MuscleMeat

Eat-stop-eat log (eerste log)

tunux

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
366
Lengte
1m85
Hallo hallo,

Naar aanleiding van dit topic ga ik mezelf maar opofferen om te dienen als proefpersoon betreft het systeem eat-stop-eat. Dit betekend in feite dat je 1 a 2 x per week 24 uur niks eet, ik ga voor de variant van 2 x per week. Ik moet wel gelijk goed voorbeeld geven hea ;).
voor meer informatie verwijs ik door naar de post van Kraft, in het topic 1 dag niet eten met het pdf bestand toegevoegd, hierin staat alle info over 'eat-stop-eat'

Even in het kort: het draait er dus om dat je 1 a 2 keer per week 24 aan het vasten bent. Buiten deze dagen om moet je gewoon eten zoals je normaal ook eet. Je zou volgens dit systeem daarmee 1 tot 2 pond vet per week kunnen verliezen.
Ik ben benieuwd!

Ik probeer mijn log elke 2 a 3 dagen te up-daten. ik heb om 19:00 mijn laatste maaltijd gehad, dat betekend dus dat ik morgen om 19:00 weer kan gaan eten.

Mijn Begin stats zijn:
lengte: 1.85
Gewicht: 87 kg
BF: 16%

Wish me luck! :)

Laatst bewerkt:
Heftig! Succes man. Ik volg, interessant. :)

Grootste valkuil is je vast dag compenseren als je wel mag eten, maar dat had je zelf vast en zeker ook al wel door. Misschien is een echt voedingsschema wel een stok achter de deur om het vol te houden. Op je vastdag zou ik veel water drinken en zwarte koffie drinken om je 'honger' te stillen. Hou je je vastdag op zondag of op een drukke doordeweekse dag? Succes trouwens :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik houd mijn vastdag nu even vandaag, ik moet nog tot 19:00 en dan heb ik er 24 uur op zitten. Vanaf volgende week denk ik dat ik een doordeweekse dag pak en inderdaad ook op zondag ga vasten.
Ik heb ook inderdaad wel een vast voedingsschema 3100 kcal, precies mijn onderhoud.
Ik wil namelijk mijn calorie tekort volledig aan eat-stop-eat te danken hebben, zo kan ik ook de resultaten hiervan het best beoordelen.

Op een vastdag drink ik dan ook idd dingen als koffie,thee,water,cola-light,slimpie.
Tot nu toe moet ik zeggen dat het me nog best goed afgaat, ik heb geen extreme hongergevoelens ofzo.

i will keep u guys updated :)

PS: Ik zit er aan te denken om mijn vastdag soms naar zaterdag te verplaatsen, zo heb ik een goed excuus voor mezelf om savond's niks te drinken, mocht ik uitgaan ofzo.. !

Abbo!

Moet zelf ook beginnen cutten binnen 2 maand, en dit leek me wel intessant.

Dus 2 dagen per week nx eten en de rest op onderhoud zitten?

Doe je er ook iets van cardio bij?

Abbo!

Moet zelf ook beginnen cutten binnen 2 maand, en dit leek me wel intessant.

Dus 2 dagen per week nx eten en de rest op onderhoud zitten?

Doe je er ook iets van cardio bij?
Ja idd 2 x 24 uur niks eten en de rest gewoon op onderhoud.
ik doe 2 x per week cardio en 3 x pw Kracht training

Progressie pics maken een log extra interessant, hè? :P

Cardio op eet dagen of op vast dagen? :)

Interessant, wil dit misschien ook wel doen in plaats van intermittent fasting
Dus je wekelijkse tekort is dan 2 dagen 3100?

1kg vet per week verliezen? Don't think so. Naturel in ieder geval 100% zeker niet.

1kg vet per week verliezen? Don't think so. Naturel in ieder geval 100% zeker niet.
We zullen zien, ik heb het voorheen ook gepresteerd maar dan wel met een zeer laag kcal dieet en veel cardio. Zoals ook al in in eat-stopt-eat staat beschreven is spierverlies behoorlijk overrated dus ik ben er bijna zeker van dat datgene wat ik verlies voornamelijk vet en vocht zal zijn. Maarja we zullen zien wat er van komt, wie weet haal ik maar 0,5 kg per week. Ik leg de lat altijd hoog voor mezelf.

Hanteer je dan daarbij ook nog een vorm van carb cycle?
Of heb je gewoon de dagen dat je wel eet standaard ekv verhoudingen?

Hanteer je dan daarbij ook nog een vorm van carb cycle?
Of heb je gewoon de dagen dat je wel eet standaard ekv verhoudingen?
Nee geen carb cycle, dat is juist waar eat-stop-eat voor bedoeld is. Je hoeft je niet meer aan een ingewikkeld dieet te houden, ik zorg gewoon voor een e/k/v van ong 40/30/30 en dit eet ik op elke non-fasting dag, ik kan je echt aan raden het pdf bestand door te lezen hierin word alles duidelijk.

Progressie pics maken een log extra interessant, hè? :P
Ik zal even kijken wat ik kan doen.

Cardio op eet dagen of op vast dagen? :)
Cardio doe ik ook op vast dagen en op eet dagen, puur om het verschil te onderkennen.

Succes! Heb het ook een tijdje gedaan (1x per week van na het avond eten - tot het volgende avond eten).

Was de dag erna altijd een stuk sterker, ben benieuwd of jij dat ook hebt. Ben gestopt omdat ik ff was massa wil pakken, maar als ik die heb gepakt ga ik het zeker weer oppakken. Moet ook erg gezond zijn (en je voelt dat ook wel).

Maar hoe knal je dan na 19:00 nog even 3100 kcal naar binnen?

Aparte manier van cutten, ik ben wel benieuwt hoe het je zal vergaan. Werk je trouwens door de weeks of zit je nog op school? Succes!

Abbooooooooooo

je bent gestoord.

Terug
Naar boven