedaan, uiteindelijk wel niet afgerond, maar ook gewoon bij een schoonmaak bedrijf gewerkt en bij een verhuisbedrijf. Ook als opperman in Duitsland gewerkt.
Zegt toch allemaal niks.
Ik heb nu wel een oke job, met een redelijk salaris. Als ik niet tevreden ben doe ik er wat aan.

Jullie moeten eens als nederlander gaan solliciteren bij het leger of politie. Krijgt een nl-er toch ook te horen dat ie eigenlij keen vrouw of allochtoon had moeten zijn.
Ga jij eens als NL-er bij een turkse groenteboer solliciteren. Word je ook niet aangenomen.
In een turkse shoarma zaak staan ook geen nl-ers.

Blijft allemaal hetzelfde!

RichardV zei:
Ik heb ook een tijdje HBO gedaan, uiteindelijk wel niet afgerond, maar ook gewoon bij een schoonmaak bedrijf gewerkt en bij een verhuisbedrijf. Ook als opperman in Duitsland gewerkt.
Zegt toch allemaal niks.
Ik heb nu wel een oke job, met een redelijk salaris. Als ik niet tevreden ben doe ik er wat aan.

Jullie moeten eens als nederlander gaan solliciteren bij het leger of politie. Krijgt een nl-er toch ook te horen dat ie eigenlij keen vrouw of allochtoon had moeten zijn.
Ga jij eens als NL-er bij een turkse groenteboer solliciteren. Word je ook niet aangenomen.
In een turkse shoarma zaak staan ook geen nl-ers.

Blijft allemaal hetzelfde!
dan hebben we een heel groot prbleem

• Topic Starter Topic Starter
SageFrancis zei:
Nee, het is absoluut geen uitvlucht, zo simpel ligt het niet.

Dat allochtonen elkaar opzoeken is aan de ene kant best te verklaren. Kijk de nederlanders die naar spanje op vakantie gaan, die zoeken elkaar ook op. Het perfecte voorbeeld dat soort, soort zoekt.

Ik heb er geen problemen mee hoor, dat ze elkaar opzoeken.

En ik geef de media niet de schuld, maar de media belicht het verkeerde deel. Hierdoor krijgen mensen snel de indruk dat alles slecht is. Terwijl dit niet zo is.
Als deze allochtonen niet werken... tja en dan? Denk je dat dat hun hele leven zo blijft? Op een dag komen ze er achter dat 750 euro aan een uitkering niet voldoende is. Ze komen heus wel aan de bak.

En het is ook niet zo dat alles te wijten is aan de "blanke boeman", het is gewoon een circel. One blames the other.

Helaas betekent het lang niet altijd dat ze gaan werken als ze te weinig geld blijken te hebben. Vaak gaan ze het criminele pad op, of klussen zwart bij.

Als ze het criminele pad kiezen.. kerel, zeg eens eerlijk, dan ligt het toch er voor de hand dat de straffen te laag zijn.

Mee eens, hoewel autochtonen die afschrikking blijkbaar niet zo nodig hebben om de wet niet te overtreden. Die vinden het blijkbaar wat normaler om je aan de wet te houden.

- een achterstand buurt?
- ouders die geen nederlands kunnen en een uitkerin hebben?
- niet geaccepteerd worden in de maatschappij?
- verkeerde vrienden kring?

Eigen schuld, doe er wat aan, is niet de schuld van de autochtonen.

- wetend dat je iets mag doen wat tegen de wet is, en er nog mee weg kunnen komen ook?
- opgepakt worden, een straf krijgen van 1 jaar, en dan playstationen op je cel?

Mee eens, moet ook strenger. Allochtonen hebben blijkbaar helaas wat meer motivatie nodig dan autochtonen om zich gewoon aan de ****ing wet te houden.

Wil je een gedeelte van mijn CV trouwens even zien?:
Werkervaring:
Tempo-Team Doetinchem (2001)
- Printing Partners (Productiewerk)

Capac Inhouse Services Doetinchem (2001)
- Bakkerij wiltink (lopende band)
- Imko B.V. (Productiewerk)

Randstad Doetinchem (2002)
- Avico-Kloosterboer Verpakkingen B.V. (Productiewerk)
- Mervo-Products B.V. (Productiewerk)

ALLEMAAL productie werk, ik heb nooit ander werk aangeboden gekregen. Hier heb jij je antwoord dat er wel degelijk gediscrimineerd wordt. Kerel ik doe HBO, en ik krijg productie werk?? Maar ik nam er maar genoegen mee, liever wel werken dan niet werken.

