MuscleMeat

Er is nog common sense in Nederland!

so how come dat gesluierde vrouwen zeer regelmatig lezen geven, lezingen houden en ga zo maar door? om ze het zwijgen op te leggen???

:eek: en jij bent al 11 jaar lang moslim ???

Ja ze gaven zeker lezingen in Taliban. Zeker weten, en ze mochten zelf alleen met de wagen naar het werk. De taliban had daar geen problemen mee!?,

Btw, tis sarcastisch bedoeld he

even een vraag he, hoe zou jij de taliban in eigen woorden omschrijven?

Dit wren een groep "studenten " van de mdrasas uit Pakistan die Afghainstan onder een verschrikkelijk bewind hun eigen interpretatie van de islam oplegde en de vrijheid van de mensne pikte. Ze zorgen voor een orde in de chaos maar hun remedie was erger dan de ziekte

[edit] Islamic law
Once in power, the Taliban instituted a form of Shari'ah (Islamic law) which closely followed the traditionalist Deobandi school of Islam. Among the laws applied were Islamic punishments, administered by a religious police force, including amputation of one or both hands for theft and stoning for adultery.

The Taliban banned all forms of television, imagery, music and sports. In response to this ban, the International Olympic Committee suspended Afghanistan from participation in the 2000 Summer Olympics. Men were required to keep their beards at a specified length: women were obliged to wear the burqa (a long cloak-like piece of clothing) when appearing in public, and failure to do so could attract a public beating.

Beschrijf jij eens de taliban.

k zie het anders, als iemand iets doet vanuit islamitisch oogpunt, waar hij of in dit geval zij, goed aan doet, dan moet je dat stimuleren, als dat geld kost, dan draag je geld bij, easy as that

Kan je me vertellen wat de relatie is tussen de Islam en de burka?

Dit om aan te tonen dat de boerka gen basis vindt in de islam. de moslims in Nederland zijn meestal Soenni en deze dragen de boerka niet. er zal dus weinig weerstand zijn tegen dit verbod. gelukkig maar.
dat vraag ik me af, is dat ergens bewezen? heb namelijk het idee dat ahmadiya een groter deel heeft hier, of komt dat doordat ze zo actief zijn

hehe zal tijd worden. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit iemand met een burka tegen kom. Wel gesluierde mensen, maar Burka niet.

Gelukkig ik dacht dat ik de enige was! Nog nooit iemand in burka gezien, zelfs hoofddoeken maar weinig en die zijn ook absoluut niet storend.

die is er eigenlijk niet. Lees de tekst die ik poste (in het engels, van wikipedia, post 59)

Ok, maar sport2000 spreekt over het dragen van de burka vanuit islmitisch oogpunt. Dus hij heeft blijkbaar wel een relatie gevonden tussen de twee.

sport2000?

Ok, maar sport2000 spreekt over het dragen van de burka vanuit islmitisch oogpunt. Dus hij heeft blijkbaar wel een relatie gevonden tussen de twee.

sport2000?

Ja maar lees de tekst uit post 59. Daar is het duidelijk uitgelegd.
Het is toch simpel/ als een vers in de koran zegt: en zeg tegen de mannen en vrouwen dat ze hun blik naar beneden werpen. Als de man niks van de vrouw kan zien door de boerka, dan moet hij toch zijn blik niet naar beneden werpen he. Dat lijkt me toch de logica. plus de andere verzen is de conclusie snel gemaakt.

Dit wren een groep "studenten " van de mdrasas uit Pakistan die Afghainstan onder een verschrikkelijk bewind hun eigen interpretatie van de islam oplegde en de vrijheid van de mensne pikte. Ze zorgen voor een orde in de chaos maar hun remedie was erger dan de ziekte

[edit] Islamic law
Once in power, the Taliban instituted a form of Shari'ah (Islamic law) which closely followed the traditionalist Deobandi school of Islam. Among the laws applied were Islamic punishments, administered by a religious police force, including amputation of one or both hands for theft and stoning for adultery.

The Taliban banned all forms of television, imagery, music and sports. In response to this ban, the International Olympic Committee suspended Afghanistan from participation in the 2000 Summer Olympics. Men were required to keep their beards at a specified length: women were obliged to wear the burqa (a long cloak-like piece of clothing) when appearing in public, and failure to do so could attract a public beating.

Beschrijf jij eens de taliban.
was er even benieuwd naar. ik omschrijf taliban simpelweg als fanatiekelingen.
Kan je me vertellen wat de relatie is tussen de Islam en de burka?
in het kort, 1 van de overleveringen die door deze sjeikh word aangewezen als bewijs voor de verplichting;
Sjeikh Moenajied heeft gezegd: “ De Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) zei in een authentieke hadith: "Al-Mar-a-tu Awrah oftewel ‘d e vrouw is‘awrah". Hier mag dus niets van getoond worden. Dit is duidelijk een doorslaggevende tekst welke de hukm (wijsheid), het oordeel en het voorschrift verschaft; meer hoeft er eigenlijk niet gezegd te worden. Wie alleen al stilstaat bij deze 2 woorden (Al-Mar-a-tu Awrah) zal geen ander bewijs nodig hebben voor het bedekken van het gehele lichaam van de vrouw haar gezicht, haar, 2 handen, voeten en lichaam. Het geloof vereist het bedekken van de ‘awrah; het is verplicht en kan niet ontkent worden.

Moslimmannen willen dat hun vrouwen gesluierd zijn zodat ze niet opvallen en/of intresse kunnen wekken bij andere mannen want dan voelen ze zich bedreigt

sport2000?
het staat er;) (heel beknopt :o)
Ja maar lees de tekst uit post 59. Daar is het duidelijk uitgelegd.
Het is toch simpel/ als een vers in de koran zegt: en zeg tegen de mannen en vrouwen dat ze hun blik naar beneden werpen. Als de man niks van de vrouw kan zien door de boerka, dan moet hij toch zijn blik niet naar beneden werpen he. Dat lijkt me toch de logica. plus de andere verzen is de conclusie snel gemaakt.

denk dat hij allebei de oogpunten wilt kennen, overigens is je pm-box vol;)

Toch is het haast ook wel vermakelijk om volwassen mensen te zien die discussieren en er geschriften en pasages uit de koran bij halen alsof die dingen iets van waarheid of wijsheid bevatten en niet gewoon een door mensen bedacht iets is

Toch is het haast ook wel vermakelijk om volwassen mensen te zien die discussieren en er geschriften en pasages uit de koran bij halen alsof die dingen iets van waarheid of wijsheid bevatten en niet gewoon een door mensen bedacht iets is
volgens jou heeft de islam niks positiefs in zich?

• Topic Starter Topic Starter
Laten we gewoon even eerlijk zijn: In de tijd dat de Burka als oplossing is bedacht tegen coïtusuele intimidatie, waren het tijden waarin je niet kon spreken van edele omgangsvormen. Er werden genoeg vrouwen misbruikt.

Welnu, een totale bedekking van de vrouw gaf de man op geen enkele wijze het idee om aan het betasten en verkrachten te gaan. Dus was bedekking een goed alternatief tegen mannelijke aandacht.

Nu we inmiddels al honderden jaren (althans in het westen) omgangsvormen kennen die de intimiteit van de vrouw waarborgt, hoeven we geen vrouwen meer te sluieren maar kan ze gewoon net als mannen over straat.

We houden onze dierlijke gevoelens dus op afstand in deze moderne tijden.
Hierdoor is het ook verklaarbaar waarom er zoveel problemen zijn met Arabische mannen in dancings; ze slaan lukraak aan het betasten want volgens hun opvoeding zijn schaars geklede vrouwen h**ren. En vrouwen die alleen of met vriendinnen op stap zijn en niet bedekt zijn willen coïtus.

Wij hebben niks te maken met 'aandacht door vrouwelijke vormen die de man zijn gezicht naar beneden doet wijzen.'
Als de man gewoon een respectvolle kerel is dan bespringt of belaagt ie een vrouw niet maar LAAT IE HAAR MET RUST.

Daar heb je geen burka voor nodig maar wel opvoeding en respect naar vrouwen, iets wat Islam graag verkondigt maar aan de noodzaak van sluiers te zien, is het hypocriet gelul.

