Fitness Seller

Duizelig na deadlift

  • Topic starter Cker
  • Startdatum
  • Reacties 34
  • Weergaven 3K
  • Volgers 8

Bezoekers in dit topic

1. Hoe is je voedingschema in met geheel. 2100kcal met jouw stats en zware training lijkt wel erg weinig. En als je na je lunch en voor je trainen alleen een banaantje oid pakt zou ik ook dizzy worden. Niet drinken tijdens het trainen kan een behoorlijke impact hebben. Loop dan gewoon tussendoor af en toe even naar het toilet desnoods om wat water te drinken. Hoeveel kg ben je afgevallen in die maand? Als het te snel gaat eet je echt gewoon te weinig.
2. Zie punt 1. Daar lijkt wel een probleem te zitten. Kan je het zo zwaar niet aan pak dan lichter maar zorg dat je een set maakt.
3. De meesten die ik ken bracen voor de lift en eenmaal boven vasthouden en dan bij neerleggen uitademen. Dan net voor de volgende rep 1 a 2 x goed ademhalen, dan bracen en weer gaan. (kon het filmpje niet zien.. oude foon :o )

1. Ya 2000 a 2100 kcal is idd heel erg weinig en ik heb heel erg moeten wennen. Ik heb geen vast eetschema daar het advies dat ik kreeg net gefocust was op meer divers eten (ik at vooral rijst, brood, havermout pastaproducten en kip). Als ik nu een willekeurige dag uit mijn caloriënteller eruit pik ziet het er ongeveer zo uit:
- ontbijt: 550 Cal
- Midag: 450 Cal
- Avond: 850 Cal
- Tussendoortjes: 250
Totaal: +/- 2100
macro's:
- koolhydraten: 49%
- vet: 27%
- eiwit 24% (121 gram)

Ik ben in anderhalve maand ongeveer 4 kg kwijtgeraakt op deze manier (ik kom van 86 a 87kg), ik hover nu rond 82 a 83kg. Ik mik op mijn oude lichaamsgewicht van 78 kg. Vetpercentage zou ik graag onder de 15% brengen.
Naast mijn training ga ik op niet trainingsdagen regelmatig nog een goeie 5 km lopen of maak een lange hike (10 a 15 km). Ik ben momenteel werkloos en ik verveel me dood.

2. Goed, ik denk dat ik zal deloaden en mij focussen op sets! Om wat meer volume toe te passen zal ik meerdere setjes doen.
 
Hij bedoelt met 'ik doe momenteel maar 5 dl's per sessie' 1 set van 5 reps. Stronglifts 5x5 werkt met slechts 1 werkset deadlift per training.
O sorry, nu ziet ik het. Ik wist niet dat voor DL 1x5 werd gehanteerd bij Stronglifts (en bij Starting Strength ook zie ik nu). De andere compounds wel 5x5 zie ik. Bedankt voor je toelichting! :thumbs:
 
Gezien je voeding en hoe snel je afvalt vind ik het niet gek als voeding hier een big issue is bij je duizeligheidsproblemen.
1 kg per week afvallen is behoorlijk snel. Zeker als je er ook hard bij traint en op een schammel lunchje dan om 17:00 zwaar gaat trainen.

Ik zou eerder richten op 0,5 kg per week maximaal afvallen. Dan verlies je ook minder spiermassa en zullen je trainingen waarschijnlijk ook wel beter gaan.
Je eiwitten zitten ook wel laag. zou toch wel richten op 160 gram aan eiwitten (2 gr per kg BW). En dan niet ten kostte van je vetten want die zijn ook al relatief laag.
 
Gezien je voeding en hoe snel je afvalt vind ik het niet gek als voeding hier een big issue is bij je duizeligheidsproblemen.
1 kg per week afvallen is behoorlijk snel. Zeker als je er ook hard bij traint en op een schammel lunchje dan om 17:00 zwaar gaat trainen.

Ik zou eerder richten op 0,5 kg per week maximaal afvallen. Dan verlies je ook minder spiermassa en zullen je trainingen waarschijnlijk ook wel beter gaan.
Je eiwitten zitten ook wel laag. zou toch wel richten op 160 gram aan eiwitten (2 gr per kg BW). En dan niet ten kostte van je vetten want die zijn ook al relatief laag.
Owkey, meer eten dus en vooral meer eiwitten. Op hoeveel calorieën pd zou ik best mikken?
 
hoeveel val je per week af?

Een soort "algemene" regel is 500 kcal per dag onder onderhoud is 0,5 kg per week afvallen (heel algemeen)
Maar val je nu 0,7-1 kg per week af dan zou ik 250 kcal verhogen en kijken wat t doet.
 
hoeveel val je per week af?

Een soort "algemene" regel is 500 kcal per dag onder onderhoud is 0,5 kg per week afvallen (heel algemeen)
Maar val je nu 0,7-1 kg per week af dan zou ik 250 kcal verhogen en kijken wat t doet.
lijkt me redelijk! Erg bedankt man!
 
Jou fitnessbaas is een idioot.
Wie ben jij en wat heb je met Bert gedaan?
Tijdens mijn workout drink ik niets, gezien ik geen eigen drank de fitness in mag smokkelen en ik niet van die dure watertjes wil kopen op locatie :D
Ook geen kraanwater?
Ik drink tijdens een training al snel 900 ml en erna nog eens 450 ml.
 
w
 
In wat voor gym train je? Als een bidon met water niet eens toegestaan is, zijn de regels daar net zo achterlijk als de adviezen van je zogenaamde coach. (Niet verwijtend naar jou of course.)
ik heb echt nog nooit gehoord dat in een gym geen bidon met water toegestaan is hahaha. Belachelijker kan het niet meer worden!
 
Ik zou geen enkele les willen volgen bij jouw "fitnessbaas".
 
nou, in ieder geval fijn dat ik bevestiging krijg dat ik lekker zijn advies kan negeren.
 
Back
Naar boven