AndroidHealthClinic

Dumdidum's log to refind excellent physical condition

Een receptje af en toe om de saaie 5x5 logs op te leuken is zeker een goed idee :)

VVGewicht blijft netjes stijgen, goed bezig.
Ik heb vorige week je goede voorbeeld gevolgd en mijn VVM over de laatste 4 jaar geplot.

leuk log,

wat waren je stats vroeger?

• Topic Starter Topic Starter
Lkkr recept lijkt me, mayo door frietsaus vervangen?

Heb het nu vervangen voor mayolijn en er 10 gram mayolijn en 5 gram mosterd van gemaakt. Het is nu lekker romig en juiste smaak. Aanrader!

Ik heb vorige week je goede voorbeeld gevolgd en mijn VVM over de laatste 4 jaar geplot.

Even naar je log gekeken, maar je hebt hem niet gepost. Ben nu wel nieuwsgierig! Ga je hem delen?

Edit: sorry zie hem nu wel!

leuk log,

wat waren je stats vroeger?

94kg, bij naar schatting een BF van 13%. Heb het vroeger niet gemeten, maar op basis van fotovergelijk (sticky hier ergens op de site) en hoe ik er nu bij sta met 16% schat ik rond de 13% toen.

Squat 1RM 135kg
Benchpress 1RM 87kg
Pendlay row 1RM 75kg
Militairy press 1RM 48kg
Deadlift @ deed ik niet aan :o (Don't ask me why, just didn't do em)

Heb het nu vervangen voor mayolijn en er 10 gram mayolijn en 5 gram mosterd van gemaakt. Het is nu lekker romig en juiste smaak. Aanrader! Even naar je log gekeken, maar je hebt hem niet gepost. Ben nu wel nieuwsgierig! Ga je hem delen? Edit: sorry zie hem nu wel! 94kg, bij naar schatting een BF van 13%. Heb het vroeger niet gemeten, maar op basis van fotovergelijk (sticky hier ergens op de site) en hoe ik er nu bij sta met 16% schat ik rond de 13% toen. Squat 1RM 135kg Benchpress 1RM 87kg Pendlay row 1RM 75kg Militairy press 1RM 48kg Deadlift @ deed ik niet aan :o (Don't ask me why, just didn't do em)
oke mayolijn ook prima dan.

Herkenbaar, doe em nu pas 1,5jr.

Ik ben nog nergens als ik kijk naar de gewichten, maar 4 weken zonder onderbrekingen, zonder excuses, gewoon met de barbell in de handen zoals ik gepland hebt… voelt goed! 4 weken voelt wel een beetje als een mijlpaal. Een mijlpaal met een gevoel van: ‘We zijn echt begonnen en er is geen stoppen meer!’

Goed….. genoeg gezweef. Het mag duidelijk zijn dat het niet aan de motivatie ontbreekt :D

Gewichten gingen deze week nog steeds eenvoudig. Op de squat en militairy voelde ik bij de 5de set wel dat er gewicht op de stang begint te hangen. Het gaat gewoon de lucht in, maar de tegendruk bouwt nu wel duidelijk op naar een niveau dat ik me echt moet gaan inspannen. Gewichten volgens SL5x5 schema:

Squat @ 5x5- 47,5kg
Benchpress @ 5x5- 32,5kg
Pendlay row @ 5x5- 42,5kg
Militairy press @ 5x5- 32,5kg
Deadlift @ 5x1- 65kg

Mijn bf% is stevig gedaald. Van 16% naar 15,1%. Ik verwacht dat me lichaam behoorlijk wat vocht wat het sinds het begin is gaan vasthouden heeft losgelaten. Vetvrije massa is ook gedaald samen met me gewicht. Ik zie geen reden om me voeding aan te passen en wil zeker nog de meting van volgende week afwachten voor ik dergelijke keuzes maak.

