MuscleMeat

Dreiging rellen door hoge werkloosheid allochtonen

spiertje16 zei:
dus ik blij trouw aan me roots aangezien ik ... toch altijd als een (puur)marokaan zal aangesproken worden
Dus je blijft alleen maar trouw aan je 'roots' omdat je niet met de Nederlandse kindjes mee mag spelen? Nogal een zwaktebod. Als Nederlanders allemaal opeens lief voor je zijn verloochen je dus gelijk wel je afkomst?

Iedereen die geboren is in Nederland is Nederlander. Dat is je recht. Als iemand jou niet als Nederlander ziet, is het hun probleem. Sommigen zijn mij ook niet als Nederlander omdat mijn vader geen Nederlander is (hij is dus echt een buitenlander omdat hij geboren en getogen in het buiteland is). Ik vertel hen dan dat ik Nederander ben en voel, en zij er maar aan moeten wennen. Een deel van het probleem is dat veel Nederlanders van buitenlandse afkomst zich geen Nederlander voelen en dus minder betrokken en verantwoordelijk voelen.

En over dat rare roots gebeuren: iedereen komt toch eigenlijk uit Afrika.
Trouw zijn aan je roots: HA HA HA

• Topic Starter Topic Starter
axestream zei:
Ze zitten niet allemaal in de redactie en die redactie is ook nog eens vrij groot, dus je moet hun invloed niet overdrijven.

Je zei dat 50% van de presentatoren "allochtoon" is. Hier zijn alle presentatoren:
http://www.nos.nl/nosjournaal/tvjournaal/wieiswie/presentatoren/index.html

Pff, het is algemeen bekend dat nieuwslezer een belangrijke functie is. Nogmaals, waarom verdienen ze ongeveer het hoogste salaris binnen de nieuwsorganisatie? Maar whatever we dwalen af.

Het feit dat je al zegt dat het zeker wel positieve discriminatie is dat ze er zitten is al beledigend. Een allochtoon kan natuurlijk nooit even goed of beter zijn dan een autochtone Nederlander. Een allochtoon doet het gewoon nooit goed. Bereiken ze iets, dan moet je op de een of andere manier iets afdoen aan hun vakkundigheid en als ze drop outs zijn is het logisch, ze zijn immers allochtoon.

Ok was een flauwe opmerking dat het positieve discriminatie was, maar het is echt onzin dat er altijd wat moet worden afgedaan aan prestaties van allochtonen. Ik zelf ben in ieder geval juist blij als ik positieve dingen zie bij allochtonen. Ik wil dat het allochtonenprobleem stopt, dus ik ben blij met elke goed presterende allochtoon, ik wou dat ze allemaal zo waren!

De "allochtonen" vinden dat de overheid wat moet doen, niet per se de blanke Nederlander.

Hier heb ik eigenlijk niets aan toe te voegen, je zegt het zelf al, alles moet van de ander uitkomen niets uit zichzelf.

SageFrancis zei:
Met aangeboden gekregen bedoel ik: ik ga naar de randstad, ik schrijf mij in en ikvraag naar een baantje.. ze hebben op het moment niks. Week later bellen ze op en BIEDEN ze mij een baantje aan als productie medewerker.. geen probleem ik neem het wel aan. Maar waarom hangen er dan in de etalage ook vacatures voor administratief werk of iets in die trend..

Echt SageFrancis, je praat het jezelf gewoon aan! Denk je dat als ik solliciteer ik gelijk alle beste baantjes krijg? Die vacatures voor de iets betere ongeschoolde baantjes gaan waarschijnlijk naar mensen met wat meer relevante werkervaring of wat dan ook. Iedereen wil de leuke baantjes dus het is niet zo gek dat die niet auomatisch naar jou gaan.

van de 4 punten die ik noemde zijn er 3 mede tewijten aan autochtonie.BV.
niet eigen schuld dus.

die achterstandsbuurten kunnen makkelijk "minder-achterstand" worden. Het is maar net de moeite die je er in steekt.

ouders die geen nederlands kunnen -> regering.nl. Ik denk dat jij niet weet dat taalcursussen in 1960 NIET gratis waren...

