Fitness Seller

Een tweede baan als standaard of bezuinigingen?

Peiling Peiling Hoe ga jij om met je huidige financiële situatie?

• Totaal stemmers
    21
Als het zover komt dat we niet rondkomen gaat mijn vrouw maar gewoon weer fulltime werken. :D

Traden en investeren, dus andere bronnen van inkomsten.

Letten op aanbiedingen.

Spullen in het buitenland kopen soms.

Heb geen auto meer, maar een motor. Verder veel met het OV. Niet alleen vanwege financiële redenen.

Totdat je “verzorging” nodig hebt.
Je bed wordt opgemaakt, je eten wordt klaargemaakt, je kamer wordt schoongemaakt....

Misschien vertaalde ik het begrip verkeerd, of betekent het daar wat anders.

Traden en investeren, dus andere bronnen van inkomsten.

Letten op aanbiedingen.

Spullen in het buitenland kopen soms.

Heb geen auto meer, maar een motor. Verder veel met het OV. Niet alleen vanwege financiële redenen.
Wat ik wel mis aan reizen met het OV is dat ik alle tijd had om te lezen. Is dat ook een van de redenen voor jou, dat je nog kunt werken/lezen/iets nuttigs doen onder reistijd?

• Like
Waarderingen: BB_
Tanken in België, boodschappen doen in Duitsland. En sinds een jaar mijn eigen bedrijf opgestart welke nog steeds lineair doorgroeit. Doel is mijn onderwijsbaan t.z.t. op te kunnen zeggen.

Wat ik wel mis aan reizen met het OV is dat ik alle tijd had om te lezen. Is dat ook een van de redenen voor jou, dat je nog kunt werken/lezen/iets nuttigs doen onder reistijd?
Een van de voornaamste. Ik heb altijd (studie)boeken bij me. In de trein besteed ik al mn tijd nuttig tenzij ik moe ben, dan slaap ik. Slapen en autorijden heb ik niet zo goeie ervaring mee.

• Topic Starter Topic Starter
@jojo94 wat doe je van bijbaan?

"Gewoon" zorgen dat je jaarlijks ± 10% in salaris stijgt, dat vind ik persoonlijk makkelijker dan een tweede baan erbij nemen o.i.d. Stuk efficiënter ook wat mij betreft.

-Likstenen verkopen in porties van 0,8-1,0 gram.
-Zelfstandig ondernemend postbezorger worden.

Belangrijkste aan de uitgavenkant is volgens mij om te budgetteren. Maak met jezelf en je eventuele wederhelft afspraken over hoeveel je ergens aan wilt uitgeven en houd je daar ook écht aan. Ik doe dit al jaren en levert echt zó veel meer ruimte en rust op dan toen ik dit nog niet deed.

Zelf werk ik in het weekend in de beveiliging, doe dat nu iets meer dan een jaar en dan voornamelijk als portier bij een discotheek. Dat kwam ook toevallig op mijn pad omdat ze nog mensen zochten. en die jongen in de zelfde sportschool zit als ik had hij mij benadert. Doordeweeks ben ik werkzaam in de installatietechniek, Dus totaal wat anders maar het bevalt wel goed. Enigste wat je kan breken zijn de werktijden bijvoorbeeld vrijdags sta ik 6 uur op voor mijn "normale" baan om vervolgens weer van 23.00 t/m 4.00 aan de deur te staan dus lig dan ook pas weer rond 6 uur ik bed.... dus i.c.m bodybuilding is het niet het meest optimale baantje natuurlijk

"Gewoon" zorgen dat je jaarlijks ± 10% in salaris stijgt, dat vind ik persoonlijk makkelijker dan een tweede baan erbij nemen o.i.d. Stuk efficiënter ook wat mij betreft.
Tuurlijk is dat makkelijker en efficiënter, heb het zelf vorig jaar ook gefixt zo'n 10% maar als ik dat nu alweer ga vragen kan ik het wel vergeten..... denk dat jaarlijks 10% ook niet echt realistisch is bijvoorbeeld je verdient 3k dat is over 5 jaar dan 4.831.... laat staan wat dat over 10 jaar is....:o

Veel mensen die hun betaling pinnen hebben eerder problemen tegen eind van de maand. Pinnen is makkelijk en je wordt er niet bewust mee geconfronteerd.
Als je een briefje van 20 moet afgeven aan de kassa en je krijgt een paar centen terug, dan ben je er meer bewust van wat je hebt uitgegeven. en na paar dagen zie je minder flappen in je portemonnee

Terug
Naar boven