axestream zei:
Sterker nog kerel, de regering heeft dit jarenlang bevorderd want het zo wel zo gezellig zijn voor die mensen om lekker bij elkaar in de wijk te wonen.
Gisteren zat ik toevallig naar een programma te kijken dat ging over een Nederlands gezin dat naar Portugal emigreerde om daar een bedrijf op te zetten. geen van allen spraken ze een woord Portugees en raad eens wat het eerste is dat ze doen? Juist, andere Nederlanders opzoeken.
Echt, ik kan haast niet wachten tot m'n visum rond is en ik Nederland kan verlaten. Er hangt zo'n enorme grafstemming in dit land, ongelooflijk. Je zal hier maar kinderen krijgen die ondanks het feit dat jij als ouder hier al meer dan 25 jaar woont en zij hier geboren zijn nog steeds als allochtoon worden gezien.
Waarom denk je dat mijn vader terug is gegaan?

!
Jij bent dus zo'n iemand die wel snapt wat er gaande is.
Ik was van plan over een tijdje naar dubai te gaan, ik keek wat rond op sites van de evd en er stond een link die verwees naar een pagina...van nederlanders die ook elkaar opzochten IN dubai, kinderen gingen naar de zelfde school.. uitjes etc met elkaar. Het is gewoon van nature dat dit gebeurt, hoef je idd geen allochtoon in nederland voor te zijn.
zelda zei:
Gast, denk je dat ik tijdens m'n studie bijklus als hersenchirurg ofzo? Ik deed ook gewoon ongeschoold werk hoor, waar óók allochtonen werken. Ik heb mezelf alleen inmiddels wel opgewerkt.
En 'aangeboden gekregen'? Je moet zelf op zoek naar wat leuks, het gaat niet vanzelf natuurlijk.
Met aangeboden gekregen bedoel ik: ik ga naar de randstad, ik schrijf mij in en ikvraag naar een baantje.. ze hebben op het moment niks. Week later bellen ze op en BIEDEN ze mij een baantje aan als productie medewerker.. geen probleem ik neem het wel aan. Maar waarom hangen er dan in de etalage ook vacatures voor administratief werk of iets in die trend..
Zelda, ik snap je punten, sommige dingen zijn lulkoek maar ik snap wat je bedoelt.
zelda zei:
Eigen schuld, doe er wat aan, is niet de schuld van de autochtonen.
van de 4 punten die ik noemde zijn er 3 mede tewijten aan autochtonie.BV.
niet eigen schuld dus.
die achterstandsbuurten kunnen makkelijk "minder-achterstand" worden. Het is maar net de moeite die je er in steekt.
ouders die geen nederlands kunnen -> regering.nl. Ik
denk dat jij niet weet dat taalcursussen in 1960 NIET gratis waren...
Maar zelda vriend, je kan alleen weten hoe een allochtoon zich voelt als je er zelf een bent. Geloof me, als buitenstaander is het makkelijk praten over wat allochtonen wel niet zijn, wat ze wel niet doen en wat ze dan ook laten. Jij denkt zo over allochtonen, sorry, ik bedoel criminele allochtonen. Ik denk zo over CRIMINELE MENSEN, dus ongeacht afkomst. Dat meneer een haakneus heeft en iemand neersteekt neemt niet weg dat meneer met een westerse neus dat ook kan doen. Jij bent denk ik in een normale buurt geboren, normale ouders.. slimme ouders, die al hun capaciteiten hebben kunnen benutten(want jij bent niet dom, je doet immers uni, deels te wijten aan intelligentie van je ouders en daarnaast de omgeving waarin je opgroeit).
Als je ziet in wat voor een buurten die criminele allochtonen opgroeien.. shit dan vind ik het geen wonder dat het zo gaat. Maar kijk eens naar sommige mensen van het kamp, of bijv in steden met een tuigbuurt waar alleen maar nederlaners wonen(van die kamper afstammelingen)... dat is ook geen zak beter. Ehm, zulke mensen waarvan toen op SBS6 een serie docu's over was.. Asociale buurten ofzo? Ik herinner me nog goed een vent die zei(ongeveer):
"Tja, ik heb nooit gewerkt, en ik zal nooit werken. Ik heb mijn school niet afgemaakt.. en ik ben niet geboren om te werken, ik kan het gewoon niet en ik heb er geen zin in"
interviewer->"maar, hoe komt u dan aan geld om te overleven? Steelt u dan, zoals deze andere meneer net zei dat hij dat zelf wel deed?"
"Mja... stelen? ach wie doet dat niet... ik zeg niet dat ik dat doe.. maar.. achja"
You don't have to be mocro to rule my world?
@Axestream even een aanvulling:
Als een persoon iets goed doet, dan komt dat door zichzelf, en niet door omgevingsfactoren.
Als een persoon ziet dat iemand iets fout doet, dan is het de fout van die persoon zelf, en niet van omgevingsfactoren.
Als een persoon zelf iets fout doet, ja dan ligt het aan iemand anders, want hijzelf maakt zelf nooit echte fouten.
Als een persoon ziet dat iemand iets GOED doet, dan ligt het niet aan die persoon zelf maar dan had die persoon gewoon geluk, of dan kwam dat door iemand anders, maar die persoon die dat goed deed zal dat nooit zelf hebben gedaan.
Dit is hoe de mens over het algemeen denkt. Mooie aanvulling voor je verhaaltje van zo straks! Het is dat m'n karma op is.