Als ik naar Spanje emigreer leer ik ook toch ook Spaans? ? ? Moet ik daarvoor een gratis cursus op een zilveren dienblad aangeboden krijgen? NEE!! Ik vind het echt be-la-che-lijk om als argument te gebruiken dat je moest betalen voor lessen Nederlands. Het is een bewijs van de verkeerde instelling als je de taal niet leert, je hebt er niet eens een cursus voor nodig, als je je niet afzijdig houdt van de samenleving leer je het vanzelf.

Maar zelda vriend, je kan alleen weten hoe een allochtoon zich voelt als je er zelf een bent. Geloof me, als buitenstaander is het makkelijk praten over wat allochtonen wel niet zijn, wat ze wel niet doen en wat ze dan ook laten. Jij denkt zo over allochtonen, sorry, ik bedoel criminele allochtonen. Ik denk zo over CRIMINELE MENSEN, dus ongeacht afkomst. Dat meneer een haakneus heeft en iemand neersteekt neemt niet weg dat meneer met een westerse neus dat ook kan doen. Jij bent denk ik in een normale buurt geboren, normale ouders.. slimme ouders, die al hun capaciteiten hebben kunnen benutten(want jij bent niet dom, je doet immers uni, deels te wijten aan intelligentie van je ouders en daarnaast de omgeving waarin je opgroeit).

Als je ziet in wat voor een buurten die criminele allochtonen opgroeien.. shit dan vind ik het geen wonder dat het zo gaat. Maar kijk eens naar sommige mensen van het kamp, of bijv in steden met een tuigbuurt waar alleen maar nederlaners wonen(van die kamper afstammelingen)... dat is ook geen zak beter. Ehm, zulke mensen waarvan toen op SBS6 een serie docu's over was.. Asociale buurten ofzo? Ik herinner me nog goed een vent die zei(ongeveer):
"Tja, ik heb nooit gewerkt, en ik zal nooit werken. Ik heb mijn school niet afgemaakt.. en ik ben niet geboren om te werken, ik kan het gewoon niet en ik heb er geen zin in"
interviewer->"maar, hoe komt u dan aan geld om te overleven? Steelt u dan, zoals deze andere meneer net zei dat hij dat zelf wel deed?"
"Mja... stelen? ach wie doet dat niet... ik zeg niet dat ik dat doe.. maar.. achja"

You don't have to be mocro to rule my world? :D

Natuurlijk is het moeilijker als je allochtoon bent. En het is ook zo dat veel mensen bekrompen zijn en niet verder kijken dan de getinte huidskleur. Veel Nederlanders zijn ook niet al te snugger en houden er gewoon een simpele logica op na. Ze gooien de allochtonen op één hoop en zien niet dat een groot deel ervan net zo is als blanke Nederlanders (of zellfs beter). Ik kan me heel goed voorstellen hoe frustrerend dat af en toe kan zijn, maar zo werkt het nou eenmaal in deze wereld.

De Nederlanders hebben een welvaartsstaat opgebouwd, en veel mensen zijn daar op afgekomen. Dat is allemaal best, maar je zal dan wel even wat moeite moeten doen om helemaal op te gaan in de maatschappij, en dat kan een paar generaties duren.

RichardV zei:
Lijkt me niet echt een goede profilering voor je sollicitatie bij de politie kerel!
Zul je toch nederlanders moeten beschermen en dergelijke!

Zels jij richardV doet het onbewust, zucht* wie zijn die nederlanders? we zijn toch allemaal nederlanders? of zijn mensen met een marokaans turks,surinamaans achtergrond dat niet?er zijn hier nauwelijks geen -nederlanders dus tegen wie zou ik ze moeten beschermen? zodra ik word aangesteld bescherm ik iedereen zelfs white power rascisten van geweld criminaliteit enzv
is waar en daar hou ik rekening mee. Maar ik kan niet gaan liegen, en wederzijds ook niemand zal ooit een marokaan als een nederlander zien zelfs niet hier op het board.
Zul jij je ooit bv spaans voelen als je verhuist naar het land, de taal spreekt aanpast enzv maar mensen je toch aanspreken als nederlander , de media de hele samenleving,zelfs de regering niet gebruikt maakt van het woord spanjaard maar nederlander? Hoe kun je je dan ooit spaans voelen
@dj phreak
dat is onzin want ik heb vele en talloze nederlands vrienden, ik heb op een witte school en een ''zwarte'' school gezeten en ik heb nog nooit uit een van de monden ''nederlander'' horen komen