BF% 16 > 15,1
Gewicht 86,3 > 85,2
Vetvrij massa 72,5 > 72,3

Voor de rest geen wijzigingen in de voeding…….
Tsjah misschien 1: ik heb weerstand kunnen bieden tegen de sintenklaasspeculaas. Natuurlijk als boycot op de Albert Heijn met hun nieuwe marketing ideeën over zwarte piet enzo :rolleyes:

Op naar de volgende week stronglifts! :cool:

BF&W 201441.png

Klinkt weer goed, keep up the good work

In, succes ;-)

Week 5 zit erop en we hebben eindelijk weerstand. Deze week was de laatste set op de Militairy wel even goed lastig! Volgende week staat de Militairy 2x op het programma. Ik denk dat ik die setjes er nog net uit weet te pushen, maar daarna komt het eerste faalmoment.

De squat blijft hetzelfde voor me gevoel ondanks dat het gewicht constant omhoog gaat. Ik had hier meer moeite verwacht. Je hoort me niet klagen natuurlijk :rolleyes:, maar wel apart. Voor de zekerheid mezelf gefilmd, maar techniek lijkt gewoon op orde. Telefoon staat niet goed ingesteld dus me computer draait het filmpje een kwart. Zal nog even kijken of ik die kan draaien en dan zal ik hem posten :).

Voor de rest deze week geen problemen. Gewichten volgens SL5x5 schema:

Squat @ 5x5- 55kg
Benchpress @ 5x5- 37,5kg
Pendlay row @ 5x5- 47,5kg
Militairy press @ 5x5- 35kg
Deadlift @ 5x1- 75kg

De lichaamsstatistieken zijn deze week stabieler. BF met 0,3 naar beneden, gewicht gelijk en vvm met 0,25kg omhoog. Keuze om dieet vorige week niet te veranderen blijkt verstandig. Nog 2 of 3 weken in de cut. BF% ergens richting de 13% zien te krijgen. Dan een light bulk tot en met het einde van het jaar als de gewichten echt zwaar worden.

Op naar week 6 :D

BF&W.png

nette squat zo te zien

Ik neem mijn woorden terug, gisteren zag ik echt bij de laatste 2 dat de beweging werd ingezet, stopte en je kwam weer omhoog.
Nu zie ik 5 vloeiende bewegingen, nette parallel squats idd.

Van het weekend niet kunnen posten door alle drukte :o, maar natuurlijk wel gewoon getraind! Dit is de update van afgelopen week.

Week 6 is achter de rug en alle gewichten nog steeds volgens het boekje. Zoals verwacht ging de militairy echt super zwaar deze week, maar 40kg is gelukt :) Voor de rest de gebruikelijk druk bij het squaten, maar dat is nog steeds te doen. Overige oefeningen zijn nog altijd goed te doen tot makkelijk.

Gewichten volgens SL5x5 schema:

Squat @ 5x5- 62,5kg
Benchpress @ 5x5- 40kg
Pendlay row @ 5x5- 50kg
Militairy press @ 5x5- 40kg
Deadlift @ 5x1- 80kg

De lichaamsstatistieken zijn wat gesprongen. Opnieuw ben ik flink gezakt in mijn lichaamsgewicht. Vet percentage heeft ook weer duik genomen. Ik ga opnieuw volgende week afwachten voor ik veranderingen in mijn dieet aanbreng. Ik zit nu langer in de cut dan gepland, maar hoe dichter ik bij 11-12% kan komen voor ik begin te bulken hoe beter.

Body weight: 85,2kg > 84,4kg
BF% 14,8 > 13,9
VVM 72,6kg > 72,7kg

Op naar de volgende week stronglifts! :D

BF&W.png

Week 7 achter de rug en…… ik heb gefaald.

Zoals verwacht was de militairy press te zwaar (@ 42,5kg) om 5x5 te halen. Uiteindelijk 5/4/3/2/1 gerealiseerd.

Ik ben er niet ontevreden over. Bij 5 herhaling @ 42,5kg is 1RM 48kg. Gecalculeerd met http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html. Dat is hetzelfde als mijn PR ‘from back in the days’.

