Fitness Seller

Eén Brit op drie vindt dat verkrachting schuld van vrouw is

Diabolic zei:
Ik blijf erbij, als je bvb kijkt naar verkrachtingszaken met bekende mannen in de "hoofdrol" zoals met die Nederlandse voetballer Van Persie dan zie je dat die vrouw eerst uit was op coïtus, dan weigerde, dan blijkbaar toch toestemde en dan klacht indiende omdat het toch tegen haar zin zou geweest zijn om vervolgens klacht in te trekken omdat ze "het allemaal niet meer zeker was." Waar gaan we naartoe als het zo gaat lopen vraag ik mij af.

Precies! Achterbakse (........................) zijn het! :cool:

Met dat soort mensen zou ik niet eens medelijden hebben als ze vekracht worden door een gigantisch groot geel kanariepietje!

DiSTuRBeD zei:
Verkrachters mogen ze van mij een paar cm korter maken... zullen het dan niet meer doen.
Verkrachting draait om macht, niet om geilheid etc... Dus als een meid je opgeilt en ze wil dan uiteindelijk toch niet, dan stop je toch? Easy as that. Verkrachters zijn mannetjes die gewoon macht willen over de vrouw en het niet laten bij een "Nee".
Het is wel jammer dat er velen zijn die het woord verkrachting gebruiken om aandacht te krijgen terwijl er niets gebeurd is...
Het eerste wijze woord hier... Een man verkracht een vrouw om wraak te nemen, haar een lesje te leren, om frustratie en machteloosheid af te reageren.. Ik noem er maar een paar. Een man verkracht niet uit geilheid.

Iedereen die zegt dat het (gedeeltelijk) haar schuld is moet zich laten overigens nakijken. Al loop ik naakt op straat (wel af te raden met dit weer) geeft dat nog niemand het recht mijn lichaam binnen te dringen.

Draai het eens om; je loopt op een mooie zomerdag je body te showen, je hebt er tenslotte hard voor gewerkt right? Strak shirtje, korte broek alles mooi te zien. Vervolgens word je klemgezet door een groepje kerels die je hardhandig voorover duwen en je keihard in je hol nken terwijl je als een klein kind staat te huilen van de pijn en vernedering...

Maar hey, you had it coming. Wat dacht je dan dat er zou gebeuren als je jezelf zo overduidelijk liep te showen? Had je maar wat anders aan moeten trekken.:cool:

Dani zei:
Het eerste wijze woord hier... Een man verkracht een vrouw om wraak te nemen, haar een lesje te leren, om frustratie en machteloosheid af te reageren.. Ik noem er maar een paar. Een man verkracht niet uit geilheid.
Iedereen die zegt dat het (gedeeltelijk) haar schuld is moet zich laten overigens nakijken. Al loop ik naakt op straat (wel af te raden met dit weer) geeft dat nog niemand het recht mijn lichaam binnen te dringen.
Draai het eens om; je loopt op een mooie zomerdag je body te showen, je hebt er tenslotte hard voor gewerkt right? Strak shirtje, korte broek alles mooi te zien. Vervolgens word je klemgezet door een groepje kerels die je hardhandig voorover duwen en je keihard in je hol nken terwijl je als een klein kind staat te huilen van de pijn en vernedering...
Maar hey, you had it coming. Wat dacht je dan dat er zou gebeuren als je jezelf zo overduidelijk liep te showen? Had je maar wat anders aan moeten trekken.:cool:
Dit verhaal is leuk, maar overbodig. Er zegt niemand hier dat verkrachting goed is. Maar zoals Diabolic al zegt: eigen verantwoordelijkheid mag niet uit het oog worden verloren.

