MuscleMeat

Dreiging rellen door hoge werkloosheid allochtonen

Tuurlijk ik begrijp wel dat mensen zo denken...marokanen antilianen zijn slecht enzz.... Ik praat t ook niet goed...Maar de jongeren die wel wat willen doen met hun toekomst zijn de lul. Ik ben zelf Colombiana, als ze horen dat ik daar vandaan kom krijg ik 7 op de 10x vragen over drugs. Dus als je daar vandaan komt gebruik je zeker gelijk drugs. n handel je in die shit.... Mensen die wel wat willen doen met hun leven krijgen de kans gewoon niet..om te laten zien dat niet alle Colombianen, marokanen, antilianen noem maar op niet hetzelfte zijn. Why kunnen ze je gewoon geen kans geven?!! Als je het verpest dan mogen ze je ontslaan of wat dan. Maar geef de goede die het wel willen een kans. Iedereen heeft vooroordelen over andere culturen. Marokanen en Turken stinken dat denken de meeste mensen.... En wat wij denken over de Nederlanders dat ze slecht in bed zijn..een hartstikke gierig zijn. En zijn jullie dat NEE!! Dus stop gewoon met mensen vooroordelen..pas oordelen als je ze echt kent. Mensen diet het voor hunzelf verpesten hun probleem..I dont Care!!!

Hola mamasita. :eyebrow:

SaborLatina zei:
HAHAHA!! Zie je je zegt dat Colombiana bent en je krijgt dit...??? Voortaan zeg ik wel dat ik Nederlander ben dan krijg je dit nie...:o

Okay ik spreek geen Spaans of Portugees, maar ik ben wel in Zuid-Amerika geboren. :eyebrow:

;)

Iedereen doet wel zo positief over chinezen, maar dat zijn ook echt ongelooflijke klootzakken.
Oh "Saborlatina", kom anders een keer een potje ketsen, laat ik je zien dat wij Nederlanders niet slecht in bed zijn. En anders maar wel, heb ik in ieder geval weer gedoet.

ps. Surinamers bffen niet!

Zelda zei:
Dat is dus tekenend voor de houding die veel allochtonen hebben. Ze kwamen hier puur om economische redenen, de andere aspecten van het land kan ze geen **** schelen. Ze hadden toch zelf ook kunnen bedenken dat het handig is de taal te spreken en de cultuur te begrijpen van het land waar ze wonen?

Geen wonder dat ze moeite hebben hun baan vast te houden en/of een nieuwe te vinden. Geen wonder dat hun kinderen zo vaak ontsporen. Zonder kennis van taal en cultuur begrijpen ze niet wat er op het werk van ze verlangd wordt, kunnen ze geen cursussen voor hun werk volgen, begrijpen ze niet wat er op de ouderavonden gezegd wordt, begrijpen ze niet wat hun kinderen 's avonds buiten uitspoken, enz enz.

Lieve SageFrancis, zeg nou zelf, jezelf afschermen van je nieuwe vaderland is toch vragen om problemen? Je hebt het dan toch volledig aan jezelf te danken als je buitenspel raakt?

Mensen die hebben bewezen zo weinig interesse te hebben in hun nieuwe vaderland, en die zo dom of laks zijn dat ze niet inzien dat het in hun eigen belang is te integreren verdienen wat mij betreft geen uitkering, en moeten al helemaal niet gaan jammeren dat de overheid niets voor ze doet.

Zelda, deze problemen krijgt de gemiddelde allochtoon in haar schoot geworpen. Daar hoef je niet voor geintegreerd te zijn. Dus hoe je het ook wend of keert, je valt toch altijd buiten het bootje. En ontken dat maar niet, want daar is dit topic toch mee verbonden. Daarnaast vergeet jij dat allochtonen naar nederland zijn gehaald, met als doel een paar jaar te werken. Ze hadden niet de bedoelingen om hier hun hele leven te blijven. Vervolgens zakt de economie in elkaar en moeten ze in die kleine k*t appartementjes wonen. Ze hebben toen geen taalcursus gevolgd omdat ze dus ervan uitgingen binnen enkele jaren weer terug te gaan. Het was niet het geval dat ze dachten oh leuk laten we in nederland even de banen afpakken en met opzet gaan we dan ook nog geen nederlands praten.

