Fitness Seller

Enorme stijfheid onderrug

richard1234

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
18%
Ik werk 3 dagdelen ( gemiddeld 4u ) achter de kassa en na een tijdje krijg ik echt een stijve onderrug.
Zelfs zo erg dat het voorover bukken of naar de grond gaan met moeite gaat, pijn is het niet, pure stijfheid of de boel vastzit.

Zodra ik op het werk komt dit meestal na korte tijd al naar voren.

Het komt wel vaak voor dat ik de dag ervoor dus heb getraind en de dag erna 4 uur achter mekaar moet staan

Het is geen pijn, als ik bijvoorbeeld wat van de grond wil pakken gaat dit met moeite.
Mijn houding is verder wel goed, sta rechtop, niet voorover gebogen, fijn voelt het allerminst.

Na het werk als ik naar huis ga is het vrijwel snel weer verdwenen.

Sterke onderrug en buikspieren heb ik.

Ik doe dus 3pw een fullbdody schema waar ik Deadlift, Squat en andere compound oefeningen.
Elke training bestaat ook uit een Squat en Deadlift variant.

Deadlift doe ik sinds 5 week weer en ben nu in zijn totaliteit 8 weken aan het trainen.

Buiten werktijd heb ik nergens last van ( dan zit ik veel, thuis en veel achter de PC te gamen ).
Ook tijdens het sporten geen klachten of iets dergelijks.

Het liefst ga ik niet direct naar de fysio aangezien ik niet aanvullend verzekerd ben.

- Misschien heeft het ermee te maken dat mijn lichaam er niet aan kan wennen omdat het slechts om 3 dagdelen per week gaat?
- Spierpijn?
- Sinds kort train ik 3pw en daarvoor 2pw

Ik werk 3 dagdelen ( gemiddeld 4u ) achter de kassa en na een tijdje krijg ik echt een stijve onderrug.
Zelfs zo erg dat het voorover bukken of naar de grond gaan met moeite gaat, pijn is het niet, pure stijfheid of de boel vastzit.

Zodra ik op het werk komt dit meestal na korte tijd al naar voren.

Het komt wel vaak voor dat ik de dag ervoor dus heb getraind en de dag erna 4 uur achter mekaar moet staan

Het is geen pijn, als ik bijvoorbeeld wat van de grond wil pakken gaat dit met moeite.
Mijn houding is verder wel goed, sta rechtop, niet voorover gebogen, fijn voelt het allerminst.

Na het werk als ik naar huis ga is het vrijwel snel weer verdwenen.

Sterke onderrug en buikspieren heb ik.

Ik doe dus 3pw een fullbdody schema waar ik Deadlift, Squat en andere compound oefeningen.
Elke training bestaat ook uit een Squat en Deadlift variant.

Deadlift doe ik sinds 5 week weer en ben nu in zijn totaliteit 8 weken aan het trainen.

Buiten werktijd heb ik nergens last van ( dan zit ik veel, thuis en veel achter de PC te gamen ).
Ook tijdens het sporten geen klachten of iets dergelijks.

Het liefst ga ik niet direct naar de fysio aangezien ik niet aanvullend verzekerd ben.

- Misschien heeft het ermee te maken dat mijn lichaam er niet aan kan wennen omdat het slechts om 3 dagdelen per week gaat?
- Spierpijn?
- Sinds kort train ik 3pw en daarvoor 2pw

In plaats van allerlei oorzaken buiten de context te zoeken en aan symptoombestrijding doen met een fysiotherapeut...........is er daar geen bedrijfs-ergonoom waar je werkt?

Kans dat dit in de basis door een verkeerde werkhouding komt is vrij groot.

Ik denk het ook aan je houding ligt. Waarom stop je niet met dat werk? Er is genoeg werk waarbij je niet achter een kassa hoeft te zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat ik een anterior pelvic tilt heb.
Als ik in de spiegel kijk lijkt het er namelijk wel op ...

Kan ik het onderstaande schema wel gewoon blijven uitvoeren of moet ik daar aanpassingen op maken.
Of train ik daar mijn onderrug nog teveel mee waardoor het kan verergeren.

Anders directe ab-work, hanging leg raises eruit?

