AndroidHealthClinic

een paar vraagjes

Klaudkil

Cool Novice
10 media-items
Waardering
0
Hoi..ben ik weer even...ik weet nie of dit hier hoort maar denk het wel.
Ik train nu 3 dagen in de week een uurtje (15/20 min buik)(40/45 de gene wat ik dan doe)maar ik ga nu 4 dagen in de week traine,Ik doe voortaan ook telkens 1 gedeelte het meest...dus bv....voor me rug 3 oefeningen en de rest maar bv 1 a 2....komt me eerste vraag dus..
is dat goed? of moet ik egt alleeeen!!! maar die ene spiergroep traine en de rest niks?

vrg2=hoeveel oefeningen moet ik dan per dag doen? hoeveel sets?? ik doe nu 3x14...soms 3x10..is dat te veel? te weinig?

vr3=ik eet ook voortaan ALLEEN!! pindakaas met donker bruin brood...op een werkdag vanaf half8 tot 5 uur zijn dat 10sneedjes! en 2 stuks fruit! is dat TE veel of te weinig? want ik wou eigelijk nieterg groot worden...maar weet nie. heb me bedacht.. ik wil WEL grooter worden...!

vr4=zouden julli!(als jullie het willen doen) een scheme maken..voor welke dag ik wat moet doen... ik ga nu maandag ,dinsdag,donderdag,vrijdag traine....waarbij ik zeker elke dag buik doe!.
ik heb alleen 2 dumbbells en 1 barbel...ik heb een crostrainer en krijg over een tijdje dit Fitnesscenter, Hammer, Torero...mijn zus gaat he thuis uit dus daar mag ik sportkamer van maken....dus aub de oefeningen met die aparaten/gewichten....als jullie dat willen hoef nie..

Hoop dat ikwat reacties krijg..en ik hoor het wel..
vriendelijke groet
Don cattaneo
De DON! ja:p

Er is een onderzoek gehouden, onlangs, en gepubliceerd in de mens health hierover. Het bleek dat mensen die hun hele lichaam op 1 dag trainen meer spiermassa kweken dan sporters die splitsschema's en dergelijke trainen op 1 dag.

Er is een onderzoek gehouden, onlangs, en gepubliceerd in de mens health hierover. Het bleek dat mensen die hun hele lichaam op 1 dag trainen meer spiermassa kweken dan sporters die splitsschema's en dergelijke trainen op 1 dag.

dit is serieus jou commentaar....

een paar vraagjes

--------------------------------------------------------------------------------

Ik train nu 3 dagen in de week een uurtje (15/20 min buik)(40/45 de gene wat ik dan doe)maar ik ga nu 4 dagen in de week traine,Ik doe voortaan ook telkens 1 gedeelte het meest...dus bv....voor me rug 3 oefeningen en de rest maar bv 1 a 2....komt me eerste vraag dus..
is dat goed? of moet ik egt alleeeen!!! maar die ene spiergroep traine en de rest niks?

vrg2=hoeveel oefeningen moet ik dan per dag doen? hoeveel sets?? ik doe nu 3x14...soms 3x10..is dat te veel? te weinig?

vr3=ik eet ook voortaan ALLEEN!! pindakaas met donker bruin brood...op een werkdag vanaf half8 tot 5 uur zijn dat 10sneedjes! en 2 stuks fruit! is dat TE veel of te weinig? want ik wou eigelijk nieterg groot worden...maar weet nie. heb me bedacht.. ik wil WEL grooter worden...!

vr4=zouden julli!(als jullie het willen doen) een scheme maken..voor welke dag ik wat moet doen... ik ga nu maandag ,dinsdag,donderdag,vrijdag traine....waarbij ik zeker elke dag buik doe!.
ik heb alleen 2 dumbbells en 1 barbel...ik heb een crostrainer en krijg over een tijdje dit Fitnesscenter, Hammer, Torero...mijn zus gaat he thuis uit dus daar mag ik sportkamer van maken....dus aub de oefeningen met die aparaten/gewichten....als jullie dat willen hoef nie..

vriendelijke groet
Don cattaneo
De DON! ja

lezen...........en o ja typ eens in normaal nederlands (of een andere taal)
je hele verghaal zit vol met dingen waar ik grote vraagtekens bij heb.
je moet echt eens wat meer rondlezen op dit forum. want om van jou verhaal nog iets zinnigs te maken .....
ik ben bang dat mij en anderen dat teveel werk is.