Gast, denk je dat ik tijdens m'n studie bijklus als hersenchirurg ofzo? Ik deed ook gewoon ongeschoold werk hoor, waar óók allochtonen werken. Ik heb mezelf alleen inmiddels wel opgewerkt.

En 'aangeboden gekregen'? Je moet zelf op zoek naar wat leuks, het gaat niet vanzelf natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Zelda zei:
Alsof de media zo'n vertekend beeld scheppen. Laten de media niet zien dat allochtonen werken? De helft van de nieuwslezers van het Journaal is verdomme allochtoon!! :roflol: Allemaal positieve discriminatie overigens, dat kan ik je op een briefje geven.

Een nieuwslezer leest z'n tekst op. Meer niet. Noem ze maar eens op en dan zullen we kijken of we aan die 50% komen.

Ik heb al eerder gezegd dat ik het ontzettend jammer vind voor de allochs die hun best doen maar niet aan de bak komen door de slechte reputatie die kleurlingen hebben, maar dat is nu even niet het punt. Het punt is dat de schuld uiteindelijk weer wordt gegeven aan de autochtonen, terwijl dat de enigen zijn die überhaubt zoeken naar een oplossing.

:roflol:

Vette lulkoek is dat. Waar haal je die onzin vandaan kerel?

• Topic Starter Topic Starter
axestream zei:
Een nieuwslezer leest z'n tekst op. Meer niet. Noem ze maar eens op en dan zullen we kijken of we aan die 50% komen.

Daar vergis je je in, nieuwslezers zijn in de tijd dat ze niet voor de camera zitten een belangrijke spil in de redactie en hebben nauwe banden met het management. Ze krijgen niet voor niets zoveel betaald.

Allochtone nieuwslezers NOS:
Noraly Beyer
Aldith Hunkar
Iwris Kelly

Gezamenlijk vullen die echt wel een groot deel van de tijd.

:roflol:

Vette lulkoek is dat. Waar haal je die onzin vandaan kerel?

Wat ik bedoel is dat met de allochtonen de problemen het land binnenkwamen. Dit bedoel ik niet lullig maar het is gewoon een feit. Vanuit de allochtonenhoek zie ik de problemen niet 1-2-3 verdwijnen. Uiteindelijk moeten de 'blanken' het dus toch weer oplossen. Dat vinden overigens de allochtonen zelf ook, naar wie zijn immers hun klaagzangen gericht? ;)

SageFrancis zei:
Dat allochtonen elkaar opzoeken is aan de ene kant best te verklaren. Kijk de nederlanders die naar spanje op vakantie gaan, die zoeken elkaar ook op. Het perfecte voorbeeld dat soort, soort zoekt.

Sterker nog kerel, de regering heeft dit jarenlang bevorderd want het zo wel zo gezellig zijn voor die mensen om lekker bij elkaar in de wijk te wonen.

Gisteren zat ik toevallig naar een programma te kijken dat ging over een Nederlands gezin dat naar Portugal emigreerde om daar een bedrijf op te zetten. geen van allen spraken ze een woord Portugees en raad eens wat het eerste is dat ze doen? Juist, andere Nederlanders opzoeken.

Echt, ik kan haast niet wachten tot m'n visum rond is en ik Nederland kan verlaten. Er hangt zo'n enorme grafstemming in dit land, ongelooflijk. Je zal hier maar kinderen krijgen die ondanks het feit dat jij als ouder hier al meer dan 25 jaar woont en zij hier geboren zijn nog steeds als allochtoon worden gezien.

Zelda zei:
Daar vergis je je in, nieuwslezers zijn in de tijd dat ze niet voor de camera zitten een belangrijke spil in de redactie en hebben nauwe banden met het management. Ze krijgen niet voor niets zoveel betaald.

Allochtone nieuwslezers NOS:
Noraly Beyer
Aldith Hunkar
Iwris Kelly

Gezamenlijk vullen die echt wel een groot deel van de tijd.

Ze zitten niet allemaal in de redactie en die redactie is ook nog eens vrij groot, dus je moet hun invloed niet overdrijven.