Om er zelf maar eens een voorbeeld tegenaan te gooien...
Stel: je (m/v) loopt midden in de nacht alleen door Spangen. Dure kleding aan, opzichtige gouden sieraden dragend. Je haalt je portemonnaie tevoorschijn en gaat openlijk je geld lopen tellen. Ben je dan zelf schuldig aan de overval die hoogstvermoedelijk gaat volgen? Nee. Maar je draagt wel zelf verantwoordelijkheid voor het jezelf in een situatie plaatsen waarin aannemelijk was dat e.e.a. zou gebeuren. Zou dat invloed moeten hebben op de strafmaat? Nee. Maar m.i. zou het wel mee moeten tellen bij een eventuele civiele claim.

dj_phreak zei:
Dit verhaal is leuk, maar overbodig. Er zegt niemand hier dat verkrachting goed is. Maar zoals Diabolic al zegt: eigen verantwoordelijkheid mag niet uit het oog worden verloren.
Stel: je (m/v) loopt midden in de nacht alleen door Spangen. Dure kleding aan, opzichtige gouden sieraden dragend. Je haalt je portemonnaie tevoorschijn en gaat openlijk je geld lopen tellen. Ben je dan zelf schuldig aan de overval die hoogstvermoedelijk gaat volgen? Nee. Maar je draagt wel zelf verantwoordelijkheid voor het jezelf in een situatie plaatsen waarin aannemelijk was dat e.e.a. zou gebeuren. Zou dat invloed moeten hebben op de strafmaat? Nee. Maar m.i. zou het wel mee moeten tellen bij een eventuele civiele claim.
De combi seksueelgeweld en uitlokking gaat er bij mij niet in. Je hebt het verdomme wel over het binnendringen van iemands lichaam en niet zoals in je voorbeeld over het beroofd worden van je tas.

Dani zei:
Aangezien ik al 2x heb gepost in het bugs forum en dat niet wordt doorgelaten, dan maar hier:

Is er iemand die die klote bug kan fixen waarbij alle enters er tussenuit worden gevist als je iemand quote, jezelf edit, of van een quickreply naar uitgebreide reply gaat? Danku

Al staat een vrouw poedelnaakt voor je, dan nog heb je niet het recht deze vrouw te verkrachten of what so ever als zij dit niet wil.

Dani zei:
De combi seksueelgeweld en uitlokking gaat er bij mij niet in. Je hebt het verdomme wel over het binnendringen van iemands lichaam en niet zoals in je voorbeeld over het beroofd worden van je tas.
Wettelijk gezien net zo illegaal. Er is dus geen verschil.

dj_phreak zei:
Wettelijk gezien net zo illegaal. Er is dus geen verschil.
Ik zit nu letterlijk met mijn bek vol tanden... Ik ben emotioneel hierbij teveel betrokken, laat de discussie verder aan anderen over :cool:

Ik ken meerdere dames die in het verleden zijn aangerand of verkracht. Als ik de bewuste mensen voor me heb dan is Nederland te klein. Mensen die het in hun gore kop halen vrouwen seksueeliets aan te doen mogen van mij aan de hoogste boom gehangen worden. Niets praat het goed.

Preak, stelen of een zendenmisdrijf zijn 2 op zich zelf staande strafbare feiten. Mede omdat je iemand lichaamelijk wat aan doet.

Een ander onderzoek (veel langer geleden en toen behandeld op Discovery Chanel) toont aan dat de vrouwen die slachtoffer worden van verkrachting juist de vrouwen zijn die er niet sexy bijlopen. De meeste vrouwen werden verkracht, terwijl ze rondliepen in een spijkerbroek, slobbertrui en op gympen.

De meeste vrouwen worden verkracht door een bekende (een familielid, een kennis, een collega, een buurman). De dader heeft je dus al veel vaker gezien en gaat niet af op die ene sexy outfit (al kan het misschien wel net de druppel zijn, omdat hij dat ziet als iets dat afgestraft moet worden, dat "lonken naar anderen").

Zoals eerder gezegd, gaat het bij een verkrachting om macht, niet om coïtus. Vrouwen die er sexy bij lopen, zijn over het algemeen zelfverzekerd. Ze hebben zelf een soort macht: door hun rondingen te laten zien hebben ze invloed op de dader. In sommige gevallen reageert de dader op deze dames zelf, door hen te verkrachten.
Vaak gaat het dan om hoertjes, of om ze te straffen, of omdat ze op iemand anders lijken.

In andere gevallen gaat de dader op zoek naar een vrouw die makkelijk te overmeesteren is. Een doorsnee vrouw met spijkerbroek, gympen, slobbertrui en haar haar niet superverzorgd, haar schouders gebogen onder het gewicht van zware boodschappentassen, moe van het huishouden etc. straalt veel minder zelfvertrouwen uit. Voor een dader zijn die een veel makkelijkere prooi voor zijn machtsspelletje.

Wel grappig dat het onderzoek (althans zo het in het artikel overkomt) voorbij gaat aan het feit dat verkrachtingen niet alleen gebeuren met een man als dader en een vrouw als slachtoffer...

Een verkrachting is nooit goed te praten. De dader is naar mijn mening altijd schuldig. Voor of zelfs tijdens de coïtusuele handeling maakt het slachtoffer duidelijk dat ze niet wil. In dat geval moet de dader het besef hebben fout bezig te zijn. Gaat hij toch verder, is hij schuldig.

Het slachtoffer is in sommige gevallen ook schuldig. Ze moet assertief genoeg zijn om kenbaar te maken niet te willen. Je kan veel potentiele verkrachters al afschrikken door (te dreigen) te gaan schreeuwen of door een klap te verkopen, ze raken hun macht kwijt en willen niet meer. Een vrouw die niet voor zichzelf op komt (als uitzondering degene die met een wapen bedreigd worden of door een hele groep verkracht worden) is in ieder geval verantwoordelijk.

Cynthia zei:
Ik vind het eigenlijk heel simpel: hoe hoerig, sletterig of goedkoop een vrouw er ook bij loopt, of ze je nou uitdaagt, met je flirt, danst, whatever, dat doet er allemaal niet meer toe, op het moment dat ze nee zegt, is het nee.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij er op de wok bij kan lopen zoals je wilt he:D
Een beetje rekening houden met de mannelijke bezoekers!

Maar on topic:
Dat iemand een keer een fantasie heeft om een vrouw te domineren oke, maar om dat in de praktijk uit te voeren?? Niet echt verstanding.

Spreek met je vrouw/een vrouw een rollenspel af, dat zij speelt dat ze niet wilt, enz, enz.

Heb je nog je dominante rol kunnen uitvoeren!

SlettieBettie zei:
Het slachtoffer is in sommige gevallen ook schuldig. Ze moet assertief genoeg zijn om kenbaar te maken niet te willen. Je kan veel potentiele verkrachters al afschrikken door (te dreigen) te gaan schreeuwen of door een klap te verkopen, ze raken hun macht kwijt en willen niet meer. Een vrouw die niet voor zichzelf op komt (als uitzondering degene die met een wapen bedreigd worden of door een hele groep verkracht worden) is in ieder geval verantwoordelijk.

Hier ben ik het niet met je eens. Assertieviteit is iets wat sommige vrouwen gewoon niet als competentie hebben. Je kan niet zeggen dat iemand (slachtoffer) verantwoordelijk is voor een verkrachting. Er bestaan niet voor niks assertieviteits cursussen.

Peoples zei:
Mensen die het in hun gore kop halen vrouwen seksueeliets aan te doen mogen van mij aan de hoogste boom gehangen worden. Niets praat het goed.

Waarom begrijpt niemand me ooit?

