AndroidHealthClinic

Dumdidum's log to refind excellent physical condition

Thx! Ben zelf ook zeer tevreden :D

Falen brengt uitdaging. Uitdagingen brengen mini-doelen. Die kunnen weer helpen met de mindset. Stay positive! Zoals ik vandaag de MP stond te doen. Zo heb ik de afgelopen weken me nog niet in het ijzer gebeten! Dan loop je toch extra trots weg na zo'n training :)

Ken het idd. Morgen pr poging deadlift. En de squats komen ook weer flink in de buurt! Heb er zin!

• Topic Starter Topic Starter
Zojuist getraind, maar die squat die kwam gewoon niet van de grond @ 75kg. Toch goed gegeten, goed geslapen.

Eerste set: 2 reps. Volgende sets naar beneden en gewoon doodvallen. Zaterdag nog maar een keer proberen, maar op 75kg al falen met de squat vind ik niet leuk :/

Hectisch weekend achter de rug. Vriendin weer terug uit het buitenland enz. Geen tijd gehad om even wat te typen. Dit is de update van afgelopen zaterdag.

Week 8 was een gemengde week :(.

Eerst lukt het me (tegen de verwachting in) op dinsdag de militairy @ 42,5kg eruit te stoten. Vervolgens faal ik zwaar op donderdag op de squat @ 75kg. En zaterdag had ik lichte pijn aan een spier aanhechting in mijn tricep dat ik rustig aan moest doen van mezelf. Daarom niet getraind op de zaterdag. Een paar daagjes rust kan me benen ook even de rust geven die ze volgens mij goed kunnen gebruiken.

Gewichten volgens SL5x5 schema:

Squat @ 5x5- 72,5kg, failed @ 75kg
Benchpress @ 5x5- 47,5kg
Pendlay row @ 5x5- 57,5kg
Militairy press @ 5x5- 42,5kg
Deadlift @ 5x1- 90kg

Vorige week bij het schrijven van het log al aangekondigd dat ik meer ga eten. Dat is redelijk gelukt en ook met de juiste macro verhouding. Ik zal binnenkort even tijd zoeken om me voedingsschema een beetje handig te loggen dat dat makkelijk te posten is. Deze week een lichte daling in vetpercentage, vvm weer omhoog, bodyweight netjes stabiel. Typische statistieken voor een light cut weekje :cool:

Body weight: 84,5kg > 84,5kg
BF% 13,6 > 13,4
VVM 73kg > 73,2kg

Zoals beloofd ook een progressie foto’tje. Verschillen lijken op de foto minder goed tot hun recht te komen dan in real, maar een betere spierdefinitie bij de armen en borst is wel duidelijk en uiteraard is de buik aanzienlijk kleiner. Foto’s zijn genomen zonder flex.

BW&F.png

Vergelijk.jpg

Het verschil op de foto is idd niet super shockend, maar het omhoog gaan van de trainingsgewichten en steviger aanvoelen van de spieren zijn veel belangrijker.
Jammer van de squat, misschien het moment om weer eens naar de uitvoering te kijken. Film jezelf eens uit verschillende hoeken en vergelijk dat met filmpjes van 'betrouwbare' fitness insructors op youtube.

Het verschil op de foto is idd niet super shockend, maar het omhoog gaan van de trainingsgewichten en steviger aanvoelen van de spieren zijn veel belangrijker.
Jammer van de squat, misschien het moment om weer eens naar de uitvoering te kijken. Film jezelf eens uit verschillende hoeken en vergelijk dat met filmpjes van 'betrouwbare' fitness insructors op youtube.

Vandaag mezelf gefilmd, maar techniek is goed. Afgelopen donderdag zaten me benen gewoon echt vol. Vandaag ging het al een stuk beter; 3/2/2/3/2. Dat zijn al 10 reps meer dan donderdag :cool: Merkte ook op dat ik onderin de squat wat te lang blijf hangen. Houding blijft goed, maar maak het daardoor mezelf wel extra lastig. In de 4de set gecorrigeerd en kon er gelijk 1 extra uitgooien.

Kleine extra update: militairy press nieuwe PR, eerste PR sinds ik opnieuw begonnen ben met trainen :D

Yeeh... PR!

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

Merkte ook op dat ik onderin de squat wat te lang blijf hangen.

Ik weet niet wat 'lang' is, maar verend weer omhoog wippen is zeker niet goed. Dan gebruik je de elasticiteit van pezen en niet je spierkracht om omhoog te komen en wordt er niets gegained.

Ik weet niet wat 'lang' is, maar verend weer omhoog wippen is zeker niet goed. Dan gebruik je de elasticiteit van pezen en niet je spierkracht om omhoog te komen en wordt er niets gegained.

Nee, meer als je op of voorbij parralel hangt een seconde denken "zal dit lukken" of "c'mon you can do this!". Moet mezelf gewoon bovenin aanmoedigen, niet twijfelen en die extra seconde stil zitten beneden weglaten.

zie wel aan je pic dat het goed gaat met name je taille lijkt smaller?

zie wel aan je pic dat het goed gaat met name je taille lijkt smaller?

Jazeker! Heb geen lichaamsmaten met meetlint opgenomen jammer genoeg, maar taille is zeker kleiner! Ben ook niet ontevreden. Voor 8 weken sporten met voornamelijk focus op vetpercentage naar beneden krijgen vind ik het gewoon goede resultaten.

Ook zie ik weer speerdefinities die ik jaren niet heb gezien. Rear delt, quads, traps, back. Zeer motiverend :D

Terug
Naar boven