Je zei dat 50% van de presentatoren "allochtoon" is. Hier zijn alle presentatoren:
http://www.nos.nl/nosjournaal/tvjournaal/wieiswie/presentatoren/index.html

Het feit dat je al zegt dat het zeker wel positieve discriminatie is dat ze er zitten is al beledigend. Een allochtoon kan natuurlijk nooit even goed of beter zijn dan een autochtone Nederlander. Een allochtoon doet het gewoon nooit goed. Bereiken ze iets, dan moet je op de een of andere manier iets afdoen aan hun vakkundigheid en als ze drop outs zijn is het logisch, ze zijn immers allochtoon.

Wat ik bedoel is dat met de allochtonen de problemen het land binnenkwamen. Dit bedoel ik niet lullig maar het is gewoon een feit. Vanuit de allochtonenhoek zie ik de problemen niet 1-2-3 verdwijnen. Uiteindelijk moeten de 'blanken' het dus toch weer oplossen. Dat vinden overigens de allochtonen zelf ook, naar wie zijn immers hun klaagzangen gericht? ;)

De "allochtonen" vinden dat de overheid wat moet doen, niet per se de blanke Nederlander.

axestream zei:
Sterker nog kerel, de regering heeft dit jarenlang bevorderd want het zo wel zo gezellig zijn voor die mensen om lekker bij elkaar in de wijk te wonen.

Gisteren zat ik toevallig naar een programma te kijken dat ging over een Nederlands gezin dat naar Portugal emigreerde om daar een bedrijf op te zetten. geen van allen spraken ze een woord Portugees en raad eens wat het eerste is dat ze doen? Juist, andere Nederlanders opzoeken.

Echt, ik kan haast niet wachten tot m'n visum rond is en ik Nederland kan verlaten. Er hangt zo'n enorme grafstemming in dit land, ongelooflijk. Je zal hier maar kinderen krijgen die ondanks het feit dat jij als ouder hier al meer dan 25 jaar woont en zij hier geboren zijn nog steeds als allochtoon worden gezien.

Waarom denk je dat mijn vader terug is gegaan? ;)!
Jij bent dus zo'n iemand die wel snapt wat er gaande is.

Ik was van plan over een tijdje naar dubai te gaan, ik keek wat rond op sites van de evd en er stond een link die verwees naar een pagina...van nederlanders die ook elkaar opzochten IN dubai, kinderen gingen naar de zelfde school.. uitjes etc met elkaar. Het is gewoon van nature dat dit gebeurt, hoef je idd geen allochtoon in nederland voor te zijn.

zelda zei:
Gast, denk je dat ik tijdens m'n studie bijklus als hersenchirurg ofzo? Ik deed ook gewoon ongeschoold werk hoor, waar óók allochtonen werken. Ik heb mezelf alleen inmiddels wel opgewerkt.

En 'aangeboden gekregen'? Je moet zelf op zoek naar wat leuks, het gaat niet vanzelf natuurlijk.
Met aangeboden gekregen bedoel ik: ik ga naar de randstad, ik schrijf mij in en ikvraag naar een baantje.. ze hebben op het moment niks. Week later bellen ze op en BIEDEN ze mij een baantje aan als productie medewerker.. geen probleem ik neem het wel aan. Maar waarom hangen er dan in de etalage ook vacatures voor administratief werk of iets in die trend..

Zelda, ik snap je punten, sommige dingen zijn lulkoek maar ik snap wat je bedoelt.

zelda zei:
Eigen schuld, doe er wat aan, is niet de schuld van de autochtonen.

van de 4 punten die ik noemde zijn er 3 mede tewijten aan autochtonie.BV.
niet eigen schuld dus.

die achterstandsbuurten kunnen makkelijk "minder-achterstand" worden. Het is maar net de moeite die je er in steekt.

ouders die geen nederlands kunnen -> regering.nl. Ik denk dat jij niet weet dat taalcursussen in 1960 NIET gratis waren...

Maar zelda vriend, je kan alleen weten hoe een allochtoon zich voelt als je er zelf een bent. Geloof me, als buitenstaander is het makkelijk praten over wat allochtonen wel niet zijn, wat ze wel niet doen en wat ze dan ook laten. Jij denkt zo over allochtonen, sorry, ik bedoel criminele allochtonen. Ik denk zo over CRIMINELE MENSEN, dus ongeacht afkomst. Dat meneer een haakneus heeft en iemand neersteekt neemt niet weg dat meneer met een westerse neus dat ook kan doen. Jij bent denk ik in een normale buurt geboren, normale ouders.. slimme ouders, die al hun capaciteiten hebben kunnen benutten(want jij bent niet dom, je doet immers uni, deels te wijten aan intelligentie van je ouders en daarnaast de omgeving waarin je opgroeit).

