Fitness Seller

Dumbbell fly vs Cable Cross

3. Gebruik vooral zware compound oefeningen

Verlies geen tijd met lichte oefeningen of machines. Natuurlijk zal je hiervan groeien, maar als je massa wilt, kies je beter meteen voor de massabouwers. Er zijn honderden oefeningen, maar je hebt in principe maar enkele tientallen echt nodig. Leer de uitvoering goed, focus op progressie en gebruik hiervoor ook een schema zodat je weet dat je vooruit gaat over een bepaalde periode. Als je toch isolatieoefeningen nodig hebt, gebruik dan alleen de zwaarste en meest efficiënte. Probeer zoveel mogelijk dumbbells te gebruiken, indien niet mogelijk dan barbells en indien dat niet mogelijk is kabels. Als zelfs kabels niet beschikbaar zijn, dan pas kan je denken aan andere machines.

Bron: http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/10-gouden-bodybuilding-regels-177171/

Niet altijd uitgaan van een geschreven text zonder zelf de mogelijkheden te ontdekken.

Sowieso een cable variant.

Ik vind de dumbell fly echt een poep oefening, omdat je maar ongeveer 70% van de beweging echt je spieren aan het werk zet, bij een cable variant is dit gewoon de 100% van de beweging omdat er altijd spanning op die kabel blijft.

Werk anders een beetje aan je mmc.

Laat ik eerst zeggen dat ik geen tegenstander ben van machines, maar ik heb nog nooit een pec deck/reverse pec deck of lateral raises machine gezien die de juiste bewegingsbaan zelfs maar benaderd van losse gewichten!

Laat ik eerst zeggen dat ik geen tegenstander ben van machines, maar ik heb nog nooit een pec deck/reverse pec deck of lateral raises machine gezien die de juiste bewegingsbaan zelfs maar benaderd van losse gewichten!

Bij ons in de sportschool is de peck deck met vrij beweegbare armen als ze zo heten.. dus je kunt hem instellen tot helemaal gesterkte armen tot helemaal armen tegen je lichaam..

Je zegt het al, instellen, dus geen vrije baan.

Ik doe beide. FB met A & B schema, A is DB flies + DB reverse chest fly's, B is Cable flyes en revers Peck deck machine(not sure of the name?).

Terug
Naar boven