AndroidHealthClinic

Er is nog common sense in Nederland!

En waarom zou je een ander willen overtuigen van een bepaalde plicht? Als jij het gelooft (ook is al dat gebaseerd op een geschreven iets = domheid) is dat toch genoeg? Waarom dan een ander daarop willen wijzen?

Ik had het over moslims onder elkaar.
Er zijn genoeg moslims vandaag die zich niks aantrekken van wat de andere moslim met zijn religie doet; er zijn er echter ookk andere die zich geroepen voelen de moraalridder uit te hangen.

Ja, kijk, de Islam baseert zich op de Koran. De was origineel in het Arabsich.
Er worden tremen gebruikt die doorheen de jaren van betekenis is veranderd. Het is dus soms volledig een kwestie van interpretatie. En daar schuilt dan de oorzaak van veel verschillende visies in de Islamitische wereld. Maar dat is een goede zaak; Zo blijft men nadenken over de religie en kan ze evolueren. Het is dus gen strafrechtboek waar je alleen maar regeltjes dient op te volgen. Het is vooral een gids met één duidelijke leidraad: geloof in God, bedank hem via gebed, wees lief en goed met je medemens en geef aalmoezen aan de armen. Wees eerlijk, lieg niet en bedrieg niet, en denk er aan dat je slechte daden gevolgen zullen hebben. een moslim die dit doet is volgens mij de ideale burger. Maar.. jammer genoeg is het zo dat de mannen alleen maar die delen uit de koran nemen die hen kunnen dienen en de dingen die hen plichten opleggen vergeten ze vaak wel es.
De islam zoals hij hij in zijn beste vorm bestond, was tijdens het leven van Mohammed; toe, hij stierf is men zaken beginnen verdraaien en ontstond er al discussie over zijn opvolger; Tot de 10 de 11 de eeuw kende de islam en de Islamitsiche wereld een enorme bloei, en de Moslims werden door he Westen gerespecteerd voor hun beschaving. het westen was nog barbaars in vergelijking.
De islam begon zijn neerwaartse spiraal te krijgen toen men steeds radicaler werd en steeds minder spiritualisme werd toegestaan. Alle wetenschappen werden aan banden gelegd omdat de radicalen de macht hadden gegrepen en deze zeiden: alles wat we moeten weten, staat in de Koran dus houd maar op met die wetenschappen. Het is daar dat alles om zeep is gegaan.

Voor wie het interesseert, de voorloper van de sociologie, IBN khaldoun, schreef hier een zeer duidelijk werk over (reeds in de 14 de eeuw!)
laten we erbij vermelden door wie dit gebeurde, en dat was zeker niet door de eerste 2 kaliefen

Wat ik vind ddoet er niet toe; Als iemand zegt dat iets verplicht is omdat het in een boek staat en die gelovige wil dat geloven, dan moet je ook kunnen aantonen dat het wel degelijk in dat boek staat.
Als een moslim in de koran gelooft en gelooft dat hij de bevelen van god moet opvolgen, dan moet de persoon die een andere moslim wil overtuigen van een bepaalde plicht, dit kunnen aantonen met de teksten uit de Koran. Staat het er niet in, dan behoort het niet tot dfe islam.
als er staat, gehoorzaam de boodschapper, en de betreffende boodschapper geeft opdracht tot iets dan dien je te gehoorzamen. dat is volgens het boek, dus in opdracht van het boek leef je bolgens de soennah. easy as that.
Ondanks alle argumenten die ik geef TEGEN de hadieth (koran die zegt dat koran compleet is en dat he geen andere gids zal gebruiken dan de koran) bljf je afkomen met de hadieth. Dat je de soenna wil volgen houdt in dat je het voorbeeld van de profeet moet volgen. Je kan de profeet leren kenne via de koran. Hoe zouden de moslims anders goede moslims kunen geweest zijn na de dood van de profeet toen er nog geen sprake was van de verzameling van boekhari?

Er is geen bewijs n de koran dat de boerka verplicht of aan te raden is. Indegendeel, er zijn duidelijke indicaties dat het niet het geval is!

