AndroidHealthClinic

Eiwitten erna/ervoor icm koolhydraten?

vraagje22

Novice
Waardering
0
Dag iedereen,
ik ben hier vrij nieuw en ik heb een veelgestelde vraag. Hopelijk zijn er bezoekers die mij uit de brand kunnen helpen.
Het gaat om de voeding voor en na de (kracht)training. Ik heb ontzettend veel topics gelezen, voordat ik besloot om deze topic te plaatsen. De vraag:
zijn eiwitten direct na de training nodig of zijn deze alleen voor de training nodig. Ik heb namelijk gelezen dat eiwitten na de training niet geassimileerd worden, maar dat de koolhydraten in je voeding (na de training) in glycogeen omgezet worden (en daarna ook als vetreserve) en dat de ewitten voor energie gebruikt worden. Aangezien veel hier al ervaring hebben, wil ik graag weten wat jullie advies hierover is. eiwitten alleen voor de training en na de training de koolhydraten? of na de eiwitten icm koolhydraten?
Bij voorbaat (ontzettend) bedankt,
mvg
Michael

Ik pak de whey voor de training, zodat de eiwitten beschikbaar komen tijdens de training. Ik heb namelijk ooit een artikel gelezen dat de eiwitbehoefte de eerste paar uren na het sporten niet hoger is dan bij niet sporters. De koolhydraten pak ik na de training, om de cortisolafgifte te stoppen. Maar vergeet niet dat je voor de training ook iets substantieels moet eten (een uur van te voren) zodat je niet omvalt.

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, maar zullen de eiwitten die je voor de training inneemt tijdens je training dan niet gebruikt worden als energie.

na de training is dextrose een goede bon voor snelle koolhydraten. (deze kun je eventueel mengen met water en whey)

Wanneer je spierafbraak tijdens te training wil voorkomen zou ik bcaa`s aanraden.
deze worden direct opgenomen.
10gram voor/ 10gram na de training.

Hmm, maar zullen de eiwitten die je voor de training inneemt tijdens je training dan niet gebruikt worden als energie.

....en dat is nou precies de bedoeling.....als je ieweit voor je training neemt
dan kan je lichaam die gebruiken......doe je dat niet dan eet je lichaam je eigen eiwit (=aminozuren=spieren) op ;)

Hou wel rekening met de tijd die het duurt voordat je eiwit uit je maaltijd beschikbaar is. Een blik tonijn verschijnt niet na minuten je strot gepasseerd te zijn al als vrij opneembare eiwitten in je bloedbaan :rolleyes:

daarom pak je voor het sporten een whey-shake die snel in je lichaam opgenomen wordt.....let wel...dat duurt ook nog wel een uurtje volgens mij hoor.

Na de WO pak je dextro met eventueel creatine...en daarna weer een eiwitrijke maaltijd of shake.

ik gebruik nog geen whey, drink nu altijd een halve liter (choco)melk voor ik ga trainen, is dit ook aanvaardbaar om te voorkomen dat ik aminozuren als energie bron gebruik?

ik gebruik nog geen whey, drink nu altijd een halve liter (choco)melk voor ik ga trainen, is dit ook aanvaardbaar om te voorkomen dat ik aminozuren als energie bron gebruik?

Ja, melk zou ook goed zijn, uurtje voor de training en gaan met die banaan.

Terug
Naar boven