Laatst bewerkt:
dj_phreak zei:
Dus je blijft alleen maar trouw aan je 'roots' omdat je niet met de Nederlandse kindjes mee mag spelen? Nogal een zwaktebod. Als Nederlanders allemaal opeens lief voor je zijn verloochen je dus gelijk wel je afkomst?

dit heeft niks met lief zijn te maken. Ik vraag niemand om lief voor mij te zijn
ik ben btw opgegroeid met die ''nederlandse'' kindjes en toen kwam de inprenting al ''marokaantje''

axestream zei:
Maar lijk je ook echt op een mocro? ;)

Wat is echt lijken op een Mocro, er zijn verschillende soorten mensen in Marokko. Mijn vader is een arabier/moor, en die zijn wat anders dan de berbers (originele bewoners van marokko) die hier voornamelijk zitten.
Ik zelf heb zwart haar (tot mn 8e levensjaar was ik blond), blauwe ogen, en een getinte huid.
Sommige mensen denken dat ik Marokkaans ben, sommigen denken dat ik Turks ben, sommigen denken dat ik Spaans ben, sommigen denken dat ik Nederlands ben.
En tja...ik bedoel, ik heb zowel een Nederlandse achtergrond als een Marokkaanse en aspecten uit allebei de culturen. Ik ken allebei de talen. Mn vader en moeder zijn allebei hoog opgeleid.
Ik heb nu een Nederlandse vriendin, hiervoor een Marokkaanse.;.
spiertje16 zei:
jep jij bent toch half mocro man mountain?
Ja

Man-Mountain zei:
Wat is echt lijken op een Mocro, er zijn verschillende soorten mensen in Marokko. Mijn vader is een arabier/moor, en die zijn wat anders dan de berbers (originele bewoners van marokko) die hier voornamelijk zitten.
Ik zelf heb zwart haar (tot mn 8e levensjaar was ik blond), blauwe ogen, en een getinte huid.
Sommige mensen denken dat ik Marokkaans ben, sommigen denken dat ik Turks ben, sommigen denken dat ik Spaans ben, sommigen denken dat ik Nederlands ben.
En tja...ik bedoel, ik heb zowel een Nederlandse achtergrond als een Marokkaanse en aspecten uit allebei de culturen. Ik ken allebei de talen. Mn vader en moeder zijn allebei hoog opgeleid.

Ja

jij voelt je 100% totaal nederlands?

Man-Mountain zei:
Nee, ik woon in Nederland. Ik ben zowel Nederlander als Marokkaan in termen van cultuur.

dan hebben wij twee denk ik 90% overeenkomsten met elkaar wat dat betreft,
overigens praat jij thuis nederlands of marokaans?
bij ons is de voertaal 90% van de tijd nederlands en altijd al zo geweest
alleen als er familie langskomt schakel ik over op marokaans

Ik vind allereerst dat buitenlanders die hier komen met de intentie om er een langer periode dan X aantal jaren te blijven, eerst maar eens de taal fatsoenlijk moeten spreken. Wat kan ik daar kwaad om worden,als ik nu naar Turkije zou gaan , zou ik ook de taal leren, communicatie is gewoon belangerijk!

De jongeren kunnen het onderhand wel want ze zijn hier opgegroeid, maar pa en ma Turk die nog niet eens een grammaticaal kloppende nederlandse zin kunnen uitspreken na 8 jaar in Nederland te wonen en geen k*t uit hebben gevoerd,nee verschrikkelijk.

Ja het is waar dat er onderscheid wordt gemaakt in rassen, maar daar kan je ook aan werken, zoals al eerder werd genoemd, de chinezen, zij werken wel degelijk hard en ik heb nog nooit met een chinees gesproken(geloof me ik ken er aardig wat) die niet fatsoenlijk nederlands kon.

Het feit dat er eerder wordt gereageerd op iemand met een hollandse naam dan een buitelandse is puur te danken aan het feit dat ze over het algemeen bekend staan als profiteurs van de samenleving en beslist niet altijd hard werken.(NATUURLIJK ,zijn er altijd wel mensen die een tegenpool hiervan zijn)erg erg kortzichtig)

Misschien niet zo gek vanuit werkgevers perspectief gezien. Je wilt als werkgever mensen die hard werken , goed nederlands spreken en klantvriendelijk zijn. Natuurlijk wil je een soort'eenheid creeëren. Je wilt natuurlijk een productief en effeciënt team samenstellen. Vaak kunnen nederlanders veel beter met elkaar omgaan dan nederlanders met buitenlanders. (Zelfs mijn eigen werkgever heeft dit toegegeven toen ik er een keer een gesprek over had met hem, hij merkt gewoon dat dat vaak gewoon niet zo'klikt')

Andersom geldt het zelfde, 9 van de 10 buitelanders die ik ken (of gewoon zie) gaan altijd met hetzelfde groepje om, vaak met ook een buitenlandse afkomst. Vaak zijn die mensen op het eerste oogpunt wat'robuuster' ik denk dat dit ook een grote rol speelt.

Ik wou er nog veel meer bijtikken maar dan blijf ik bezig

dj_phreak zei:
Wat een gejank over werk. Ik heb ook alleen maar productiewerk aangeboden gekregen, terwijl ik studeerde (UvA) EN jarenlange ervaring had met financieële administratie! (om nog maar te zwijgen over verkoop-ervaring). Kortom: zit niet zo te zeiken en neem eens verantwoordelijkheid voor je eigen leven.
Zeg dat maar tegen de topic starter, hier draait het namelijk allemaal om. Werk, wie wel en wie niet werkt.

zelda zei:
Als ik naar Spanje emigreer leer ik ook toch ook Spaans? ? ? Moet ik daarvoor een gratis cursus op een zilveren dienblad aangeboden krijgen? NEE!! Ik vind het echt be-la-che-lijk om als argument te gebruiken dat je moest betalen voor lessen Nederlands. Het is een bewijs van de verkeerde instelling als je de taal niet leert, je hebt er niet eens een cursus voor nodig, als je je niet afzijdig houdt van de samenleving leer je het vanzelf.
Is dat zo ja? Zelda, dat is inderdaad wat JIJ gaat doen, maar de rest dan? Jij bent ruimweg 25 jaar klopt dit? of iig iets in die richting. Maar, je praat er over alsof het zo simpel is. Als het zo simpel was, dan zouden ze allemaal wel nederlands praten. Wat denk je, dat de mensen van de 1ste generatie zo lui is dat ze niet willen leren?

Man komt hier werken, vrouw zit thuis en verzorgd haar man. Goed, een gedeelte van de cultuur van herkomst willen ze graag behouden. En dan? Moeten ze nu helemaal nederlands worden? De vrouw van "man" is analfabeet, en dan? moet ze op haar 55ste nog gaan leren NEDERLANDS praten, kom op in welke droomwereld leef jij? Hoe oud is je moeder? Vraag haar eens chinees te gaan leren, denk je dat ze zomaar ja zegt?

Als mensen allochtonen buitenlands horen praten in de supermarkt betekend dat niet dat ze geen nederlands kunnen, dan betekend dat meestal ze liever in hun eigen taal praten, of dat ze liever het gesprek prive willen houden. Nederlanders fluisteren als ze iets prive willen houden, tja... het is ligt niet allemaal zo simpel als je denkt.

Laatst bewerkt:
SageFrancis zei:
Zeg dat maar tegen de topic starter, hier draait het namelijk allemaal om. Werk, wie wel en wie niet werkt.
Nee, het draait om instelling. Iemand met een goede instelling vindt vanzelf werk. Mensen die liever gaan (dreigen met) rellen omdat ze de ideale baan niet in de schoot geworpen krijgen ondervinden geen last van discriminatie. Die hebben last van gebrek aan hersenen en verantwoordelijkheidsgevoel.

SageFrancis zei:
Is dat zo ja? Zelda, dat is inderdaad wat JIJ gaat doen, maar de rest dan? Jij bent ruimweg 25 jaar klopt dit? of iig iets in die richting. Maar, je praat er over alsof het zo simpel is. Als het zo simpel was, dan zouden ze allemaal wel nederlands praten. Wat denk je, dat de mensen van de 1ste generatie zo lui is dat ze niet willen leren?
Ja. Niemand verwacht dat iedere immigrant vloeiend Nederlands leert spreken. Maar een kort gesprekje over het weer en de boodschappen is niet teveel gevraagd. Regelmatig zie ik ouders hun tiener-kinderen meenemen naar het stadskantoor. Zelfs als de persoon achter de balie zegt dat ze even kunnen gaan zitten, moet het kind het vertalen voor de ouders. Dat is geen onkunde, geen dyslexie, dat is gewoon ruim een decennium lang pure, totale onwil om ook maar iets te proberen te leren. Wat mij betreft de simpele regel: iemand die na 5 jaar hier de taal nog steeds niet in het minst machtig is, die wil hier blijkbaar niet bijhoren. Vertrekken dus.

Man komt hier werken, vrouw zit thuis en verzorgd haar man. Goed, een gedeelte van de cultuur van herkomst willen ze graag behouden. En dan? Moeten ze nu helemaal nederlands worden? De vrouw van "man" is analfabeet, en dan? moet ze op haar 55ste nog gaan leren NEDERLANDS praten, kom op in welke droomwereld leef jij? Hoe oud is je moeder? Vraag haar eens chinees te gaan leren, denk je dat ze zomaar ja zegt?
Als je dit serieus meent, dan is de discussie met jou wat mij betreft voorbij. ZO triest heb ik het nog nooit gelezen. Zullen we dan wel gelijk de volgende aanpassing doen: in geen enkel overheidsgebouw wordt nog iets in een andere taal dan Nederlands aangeboden of uitgelegd. Als zij geen enkele moeite hoeven doen om de taal van het land te leren, dan verdienen zij eenzelfde behandeling van onze overheid. Het is toch van den zotte dat onze ambtenaren zich Arabische talen meester moeten gaan maken omdat de generatie waar het nu over gaat lui, mongoloïde, of beide is?!?!?! Waarom is dit trouwens nooit een probleem geweest voor alle spanjaarden die hier rond dezelfde tijd naartoe gehaald zijn? Hun 1e generatie zie ik nog dagelijks, en hoewel ze onderling altijd Spaans praten kunnen ze zich in bijvoorbeeld de supermarkt wel in het Nederlands verstaanbaar maken. Blijkbaar zijn Spanjaarden intelligenter.

Of zou het toch met instelling te maken hebben?

SageFrancis zei:

Als mensen allochtonen buitenlands horen praten in de supermarkt betekend dat niet dat ze geen nederlands kunnen, dan betekend dat meestal ze liever in hun eigen taal praten, of dat ze liever het gesprek prive willen houden. Nederlanders fluisteren als ze iets prive willen houden, tja... het is ligt niet allemaal zo simpel als je denkt.

Dat is dus tekenend voor de houding die veel allochtonen hebben. Ze kwamen hier puur om economische redenen, de andere aspecten van het land kan ze geen **** schelen. Ze hadden toch zelf ook kunnen bedenken dat het handig is de taal te spreken en de cultuur te begrijpen van het land waar ze wonen?

Geen wonder dat ze moeite hebben hun baan vast te houden en/of een nieuwe te vinden. Geen wonder dat hun kinderen zo vaak ontsporen. Zonder kennis van taal en cultuur begrijpen ze niet wat er op het werk van ze verlangd wordt, kunnen ze geen cursussen voor hun werk volgen, begrijpen ze niet wat er op de ouderavonden gezegd wordt, begrijpen ze niet wat hun kinderen 's avonds buiten uitspoken, enz enz.

Lieve SageFrancis, zeg nou zelf, jezelf afschermen van je nieuwe vaderland is toch vragen om problemen? Je hebt het dan toch volledig aan jezelf te danken als je buitenspel raakt?

Mensen die hebben bewezen zo weinig interesse te hebben in hun nieuwe vaderland, en die zo dom of laks zijn dat ze niet inzien dat het in hun eigen belang is te integreren verdienen wat mij betreft geen uitkering, en moeten al helemaal niet gaan jammeren dat de overheid niets voor ze doet.

dj_phreak zei:
Ja. Niemand verwacht dat iedere immigrant vloeiend Nederlands leert spreken. Maar een kort gesprekje over het weer en de boodschappen is niet teveel gevraagd. Regelmatig zie ik ouders hun tiener-kinderen meenemen naar het stadskantoor. Zelfs als de persoon achter de balie zegt dat ze even kunnen gaan zitten, moet het kind het vertalen voor de ouders. Dat is geen onkunde, geen dyslexie, dat is gewoon ruim een decennium lang pure, totale onwil om ook maar iets te proberen te leren. Wat mij betreft de simpele regel: iemand die na 5 jaar hier de taal nog steeds niet in het minst machtig is, die wil hier blijkbaar niet bijhoren. Vertrekken dus.

Als je dit serieus meent, dan is de discussie met jou wat mij betreft voorbij. ZO triest heb ik het nog nooit gelezen. Zullen we dan wel gelijk de volgende aanpassing doen: in geen enkel overheidsgebouw wordt nog iets in een andere taal dan Nederlands aangeboden of uitgelegd. Als zij geen enkele moeite hoeven doen om de taal van het land te leren, dan verdienen zij eenzelfde behandeling van onze overheid. Het is toch van den zotte dat onze ambtenaren zich Arabische talen meester moeten gaan maken omdat de generatie waar het nu over gaat lui, mongoloïde, of beide is?!?!?! Waarom is dit trouwens nooit een probleem geweest voor alle spanjaarden die hier rond dezelfde tijd naartoe gehaald zijn? Hun 1e generatie zie ik nog dagelijks, en hoewel ze onderling altijd Spaans praten kunnen ze zich in bijvoorbeeld de supermarkt wel in het Nederlands verstaanbaar maken. Blijkbaar zijn Spanjaarden intelligenter.

Of zou het toch met instelling te maken hebben?
Zelden ben ik het zo met iemand eens geweest :thumbs:

Om te beginnen: ik heb voldoende goed Nederlands sprekende en hardwerkende geimmigreerde Nederlanders ontmoet, die in het algemeen een aanwinst voor ons land zijn.

Voorbeelden: mijn kapster kwam uit Turkije. Ze stal mijn hart gelijk al met: "ik heet Fesia, dat is Fresia zonder R". Die naam vergeet ik dus nooit meer.

Verder een Marrokaans meisje (secretaresse) Excel training gegeven. Zelden iemand meegemaakt die het zo snel begreep en ze sprak accentloos Nederlands.

Een Iraanse vrouw die voor het regime daar gevlucht is, ik vond het al een fout land maar wat zij me wist te vertellen daar gaan je nekharen van overeind staan. Zelden iemand tegengekomen die zo fel tegen de Moslimstaat (lees dictatuur) was. Zij was manager bij een NL bank, goede baan en sprak binnen 5 jaar perfect Nederlands met een licht accent (dacht eerst dat ze uit Tsjechie kwam of zo).

Ik ben altijd nieuwsgierig naar andere culturen en dat is mijn (enige :D ) voordeel. Ik wil dus altijd weten wat ze anders doen dan wij, hoe het er aan toe gaat in hun land van herkomst etc.

Deze vrouwen hebben allemaal een overeenkomst: ze hebben zich de NL taal eigen gemaakt, hebben hun kansen om te leren aangegrepen en zijn allemaal goed terechtgekomen. (hmm, is het toeval dat het allemaal vrouwen zijn?) Er zijn hier kansen zat, je hoeft ze alleen maar aan te grijpen. Mijn vader, emigrant in Canada, die had pas weinig kansen, maar die heeft het echt ver geschopt: karakter en mentaliteit.