succes

• Topic Starter Topic Starter
Ja sorry maar ik kan niet goed nederlands typen...(komt door dat msn...noo realy)
dusja...sorry

als je borst/biceps smorgens en rug/schouders savonds zou doen (=fullbody) dan weet ik het nog niet echt of het beter is, maar zou wel kunnen werken.
Weetje wat het is met een fullbody mis je teveel specifiek goede oefeningen om echt massa te kunnen bouwen.
Als je alle oefeningen zou doen in een fullbodyschema zou je 3 uur kwijt zijn en zou je helemaal opbranden en je spieren zichzelf laten opvreten wat niet de bedoeling is...
Zie je het probleem

ik zal een poging doen, ik typ er bij in caps...
is dat goed? of moet ik egt alleeeen!!! maar die ene spiergroep traine en de rest niks? DIT IS ERG ORGINEEL EN VOLGENS MIJ NOG NIET ONDERZOCHT??? HOE BEDENK JE HET. MAAR MSS GROEI JE ER WEL OP, DAN VOORAL MEE DOORGAAN....;)

vrg2=hoeveel oefeningen moet ik dan per dag doen? hoeveel sets?? ik doe nu 3x14...soms 3x10..is dat te veel? te weinig? NEE IS GOED. ALS JE KIEST VOOR EEN SPLIT DOE JE ONGEVEER 10 SETJES VOOR EEN SPIERGROEP, KIES JE VOOR FULLBODY, DAN IS 3 SETJES GENOEG.

vr3=ik eet ook voortaan ALLEEN!! pindakaas met donker bruin brood...op een werkdag vanaf half8 tot 5 uur zijn dat 10sneedjes! en 2 stuks fruit! is dat TE veel of te weinig? want ik wou eigelijk nieterg groot worden...maar weet nie. heb me bedacht.. ik wil WEL grooter worden...! ALLEEEN!!! PINDAKAAS LIJKT ME WAT EENZIJDIG. EN JE VOEDING ZAL PER CAL RELATIEF WEINIG EIWIT BEVATTEN. BEREKEN HET EENS.....SUCCES

vr4=zouden julli!(als jullie het willen doen) een scheme maken..voor welke dag ik wat moet doen... ik ga nu maandag ,dinsdag,donderdag,vrijdag traine....waarbij ik zeker elke dag buik doe!.NOOIT 2 DAGEN ACHTER ELKAAR DE ZELFDE SPIER....OOK AL BEN JE NOG ZO VERLIEFD OP JE BUIK
ik heb alleen 2 dumbbells en 1 barbel...ik heb een crostrainer en krijg over een tijdje dit Fitnesscenter, Hammer, Torero...mijn zus gaat he thuis uit dus daar mag ik sportkamer van maken....dus aub de oefeningen met die aparaten/gewichten....als jullie dat willen hoef nie..FIJN!

vriendelijke groet
Don cattaneo

TIP: LEES DE STICKIES, IK HOOP DAT JE WAT KUNT MET MIJN ANTWOORDEN. SUCCES

bedankt...ik zie nu dus ook dat mensen mijn vragen verkeerd begrijpen wegens ik het niet goed uitgelegd hebt..sorry.

ik DEED!! full body! maar ik doe nu dus elke dag 1spiergroep!

mijn vraag was dus.

moet je egt 1 spiergroep die dag trainen of mag je ok lichtjes de andere erbij traine.

2de vraag was dus van die 3x14 of dat genoeg is voor 1 oefening..tis niet zoo dat ik telkens 1 oefeningen 3x14 x3 doet....het zijn meerdere oefeningen maar mijn sets zijn meestal dus 3x14.

Hoop dat jullie het nu wel een beetje kunnen begrijpen
vriendelijke groet
Alex cattaneo

moet je egt 1 spiergroep die dag trainen of mag je ok lichtjes de andere erbij traine.
als je op het forum leest zul je zien dat beide principes aanhangers hebben. zowel fullbody als de 3 of 4 daagse split en alle andere varianten daaromheen. de meerderheid is geloof ik van mening om te beginnen met fullbody en daarna te splitten. echter er zijn ook mensen die altijd voornamelijk FB blijven doen. wissel het iig af en kijk hoe je op de verschillende principes vooruit gaat.

2de vraag was dus van die 3x14 of dat genoeg is voor 1 oefening..tis niet zoo dat ik telkens 1 oefeningen 3x14 x3 doet....het zijn meerdere oefeningen maar mijn sets zijn meestal dus 3x14.
3x 14 is genoeg. maar varieer dit ook. je moet niet 20 trainingen achter elkaar 3x14 doen.

in een FB is 3x 14 zat, maar in de split niet, omdat een spier minder vaak getraint wordt in de week, dus wil je hem per keer zwaarder belasten.

