XXL Nutrition

Drumpie's road to get BIGG!!

Drumpie

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
81kg
Beste mede-dbb'ers

Na 2 jaar luieren toch maar gekozen om wat met me lichaam te gaan doen, heb hiervoor al gefitnesst met trainingsschema maar omdat ik nu 18 ben komt er een voedingsschema bij.

Ik moest vroeger fietsen waar ik een hekel aan heb en ook door het blowen werd ik niet meer gomotiveerd. Inmiddels gestopt en me rijbewijs gehaald, dus op naar een frisse start.

Stats:

18 Jr.
1.80 M
93 KG
25-30%

Veel aangekomen jammer genoeg, maar daar komt nu verandering in.
Morgen (maandag 28 Feb 2011) wordt weer me eerste dag, heb alles gekocht, voorbereid en vooral veel motivatie gekregen.

Trainingsschema:

Maandag:

Dag 1: Borst, Biceps

Borst:
Bench press
Incline bench press
Incline fly
Dumbbell pullover

Biceps:
Dumbbell curl
Concentration curl
Reverse curl
Barbell curl
Wrist curl

Dinsdag:

Dag 2: Benen, Buik

Benen:
Squat
Leg extension
Leg press
Standing calf raise
Seated leg curl

Buik:
Crunches
Sit up
Incline sit up bank

Woensdag:

Dag 3: Rug, Trapezius

Rug:
Front pulldown
Dumble row
Pull down behind neck
Cable row
Upright down

Traps:
Shrugs
Dumbbell shrugs

Donderdag:

60 min: Cardio

Vrijdag:

Dag 4: Schouders, Triceps

Schouders:
Dumbbell press
Dumbbell side raise
Barbell front raise
Rear deltoid machine
Military Press

Triceps:
Triceps pushdown
Lying triceps extension
One arm dumbbell triceps extension

Zaterdag:

Rust

Zondag:

Rust

Alle oefeningen 4x8 excl. buik
Voor training 15 min. cardio, na training 15 min. cardio. 300cal. per dag

Voedingsschema:

Goals:

90 dagen: 85 KG, 20%
180 dagen: 80 KG, 15%

Daarna?

BULKEN :lifter:

Elke 3 maand progressie foto's.

Log wordt elke trainingsdag geupdate met stats.

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Nu mijn 1ste vraag:

Op rustdagen, hoeveel in KCAL moet ik minderen?

Update:

Foto's toegevoegd.

Ik zou eerst wat meer cardio doen. Als je naar 15% wil gaan.

Training: 28 Februari 2011

Oké, ik ben toch wat teleurgesteld met de gewichten die ik verplaats, heel veel kracht is verloren gegaan wat ik wel minder vindt, maar waar een wil is, is een weg dus dat gaat sowieso meer worden.

De stats van vandaag: Borst + Biceps.

Bench Press:

10x 30kg
5x 40kg
5x 40kg
7x 25kg

Incline bench:

6x 25kg
6x 25kg
6x 25kg
6x 25kg

Fly Dumbbell:

5x 9kg
5x 9kg
8x 8kg
8x 8kg

Dumbbell pullover:

8x 10kg
7x 12kg
6x 12kg
6x 10kg

Dumbbell Curl:

10x 10kg
10x 10kg
10x 12kg
10x 12kg

Concentration Curl:

8x 6kg
8x 6kg
8x 5kg
8x 5kg

Reverse Curl:

8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg

Barbell Curl:

8x 12kg
8x 12kg
8x 17kg
8x 17kg

Wrist Curl:

10x 12kg
10x 12kg
10x 12kg
10x 12kg

Benchpressen ben ik nooit echt goed in geweest dus dat wordt echt opbouwen.

Verder moet ik nog even wennen aan de gewichten omdat ik niet meer precies weet hoeveel ik aan kan dus dat wordt deze week speculeren.

Voelde wel lekker weer trainen en de spierpijn, ik stapte de auto in en ik heb een Polo 6N 1997 dus geen stuurbekrachtiging.. :P :D

Morgen weer een dag! :)

Ik heb me voedingsschema aangepast, heb de tonijn eruit gepleurd. Kreeg die shit niet echt lekker naar binnen. En een regel binnen de voeding was toch eten wat je lekker vindt en eten wat je niet lekker vindt weg laten.

Zodoende is me ratio ook wat beter 40/30/15, nog niet goed maar de eiwitten lagen toch iets te hoog.

Grappig, tonijn is de enige vissoort die ik naar binnen krijg haha :D!
Meestal doe ik yoghurt + tonijn beetje ketchup,zout en peper voor de smaak! En dan met komkommerschijfjes :D!
Dat maakt het al veel lekkerder!

haha.. :P Ja het is wat droog, spoelde het met water door maar dat was ook niet echt wat, het is iig beter dat ik hem geschrapt hebt want nu loopt me voedingsschema een beetje normaal en toch genoeg voedingsstoffen.