Die mensen hebben het volstrekte recht op een uitkering. Waarom zouden ze daar geen recht op hebben? Toen jij nog een luier om had werkten zij zich kapot in een fabriek. Zij hebben ook belastingen betaald? Hoe kan je zoiets zeggen dat ze er geen recht ophebben? Dan heb jij erook geen recht op.

Het zijn niet die mensen die jammeren, het is de jeugd dat jammerd. Opa en oma hebben het goed genoeg. Je haalt er dingen bij waarvan ik me af vraag hoe je het verzint?

Kijk, als je het hebt over de allochtoon die echt niets wil, en alleen maar profiteerd, dan kan je er van uitgaan dat ik dat ook zeer zeker niet goedkeur. Maar zulke allochtonen heb ik nooit gekend, en zal ik ook nooit kennen. Mensen die bewust niets toevoegen aan de maatschappij, stuur maar terug. Pff, alsof ik daar mee zit, aan nietsnutten heb je niks. Dus don;t get me wrong.

En wat is dat voor een gebrabbel over de cultuur van een ander land als je er gaat wonen. Het primaire DOEL was geld verdienen(dus gezin kunnen onderhouden, jezelf kunnen onderhouden etc) en terug gaan. Het primaire doel is kunnen voldoen aan je levensbehoefte. Zou jij je dan zorgen maken om de klompen- en molencultuur van nederland? I would not give a SHIT. Ik kom om te werken, om mezelf in leven te kunnen houden en om aan mijn eigen behoeften te kunnen voldoen. Als er tijd voor luxe is, ja dan wil ik wel even wat van de cultuur weten.

Al deze shit begon toen nederland allochtonen begon te importeren. Nu moet nederland op de blaren zitten, maar dat wil nederland niet dus even toch nog snel een zwart schaap met krulletjes zien te vinden! Et voila, gevonden!

Laatst bewerkt:
dj_phreak zei:
Ja. Niemand verwacht dat iedere immigrant vloeiend Nederlands leert spreken. Maar een kort gesprekje over het weer en de boodschappen is niet teveel gevraagd. Regelmatig zie ik ouders hun tiener-kinderen meenemen naar het stadskantoor. Zelfs als de persoon achter de balie zegt dat ze even kunnen gaan zitten, moet het kind het vertalen voor de ouders. Dat is geen onkunde, geen dyslexie, dat is gewoon ruim een decennium lang pure, totale onwil om ook maar iets te proberen te leren. Wat mij betreft de simpele regel: iemand die na 5 jaar hier de taal nog steeds niet in het minst machtig is, die wil hier blijkbaar niet bijhoren. Vertrekken dus.

Als je dit serieus meent, dan is de discussie met jou wat mij betreft voorbij. ZO triest heb ik het nog nooit gelezen. Zullen we dan wel gelijk de volgende aanpassing doen: in geen enkel overheidsgebouw wordt nog iets in een andere taal dan Nederlands aangeboden of uitgelegd. Als zij geen enkele moeite hoeven doen om de taal van het land te leren, dan verdienen zij eenzelfde behandeling van onze overheid. Het is toch van den zotte dat onze ambtenaren zich Arabische talen meester moeten gaan maken omdat de generatie waar het nu over gaat lui, mongoloïde, of beide is?!?!?! Waarom is dit trouwens nooit een probleem geweest voor alle spanjaarden die hier rond dezelfde tijd naartoe gehaald zijn? Hun 1e generatie zie ik nog dagelijks, en hoewel ze onderling altijd Spaans praten kunnen ze zich in bijvoorbeeld de supermarkt wel in het Nederlands verstaanbaar maken. Blijkbaar zijn Spanjaarden intelligenter.

Of zou het toch met instelling te maken hebben?

Geef mij eens ongelijk dat jou moeder chinees gaat leren als ze al 30 jaar daar woont. Ze kan geen chinees. Opeens begint de jeugd te zeiken. Dan komt er het verhaaltje van de ouders aan het daglicht dat ze geen chinees kunnen. DUS moeten ze maar PER direct nederlands gaan leren. HA, heel grappig. Ik meen het serieus.

Waarom veronderstel ji jdat er geen enkele moeite wordt gedaan? Denk jij dit nu echt? Ik heb al tig keer gezegd dat een groot deel van de allochtone bevolking VERPLICHT is een taalcursus te volgen.

Sterker nog, hier heb je het: [Link niet meer beschikbaar][/URL]

Stelletje ignorant ****s, ik heb zelfs op deze schoolgezeten(havo in 1 jaar gevolgd, dus geen taalcursus). Ik heb er ZAT allochtonen gezien. Zat mensen die wel nederlands leerden. Dit waar wij het over hebben gaat over die zielige marokkaantjes in rotterdam waar nederland geen macht over kan krijgen. Pff, kleinschalige shit. Alsof heel nederland geinfecteerd is met het"nietnederlandskunnenpraten"virus. Give me a break!

EN HIER GAAT HET OM, ga niet zeggen dat het niet gaat om de mensen die wel werken. Je betrekt met zo'n topic de hele allochtone gemeenschap. Of je het wil of niet. Het is altijd appels met peren vergelijken, ik snap de redenatie niet. Waarom altijd zo kortzichtig. ALS HET ZO ****ING SIMPEL WAS DAN WAS DIT PROBLEEM ER NIET.
Laat de man maar opstaan die de oplossing heeft voor dit alles.

Dat laatst gedeelte getuigt ook niet van veel respect. Daar is waar het begint, en daar is ook gelijk waar het eindigt. Ben jij nou zo dom om in te zien dat die kans al verloren is? 55 jarigen een taal leren? Grappenmaker die je bent.

De jeugd is wat anders, die heeft nog zat kansen. Met de goede instelling. En dan kan je zeiken wat je wil over dat het van eigen kant moet komen maar je weet zelf ook al dat dat niks wordt. Dus, dan is de enige oplossing de overheid. Er moet een potje discipline bij geleerd worden en dat is dan ook mijn bedoeling hierbij.

Jij kent ook maar 1deel van het verhaal, wederom vertel ik dat het dus niet de bedoeling is geweest om hun hele leven hier te slijten. Jaren vergaan, zonder dat men het opmerkt dat allochtonen geen nederlands kunnen en dan barst de bom, en nu zitten wij hier te discussieren. Have fun.

Dutch_vince:
is nederlands simpel ja? Dat blijkt maar weer. Er zit totaal geen logica in. Maar dat is niet het punt, het punt is dat iemand met 55 jaar wel wat anders te doen heeft dan zich helemaal gaan inzetten voor een taal waarna iedereen toch weer met een vinger begint te wijzen.
Als het allemaal zo simpel was jongens, waarom bevinden we ons nou in deze discussie he? Leg dat eens uit. Het is zo simpel praten dat allochtonen dom zijn omdat ze NIET nederlands willen leren. Wie heeft ooit gezegd dat het NIET is. In welke prive omstandigheden bevinden zij zich? Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Kijk eens met de neus van mohammed.

Waar maken jullie je druk om? Net alsof jullie een praatje gaan maken met mohammed of fatima in de supermarkt, wat een grappenmakers zeg echt waar. En dan nu zeker ook nog willen typen: ja dat zou ik zeker doen. Kom op, je houdt je zelf voor de gek. Fatima en mohammed hebben geen toevoeging meer in deze maatschappij als ze nederlands praten. Maar hun zoon of dochter wel. En laten we daar maar beginnen.

En dat is wat ik ermee wil zeggen.

SageFrancis, ben jij soms allochtoon? Je begint echt onzin uit te stoten, nu. Is dat omdat je persoonlijk geraakt bent? Omdat je door moslimpropaganda geindoctrineerd bent? Waarom wind je je zo op en waarom kom je ons forum met je kak vervuilen? Het is hoogst storend, ik hoop dat Zelda of Phreak op je crap in willen gaan om je voorgoed het zwijgen op te leggen.

Klagen, klagen, klagen. En maar schreeuwen dat niemand met de oplossing komt en dat mensen het probleem bij de wortels moeten aanpakken (de politiek schreeuwt lekker mee), maar dat kan simpelweg niet. Dan moeten we de symptomen maar aanpakken en dan begin je bij de allochtonen. Simpel, maar effectief.

SageFrancis zei:
Geef mij eens ongelijk dat jou moeder chinees gaat leren als ze al 30 jaar daar woont. Ze kan geen chinees.
Die taal had ze direct al moeten leren toen ze er ging wonen.
Bovendien: een beetje interesse tonen in de cultuur en historie van het land waar je te gast bent, ook daar word je alleen maar beter van.