Het is simpel: als ik in China wil gaan werken ga ik die taal leren (en die is ****ing moeilijk, daar is Nederlands echt simpel bij) en me verdiepen in de cultuur. Waarom: omdat ik er beter van word, meer respect van de Chinezen krijg en dus meer kansen heb op een goede baan heb.

NL heeft natuurlijk het probleem voor een deel zelf veroorzaakt met zijn knuffelmentaliteit en de super lage strafjes...

Denk maar niet dat ze mij in China foldertjes in het Nederlands gaan geven en Nederlandstalige TV etc. Ik zal dus wel MOETEN. En daar schort het in Nederland aan: de eeuwige knuffelmentaliteit. Stel je voor de de arme allochtoon onze taal zou moeten leren in een crash-course Nederlands. Mensonterend! Ik ken NB Engelsen die hier al 7 jaar wonen en ook geen woord NL spreken (yeah, whenever I try to speak Dutch they start speaking English to me, so I GAVE UP TRYING...) Wat een mentaliteit. Ik ken ook een Amerikaan die dan standaard vroeg: "wilt u NL spreken want hier leer ik niks van". Hij sprak binnen 3 jaar NL (met zo'n Tellsell accent :D ) Kijk, goede mentaliteit, daar draait het om.

Als mijn zoon in China op straat gaat rellen, dan krijgt hij echt geen preek (niet meer doen jongen) van de diender en een taakstrafje, maar een straf die er niet om liegt, zodat hij het voortaan wel uit zijn bolle kop laat. Maar ja in NL zijn zowiezo geen serieuze straffen meer...

Overgrootopa heeft gezegd.

Shit, wat een lap tekst is het geworden...

spiertje16 zei:
Zels jij richardV doet het onbewust, zucht* wie zijn die nederlanders? we zijn toch allemaal nederlanders? of zijn mensen met een marokaans turks,surinamaans achtergrond dat niet?er zijn hier nauwelijks geen -nederlanders dus tegen wie zou ik ze moeten beschermen? zodra ik word aangesteld bescherm ik iedereen zelfs white power rascisten van geweld criminaliteit enzv
is waar en daar hou ik rekening mee. Maar ik kan niet gaan liegen, en wederzijds ook niemand zal ooit een marokaan als een nederlander zien zelfs niet hier op het board.
Zul jij je ooit bv spaans voelen als je verhuist naar het land, de taal spreekt aanpast enzv maar mensen je toch aanspreken als nederlander , de media de hele samenleving,zelfs de regering niet gebruikt maakt van het woord spanjaard maar nederlander? Hoe kun je je dan ooit spaans voelen
@dj phreak
dat is onzin want ik heb vele en talloze nederlands vrienden, ik heb op een witte school en een ''zwarte'' school gezeten en ik heb nog nooit uit een van de monden ''nederlander'' horen komen

Nee jij doet het. Jij zegt dat je altijd gediscrimineerd gaat worden en daarom bij je roots blijft. Dus je kiest er zelf voor.
Mijn allochtone maatjes kunnen niet eens turks en marokaans.
Zegt genoeg.

RichardV zei:
Nee jij doet het. Jij zegt dat je altijd gediscrimineerd gaat worden en daarom bij je roots blijft. Dus je kiest er zelf voor.
Mijn allochtone maatjes kunnen niet eens turks en marokaans.
Zegt genoeg.

sinds wanneer moet ik me gediscrimineerd voelen???
omdat iemand mij een marokaan noemt? Is dat een vorm van discriminatie

Jij voelt je nog steeds achtergesteld als iemand jou als een marokaan blijft zien en niet als individu.

Mij boeit het dus echt niet hoe of wat.

Als iemand mij aanspreekt in een kroeg, disco, zal het mij een worst wezen waar hij vandaan komt.
Doen mensen normaal, dan krijgen ze een normale reactie terug.

Terug
Naar boven