In ieder geval

Training 1 maart 2011:

Benen:

Squat:

Niet, zie beneden uitleg.

Leg press extension:

8x 60
8x 60
8x 65
8x 70

Leg press:

8x 93
8x 109
8x 125
8x 133

Standing Calf Raise:

8x 40
8x 50
8x 60
25x 60

Seated Leg Curl:

8x 70
8x 75
8x 80
8x 80

Buik:

Wat simpele dingen, crunch, sit up.

Vandaag weer lekker getraind alleen toen ik de squat ging doen samen met een instructeur daar die het me uitlegde omdat ik daarvoor nooit de squat gedaan heb. Kreeg ik al gauw last van me onderrug zonder de stang al, dit kreeg ik ook toen ik op de cross trainer stond na 10 min. Dit komt vooral door het zware werk wat ik gedaan heb.

Dus morgen ga ik eerst even naar de fysio alles laten losmaken enzo en dan kijken of het beter gaat.

Verder heb ik nog een sample Unleash V3 liggen en die ga ik maandag en misschien morgen even proberen, vooral maandag voor de borst (bench press).

Daarnaast krijg ik morgen ook me BCAA binnen dus die doe ik morgen sowieso erbij.

Owja en ik vind me benen nog wel heel sterk in vergelijking tot de rest, ik heb dan ook aardig lompe poten en kuiten.

Verder heb ik me voedingsschema en me trainingsschema wat aangepast, dus die is geupdate.

Auf Wiedersnitzel bis morgen bitte! :D

Laatst bewerkt:
Pak je kuiten niet TE hard aan. Geloof mij xD
Ik heb de eerste keer dat ik mn kuiten pakte ze te hard aangepakt, en vervolgens 4 dagen NIET kunnen lopen.
Maar verder ziet het er goed uit ! (vind ik :D)

Pak je kuiten niet TE hard aan. Geloof mij xD
Ik heb de eerste keer dat ik mn kuiten pakte ze te hard aangepakt, en vervolgens 4 dagen NIET kunnen lopen.
Maar verder ziet het er goed uit ! (vind ik :D)

Thnx! :D

Nu voel ik ze nog niet, het scheelt dat ik morgen vrij ben.. :P

Ik heb ze wel beetje laten verzuren omdat het gewoon goed voelde.. :P

Training 2 maart 2011:

Rug:

Front pull down:

8x 45
8x 55
8x 65
8x 65

Dumbbell row:

8x 10
8x 12
8x 14
8x 14

Pulldown behind:

8x 40
8x 40
8x 40
8x 40

Cable row:

8x 40
8x 50
8x 50
8x 50

Upright row:

8x 12
8x 12
8x 14
8x 14

Traps:

Shrugs:

8x 12
8x 22
8x 22
8x 22

Dumbbell shrugs:

8x 10
8x 10
8x 10
14x 10

De training van vandaag ging lekker. BCAA's vandaag eerste keer ingenomen, wel wat zoet moet ik zeggen maar het gaat erin.

Verder heb ik denk ik me rechter Biceps naar de onderarmen pees overbelast (uitgerekt) want kan me arm moeilijk strekken en het doet best pijn, nu ik er aan denk merkte ik dit ook wel tijdens de training van maandag. Toch maar iets rustiger aan doen.

Verder heb ik denk ik ook me pezen bij m'n triceps richting de oksel (bij de oksel) overbelast (uitgerekt?).

Vandaag had ik dus vrij en was 12 uur wakker, moest nog wat dingen doen en voor de rest alle eten ingehaald van wat ik gemist heb.

Morgen weer vroeg op staan.

De Pulldown behind vind ik niet zo'n fijne oefening dus ik ga morgen even ik mijn boek kijken of ik de kan vervangen.

Tot zover mijn update. :)

Vandaag geen training (vrijdag) gedaan, me pezen zijn al bijna weer goed. Alleen bij me schouders niet helemaal, verwachting is dat ik maandag weer begin en nu wel goed strekken voor ik met KT begin. Vergat ik telkens..

rekken en strekken voor een training is zinloos. Wordt zelfs gesuggereerd dat het zelfs slecht is om te doen.
Je warmt je spieren op door goed op te warmen voor de oefeningen met een lichter gewicht en wat meer herhalingen

Potverdomme wat haat ik vakantie, uitslapen en tot laat opblijven. Schiet niet op zo.

Ik moest 5.5 uur geleden sowieso al slapen en vandaag was ik pas 3 uur wakker waardoor ik ook al niet meer kon trainen i.v.m. voeding.

Proberen vandaag om 12 uur op te staan en gewoon knallen met wat Unleash dan..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven