Fitness Seller

Dusky Log

• Topic Starter Topic Starter
Zo, ik ben vanavond weer naar de sportschool geweest:

Squat 5x5 85kg
Ik wil het niet meteen weer vernaaien, dus ik begin bij maar bij 85kg en dan ga ik weer 2,5kg per training erbij doen. Het ging erg goed, ik heb geen last gehad van m'n lies. Wel voelde ik hem goed in m'n onderrug tijdens de oefening zelf.

Bench Press 5x5 67,5kg
Ging goed, maar bij de laatste rep van het 4e setje had m'n spotter een heel klein beetje meegeholpen. Ik denk dat ik dat maar gewoon negeer en de volgende keer 70kg doe. :D

Barbell Row 5x5 60kg
Ik merk dat het wel zwaar begint te worden, maar het ging nog steeds goed. Ofja, ik heb het gehaald. :D

Zit er wel aan te denken om er 1 te openen binnenkort, nog even over nadenken.

Congrats met je DL, sterk man! Geen problemen met grip (gebruik je mixed grip?)

Als je techniek goed is kan je gerust volgende keer er 5kg bij op gooien!

Ik gebruik bij mijn werkgewicht idd mixed grip. Maar het begint nu wel lastig te worden met grip idd. Ik heb flink geknepen.

En ik begin nu denk ik maar met 2,5kg verhogingen bij de deadlift. Ik wil mijn geluk niet teveel beproeven bij de deadlift. 1 foutje en je rug is naar de maan. Dus volgende keer 112,5kg.

Week 16, dag 2: Training B

Squat 5x5 87,5kg
Qua gewicht peanuts, ik zat eerst ook al op 97.7kg, maar ik merkte wel dat als ik teveel naar links hing, ik het weer in m'n lies voelde. Ik heb dus daarna echt super goed op m'n techniek gefocust, de rest van de oefening.

Overhead Press 5x5 42,5kg
Hoppa, weer in de pocket! Het ging echt goed. Alleen bij de laatste 2 reps werd het iets zwaarder, maar nog steeds niet dat ik stond te trillen of dat het echt langzaam ging. Volgende keer meteen 5x5 45kg dus. :D

Deadlift 1x5 112,5kg
Ging goed, m'n techniek was goed en het ging me makkelijker af dan 110kg de vorige keer. Ik denk dat het goed is dat ik met 2,5kg ga verhogen nu.

Week 16, dag 2: Training B

Squat 5x5 87,5kg
Qua gewicht peanuts, ik zat eerst ook al op 97.7kg, maar ik merkte wel dat als ik teveel naar links hing, ik het weer in m'n lies voelde. Ik heb dus daarna echt super goed op m'n techniek gefocust, de rest van de oefening.

Overhead Press 5x5 42,5kg
Hoppa, weer in de pocket! Het ging echt goed. Alleen bij de laatste 2 reps werd het iets zwaarder, maar nog steeds niet dat ik stond te trillen of dat het echt langzaam ging. Volgende keer meteen 5x5 45kg dus. :D

Deadlift 1x5 112,5kg
Ging goed, m'n techniek was goed en het ging me makkelijker af dan 110kg de vorige keer. Ik denk dat het goed is dat ik met 2,5kg ga verhogen nu.
Nog steeds de vooruitgang, gaat goed!

Week 16, dag 3: Training A

Squat 5x5 90kg
Ging goed, ik heb de reps lekker langzaam uitgevoerd en ging lekker diep. Ik merkte alleen wel dat als ik even mijn aandacht van de techniek af hield dat mijn knieën weer naar buiten gaan wijzen en dat voel ik meteen in m'n lies. Niet zo erg als eerst, maar dat loopt natuurlijk wel op naarmate ik het verneuk. Goed op blijven letten dus.

Bench Press 5x5 70kg
Het ging over het algemeen goed, behalve bij de allerlaatste rep, daar heeft de spotter toch wel mee moeten helpen. Dus ik betwijfel of ik het nou mag beschouwen als "gehaald".

Barbell Row 5x5 62,5kg
Hij wordt nu wel echt zwaar. De eerste set kwam ik geen een keer tot mijn borst. De 4 setjes daarna wel. Maar in de laatste set betrapte ik mezelf erop dat ik aan het smokkelen was en een beetje mijn benen gebruikte om momentum te creëren en zo meer de barbell omhoog zwaai dan dat ik een gecontroleerde beweging maak, gefocust op de goede spiergroep.

Week 17, dag 1: Training B - OP Plateau doorbroken!

Squat 5x5 92,5kg
Ging goed! Lekker diep, lekker langzaam. Kracht geen probleem.

Overhead Press 5x5 45kg
Kablam! Bam! Doet ie ff! Gewoon no problemo joh! :P Maar ff zonder grappen, het ging echt goed. Ik ben blij dat ik voorbij dat plateautje ben. Volgende keer gewoon meteen 47,5kg meepakken. :D

Deadlift 1x5 115kg
Ging ook goed, was wel t*fus zwaar though. Ook m'n grip is nu lastig. Ik begin echt last van (kapot) eelt te krijgen op m'n handpalmen.

Heb je de baar wel goed vast? Heb nog nooit last gehad van eelt bij de deadlift.:) nergens eigenlijk.

Ik heb trouwens een nieuw trainingsdoel gesteld:

81kg lean body mass, wat neerkomt op 88kg bij 8% vet.

Dit wil ik aan het eind van het jaar gehaald hebben. Maar ik ga natuurlijk voor de zomer. :D

Ik heb trouwens zojuist een pot Dexaprine besteld bij Body & Fit shop, dus daar zal ik ook over gaan loggen hier.

Helaas was ie €3,30 duurder dan een paar dagen geleden. :P

Laatst bewerkt:
Abbo :)

Week 17, dag 2: Training A - Bam, bam, bam!

Squat 5x5 95kg
Zo, weer bijna op m'n werkgewicht wat ik had toen ik het in m'n lies kreeg. Qua kracht is het makkelijk te doen. Gaat helemaal goedkomen dus de volgende keer, die 97,5kg. :)

Bench Press 5x5 70kg
Vorige keer had ik er best veel moeite mee en had ik de laatste rep niet gehaald, nu ging alles goed. Wel had ik met de eerste 2 setjes het meeste moeite, omdat ik daarna pas veel pomp had denk ik. Vanaf het 3e setje ging het gewoon goed namelijk.

Barbell Row 5x5 62,5
Ik heb deze maar eens met hetzelfde gewicht als vorige keer gedaan. De vorige keer smokkelde ik heel erg met m'n benen omdat ik het niet haalde. Dit keer ging het gewoon goed, met de juiste techniek. De volgende keer 65 dus. :)

Al met al een erg goede training. :) Alles gehaald.

Netjes! :)

Zo, de dexaprine is binnen, morgenochten pak ik de eerste halve pil. :)

Benieuwd hoe jij er op reageerd :) Halve was bij mij wel oke, maar een hele is voor mij het best. Misschien is het gerelateerd aan gewicht, ben namelijk 15kg zwaarder. Keep us posted..

Even een update: ik ga de komende dagen nog geen dexaprine gebruiken. Ga ook niet naar de sportschool ws. Ik ben ziek. :( Griep / verkoudheid. En ik moet dinsdag beter zijn (nieuw baantje), dus ik moet het ff rustig aan doen.

Week 18, dag 1: Training B

Pff, ben sinds zaterdag al ziek en nog steeds niet helemaal beter. Maar ik vond het nu toch mooi geweest, ben 2 trainingen over geslagen, dus nu toch maar naar de sportschool geweest. Ik had niet zo super veel energie, wel logisch als je al bijna een week ziek bent, maar desondanks ging het toch wel aardig.

Squat 5x5 97,5kg
Ging goed. Ik moest wel flink moeite doen als ik wat dieper doorzakte dan anders, maar het ging allemaal prima. Volgende keer 100kg. :D

Overhead Press 5x5 47,5kg
Die OP toch altijd he... Het is uiteindelijk 5,5,4,5,4 geworden. Die 2 reps zaten er gewoon echt niet meer in. Volgende keer gewoon knallen en dan heb ik hem ook in de pocket.

Deadlift 1x5 117,5kg
Ging goed. De grip bij m'n werkset ging zelfs beter dan bij het 2e opwarmsetje (1x5 80kg), hoewel ik alleen bij m'n werkset mixed grip gebruik. Dus dan is het wel enigszins logisch. Ik krijg alleen wel last van eelt bovenaan m'n handpalm. Dat is niet geweldig.

Ook beginnen er striae op te komen boven m'n oksels. :(

Mmm, dat is de bekende plek voor striae. Ikzelf zou rustig aan doen even, misschien helpt het, misschien niet. Sommigen krijgen het, anderen niet. Wat je evt zou kunnen doen is gewoon goed vochtig houden met crème, maar of dit helpt blijft de vraag.

Ja ik smeer nu alweer een paar weken met bio-oil, dat helpt tegen huidstriemen, striae, littekens, etc. Alleen sinds die striae er echt zijn smeer ik ook echt 2 keer per dag, zoals aangeraden.

Zo, net m'n eerste halve cap dexaprine op. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Even een foto update van m'n rug tussendoor, ik begin al best tevreden te worden over het resultaat van mijn rug, ik zie al wel duidelijke vooruitgang. In m'n onderrug zie je ook goed dat ik nu 120kg deadlift. :D Nog steeds k*tbelichting helaas, daar heb ik nog niets op gevonden.

Ik zie trouwens op de laatste 2 foto's dat ik lang niet zoveel definitie in m'n armen heb als in m'n rug. Ik heb ook niet het gevoel dat dat met stronglifts veel beter gaat worden... niet zonder assistance oefeningen. Misschien moet ik er barbell curls bij gaan doen ofzo. En wat vet minderen zal ook wel helpen, ze zien er nu gewoon vet uit ipv gespierd vind ik iig (en misschien is dat ook wel zo).

Weet iemand of er een app is voor de iPhone dat je een zelfontspanner hebt?

rug.jpg

rug1.jpg

rug2.jpg

Laatst bewerkt:
Nou, het is 2 uur later en ik merk nog niets. Ik voel me alleen beetje draaierig eigenlijk. Bovendien maak ik me nogal zorgen over het ingrediënt DMAA. Ik twijfel of ik wel door moet gaan met dexaprine. Ik denk dat ik het nog maar even in de kast zet. Zijn er eigenlijk studies gedaan naar het effect op de langere termijn?

Volgens mij was DMAA verboden in het amerikaanse leger nadat 2 militairen waren doodgegaan, misschien door dit stofje.

Terug
Naar boven