Overige gewichten wel gehaald. Squat voelde duidelijk zwaarder aan dan voorheen @ 70kg. Dat is wel de volgende oefening waarop ik ga falen. Volgende week zal nog wel gaan verwacht ik, maar ergens in de 80kg komt denk ik het eerste faalmoment :cool:

Volgende week 2x aan de haal met me Militairy. Ik verwacht dat ik dinsdag nog faal, maar zaterdag hoop ik toch die 42,5kg te halen. Als ik in de opvolgende week 4 reps haal met 45kg heb ik mijn eerste PR te pakken sinds ik weer ben gaan sporten. Dat is iets om naartoe te werken!

Gewichten volgens SL5x5 schema:

Squat @ 5x5- 70kg
Benchpress @ 5x5- 45kg
Pendlay row @ 5x5- 55kg
Militairy press @ 5x5- 40kg, failed @ 42,5kg
Deadlift @ 5x1- 85kg

Na de vorige week gesprongen te zijn in de lichaamsstatistieken deze week weer minder heftige veranderingen. Me lichaamsgewicht is licht gestegen en vetpercentage gezakt. Ik vermoed dat het plotseling lage gewicht van vorige week met vochthuishouding te maken heeft. Ik weeg me gewicht 1 x in de week. Misschien moet ik overwegen een gemiddelde van 7 dagen te gaan pakken om zo die sprongen uit de metingen te halen. Nadeel is dat je er maar elke ochtend aan moet denken :(

Body weight: 84,4kg > 84,5kg
BF% 13,9 > 13,6
VVM 72,7kg > 73kg

Gezien ik mijn eerste faalmoment heb bereikt ben ik gaan overwegen om uit de cut te gaan. Of in ieder geval minder diep. Ik zit nu op een tekort van 400-500 kcal. Ik ga me voeding komende week in ieder geval opbouwen naar een tekort van 200-300kcal. Als ik eruit wil zal ik me lichaam toch aan al dat voer moeten laten wennen :D

Volgende week zit ik op 8 weken en met kijk op mijn voeding zal dat 1 van de 3 weken worden met laagste vetpercentage tot ik voor de zomer weer ga cutten. 8 weken en laag vetpercentage is een mooi moment om een paar foto’s te schieten van de progressie. Dus die mogen jullie volgende week verwachten :)

BF&W.png

Volgende week 2x aan de haal met me Militairy. Ik verwacht dat ik dinsdag nog faal, maar zaterdag hoop ik toch die 42,5kg te halen. Als ik in de opvolgende week 4 reps haal met 45kg heb ik mijn eerste PR te pakken sinds ik weer ben gaan sporten. Dat is iets om naartoe te werken!

Correctie. Zojuist die 5x 42,5kg gedaan :D

We gaan dooor! :cool:

Uitstekende progressie hoor. En ook die MP gehaald. Ongelofelijk hoe consistent je Lean gewicht blijft stijgen.
En falen klinkt zo negatief, noem het 'afvlakken' of zo...

Uitstekende progressie hoor.

Thx! Ben zelf ook zeer tevreden :D

En dat voelde goed!! Bij de eerste set had ik nog even een gedachte van. De eerst set moet 5 in ieder geval lukken, maar toen die relatief makkelijk ging dacht ik bij mezelf. Stoppen met dat mindfucken. We gaan het gewoon doen! Mindset is alles blijkt wel weer!

Ongelofelijk hoe consistent je Lean gewicht blijft stijgen.
Jah, dat gaat inderdaad echt netjes! Ik let ook super goed op me voeding, maar het moet een keer gaan afzwakken. Me beginner-gains zijn een keertje voorbij! Hopelijk duurt het nog even :rolleyes:

En falen klinkt zo negatief, noem het 'afvlakken' of zo...
Falen brengt uitdaging. Uitdagingen brengen mini-doelen. Die kunnen weer helpen met de mindset. Stay positive! Zoals ik vandaag de MP stond te doen. Zo heb ik de afgelopen weken me nog niet in het ijzer gebeten! Dan loop je toch extra trots weg na zo'n training :)

Terug
Naar boven