Ja sorry hoor, maar als ik naar een ander land verhuis dan leer ik de taal want dat verbetert mijn kansen op de arbeidsmarkt alleen maar. Puur eigenbelang. Sterker nog: ik vind het essentieel. Is dit nou zo moeilijk te begrijpen?

Voorbeeld: Een vriend van mij wil een paar jaar in Italie wonen en werken. Hij gaat dus eerst een half jaar op cursus italiaans 3x per week. Waarom? Omdat hij dan meer kans heeft op een goede baan.

Misschien komt de situatie een klein beetje overeen met die van de immigranten die hier komen:
Mijn opa was 53 toen hij naar Canada emigreerde. Hij was een Gronings keuterboertje, (woonde in the middle of nowhere) die niet eens fatsoenlijk Nederlands kon spreken, hij sprak gronings dialect. Toch hebben hij en mijn oma de moeite genomen om Engels te leren. OK grammaticaal enz. viel er een hoop op aan te merken, maar hij kon voldoende communiceren met de Canadezen om er een boerderij te beginnen en een goed bestaan op te bouwen. En natuurlijk was er een Nederlandse gemeenschap die ze op weg geholpen heeft. Maar wat mij altijd opviel: ook de ouderen spraken onderling Engels. Opa en oma spraken onderlng Gronings, maar ze spraken Engels met de andere Nederlanders. Ze hebben daar een kerk, er gaan alleen maar mensen van NL afkomst heen, maar de hele dienst is toch in het Engels. Zo moet de nieuwkomer wel Engels leren.

En denk maar niet dat de Canadese overheid voorzag in Nederlandse foldertjes en radioprogramma's. Ze moesten wel Engels leren om te overleven

Maar misschien is het wel iets typisch Nederlands om andere talen te willen leren. Hoe dan ook: ze hebben er altijd veel voordeel uit gehaald.
(In de internationale handel geldt het nog sterker: andermans taal leren = meer geld verdienen.)

SageFrancis zei:
DutchVince zei:
en die* is ****ing moeilijk, daar is Nederlands echt simpel bij
*de Chinese taal (red.)

Ik geef hier aan dat Chinees een veel moeilijker taal is dan Nederlands. Meer niet.

Laatst bewerkt:
En zo moelijk is nederlands niet. Goed, het is geen esperanto, maar alle basisprincipes zijn makkelijk te leren. Als immigranten de uitzonderingen maar niet onder de knie krijgen, is ze dat vergeven wanneer ze hun best doen want die zijn nu eenmaal niet even logisch. Maar normale woorden, zinsbouw, vervoegingen of grammatica; niets kunnen ze en nergens doen ze hun best voor. Dat is niet omdat de taal zo moeilijk is, want zoals gezegd een beetje praten over het weer moet iedereen kunnen en daarvoor hoef je geen taalkundig talent te zijn.

SageFrancis zei:
Geef mij eens ongelijk dat jou moeder chinees gaat leren als ze al 30 jaar daar woont. Ze kan geen chinees. Opeens begint de jeugd te zeiken. Dan komt er het verhaaltje van de ouders aan het daglicht dat ze geen chinees kunnen. DUS moeten ze maar PER direct nederlands gaan leren. HA, heel grappig. Ik meen het serieus.
Bij deze: je hebt ongelijk. Mijn moeder (RIP) zou zich, als elk fatsoenlijk mens, doodgeschaamd hebben als ze een taal niet tenminste een klein beetje gesproken had als ze uit het vliegtuig stapte. En FYI: ze heeft door zelfstudie Frans geleerd (VWO, 9,2 op haar eindexamen) toen ze 45 was. En ze is nooit van haar leven in Frankrijk geweest, noch had ze plannen om er ooit naartoe te gaan.

Waarom veronderstel ji jdat er geen enkele moeite wordt gedaan? Denk jij dit nu echt? Ik heb al tig keer gezegd dat een groot deel van de allochtone bevolking VERPLICHT is een taalcursus te volgen.
Verplicht te volgen? En zelfs dat geldt niet voor iedereen dus. En als het al verplicht is, dan zijn de resultaten bedroevend, zoals ieder weldenkend mens je kan vertellen.

Stelletje ignorant ****s, ik heb zelfs op deze schoolgezeten(havo in 1 jaar gevolgd, dus geen taalcursus). Ik heb er ZAT allochtonen gezien. Zat mensen die wel nederlands leerden. Dit waar wij het over hebben gaat over die zielige marokkaantjes in rotterdam waar nederland geen macht over kan krijgen. Pff, kleinschalige shit. Alsof heel nederland geinfecteerd is met het"nietnederlandskunnenpraten"virus. Give me a break!
Als het op sollicitaties voor publieke funkties al als voorwaarde gevraagd wordt, dan zal het probleem toch niet zo klein zijn als jij claimt. http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?p=966524#post966524

EN HIER GAAT HET OM, ga niet zeggen dat het niet gaat om de mensen die wel werken. Je betrekt met zo'n topic de hele allochtone gemeenschap. Of je het wil of niet.
Degenen met een baan zouden die baan vermoedelijk niet hebben als ze geen woord Nederlands spraken. Dus jouw drogreden gaat alweer niet op.

Dat laatst gedeelte getuigt ook niet van veel respect. Daar is waar het begint, en daar is ook gelijk waar het eindigt. Ben jij nou zo dom om in te zien dat die kans al verloren is? 55 jarigen een taal leren? Grappenmaker die je bent.
Zie enkele alinea's eerder. Dat jouw ouders het blijkbaar niet kunnen (want waarom anders zo belachelijk defensief reageren?), wil niet zeggen dat niemand het kan.

De jeugd is wat anders, die heeft nog zat kansen. Met de goede instelling. En dan kan je zeiken wat je wil over dat het van eigen kant moet komen maar je weet zelf ook al dat dat niks wordt. Dus, dan is de enige oplossing de overheid. Er moet een potje discipline bij geleerd worden en dat is dan ook mijn bedoeling hierbij.
Yep, het moet weer van een ander af komen. De burgers moeten dus weer boeten omdat het slechte deel van de allochtone jeugd geen goede instelling heeft. Natuurlijk is dat de schuld van de slechte blanken! Als wij, racistische Nederlanders, alles maar anders hadden gedaan, dan had de ontsporende jeugd wel de goede instelling gehad. [/sarcasme] Wat een trieste (doch veel voorkomende) instelling.

Jij kent ook maar 1deel van het verhaal, wederom vertel ik dat het dus niet de bedoeling is geweest om hun hele leven hier te slijten. Jaren vergaan, zonder dat men het opmerkt dat allochtonen geen nederlands kunnen en dan barst de bom, en nu zitten wij hier te discussieren. Have fun.
Ik leer zelfs de taal van het land een beetje als ik er 2 weken op vakantie ga. Mijn instelling zal wel beter zijn.

is nederlands simpel ja? Dat blijkt maar weer. Er zit totaal geen logica in. Maar dat is niet het punt, het punt is dat iemand met 55 jaar wel wat anders te doen heeft dan zich helemaal gaan inzetten voor een taal waarna iedereen toch weer met een vinger begint te wijzen.
Als ik me niet vergis heeft de gemiddelde niet-Nederlands sprekende immigrant van 55 helemaal geen baan. Die zou dus tijd genoeg moeten hebben om wat te gaan leren.

Als het allemaal zo simpel was jongens, waarom bevinden we ons nou in deze discussie he? Leg dat eens uit. Het is zo simpel praten dat allochtonen dom zijn omdat ze NIET nederlands willen leren. Wie heeft ooit gezegd dat het NIET is. In welke prive omstandigheden bevinden zij zich? Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Kijk eens met de neus van mohammed.
Ik zeg niet dat allochtonen dom zijn. Ik zeg dat diegenen die hier al decennia zitten en nog steeds absoluut geen Nederlands kunnen lui, ongedisciplineerd en onrespectvol jegens Nederland en de Nederlanders zijn.

