MuscleMeat

Stelling Een wereld zonder religie zou een betere wereld zijn (1 bezoeker)

Stelling: een wereld zonder religie zou een betere wereld zijn


  • Totaal stemmers
    106

Bezoekers in dit topic

Intelligentie zal mee moeten groeien met de geavanceerde technologie, voor toekomstige beroepen zal je hoofd bijvoorbeeld belangrijker zijn dan je armen en benen.
Nee tuurlijk niet.

-Steeds meer word geautomatiseerd dus we hoeven steeds minder te doen. Hierdoor worden we inderdaad fysiek steeds slapper.
-We leven niet meer buiten maar lekker binnen met verwarming, dus we verliezen ook lichaams haar.
-Waarom weet ik niet maar we worden ook steeds langer.
-We hoeven steeds minder te denken omdat we hier computers voor hebben, hierdoor verliezen we hersenmassa.

En aangezien elke randdebiel tegenwoordig kan overleven om zich vervolgens te kruisen met Einstein, zie ik weinig hoop in de mens in de aankomende 1000 jaar.
 
Nee maar ze zouden wel een eenheid vormen waardoor de verschillen in religie niet meer bestaan.
idd juist,heb ik even over het hoofd gezien,bij deze verkondig het woord jan jansen is onze schepper
:D
 
Ik heb me niet verdiept in de man zijn uitspraken of theorieën, maar ik lees niet direct iets over intelligentie.

Persoonlijk denk ik dat er een stagnatie van spiermassa en spierkracht zal blijven doorzetten, terwijl we steeds langer gaan worden, met een steeds grotere hersenmassa. Intelligentie zal mee moeten groeien met de geavanceerde technologie, voor toekomstige beroepen zal je hoofd bijvoorbeeld belangrijker zijn dan de rest van je lichaam.

Juist niet. Hoe geavanceerder de technologie, hoe mindere de gemiddelde mens/consument hoeft na te denken. Straks denkt technologie voor ons na.

Een simpel voorbeeld is de rekenmachine. Dankzij de rekenmachine kunnen veel scholieren nog amper fatsoenlijk hoofdrekenen.
 
Nee tuurlijk niet.
Steeds meer word geautomatiseerd dus we hoeven steeds minder te doen. Hierdoor worden we inderdaad fysiek steeds slapper.
Ja, tuurlijk wel. Of denk jij dat machines zichzelf automatiseren?

En omdat we zelf steeds minder hoeven te denken omdat we hier computers voor hebben, worden we ook steeds minder slim.
Computers installeren en programmeren zichzelf voorlopig nog niet. Helaas gaat je argument dus niet op.

Maar dit is buiten de scope van deze discussie. Back to religie/atheïsme.

Juist niet. Hoe geavanceerder de technologie, hoe mindere de gemiddelde mens/consument hoeft na te denken. Straks denkt technologie voor ons na.

Een simpel voorbeeld is de rekenmachine. Dankzij de rekenmachine kunnen veel scholieren nog amper fatsoenlijk hoofdrekenen.
Zie hierboven, je maakt een denkfout.
 
Ja, tuurlijk wel. Of denk jij dat machines zichzelf automatiseren?
Het doel van automatisering is de moeite bij de mens weghalen en het vervangen door een robot/computer.
Hierdoor hoeft de mens minder te doen en worden de hersenen dus minder gestimuleerd. Minder stimulans = minder vooruitgang.
Minder vooruitgang word uiteindelijk achteruitgang.
Het opslaan van kennis maakt je niet slimmer, het geeft je alleen meer kennis.

Je kan nog wel weten hoe een rekenmachine werkt, maar het maakt je niet slimmer.
Hoofdrekenen daarintegen is een vorm van inzicht wat je wel slimmer maakt.

Het komt er gewoon op neer dat over 5000 jaar iedereen geestelijk gehandicapt is.
 
Het doel van automatisering is de moeite bij de mens weghalen en het vervangen door een robot/computer.
Hierdoor hoeft de mens minder te doen en worden de hersenen dus minder gestimuleerd. Minder stimulans = minder vooruitgang.
Minder vooruitgang word uiteindelijk achteruitgang.


Het komt er gewoon op neer dat over 5000 jaar iedereen geestelijk gehandicapt is.
Jeesus man je bent wel erg aan het doemdenken he.
 
Jeesus man je bent wel erg aan het doemdenken he.
Nee man, ik ben gewoon realistisch ;) Ik zie ons echt niet over 5000 jaar nogsteeds deze planeet verkloten, daar steekt moeder natuur echt wel een stokje voor.

Tenzij er binnenkort grote veranderingen zullen plaatsvinden.
 
idd juist,heb ik even over het hoofd gezien,bij deze verkondig het woord jan jansen is onze schepper
:D


Ja potverdomme wie is het nou?
Jan klaassen of jan jansen?


@Seagal: Had hitler met religie te maken?
@indigo Sorry verkeerde
 
Ja, tuurlijk wel. Of denk jij dat machines zichzelf automatiseren?


Computers installeren en programmeren zichzelf voorlopig nog niet. Helaas gaat je argument dus niet op.

Maar dit is buiten de scope van deze discussie. Back to religie/atheïsme.


Zie hierboven, je maakt een denkfout.

Wat apfelstrudel zegt...

Je hebt maar een kleine elite of corporatie nodig die technologie kan ontwikkelen en de rest van de samenleving hoeft alleen maar zijn portemonnee open te trekken en minder te denken.
 
Het doel van automatisering is de moeite bij de mens weghalen en het vervangen door een robot/computer.
Hierdoor hoeft de mens minder te doen en worden de hersenen dus minder gestimuleerd. Minder stimulans = minder vooruitgang.
Minder vooruitgang word uiteindelijk achteruitgang.


Het komt er gewoon op neer dat over 5000 jaar iedereen geestelijk gehandicapt is.
Nogmaals, automatisering vraagt programmeurs, technici, installateurs, designers, ingenieurs etc. Beroepen die gewoonlijk enkel uitgevoerd kunnen worden door mensen met een bovengemiddeld IQ. Dat zal niet veranderen in de komende eeuwen. Tenzij je gelooft in de realisatie van terminators/cyborgs die werkelijk alles voor ons gaan doen. Dat is nog zéér ver weg.

Voorlopig ziet het er naar uit dat eenvoudig werk, waar weinig intelligentie voor nodig is, steeds minder nodig is.

Wat apfelstrudel zegt...

Je hebt maar een kleine elite of corporatie nodig die technologie kan ontwikkelen en de rest van de samenleving hoeft alleen maar zijn portemonnee open te trekken en minder te denken.
En welke beroepen denk je dat zij zullen doen? Of moeten die mensen niet werken? Het is veel waarschijnlijker dat veel meer mensen in de IT zullen belanden, dan dat er meer mensen in de bouw en constructie zullen belanden.
 
Nogmaals, automatisering vraagt programmeurs, technici, installateurs, designers, ingenieurs etc. Beroepen die gewoonlijk enkel uitgevoerd kunnen worden door mensen met een bovengemiddeld IQ. Dat zal niet veranderen in de komende eeuwen. Tenzij je gelooft in de realisatie van terminators/cyborgs die werkelijk alles voor ons gaan doen. Dat is nog zéér ver weg.

Voorlopig ziet het er naar uit dat eenvoudig werk, waar weinig intelligentie voor nodig is, steeds minder nodig is.


En welke beroepen denk je dat zij zullen doen? Of moeten die mensen niet werken? Het is veel waarschijnlijker dat veel meer mensen in de IT zullen belanden, dan dat er meer mensen in de bouw en constructie zullen belanden.
hehe idd omdat de slimme mensen altijd iets uitvinden waar minder of geen wernemers voor nodig zijn,dus binnen X aantal jaar zit de algeme arbeider zonder werk,en dit komt de maatschappij ook niet ten goede.
 
5000jaar is ons probleem niet,en zullen we ook nooit te weten kunnen komen,dus een beetje inrevedant antwoord;)
Wat is ons probleem dan wel volgens jou?

Nogmaals, automatisering vraagt programmeurs, technici, installateurs, designers, ingenieurs etc. Beroepen die gewoonlijk enkel uitgevoerd kunnen worden door mensen met een bovengemiddeld IQ
Er leven 7 miljard mensen op deze planeet.
Hoeveel hiervan zijn programmeurs, technici, installateurs, designers, ingenieurs?
Hoeveel hiervan doet geen moer?
Ook programmeurs e.d. zijn direct en indirect weer afhankelijk van geautomatiseerde systemen wat op een ander front wel weer voor achteruitgang zorgt.
Zo zitten programmeurs bijvoorbeeld veel still op stoelen om te programmeren. Het is aangetoond dat langer dan 2 uur op een stoel zitten slecht is voor je zaad omdat de temperatuur te hoog word.
Duuuussss, zullen deze 'slimme' programmeurs gemiddeld een slechtere kwaliteit zaad leveren dan de gemiddelde 'domme' burger.
Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, maar desalniettemin zorgt automatisering en een betere gezondheids zorg voor betere levensomstandigheden, wat weer zorgt voor langer levende mensen, wat weer zorgt voor nog minder natuurlijke selecte, wat weer de oorzaak is van de achteruitgang van de mens als soort.
 
Geloof is in mijn ogen onzin, allemaal false hoop...
 
Ik denk dat de behoefte aan beroepen waar menselijke inzichten noodzakelijk zijn altijd wel blijven bestaan. Leidinggevende functies, werk in de medische zorg etc. Daarnaast natuurlijk inderdaad mensen van de research en development afdeling. Maar de assembly van producten zal natuurlijk totaal automatisch gaan.

Werk zat, en inderdaad vaak voor de intelligentere en hoogopgeleide mensen. Maar het gaat er om dat het punt van jou Big-T, dat de mensheid in zijn geheel intelligenter wordt door de toenemende technologische ontwikkelingen gewoon niet klopt.

Sowieso wordt het ontwikkelen en bedenken van nieuwe producten en technologieën ook steeds makkelijker en goedkoper door nieuwe materialen, inzichten etc. Natuurlijk, de mensheid doet nieuwe kennis op, maar de gemiddelde mens doet deze inzichten niet op en komt er alleen indirect mee in aanraking via de producten die het consumeert.
 
we moeten zien naar nu apelstudel de toekomst is voor een probleem voor een andere generatie,5000 jaar dat zijn ongeveer 100 generaties,ik ben van plan maar een 60 te worden ze!
 
Back
Naar boven