Je hoeft je niet per se aan een spiergroep per dag te houden. Veel mensen trainen triceps samen met borst, biceps met rug etc. Maar als je wil splitten doch bij iedere training gaat bankdrukken en bicepcurls maken ga je er ook niet op vooruit. Ik begrijp dat je thuis traint, dan is het aantal oefeningen dat je kan maken beperkt. Een training vullen met 1 spiergroep is dan moeilijk, als je niet een uur lang 1 oefening wil doen (voor rug zou je bijv alleen maar bent over row en dumbbell row kunnen doen). Dus misschien toch gewoon voor de full body gaan...(tot je besluit naar een echte gym te gaan:p)

uit alleen broodjes pindakaas haal je niet genoeg eiwitten dunkt mij...zoals kimi zegt, reken het eens uit. Maar vooral lees de sticky's even

???

Dit topic heeft me zoveel energie gekost...wordt een extra maaltijd vandaag.

Men's health is geen bodybuilding blad.
Bodybuilders trainen bepaalde spiergroepen om die te accentueren. Als je alleen massa wil moet je gaan powerliften. Bodybuilders letten op indraaien, onderhands, bovenhands etc. Omdat ze zo de spieren pakken die ze specifiek willen trainen.

Men's health is geen bodybuilding blad.
Bodybuilders trainen bepaalde spiergroepen om die te accentueren. Als je alleen massa wil moet je gaan powerliften. Bodybuilders letten op indraaien, onderhands, bovenhands etc. Omdat ze zo de spieren pakken die ze specifiek willen trainen.
ben ik niet helemaal met je eens. dat je meer massa wint met pl training dan bv bb style. zo werkt het helaas niet bij mij want dan wist ik wel wat ik dee;)

hier wil ik niet eens meer op in gaan
:rolleyes:

vriendelijke groet
Don cattaneo

wat je moet doen is 2 spiergroepen per dag gaan afbeulen als je een 4 dagen split wil doen. waarbij je alles 1 keer per week traint voorbeeld: rug en biceps of triceps of rug en schouders. of benen en schouders er zijn zo veel mogelijkheden. maar als je 4 dagen per week wl gaan trainen kun je ook ub/lb gaan doen of duelfactor. wat jij wilt

Okej bedankt voor het advies....ik ga elke dag 1SPIERgroep als hoofdgroep doen...de rest doe ik zachtjes...

ik ga nu ook meer yogurt en melk eten/drinken.....

Maar ga nu traine hahahhaha MZL

ey..daar ben ik weer..zoo ik heb een trainings schema gemaakt..

hoop dat het goed is

maandag:rug en buik
dinsdag :cardio en biceps en triceps
woensdag:rust
donderdag: cardio en benen en borst
vrijdag :buik en schouders
zaterdag:rust
zondag:rust

heb een paar vraagjes erover meteen.
1 is het slim biceps en triceps tegelijk trainen?
2 is 1 keer per week je armen trainen genoeg?

btw ben in 2 maanden 4 kilo bijgekomen eerst 68 nu 72;)

ey..daar ben ik weer..zoo ik heb een trainings schema gemaakt..

hoop dat het goed is

maandag:rug en buik
dinsdag :cardio en biceps en triceps
woensdag:rust
donderdag: cardio en benen en borst
vrijdag :buik en schouders
zaterdag:rust
zondag:rust

heb een paar vraagjes erover meteen.
1 is het slim biceps en triceps tegelijk trainen?
2 is 1 keer per week je armen trainen genoeg?

btw ben in 2 maanden 4 kilo bijgekomen eerst 68 nu 72;)
Biceps na rug, en schouders naar borst vindt ik zelf niet geweldig in een split. Maar het is natuurlijk ook wat je zelf fijn vindt.

Welke oefeningen doe je allemaal?

Antwoorden
1 is geen probleem.
2 ja

eyyy daar ben ik weer met nog wat vraagjes

ik wil dat creatine gebruiken ! dat is toch gewoon eiwit in poeder??? geen raare rotzooi als annabolen enzo?

wordt je door dat breed??
moet je er nog altijd veel bj eten?
waneer moet ik het in nemen?
waneer zal je resultaten zien?
welke is het ebste om te nemen en waar kan ik het (online) kopen?

hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit

bedankt alvast

alex cattaneo
:P

hehe lol,
lees nog eens goed sticky's door en search eens op google ofzo.

- geen anabolen
- breed neuh, je houd hoogstens paar kilo vocht vast.
-ik zou er voorlopig niet aan beginnen als je net traint, je gaat dan toch wel vooruit.
-zijn tig sites waar je het kunt kopen maar voorlopig raad ik het je niet aan.

Terug
Naar boven