Laten we gewoon even eerlijk zijn: In de tijd dat de Burka als oplossing is bedacht tegen coïtusuele intimidatie, waren het tijden waarin je niet kon spreken van edele omgangsvormen. Er werden genoeg vrouwen misbruikt.

Welnu, een totale bedekking van de vrouw gaf de man op geen enkele wijze het idee om aan het betasten en verkrachten te gaan. Dus was bedekking een goed alternatief tegen mannelijke aandacht.

Nu we inmiddels al honderden jaren (althans in het westen) omgangsvormen kennen die de intimiteit van de vrouw waarborgt, hoeven we geen vrouwen meer te sluieren maar kan ze gewoon net als mannen over straat.

We houden onze dierlijke gevoelens dus op afstand in deze moderne tijden.Hierdoor is het ook verklaarbaar waarom er zoveel problemen zijn met Arabische mannen in dancings; ze slaan lukraak aan het betasten want volgens hun opvoeding zijn schaars geklede vrouwen h**ren. En vrouwen die alleen of met vriendinnen op stap zijn en niet bedekt zijn willen coïtus.

Wij hebben niks te maken met 'aandacht door vrouwelijke vormen die de man zijn gezicht naar beneden doet wijzen.'
Als de man gewoon een respectvolle kerel is dan bespringt of belaagt ie een vrouw niet maar LAAT IE HAAR MET RUST.

Daar heb je geen burka voor nodig maar wel opvoeding en respect naar vrouwen, iets wat Islam graag verkondigt maar aan de noodzaak van sluiers te zien, is het hypocriet gelul.

kijk jij wel eens nieuws?

We houden onze dierlijke gevoelens dus op afstand in deze moderne tijden. Hierdoor is het ook verklaarbaar waarom er zoveel problemen zijn met Arabische mannen in dancings; ze slaan lukraak aan het betasten want volgens hun opvoeding zijn schaars geklede vrouwen h**ren. En vrouwen die alleen of met vriendinnen op stap zijn en niet bedekt zijn willen coïtus
Zo goor he en die gasten verschuilen zich dan nog achter het feit dat ze 'bloot gekleed zijn'' alsof een vrouw dan zo'n gore arabier achter zich aan wil :rolleyes:

Maar ja geen hoofddoek op = h**r he :thumbs:

mensen de mazzel, ik ga naar mn frituurpan toe:meal:

was er even benieuwd naar. ik omschrijf taliban simpelweg als fanatiekelingen.

in het kort, 1 van de overleveringen die door deze sjeikh word aangewezen als bewijs voor de verplichting;
Sjeikh Moenajied heeft gezegd: “ De Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) zei in een authentieke hadith: "Al-Mar-a-tu Awrah oftewel ‘d e vrouw is‘awrah". Hier mag dus niets van getoond worden. Dit is duidelijk een doorslaggevende tekst welke de hukm (wijsheid), het oordeel en het voorschrift verschaft; meer hoeft er eigenlijk niet gezegd te worden. Wie alleen al stilstaat bij deze 2 woorden (Al-Mar-a-tu Awrah) zal geen ander bewijs nodig hebben voor het bedekken van het gehele lichaam van de vrouw haar gezicht, haar, 2 handen, voeten en lichaam. Het geloof vereist het bedekken van de ‘awrah; het is verplicht en kan niet ontkent worden.

Dat klopt niet. eerst en vooral citeer je de hadieths die al door velen in twijfel getrokken worden.
ten tweede, jij bent de eerste die me verteld dat het gezicht onder de awrah valt.
De Koran zegt daar niks over.
Als de koran zegt dat de mannen hun blikken naar beneden moeten werpen, waarom moeten ze dat doen als je niks van de vrouw ziet?
Er is geen afdoend bewijs in de koran om je punt te staven.

Hypocrisie is de meest radicale groep niet vreemd. Sprak een jongen die in Saudi Arabie werkt en woont en hoeveel die Saudi's zelf h**ren en snoeren in een land waar niks mag is met geen pen te beschrijven. Drank, h**ren, feesten etc. Dat terwijl de vrouw thuis zit en niks mag.

Terug
Naar boven