Hoe moeilijk kan het zijn om het verschil te zien tussen schuldig zijn en (mede-)verantwoordelijk zijn? Niemand zegt dat vrouwen zelf schuldig zijn aan verkrachting. Ook ik niet. Wel zeg ik dat in sommige situaties vrouwen hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen om, zoals het in goed Engels heet, dit foute gedrag niet te 'enablen'.

voorbeeldje: Ik laat mijn autodeur wagewijd opstaan, met daarin een autoradio, navigatie systeem , de hele mikmak. Ben ik dan mede verantwoordelijk dat mijn auto leeg gejat wordt?

Peoples zei:
voorbeeldje: Ik laat mijn autodeur wagewijd opstaan, met daarin een autoradio, navigatie systeem , de hele mikmak. Ben ik dan mede verantwoordelijk dat mijn auto leeg gejat wordt?

ja !

hier in Nederland heet dat "aanleiding geven tot......."

:p

Peoples zei:
Je kan niet zeggen dat iemand (slachtoffer) verantwoordelijk is voor een verkrachting. Er bestaan niet voor niks assertieviteits cursussen.
Nooit verantwoordelijk voor de verkrachting zelf, maar in bepaalde situaties dus wèl voor het zichzelf onredelijk kwetsbaar opstellen. Het feit is nu eenmaal dat niet iedereen zich aan de wet houdt. Daar moet je op elk vlak rekening mee houden, dus ook op dat vlak.

Peoples zei:
Zie mijn vorige post: ja dus. Niet schuldig, wel verantwoordelijk. Datzelfde zal jouw verzekeringsmaatschappij zeggen.

Peoples zei:
Hier ben ik het niet met je eens. Assertieviteit is iets wat sommige vrouwen gewoon niet als competentie hebben. Je kan niet zeggen dat iemand (slachtoffer) verantwoordelijk is voor een verkrachting. Er bestaan niet voor niks assertieviteits cursussen.

gelukkig heeft mijn vrouwtje dat niet nodig !!

ik heb medelijden met degene die uberhaupt PROBEERT haar iets aan te doen...:D :eek:

( en dj_phreak & slettiebettie weten hoe ze eruit ziet;) , verder geen commentaar voordat ik straks thuis de pineut ben:o :eek: )

:rolleyes:

dit slaat nergens op.
die engelsen zijn nie wies.

dj_phreak zei:

dj_phreak zei:
Waarom begrijpt niemand me ooit?
Hoe moeilijk kan het zijn om het verschil te zien tussen schuldig zijn en (mede-)verantwoordelijk zijn? Niemand zegt dat vrouwen zelf schuldig zijn aan verkrachting. Ook ik niet. Wel zeg ik dat in sommige situaties vrouwen hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen om, zoals het in goed Engels heet, dit foute gedrag niet te 'enablen'.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het toch niet met je eens.

Vind ik dat je als vrouw mag verwachten dat je, als je een minirokje, stilettohakken, shirtje met laag decolleté o.i.d. draagt, je vaker aangesproken wordt, vaker versierd wordt, vaker aangestaard wordt, vaker in je kont geknepen wordt in de disco, en zelfs vaker voor sl*t of h**r wordt uitgemaakt, dan als je een trui en lange broek draagt?
Ja.

(wat niet betekent dat ik het hier mee eens ben, alleen dat je er bij stil moet staan, dat je een grotere kans maakt op dergelijke situaties)

Maar dat ik besef dat ik dit soort acties kan verwachten, maakt niet dat ik er mede aan verantwoordelijk ben. En al helemaal niet als het verder gaat dan deze dingen.
Alleen omdat je beseft dat dit soort dingen vaak voorkomen als je je op een bepaalde manier kleedt of gedraagt, maakt nog niet dat je er zelf verantwoordelijk voor zou zijn, die redenering klopt niet.

RichardV zei:
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij er op de wok bij kan lopen zoals je wilt he:D
Een beetje rekening houden met de mannelijke bezoekers!

*stopt extreem geile latex catsuit met bijpassende leren laarzen weer terug onderin de kast* :D

Terug
Naar boven