Waar maken jullie je druk om? Net alsof jullie een praatje gaan maken met mohammed of fatima in de supermarkt, wat een grappenmakers zeg echt waar. En dan nu zeker ook nog willen typen: ja dat zou ik zeker doen. Kom op, je houdt je zelf voor de gek. Fatima en mohammed hebben geen toevoeging meer in deze maatschappij als ze nederlands praten. Maar hun zoon of dochter wel. En laten we daar maar beginnen.
En uiteindelijk komt de aap toch uit de mouw: de grootste racist op dit forum ben jij dus. Want ik doe dat namelijk wel. Al jaren. En ik ken velen die het ook doen. Hell, ik heb zelfs mn Frans redelijk opgehaald omdat dat hielp met de communicatie met Algerijnen. Maar dat strookt blijkbaar niet met jouw racistische denkbeelden, dus kan het niet kloppen. De grote blanke Shaitain zou toch maar eens een fatsoenlijk mens blijken te zijn. Dat kan niet, want wie moet dan de schuld toegeschoven krijgen? :rolleyes:

Nee, dit moest niet persoonlijk overkomen en al helemaal niet racistisch. Misschien dat ik iets te hard over kom, maar ik snap niet dat jullie sommigen een 55 jarige willen veranderen? Als het om de jeugd gaat dan snap ik dat. Maar een 55 jarige is een bodemloze put.

Maar jullie weten toch dat het al verplicht is nu op de nederlandse taal te kennen? Je kan makkelijk geld gaan uitgeven om iemand boven de 50 nog wat te gaan leren maar dat heeft toch geen nut. Daarnaast nog het feit dat ze over 15 jaar toch terug gaan naar hun eigenland.

Het is verplicht in die zin dat er anders gekort wordt in de uitkering.
En ik ben geen moslim, maar wel allochtoon. En al was ik moslim, ik laat me niet leiden door kudde gedrag. Het feit is dat ik wel in mijn directe omgeving mee maak hoe het werkelijk in elkaar zit en de meeste nederlanders vanaf de zijlijn beginnen te praten van hoe het wel en niet moet. Like i said, zo makkelijk is dat niet.

Verder hadden we het hier over de jeugd. Ik blijf bij mijn punt dat het geen nut heeft om ouderen van boven de 55 jaar om te verplichten de taal te leren. Verplichten gaat te ver, een cursus aanbieden is ok, maar om gelijk te gaan dreigen met uitkeringen afpakken gaat wel erg ver. Zo creeer je alleen maar meer problemen en meer opstand.

En dj phreak, het is leuk hoe je mij een schuldgevoel probeert aan te praten maar je pist naast de pot ;) Mijn moeder heeft zeer zeker wel de nederlandse taal onder de knie. Mijn vader ook, maar zoals ik al zei: mensen rond die leeftijd keren terug naar hun eigen land. Dus, mijn vader zit nu in kroatie. Hij oefent daar het beroep uit wat hij hier in nederland heeft geleerd. Hij heeft er nu een eigen bedrijf. Voor mij is dit hele gesprek niet persoonlijk, maar velen hier staren zich blind op dingen die er niet zijn.

Als we het over de jeugd hebben DAN IS HET LOGISCH, dat ze de taal moeten kunnen. Tegen mijn ouders werd er vroeger gezegd dat ze nederlands moesten praten tegen ons omdat we anders een taal achterstand zouden oplopen. Mijn moeder was hier gekomen als gastarbeider, nederland had mensen voor een naaifabriek geworfen. Mijn vader was hier opvakantie bij kennissen.

En wat maakt mij een racist? Dat ik het raar vind dat jij met fatima gaat praten in de supermarkt? Hoe denk je dat ik aan dit beeld gekomen ben dat de gemiddelde nederlander dat niet doet? Ik heb meer nederlandse vrienden dan jij denkt, ik ben tot mijn 17de met alleen maar nederlanders om gegaan wat mij dus bijna gewoon nederlander maakt. Nu heb ik daarnaast ook INTELLIGENTE allochtone vrienden. Dus beschouw mij niet als zo'n rel marokkaantje want ik weet waar ik het over heb.

Gasten, in 1970 werd er met geen woord gerept over de nederlandse taal. En dan NU pas. De marokkanen die hier heen kwamen konden frans, ze werden in marokko in het frans benaderd.

[Link niet meer beschikbaar]

Iedereen veronderstelde dat de buitenlanders in korte tijd zoveel mogelijk geld wilden verdienen om terug te keren. In de contracten die de Nederlandse overheid met de landen van herkomst had gesloten, stond echter dat de gastarbeiders het recht hadden te blijven en na twee jaar hun familie konden laten overkomen.

