XXL Nutrition

Elk rondje is anders!

Heeft iemand al ideeën over het zeer koude en natte weer wat eraan komt?

  • 2. Wat doe je met je schema, sla je die dagen over over of stel je uit?

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee mij te koud

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    11
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Ik zie geen complimentje over de tijd though :sad: .
Sterker nog: ik had eigenlijk willen posten dat je dus helemaal niet goed bezig bent na al die posts over het belang van langzaam trainen en in je lage zone blijven. Maar toen dacht ik dat je misschien in een hoekje zou gaan huilen :D Dus alleen maar een duimpje.
 
Sterker nog: ik had eigenlijk willen posten dat je dus helemaal niet goed bezig bent na al die posts over het belang van langzaam trainen en in je lage zone blijven.
Generaliserend gezegd ben ik er inmiddels wel achter, door schade en schande, met nog steeds wat ongelukjes, dat de meeste vrouwen dit soort humor "niet kunnen waarderen" en een heleboel "mannen" ook niet.
 
Ik ben geen typische vrouw natuurlijk, kan wel tegen een stootje hoor :D.
En al zeker als ik weet van wie het komt :p.
 
Generaliserend gezegd ben ik er inmiddels wel achter, door schade en schande, met nog steeds wat ongelukjes, dat de meeste vrouwen dit soort humor "niet kunnen waarderen" en een heleboel "mannen" ook niet.

Ik ben geen typische vrouw natuurlijk, kan wel tegen een stootje hoor :D.
En al zeker als ik weet van wie het komt :p.
Precies, het was maar een plaagstootje en ik weet dat Bubs dat echt wel kan hebben, maar toch ..... niet gedaan :o
 
Sorry, niet over nagedacht.

Even de typische man uithangen.

Ik feliciteerde je al in de eerste post:

Als het je beste tijd ooit is dan maakt het toch niet uit of het 20 minuten of twee uur is.
Helemaal als het min of meer spontaan is, dan is de tijd vooral een mooi ijkpunt en zou er dus nog veel meer in moeten zitten!

Schrijf het er dan ook in één keer bij Ik zal de volgende keer beter m'n best doen me beter in te leven en deze feminiene gevoeligheden met fluwelen handschoenen te benaderen. :thumb:
Helemaal waar, ik maakte dan ook maar een grapje ;).
Sterker nog: ik had eigenlijk willen posten dat je dus helemaal niet goed bezig bent na al die posts over het belang van langzaam trainen en in je lage zone blijven. Maar toen dacht ik dat je misschien in een hoekje zou gaan huilen :D Dus alleen maar een duimpje.
Haha, het was wel tempo 2+ dag volgens het schema dus ik mocht lekker gas geven vandaag :D!
Zaterdag staat weer een lange duurloop tempo 1 op de planning, dus dan mag je me wel op de vingers tikken als ik te hard ga :p.
Het is trouwens te koud om in hoekjes te huilen nu (stenen vloer enzo).
Precies, het was maar een plaagstootje en ik weet dat Bubs dat echt wel kan hebben, maar toch ..... niet gedaan :o
Ik hou wel van rechttoe rechtaan, als het niet goed is dan is het niet goed.
En als niemand er een opmerking van maakt, dan kan ik er ook geen rekening mee houden en geen (of toch geen goede) progressie maken.
Dus: laat je in het vervolg maar helemaal gaan :p.
 
Dat is nu wel duidelijk ja, dus ik ga het zeker aanhouden! Voelt ook gewoon fijner om niet elke training bijna dood te gaan :o.

Ik zie geen complimentje over de tijd though :sad: .
En nee, nu hoeft het ook niet meer want dan voelt het alsof ik erachter heb gevraagd.
Je wordt sterker en sneller, fitter nadat je hebt getraind, tijdens rusten. Dan herstelt je lichaam zich en supercompenseert het. Zelfde als met krachttraining. Te vaak te hard trainen zorgt dat je geen progressie maakt. Ook met lopen. Je krijgt er alleen maar blessures van.

Enneh - you're one of the guys, je krijgt pas weer complimentjes als je onder de 25 loopt :P
 
Je wordt sterker en sneller, fitter nadat je hebt getraind, tijdens rusten. Dan herstelt je lichaam zich en supercompenseert het. Zelfde als met krachttraining. Te vaak te hard trainen zorgt dat je geen progressie maakt. Ook met lopen. Je krijgt er alleen maar blessures van.

Enneh - you're one of the guys, je krijgt pas weer complimentjes als je onder de 25 loopt :P

large.gif
 
Dat is nu wel duidelijk ja, dus ik ga het zeker aanhouden! Voelt ook gewoon fijner om niet elke training bijna dood te gaan :o.

Ik zie geen complimentje over de tijd though :sad: .
En nee, nu hoeft het ook niet meer want dan voelt het alsof ik erachter heb gevraagd.

Heb je gelopen op een route waarvan je zeker weet dat het 5km is of vertrouw je op de gps in je horloge?

Horloges overdrijven de afstand nogal vaak, tenminste dat is mijn ervaring :o

Indien zeker 5km --> knappe tijd!!
 
Vandaag lekker rondje door de sneeuw in een natuurgebied. Ik een uurtje en 5 minuten 11 km getraild door de sneeuw, heuvels, bos, herten gezien... prachtig was het. Zonnetje...

Heerlijk!
 
Heb je gelopen op een route waarvan je zeker weet dat het 5km is of vertrouw je op de gps in je horloge?

Horloges overdrijven de afstand nogal vaak, tenminste dat is mijn ervaring :o

Indien zeker 5km --> knappe tijd!!
Gemeten met Runtastic-app, ik heb geen gps in mijn horloge.
De app is redelijk accuraat want wedstrijdafstanden komen altijd overeen met de gemeten app afstand :).
En als het niet helemaal klopt, dan geef ik daar ook niet echt om tbh :p.
 
Gemeten met Runtastic-app, ik heb geen gps in mijn horloge.
De app is redelijk accuraat want wedstrijdafstanden komen altijd overeen met de gemeten app afstand :).
En als het niet helemaal klopt, dan geef ik daar ook niet echt om tbh :p.

Ik stel de vraag omdat je aangaf dat je misschien toch je PR zou gaan bijhouden.

Zelf heb ik namelijk geen goede ervaring met GPS van sporthorloges en zou ik er dus nooit op voortgaan. Drie verschillende heb ik geprobeerd en kreeg vaak afwijkende afstanden (meestal overdreven). Een afwijking van 50 meter op een kilometer lijkt niet veel, maar dat loopt qua gemiddelde snelheid al gauw op...

Daarom dat ik mijn PR af en toe meet op een traject waarvan ik de afstand zeker ben.

Nu ja, het is enkel van belang als je de evolutie van je PR goed wil in de gaten wil houden :p
 
Laatst bewerkt:
Ik stel de vraag omdat je aangaf dat je misschien toch je PR zou gaan bijhouden.

Zelf heb ik namelijk geen goede ervaring met GPS van sporthorloges en zou ik er dus nooit op voortgaan. Drie verschillende heb ik geprobeerd en kreeg vaak afwijkende afstanden (meestal overdreven). Een afwijking van 50 meter op een kilometer lijkt niet veel, maar dat loopt qua gemiddelde snelheid al gauw op...

Daarom dat ik mijn PR af en toe meet op een traject waarvan ik de afstand zeker ben.

Die app ken ik niet maar zou er toch mijn geld niet op zetten. Nu ja, het is enkel van belang als je de evolutie van je PR goed wil in de gaten wil houden :p
Jij weet iemands goed humeur ook wel snel te verpesten zeg!
 
Jij weet iemands goed humeur ook wel snel te verpesten zeg!

