MuscleMeat

Droger worden (Cutten): 3x10 min. interval of 3x45 min. cardio

Mike1985

Novice
Waardering
0
Daar mijn vetpercentage aan de (te) hoge kant is (21%), wil ik graag wat ''vet''massa verliezen. Nu had ik zelf in gedachte om 2 a 3 x per week 45 minuten te cardioën.

Nu vertelde een medesporter en tevens werknemer op de sportschool, dat het effectiever is, om 2 a 3 x in de week ongeveer 15 minuten per keer een interval training te doen na de krachtraining.

Dit sprak mij wel aan, want dit kost me dan maar 45 minuten per week, i.p.v. 3 x 45 minuten.

Maar klopt het ook daadwerkelijk wat hij zegt: Word je door deze methode droger, waardoor je spieren beter uitkomen??

Zou best intressant zijn moest dat werken :) ben namelijk ook bezig met een cut :)
doe ook 45min 5x de week
dus ga ik deze topic volgen :D

hoe will je cardio doen terwijl weet je je HRmax niet?

Van 2 a 3 keer 15 minuten interval training ga je niet droger worden.

Probeer het te combineren, doe bijvoorbeeld 2 keer per week 45 min matig intensief, en 1 keer HIIT.

Wat they23 zegt dus

Google even op Tabata...ben je in 5 minuten klaar!!!
Waarom 15 minuten als het ook in 5 kan?

Zonder gekheid...cutten is k*t en hou je het best vol door af te wisselen.
Door HIIT, Tabata, 'gewone' cardio afwisselen.
Voorwaarde is inderdaad wel dat je voedingsschema hierbij aansluit, anders helpt alle cardio in de wereld niet om goed droog te worden.

Wat wordt hier nou gezegd? Een "kwartiertje HIIT" gaat niet werken?

Wat denk je van de krachttraining, hier breng je het verbrandingsproces al een beetje op gang. Dat "kwartiertje HIIT" is een goede manier om dit voort te zetten en om spierbehoud behoorlijk veilig te stellen.

Vergeet niet je voeding aan te passen, dit is nog het belangrijkste van alles.

---------- Toegevoegd om 15:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:10 ----------

Wat wordt hier nou gezegd? Een "kwartiertje HIIT" gaat niet werken?

Wat denk je van de krachttraining, hier breng je het verbrandingsproces al een beetje op gang. Dat "kwartiertje HIIT" is een goede manier om dit voort te zetten en om spierbehoud behoorlijk veilig te stellen.

Vergeet niet je voeding aan te passen, dit is nog het belangrijkste van alles.

En mocht het niet hard genoeg voor je gaan, moet je nog eens kritisch naar je voedingsschema kijken en daarna eventueel je HIIT met 5 á 10 minuten verlengen.

• Topic Starter Topic Starter
Allen bedankt voor jullie reactie!

Wat ik dus concludeer uit jullie reacties, is dat ik het beter kan combineren. Dit wil ik daarom ook gaan doen. Ik wil proberen om 2 x 45 min cardio per week te doen en 1 x Interval (Hitt) training of 2 x Hitt traning en 1 x 45 cardio per week. Maakt niet welke van bovenstaande ik doe denk ik toch?

Maandag en dinsdags sport ik van 17.15 uur tot 18.30 uur. Dan naar huis om thuis aan te schuiven bij de avondeten. Ik kan er dan voor kiezen om één van deze 2 dagen, of beide, om 19.30 uur even terug te gaan voor een 45 min lange cardio tranining.
Doderdag en vrijdags ga ik later. Om 19.15 uur. Ik zou dan na mijn krachttraining een Hit training kunnen doen, omdat ik dan meer tijd heb (Moet niet optijd naar huis voor het eten).

Ik post hierbij ook even mijn schema (Heb hem ook al in de rubriek ''voeding'' geplaatst). Mijn Kcal inname is gebaseerd op ''Onderhoud''. In combinatie met cardio wil ik droger worden en vet verliezen. Ook zou ik ervoor kunnen kiezen om onder mijn dagelijkse behoefte te gaan zitten, maar dan loop je het risico om ook spieren te verliezen las ik. Hoe staan jullie hier tegenover? Beter gewoon je dagelijkse behoefte nemen wat voldoende is voor onderhoud en daarbij cardioën of ook mijn Kcal inname omlaag brengen?

Bijlagen

Hi,

goede plannen...maar waarom teruggaan?
Doe je loopschoenen aan en ga lekker hardlopen in het (ondergaande) zonnetje!
Goedkoop, lekker buiten en je kan eindeloos varieren qua snelheden, afstanden en routes.
Makkelijk toch?
Oh ja....je voedingsschema....59 procent Carbs? En 14 procent vet?
Veel te weinig vetten en teveel Carbs om echt droog te worden.
Ga naar 20-25% vetten toe, 30-35% eiwitten en 40-45% carbs.
Die verhouding werkt een stuk beter in de cut.

Succes.

Laatst bewerkt:
Google even op Tabata...ben je in 5 minuten klaar!!!
Waarom 15 minuten als het ook in 5 kan?

Zonder gekheid...cutten is k*t en hou je het best vol door af te wisselen.
Door HIIT, Tabata, 'gewone' cardio afwisselen.
Voorwaarde is inderdaad wel dat je voedingsschema hierbij aansluit, anders helpt alle cardio in de wereld niet om goed droog te worden.

Help je zelf ook ervaring met Tabata ? Klink interessant om naast me normale cardio te doen.

ik heb wel ervaring met tabata's eerste 1/2 weken HELEMAAAL GEBROKEN (vooral me bovenbenen ik de trhuster tabata) maar ik doe het nu 2,5 maand en het is natulijk moeilijk om te zeggen hoe je nou in vetpercentage bent gezakt enkel door tabata maar bij mij ging het erg hard. overigens na 2 weken ben je niet zo verot meer naar tabata, ik raad wel aan na je eerste keer tataba minimaal 1dag rust te nemen of een andere vorm van tabata.

squat tabata is het beste wat er bestaat om droog te komen imo :) zelf BW is het ongelofelijk zwaar.

• Topic Starter Topic Starter
Hi,

goede plannen...maar waarom teruggaan?
Doe je loopschoenen aan en ga lekker hardlopen in het (ondergaande) zonnetje!
Goedkoop, lekker buiten en je kan eindeloos varieren qua snelheden, afstanden en routes.
Makkelijk toch?
Oh ja....je voedingsschema....59 procent Carbs? En 14 procent vet?
Veel te weinig vetten en teveel Carbs om echt droog te worden.
Ga naar 20-25% vetten toe, 30-35% eiwitten en 40-45% carbs.
Die verhouding werkt een stuk beter in de cut.

Succes.

Bedankt voor je adviezen. Zie dat mijn carbs met 59% inderdaad te hoog zit en mijn vet met 14% te laag. Heb je enig idee wat ik zou moeten wisselen in mijn schema, zodat het aantal procenten vet omhoog gaat en daardoor percentage carbs omlaag, zonder dat mijn Kcal inname veel omhoog gaat?
Heb al wat aanpassingen gedaan. 2 glazen melk toegevoegd waardoor Eiwitten omhoog gaan. Pindakaas eruit gehaald en 2 plakken kipfilet toegevoegd. Cal zijn van 3051 naar 2961 gegaan. Alleen moeten de vetten dus nog iets omhoog, zodat het percentage koolhydraten omlaag gaat. Iemand advies/ideeën??

Je moet gewoon zoveel mogelijk calorieën verbranden; hoe je het doet maakt niet uit.
Het afterburn effect van HIIT is trouwens niet zo groot als men dacht dat het was.
Best is zeker niet teveel HIIT te doen in 1 week; wissel gewoon wat af. Ook af en toe van toestel wisselen zorgt ervoor dat je lichaam niet gewoon wordt aan de cardio en zo steeds optimaal verbrandt.

Terug
Naar boven