Fitness Seller

Elk rondje is anders!

Heeft iemand al ideeën over het zeer koude en natte weer wat eraan komt?

  • 2. Wat doe je met je schema, sla je die dagen over over of stel je uit?

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee mij te koud

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    11
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Als ik Lowerbody train pak ik juist erna (zelfde dag dus) een tempoloopje van 3km of 5/6x250m interval. Je heb dan toch al een training gehad voor je benen dus de spier en weefselschade is er toch al. Anders word de frequentie te groot op weekbasis.

Gewoon voeding op orde houden
Ik juist niet, herstel loopje of duurloop gaat me een stuk makkelijker af. Als ik het te vaak combineer raak ik geblesseerd. Ik voel bij te hoge belasting mijn ITB zitten, en ook mijn ‘shin splint’. Als ik op tijd gas terug neem trekt dat weg en niets aan de hand.

Maar als ik dan door ga krijg ik er echt last van.
 
Als ik Lowerbody train pak ik juist erna (zelfde dag dus) een tempoloopje van 3km of 5/6x250m interval. Je heb dan toch al een training gehad voor je benen dus de spier en weefselschade is er toch al. Anders word de frequentie te groot op weekbasis.

Gewoon voeding op orde houden
Mmmm.... dat is een interessante benadering. Weet niet of je gelijk hebt of juist dubbele schade veroorzaakt. Het klopt wel dat je rust en herstel dan langer is.
 
Ik juist niet, herstel loopje of duurloop gaat me een stuk makkelijker af. Als ik het te vaak combineer raak ik geblesseerd. Ik voel bij te hoge belasting mijn ITB zitten, en ook mijn ‘shin splint’. Als ik op tijd gas terug neem trekt dat weg en niets aan de hand.

Maar als ik dan door ga krijg ik er echt last van.
Ook veel op gevoel doen idd. Rust pakken wanneer nodig en belasting afwisselen.
Mmmm.... dat is een interessante benadering. Weet niet of je gelijk hebt of juist dubbele schade veroorzaakt. Het klopt wel dat je rust en herstel dan langer is.
Sowieso herstelt peesweefsel veel langzamer dan spierweefsel. Daarom is de frequentie belangrijk. En zoals hierboven gezegd afwisseling in belasting
 
Bij mij werkte in de ochtend rond 06:45 fasted 15 min hardlopen en daarna rond 16:00 gewicht te heffen. Nooit last van gehad. Wel altijd goed rekken er na
 
Bij mij werkte in de ochtend rond 06:45 fasted 15 min hardlopen en daarna rond 16:00 gewicht te heffen. Nooit last van gehad.
Ja maar op jouw leeftijd kun je ook 24 flessen bier in je bek flikkeren, 1g speed wegsnatsen, 1,5g wiet roken en nog 2 flesjes GHB pakken en de dag erna 100% fit al je PR's crushen in de gym.
 
Ja maar op jouw leeftijd kun je ook 24 flessen bier in je bek flikkeren, 1g speed wegsnatsen, 1,5g wiet roken en nog 2 flesjes GHB pakken en de dag erna 100% fit al je PR's crushen in de gym.
Dit dus
 
Ja maar op jouw leeftijd kun je ook 24 flessen bier in je bek flikkeren, 1g speed wegsnatsen, 1,5g wiet roken en nog 2 flesjes GHB pakken en de dag erna 100% fit al je PR's crushen in de gym.
Ja verklaart wel veel.:laugh:
 
24 biertjes en een gram speed had ik toen ik 20 was sanderendaags weinig tot geen last van. Nu ik 50 wordt heb ik dag erna al last van 5 biertjes...
 
Open even een junk topic ofzo

🥸
 
Ach vorige week ook prima run van 7km op zaterdagochtend na halve fles Bacardi wat whiskey en schotjes.
 
Ik kan na een nacht zuipen ook 15minutrn hardlopen. 20km is dan wel ander verhaal.
 
Mijn laatste halve heb ik na mijn 3e nachtdienst gedaan met amper 3 uur slaap. Nog een pr ook.
 
Gisteren nog rondje duurloop gedaan in de zon. Lekker weer. 15km in 5:56/km, prima zone 2 dus.


ThaWasteland die gele plaatjes geven de meeste speling in de draaiing van je voet. Dus minst snel last van knieeen enzo. Zeker als je je fiets niet laat bikefitten heb je dan wat ruimte.

Ultegra is is meer dan goed voor normale fietsers. 105 eigenlijk ook al. Ik heb ook ultrgra trouwens. Echt perfect spul.
 
Gisteren nog rondje duurloop gedaan in de zon. Lekker weer. 15km in 5:56/km, prima zone 2 dus.


ThaWasteland die gele plaatjes geven de meeste speling in de draaiing van je voet. Dus minst snel last van knieeen enzo. Zeker als je je fiets niet laat bikefitten heb je dan wat ruimte.

Ultegra is is meer dan goed voor normale fietsers. 105 eigenlijk ook al. Ik heb ook ultrgra trouwens. Echt perfect spul.
Ik ga sowieso bike fitting doen.

Daar waarschijnlijk.
 
Verstandig, zit je echt veel relaxter op de fiets
Ja die 250€ extra komt het ook niet op aan 😅.

Al met al kom ik wel wat duurder uit maar goed. Dit is de eerste keer dat ik echt iets fatsoenlijk koop. Nogsteeds niets absurd maar wel mooi soul.

Werk er ook hard voor 😌
 
Is 5km hardlopen heel anders als 2.5km of is het alleen langer? Ik ren normaal alleen maar 1xpw na vechtsport 2.5km maar ben van plan om alleen te hardlopen vandaag.
 
Is 5km hardlopen heel anders als 2.5km of is het alleen langer? Ik ren normaal alleen maar 1xpw na vechtsport 2.5km maar ben van plan om alleen te hardlopen vandaag.
Het belangrijkste is dat je niet te snel gaat, probeer het eens op een tempo dat je nog zou kunnen praten. Doe eventueel wat versnellingen aan het einde.

Aan de andere kant ben jij iirc vrij jong, gewoon knallen en zien waar het schip strand is ook een optie.

Veel plezier!
 
Het belangrijkste is dat je niet te snel gaat, probeer het eens op een tempo dat je nog zou kunnen praten. Doe eventueel wat versnellingen aan het einde.

Aan de andere kant ben jij iirc vrij jong, gewoon knallen en zien waar het schip strand is ook een optie.

Veel plezier!
Gewoon eigenlijk net alsof je een warm up loop doet?

Ben echt geen hardloper tho, meestal ren in (na vechtsport) 2,65km in 15min en ~30sec haha.

Bedankt!
 
Ging goed, heb wel 4,4-5 perongeluk gedaan. Gemiddelde tijd was 10km per uur! Ben ik al blij mee aangezien ik niet 100% ging! Dus nu voel ik me klote dat ik nog maar 3 minuten meer moest doen. Route was te kort..
 
Back
Naar boven