Ik wou je humeur helemaal niet verpesten en 28 min op 5 km is een mooie tijd waar je trots op mag zijn :loopband: Je hoeft je verder toch sowieso niks aan te trekken wat een lomperd als ik daar zou over te zeggen hebben? :D Maar ik vind je tijd dus goed en ben blij dat je vooruitgang merkt door het implementeren van tragere runs.

Je reactie wou ik gebruiken als opstapje om het even te hebben over de betrouwbaarheid van sporthorloges met ingebouwde gps. Maar ik heb het iets te persoonlijk gebracht denk ik (ik reageerde via mobieltje daarnet en heb het onhandig verwoord).

Als er leden zijn die betrouwbare sporthorloges/apps hebben om de afstand te tracken dan hoor ik het graag. Die runtastic die Bubs vermeldde, probeer ik binnenkort eens uit.
 
Ik wou je humeur helemaal niet verpesten en 28 min op 5 km is een mooie tijd waar je trots op mag zijn :loopband: Je hoeft je verder toch sowieso niks aan te trekken wat een lomperd als ik daar zou over te zeggen hebben? :D Maar ik vind je tijd dus goed en ben blij dat je vooruitgang merkt door het implementeren van tragere runs.

Je reactie wou ik gebruiken als opstapje om het even te hebben over de betrouwbaarheid van sporthorloges met ingebouwde gps. Maar ik heb het iets te persoonlijk gebracht denk ik (ik reageerde via mobieltje daarnet en heb het onhandig verwoord).

Als er leden zijn die betrouwbare sporthorloges/apps hebben om de afstand te tracken dan hoor ik het graag. Die runtastic die Bubs vermeldde, probeer ik binnenkort eens uit.

Een kleine afwijking heb je altijd, met gps maar ook als je een meetwiel gebruikt. Mijn vorige horloge gebruikte alleen GPS en daar was ik verre van tevreden over. Ook de aangegeven snelheid trok op niks als ik in een bosrijk gebied liep. Nu een horloge dat gps + gallileo gebruikt en dat werkt top! O en horloge is een FR 645m
 
Geen idee, het lijkt me wel snel om al effect te zien. Maar aangezien ik nu niet meer constant tegen mijn max loop kan ik er op korte stukjes misschien al wat meer uit halen?


Wie had dat gedacht, dat rust nuttig kon zijn :roflol: .

Eerst 1km opwarmen à 9km/h-9,5km/h.
Daarna 5km in 28'07".
Ik hield mijn loop PR's nooit echt bij, maar nu begint dat misschien toch interessant te worden :D.
Nice!! Ruim onder de 30, de eerste horde is genomen:clap: Nu op naar de sub 25:thumb:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Als er leden zijn die betrouwbare sporthorloges/apps hebben om de afstand te tracken dan hoor ik het graag.
Nee (FitBit Charge + telefoon GPS). Je merkt dat hij de hoeken afsnijdt, waarschijnlijk door interpolatie tussen 2 meetpunten, vooral bij bomen. Dus werkelijke afstand ligt een stukje hoger.
En soms vindt hij de positie pas een tijdje na de start of op een willekeurig punt. Het voordeel daarvan is dat je kort even boven de 50-80 km/u lijkt te lopen. :D
 
Laatst bewerkt:
Sinds Dec 2020 gestart met interval training om het hardlopen weer op te pakken

5 KM staat sinds aug 2018 op 24.30 min
10 KM staat sinds sep 2018 op 1.01.12 uur

Eerst maar eens kijken of ik na meer als 1,5 jaar niet gelopen te hebben nog aan die tijden ga komen , wil de 10 km onder het uur lopen en wil daarna door voor 10 EM
 
Nice!! Ruim onder de 30, de eerste horde is genomen:clap: Nu op naar de sub 25:thumb:
Tr3nbolon3 Kijk zo motiveer je iemand om nog beter te doen!
Dank je wel peccie :)! Die sub 25 zou heel mooi zijn, maar geen idee of dat haalbaar is met mijn midget beentjes.
We'll see!
 
Back
Naar boven