Als je ziet in wat voor een buurten die criminele allochtonen opgroeien.. shit dan vind ik het geen wonder dat het zo gaat. Maar kijk eens naar sommige mensen van het kamp, of bijv in steden met een tuigbuurt waar alleen maar nederlaners wonen(van die kamper afstammelingen)... dat is ook geen zak beter. Ehm, zulke mensen waarvan toen op SBS6 een serie docu's over was.. Asociale buurten ofzo? Ik herinner me nog goed een vent die zei(ongeveer):
"Tja, ik heb nooit gewerkt, en ik zal nooit werken. Ik heb mijn school niet afgemaakt.. en ik ben niet geboren om te werken, ik kan het gewoon niet en ik heb er geen zin in"
interviewer->"maar, hoe komt u dan aan geld om te overleven? Steelt u dan, zoals deze andere meneer net zei dat hij dat zelf wel deed?"
"Mja... stelen? ach wie doet dat niet... ik zeg niet dat ik dat doe.. maar.. achja"

You don't have to be mocro to rule my world? :D

@Axestream even een aanvulling:

Als een persoon iets goed doet, dan komt dat door zichzelf, en niet door omgevingsfactoren.
Als een persoon ziet dat iemand iets fout doet, dan is het de fout van die persoon zelf, en niet van omgevingsfactoren.
Als een persoon zelf iets fout doet, ja dan ligt het aan iemand anders, want hijzelf maakt zelf nooit echte fouten.
Als een persoon ziet dat iemand iets GOED doet, dan ligt het niet aan die persoon zelf maar dan had die persoon gewoon geluk, of dan kwam dat door iemand anders, maar die persoon die dat goed deed zal dat nooit zelf hebben gedaan.

Dit is hoe de mens over het algemeen denkt. Mooie aanvulling voor je verhaaltje van zo straks! Het is dat m'n karma op is.

axestream zei:

Ik ben ook niet van plan om hier heel mijn leven te blijven. Hoe goed je je ook aanpast, je wordt toch niet geaccepteerd. Dat komt zogenaamd door mijn 'soortgenoten', nee dat komt door mensen die bekrompen denken! What the **** kan ik eraan doen dat er mensen van dezelfde afkomst als ik crimineel zijn? Die taak ligt bij hun ouders en bij de overheid en niet bij mij.

Ik weet zeker dat meer van de aangepaste allochtonen zo denken als ik ... er was laatst een nieuwsbericht over dat veel van die aangepaste allochtonen verhuizen naar Belgie, omdat de sfeer hier gewoon k*t is. Als dat zo doorgaat blijven voornamelijk de k*t-allochtonen hier, want hun boeit het geen reet of ze geaccepteerd worden of niet, ze hebben toch geen toekomstperspectief.

Amen!

Het is zo vervelend als ik (die notabene beter abn praat dan de meesten in het land) anders word behandeld, alleen omdat ik een andere huidkleur heb.

D. zei:
Duurt nog wel ff hoor M-M :D:D
Heb jij er trouwens last van? Of heb je nog geen stages enzo gedaan?

Ik moet zeggen dat ik er vrij weinig last van heb, voor zover dan. Ik loop stage bij het Ministerie van Defensie, en als ze ergens strenge eisen stellen aan je is het daar wel.
Maar goed ik ben altijd wel slim geweest en kan goed een masker opzetten.
Verder heb ik een aantal aanbiedingen voor traineeships etc van gerenomeerde bedrijven. Dus t valt allemaal wel mee.

Man-Mountain zei:
Ik moet zeggen dat ik er vrij weinig last van heb, voor zover dan. Ik loop stage bij het Ministerie van Defensie, en als ze ergens strenge eisen stellen aan je is het daar wel.
Maar goed ik ben altijd wel slim geweest en kan goed een masker opzetten.
Verder heb ik een aantal aanbiedingen voor traineeships etc van gerenomeerde bedrijven. Dus t valt allemaal wel mee.

Maar lijk je ook echt op een mocro? ;)

jep jij bent toch half mocro man mountain?

Hehe als zelf mensen met een tint (lees marokaan, Turk, Surinamer, Antiliaan) al gaan zeggen jij bent half of lijk je wel op een mocro is het echt te ver heen met dit land ;)

Ik kijk in 1e instantie niet zo naar uiterlijk.
Heb dan ook een Surinamer in de familie, mijn zus gaat geregeld met antilianen om, schoonzus zit bij een antiliaan, turkse vrienden.
Maar het valt mij op dat hun allemaal zo aangepast zijn. Hangen ook niet op straat, werken allemaal, voronamelijk nederlandse vrienden/vriendinnen.

Heeft allemaal met aanpassen te maken, en zij konden het ook.
Mensen zoals Axe (turk en marokaan zijn toch anders als surinamer/antiliaan in de meeste ogen) Spiertje Corazon Tractor zijn toch ook al veel aangepaster als sommige anderen.
Jullie worden daardoor ook eerder geaccepteerd.
Man mountain ook. Ondervind weinig last van discriminatie.

Maar jullie zijn ook gewoon bereid om geheel mee te doen met het systeem van het land waar je opgroeit/leefd.
Als je naar Israel verhuisd moet je leven volgends de regels/wetten/gewoontes daar.
En zo geld dat gewoon overal.
Pas je jezelf aan, dan is er meestal niks aan de hand (op extreme plekken daargelaten).

Zie jullie (turkse en marokaanse medemens hier op het forum) ook geen vrouw uit eigen land halen (lees land van origine, want eigen land is al nederland).

Wat een gejank over werk. Ik heb ook alleen maar productiewerk aangeboden gekregen, terwijl ik studeerde (UvA) EN jarenlange ervaring had met financieële administratie! (om nog maar te zwijgen over verkoop-ervaring). Kortom: zit niet zo te zeiken en neem eens verantwoordelijkheid voor je eigen leven.

Tja, als je naar een uitzendbureau gaat, krijg je natuurlijk snel productiewerk, alle studenten willen de leuke baantjes. Leuk werk komt niet zomaar op je af, dat krijg je niet 'aangeboden', daar moet je zelf voor zorgen. Je cv bij een filiaal van randstad neerleggen is echt niet genoeg...

RichardV zei:
Zie jullie (turkse en marokaanse medemens hier op het forum) ook geen vrouw uit eigen land halen (lees land van origine, want eigen land is al nederland).

Neuj ..ik zou haar maar half verstaan :D . Die positie is trouwens al bezet...en ze is niet turks.

RichardV zei:
Hehe als zelf mensen met een tint (lees marokaan, Turk, Surinamer, Antiliaan) al gaan zeggen jij bent half of lijk je wel op een mocro is het echt te ver heen met dit land ;)

Ik kijk in 1e instantie niet zo naar uiterlijk.
Heb dan ook een Surinamer in de familie, mijn zus gaat geregeld met antilianen om, schoonzus zit bij een antiliaan, turkse vrienden.
Maar het valt mij op dat hun allemaal zo aangepast zijn. Hangen ook niet op straat, werken allemaal, voronamelijk nederlandse vrienden/vriendinnen.

Heeft allemaal met aanpassen te maken, en zij konden het ook.
Mensen zoals Axe (turk en marokaan zijn toch anders als surinamer/antiliaan in de meeste ogen) Spiertje Corazon Tractor zijn toch ook al veel aangepaster als sommige anderen.
Jullie worden daardoor ook eerder geaccepteerd.
Man mountain ook. Ondervind weinig last van discriminatie.

Maar jullie zijn ook gewoon bereid om geheel mee te doen met het systeem van het land waar je opgroeit/leefd.
Als je naar Israel verhuisd moet je leven volgends de regels/wetten/gewoontes daar.
En zo geld dat gewoon overal.
Pas je jezelf aan, dan is er meestal niks aan de hand (op extreme plekken daargelaten).

ik zal me nooit totaal nederlands kunnen voelen
simpelweg omdat ik nooit zo zal gezien worden
dus ik blij trouw aan me roots aangezien ik(uitgezonderd mensen die dicht bij me staan) toch altijd als een (puur)marokaan zal aangesproken worden

spiertje16 zei:
ik zal me nooit totaal nederlands kunnen voelen
simpelweg omdat ik nooit zo zal gezien worden
dus ik blij trouw aan me roots aangezien ik(uitgezonderd mensen die dicht bij me staan) toch altijd als een (puur)marokaan zal aangesproken worden

Lijkt me niet echt een goede profilering voor je sollicitatie bij de politie kerel!
Zul je toch nederlanders moeten beschermen en dergelijke!

Terug
Naar boven