Hahah jongens jullie maken geen kans bij saborlatina, want dat is namelijk mijn vriendin :D

als aanvulling op ''ze kwamen alleen voor het geld''

De Marokkanen die naar nederland zijn over het algemeen van Amazigh(Berber)komaf.
Zij ontvluchtten in hun eigen land de onderdrukking door de arabische mind
erheid.
Ze zochten vrijheid

Iemand van 50 kans best nederlands leren. Als je hier nog 15 jaar woont kan je iig nog 15 jaar meedraaien in de maatschappij. Bullshit altijd. 'Die mensen gaan dat echt niet meer leren hoor'. Waarom dan niet? Omdat ze ****ing gemakzuchtig zijn, daarom.

Rob G zei:
Iemand van 50 kans best nederlands leren. Als je hier nog 15 jaar woont kan je iig nog 15 jaar meedraaien in de maatschappij. Bullshit altijd. 'Die mensen gaan dat echt niet meer leren hoor'. Waarom dan niet? Omdat ze ****ing gemakzuchtig zijn, daarom.
Krijgen ze een baantje dan? Heb je daar over nagedacht? Wie gaat dat financieren dan met een uitkering?

@spiertje

Bijna iedereen die naar nederland kwam zocht vrijheid. Nederland was toch zo liberaal? Misschien wel te liberaal waardoor we dit gezeik hebben gekregen. Mensen worden dan "gemakzuchtig".

SageFrancis zei:
Krijgen ze een baantje dan? Heb je daar over nagedacht? Wie gaat dat financieren dan met een uitkering?

@spiertje

Bijna iedereen die naar nederland kwam zocht vrijheid. Nederland was toch zo liberaal? Misschien wel te liberaal waardoor we dit gezeik hebben gekregen. Mensen worden dan "gemakzuchtig".
Sorry hoor, maar ik vind dit echt te gek voor woorden. Als je 50-55 bent, kun je nog makkelijk een taal leren en werken. Ik kan niet begrijpen, dat het hier in Nederland "normaal" gevonden wordt, dat je hier maar op je reet gaat zitten, je handje ophouden en niet gaat werken. Vervolgens als je de pensioengerechtigde leeftijd hebt bereikt, ga je weer terug naar je eigen land, zodat je daar je pensioen en AOW kan beuren. Dat noem ik dus profiteurs van ons sociale stelsel en is dus ook de reden, dat onsociale stelsel en welvaart naar de kloten geholpen wordt.
Als die mensen over 10-15 jaar naar hun land van herkomst gaan, omdat ze dan genoeg geld van ons gekregen hebben, kunnen ze daar nu ook wel weer naartoe, vind ik.

Mighty zei:
Sorry hoor, maar ik vind dit echt te gek voor woorden. Als je 50-55 bent, kun je nog makkelijk een taal leren en werken. Ik kan niet begrijpen, dat het hier in Nederland "normaal" gevonden wordt, dat je hier maar op je reet gaat zitten, je handje ophouden en niet gaat werken. Vervolgens als je de pensioengerechtigde leeftijd hebt bereikt, ga je weer terug naar je eigen land, zodat je daar je pensioen en AOW kan beuren. Dat noem ik dus profiteurs van ons sociale stelsel en is dus ook de reden, dat onsociale stelsel en welvaart naar de kloten geholpen wordt.
Als die mensen over 10-15 jaar naar hun land van herkomst gaan, omdat ze dan genoeg geld van ons gekregen hebben, kunnen ze daar nu ook wel weer naartoe, vind ik.

Mijn moeder is het levende bewijs dat mensen van 53 niet meer aangenomen worden.

De moeder van mijn vriendin is het levende bewijs dat mensen van 45 zelfs niet meer aangenomen worden. Zal ik de brief scannen die zij terug kreeg na een sollicitatie? Die moeder heeft 20 jaar ervaring bij de bank.
Ze kreeg als reactie terug:
Wij hebben u niet gekozen omdat wij op zoek zijn naar mensen met meer ervaring.

zie je hem staan? meer ervaring. Ze werkte al 20 jaar bij de abn. Ik heb het absoluut niet over lekker thuis zitten en niks doen, maar als de economie niet meewerkt, wat moet je dan?

Die mensen die hier gewerkt hebben hebben geen geld van jullie gekregen, dat hebben ze zelf verdient. De mensen die terugkeren... tja... als ik dit allemaal lees wat moet je dan? Gelukkig is mijn vader nog zo slim om in zijn eigenland de boel een beetje op te krikken en te handelen met nederland. Altijd leuk toch, profiteren? Nee hoor.

Terug
Naar boven