AndroidHealthClinic

Eat-stop-eat log (eerste log)

Huh? Ik zou bijna zeggen met zo'n dieet dat je juist sneller afvalt. Want zoals je zegt je vetverbranding stijgt. Maar gecombineerd met sporten zou je toch juist sneller resultaat boeken? Zit op een hardnekkige plateau dus wil daarvan afbreken.. Momenteel zit ik voedingsschema/trainschema in elkaar te flansen voor de cut.. Maar dit lijkt me een snellere methode om af te vallen.

Huh? Ik zou bijna zeggen met zo'n dieet dat je juist sneller afvalt. Want zoals je zegt je vetverbranding stijgt. Maar gecombineerd met sporten zou je toch juist sneller resultaat boeken? Zit op een hardnekkige plateau dus wil daarvan afbreken.. Momenteel zit ik voedingsschema/trainschema in elkaar te flansen voor de cut.. Maar dit lijkt me een snellere methode om af te vallen.

Alsnog ligt het er aan hoeveel kcal. je eet. Ook al ben je van plan te vasten.
Als je binnen die 8 uur 4000 kcal. aan eten naar binnen weet te werken zal je niet bepaald afvallen. Het maakt het wel lastig om binnen 8 uur zoveel kcal. naar binnen te werken, dus dat zal niet snel gebeuren.
Ik ben juist even gestopt met Intermittend fasting, omdat ik het niet kon opbrengen om meer dan 3500 kcal. naar binnen te krijgen binnen 8 uur, waardoor ik op hetzelfde gewicht bleef of zelfs afviel.

Vorige week ging ok. Zit te denken om deze week maandag en donderdag te vasten. Op een van deze dagen ga ik ook trainen.

Vraagje:

Moet je voor of na je training tijdens een vastdag bepaalde supplementen nemen? Ik lees dat sommigen BCAA's of whey nemen. Dit laatste lijkt me dan niet meer vasten?

Of moet je je training best steeds op het einde van de vastperiode doen, zodat die gevolgd kan worden door je eerste maaltijd?

Iemand ervaring met training in het begin of in het midden van het vasten? Dat lijkt me nl zeer zwaar te zijn.

Zit je niet gelijk vol na je eerste hap?

Vraagje:

Moet je voor of na je training tijdens een vastdag bepaalde supplementen nemen? Ik lees dat sommigen BCAA's of whey nemen. Dit laatste lijkt me dan niet meer vasten?

Of moet je je training best steeds op het einde van de vastperiode doen, zodat die gevolgd kan worden door je eerste maaltijd?

Iemand ervaring met training in het begin of in het midden van het vasten? Dat lijkt me nl zeer zwaar te zijn.

Een jaar lang 2x per week tijdens het vasten getraind. Nam altijd 10 min van te voren Purple Wraath BCAA (maar elk andere BCAA's doen het prima). Je hoeft niet na inname van BCAA's de uren af te tellen dat je mag eten. Pas als je begint met eten gaan die 8 uren in.
Whey bevat kcal. lijkt mij dat het dan niet meer onder vasten valt. Evenals het drinken van melk of sap etc...

---------- Post toegevoegd Mon 23 Jan 2012 om 21:11 ----------

Toevoeging: Ik heb op bepaalde dagen ook zonder BCAA's getraind tijdens het vasten. Zelf voelde ik mij niet veel zwakker dan normaal of met gebruik van BCAA's, maar dit verschilt van persoon tot persoon. In de toekomst als ik weer begin met vasten ga ik zelf waarschijnlijk geen gebruik meer maken van BCAA's omdat ik zonder ook prima presteer op een lege maag.

hoop dat je hier wat aan hebt

Better late than never: Abbo en succes!

Hoeveel kg ben je ondertussen al kwijt? Klopt het een beetje van die kilo per week dat je zou kwijtraken?
En wanneer ging je foto's uploaden? (nohomo)

Ben het ook van plan te proberen binnekort.

Ik volg je. Veel succes verder

• Topic Starter Topic Starter
Hoeveel kg ben je ondertussen al kwijt? Klopt het een beetje van die kilo per week dat je zou kwijtraken?
En wanneer ging je foto's uploaden? (nohomo)

Ben het ook van plan te proberen binnekort.

Ik volg je. Veel succes verder
nou ik heb afgelopen week dus een beetje een f***up week gehad, vanwege wat dingetjes thuis heb ik deze week nog niet gevast, ik begin morgen avond weer. maar tot nu ben ik 1,5 kg kwijt dus opzich best redelijk :)
foto's komen pas over een poosje wanneer ik vind dat je echt resultaat kunt zien.

Hoe doe je dat met onderhoud eten etc?

Elke dag op onderhoud en vast dagen dus niks?
Of je onderhoud-500x7/5 op niet vast dagen?

hoopte dat je wat vaker zou loggen enz. want ik ben er nog mee bezig en zoek af entoe wel motivatie zoals nu, heb me een partij honger nu, en mag pas over 1 uur en drie kwartier eten(a)

hoopte dat je wat vaker zou loggen enz. want ik ben er nog mee bezig en zoek af entoe wel motivatie zoals nu, heb me een partij honger nu, en mag pas over 1 uur en drie kwartier eten(a)

Heb je hier toevallig ook een log? Ben eigenlijk wel benieuwt want ik zelf ga dit ook toepassen maar dan 1 maal per week. Ik begin er zaterdag mee, ben nog steeds benieuwt naar andere ervaringen vooral mbt tot kracht/spier verlies + hoeveel het op lange termijn oplevert als bijvoorbeeld je onderhoud op 3000 kcals ligt en je eet 24 uur niet, hoeveel kcals heb je dan in vet verbrand.

nee ik log niet, maar ik prober t 2x per week te doen, dinsdag gaan sporten tijdens het vasten en ook dat was heerlijk en me buik word platter enz. vele voordelen op een rij

Ik ben dus vandaag weer begonnen om 19:00 tot morgen 19:00. morgen ga ik voor het eerst KT en Cardio achter elkaar pakken op mijn vastdag dus ik ben benieuwd :)
en tot nu toe gaat het allemaal best goed en dat zelfs terwijl ik deze week nog niet gevast had,

---------- Post toegevoegd Thu 26 Jan 2012 om 21:56 ----------

Hoe doe je dat met onderhoud eten etc?

Elke dag op onderhoud en vast dagen dus niks?
Of je onderhoud-500x7/5 op niet vast dagen?
ik eet op mn normale dagen gewoon op onderhoud das zo'n 3000 kcal.

Ben zelf ook al 2 weken bezig ,dus 4 keer gevast.
Het leuke van het vasten is, dat ik andere dingen die ik nooit dronk ga waarderen.
Drink nu thee op mijn werk op vastendagen, (drink altijd cappuccino) wat ik anders nooit dronk.
Ook gaat er tegenwoordig een pak crystal clear mee naar m,n werk.

Trainen doe ik na het avondeten als ik weer thuis ben,dus trainen met een lege maag ken ik nog niet.
Wegen doe ik niet omdat ik sinds augustus train en veel spiermassa aankom,maar m,n broek zit wijder dan 2 weken terug .

Succes met je dieet tunux (en alle anderen) :)

Laatst bewerkt:
Gisteren gevast van 18:00 tot 18:00. Drie zwarte koffie en twee thee gedronken (en water).

Goed te doen.

Volgende week (ik denk donderdag) weer.

ben benieuwt wat het word

ik kan jullie zeggen dta het tot nu toe een positief effect geeft, ben pas 1 kg kwijt en zie dta ik droger word en dit na 2 weken 2 dagen vasten, krachtverlies is niks, ben zelfs sterker aan het worden, verlies massa nog niks van gemerkt ga steeds beter ogen, trainen op de vastdagen is ook heel er lekker en ook dna heb ik veel kracht:D nog geen negatieve gevolgen gehad, nouja eignelijk wel, na 20 uur begin je wel honger t ekrijgen haha

Ja het is wel een beetje lastig na 20 uren vasten. Geef ik ook toe, maar ik merk ook op dat ik al op korte tijd droger wordt en wonderbaarlijk precies ook sterker wordt. I love it. :D

ff een update:
ben momenteel 85 kg en ik kom dus van 87 kg. dit is dus zonder extra cardio etc. gewoon 3x pw KT en 2x pw vasten.

Terug
Naar boven