Schema:

A
Squat
Barbell BentOverRow
Bench Press
Side Raises
Dips
Calf Raises
Romanian Deadlift
Buik: Ab-Roller

B
Deadlift
Overhead Press
Chinups
Incline DB press
Facepull
Front Squat
Buik: Leg Raises

C: optioneel, voor afwisseling met A
Squat
Bench Db Press
Shoulder Db Press
Seated Row
Hyperextension
CalfRaises
Bicep Curl

ps.

Thuis zit ik wel uren achtermekaar, misschien nog wel langer vaak voorover gebogen wat te surfen/gamen. ( soms 5a6 uur )
Ik hang ook vaak voorover achter de PC.

Ik heb daar ook vaker last van. Wat bij mij helpt is vanaf de heup tot de hamstrings met de foamroller eroverheen rollen. Wanneer alles los is gerold dan neemt de spanning van mijn onderrug direct af.

Ik heb daar ook vaker last van. Wat bij mij helpt is vanaf de heup tot de hamstrings met de foamroller eroverheen rollen. Wanneer alles los is gerold dan neemt de spanning van mijn onderrug direct af.
was ook al meteen aan foamrolling aan het denken helpt wel helemaal om je rug los te maken. zo'n ding heb je voor tussen de 10 en 30 euro. stuk goedkoper als een fysio :)!

edit:

zou er wel eentje halen met echt van die punten er op dan kom je ook goed diep.

Anders directe ab-work, hanging leg raises eruit?

ps.

Thuis zit ik wel uren achtermekaar, misschien nog wel langer vaak voorover gebogen wat te surfen/gamen. ( soms 5a6 uur )
Ik hang ook vaak voorover achter de PC.

Misschien je buikwerk er in houden en 5a6 uur gaan bewegen ipv voorover gebogen te surfen/gamen.

Plus je werkhouding op het werk eens bekijken en aanpassen en ook daar eventueel meer bewegen.

Cardio en stretching na de KT doen wil ook nog wel wat losmaken.

Zitten achter de kassa geeft klachten en zitten achter je PC thuis niet? Zithouding nakijken?

---------- Toegevoegd om 17:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:04 ----------

symptoombestrijding doen met een fysiotherapeut

Een half degelijke fysiotherapeut zoekt naar oorzaken/oplossingen en doet niet aan symptoombestrijding.

klinkt als creep van je tussenwervelschijf. Ga maar eens idd naar je zithouding laten kijken. Zou me niet verbazen als je stoel te hoog staat.

• Topic Starter Topic Starter
Met het onderstaande schema, doe ik nu elke dag een Squat en Deadlift en op dag C die optioneel is een Squat en hyperextension.

Is het niet handiger in mijn geval, behalve op de optionele trainingsdag, om een RDL of Hyper eruit te gooien?

Doe ik nu niet teveel onderrug werk waardoor je ( nog meer ) Anterior Pelvic ontwikkeld, mijn buik steekt naar voren en mijn kont naar achteren duidelijk te zien in de spiegel.
Mijn onderrug spieren zijn aardig dik namelijk en heb beetje een buik.

Buikspieren pak ik ook niet echt, behalve met AB-roller, legraises schijnt ook voor meer onderrug werk en de heupen te trainen.

Hieronder schema:
A
Squat
Barbell BentOverRow
Bench Press
Side Raises
Dips
Calf Raises
Romanian Deadlift
Buik: Ab-Roller

B
Deadlift
Overhead Press
Chinups
Incline DB press
Facepull
Front Squat
Buik: Leg Raises

C: optioneel, voor afwisseling met A
Squat
Bench Db Press
Shoulder Db Press
Seated Row
Hyperextension
CalfRaises
Bicep Curl

---------- Toegevoegd om 13:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:15 ----------

Zitten achter de kassa geeft klachten en zitten achter je PC thuis niet? Zithouding nakijken?

---------- Toegevoegd om 17:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:04 ----------

Een half degelijke fysiotherapeut zoekt naar oorzaken/oplossingen en doet niet aan symptoombestrijding.

Ik zit niet achter de kassa, ik sta 3 dagdelen 4 uur achtermekaar op een vierkante meter.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven