XXL Nutrition

Eat-stop-eat log (eerste log)

ben je niet super erg katabool op
die dag dan?

• Topic Starter Topic Starter
ben je niet super erg katabool op
die dag dan?
Nee, dit komt omdat er zich ook andere dingen in je lichaam afspelen op het moment dat je gaat vasten. Er komen bijvoorbeeld bepaalde hormonen vrij, ook is er bewezen dat als je dit slechts 1 a 2 x per week doet en de overige dagen gewoon goed eet je geen spierverlies zult hebben. dit uiteraard wel in combinatie met genoeg KT per week.

train je tijdens de dagen dat je vast?

super, ben van plan het ook te gaan proberen binnen een paar maandjes

bedankt! jij ook nog, ik volg je alvast

ik lees dit net voor ut eerst... aboo :D ben benieuwd wat de uitkomst is :) mits gunstig wil ik dit ook wel een keer proberen :)

Ik denk erover dit ook te gaan doen. De eenvoud spreekt me aan.

Stel: na het avondeten eet ik 24 uur niets meer. Dan mag ik dus na het volgende avondeten weer beginnen met eten. Maar volgens ESE moet je eten zoals je altijd doet. Dat betekent dus in mijn geval dat ik de volgende ochtend bij het ontbijt weer "mag" eten.

Ik zou dus eigenlijk liever 22 uur of zoiets vasten. Hoe heb jij dit opgelost?

EDIT: heeft iemand het e-book al ergens gezien?

Laatst bewerkt:

Stel: na het avondeten eet ik 24 uur niets meer. Dan mag ik dus na het volgende avondeten weer beginnen met eten. Maar volgens ESE moet je eten zoals je altijd doet. Dat betekent dus in mijn geval dat ik de volgende ochtend bij het ontbijt weer "mag" eten.

Je mag gewoon savond's weer beginnen met eten. Hij bedoeld eigenlijk dat je na het vasten weer verder gaat met normaal eten, dus als jij dan klaar bent rond 18:00 en je eerste maal is je avond maal dan moet je een normale maaltijd eten zoals je altijd doet savond's. Je moet het dus niet gaan compenseren door meer te eten omdat je misschien wat 'extra' trek hebt gekregen. Dat is wat hij bedoeld met eten zoals je normaal ook eet.
verder kun je HIER het pdf document vinden ;)

PS: je zou idd ook 22 uur kunnen vasten, maar het optimale resultaat behaal je met 24 uur. Vanuitgaande dat na het 18de uur je lichaam bijna 2 x zoveel reserve's begint te verbranden.

Zoals ik het begrijp mag je juist wel avondeten,dus 24 uur min de tijd van het avondeten. (verondersteld dat je op de zelfde tijd je avondeten nuttigt).

Heb zelf het (vernieuwde) boek op een torrentsite gedownload (demonoid)

EDIT: oeps,crosspost :)

Bedankt voor je antwoord (beiden!), dus gewoon avondmaal eten, vasten, avondmaal eten. Ok ik snap 'm. Dat bedoelde ik met eenvoud.

Dus voordat je gaat vasten volproppen :o

ik ben benieuwd hoe het jou afgaat, ik ga het namelijkl nu proberen heb om 19:00 laatste maaltijd op, en ben benieuwd hoe lang ik t volhoud haha morgen voor alle zekerheid maar wel wat eten meenemen:P

was t makkelijk voor jou?

Ik was om 18:00 klaar met eten. Ik heb wel als dessert (eet nooit desserts haha) een flinke bak kwark met wat roosvicee gegeten om me even "vol te stoppen".

Eerstvolgende maaltijd morgenavond om 18:00!

Raar idee, heb toch veel dingen gedaan in m'n leven maar nog nooit een dag niet gegeten.

---------- Post toegevoegd Wed 18 Jan 2012 om 21:09 ----------

ik ben benieuwd hoe het jou afgaat, ik ga het namelijkl nu proberen heb om 19:00 laatste maaltijd op, en ben benieuwd hoe lang ik t volhoud haha morgen voor alle zekerheid maar wel wat eten meenemen:P

Mijn laatste maaltijd was om 18:00! Ik mag lekker al 1 uur eerder eten dan jij :trollface:

Ik was om 18:00 klaar met eten. Ik heb wel als dessert (eet nooit desserts haha) een flinke bak kwark met wat roosvicee gegeten om me even "vol te stoppen".

Eerstvolgende maaltijd morgenavond om 18:00!

Raar idee, heb toch veel dingen gedaan in m'n leven maar nog nooit een dag niet gegeten.

---------- Post toegevoegd Wed 18 Jan 2012 om 21:09 ----------

Mijn laatste maaltijd was om 18:00! Ik mag lekker al 1 uur eerder eten dan jij :trollface:
ook jij veel succes man!

Zo dan. Ik lees wel lovende woordjes over deze 'dieet'. Ik wil het wel overwegen om het te doen, lijkt me alleen zo lastig (thuiswonend)! Ik wacht af totdat er weer nieuw resultaat is (pics).
Zie je denk je, na een maand al resultaat als je dit aanhoudt?

Terug
Naar boven