En dat vrouwen vrijwillig de boerka dragen zou best kunnen he, maar aangezien ze niet meer deelnemen aan het publieke leven, zal men dat niet kunnen verifieren en zullen er veel vrouwen hun rechten kwijtraken.
dat sahieh boekhaarie er toen niet was wil niet zeggen dat de ahadtih er niet waren, dus dat ze zonder de verzameling van boekhaarie o.a geen goede moslims konden zijn is onzin, want de mensen kenden deze zaken.
en nogmaals, voor sommige zaken is er opdracht in de Koran zoals het onderhouden van de gebeden, maar die zijn uitgelegd in de soennah, je kan de Islam niet loskoppelen van de soennah.
ja heb het toen niet opgezocht... :o

whehehe, valse informatie strooien :eek:

vind ik ook. wil je iets geloven mij best, maar val mij er a.u.b niet mee lastig.
is ook de bedoeling niet hoor :D
Ik had het over moslims onder elkaar.
Er zijn genoeg moslims vandaag die zich niks aantrekken van wat de andere moslim met zijn religie doet; er zijn er echter ookk andere die zich geroepen voelen de moraalridder uit te hangen.
hoe bedoel je dat "moraalridder" de islam leert immers dat de moslimgemeenschap de beste gemeenschap is die er voortgekomen is zolang men elkaar blijft aansporen/oproepen tot het goede en het kwade verbied

jammer dat veel moslims de koran verkeerd interpreteren

heel simpel gesteld. we leven in Nederland, een land dat niet de sharia heeft als rechtsysteem.
moslims dienen zich te houden aan de Nederlandse wet maar daarnaast wel de Islam zoveel mogelijk in die grenzen toe te passen. wanneer er hier dus een vrouw leeft die vanuit eigen wil en overtuiging de burka draagt, zal ze of maling hebben aan de regels. of ze zal nog minder de straat op gaan dan ze al deed. de kans dat ze hem niet meer zal dragen zie ik vrij klein namelijk.
daarnaast is het natuurlijk nu, voorheen en in de toekomst altijd moeilijk geweest voor mensen die totaal voor het geloof kiezen maar niet in staat zijn dit land te verlaten, hier te leven en zich in de maatschappij staande te houden. en dan heb ik het over de vrouw met de ghimaar, niqaab of burka en de man met de sunnah-kleding en de baard. de kansen die ze hebben, hoogopgeleid of niet, zijn meestal toch minder dan die van iemand met dezelfde opleiding die niet deze uiterlijke kenmerken heeft, maar dat zijn zaken waarvoor je zelf kiest.
degene die een burka of niqaab of wat dan ook draagt, of degene die in een lang gewaad met een flinke baard loopt, moet niet gaan rellen als hij of zij ergens voor afgewezen word, zo werkt het nu eenmaal, dat de politiek momenteel over de rug van de Islam punten probeerd binnen te halen en sommige partijen naast het praten over islam verder niets te melden hebben is een ander verhaal waar ik me persoonlijk van afkeer, teveel aandacht is niet goed in mijn ogen. voor beide partijen niet.
verder denk ik dat ik mijn standpunt wel duidelijk heb gemaakt, er gaat me teveel tijd in dit (al veel te lang geworden) topic zitten, dus mensen, de mazzel;)

Laatst bewerkt:
als er staat, gehoorzaam de boodschapper, en de betreffende boodschapper geeft opdracht tot iets dan dien je te gehoorzamen. dat is volgens het boek, dus in opdracht van het boek leef je bolgens de soennah. easy as that.

Ja idd maar hoe de proeet was kan je weten via de koran. heb je geen hadieth voor nodig.

je vergeet weer het argument dat stelt dat de koran zegt dat de koran compleet is en dat je tevens geen andere gids zal gebruiken.er is tevens een hadieths die zegt dat de profeet heeft gezegd dat je niks van hem mocht opschrijven.

, voor sommige zaken is er opdracht in de Koran zoals het onderhouden van de gebeden, maar die zijn uitgelegd in de soennah, je kan de Islam niet loskoppelen van de soennah.

:

Dus jij zegt dus dat de koran niet compleet is? Dan ben je in strijd met de Koran want de Koran zegt dat de Koran compleet is

en ik heb je reeds gezegd dat je leerde bidden door van vader op zoon het op te volgen. Je leerde niet bidden door de arabische hadieth te gaan bestuderen.

ik kijk altijd met veel fascinatie naar vrouewen die een burka dragen en kan er maar niet aan wennen(omdat het zo indruist tegen mijn beeld van een mens?? ), en ik vind ok dat de burka niet hoort in de nederlandse samenleving..

ik kijk altijd met veel fascinatie naar vrouewen die een burka dragen (omdat het zo indruist tegen mijn beeld van een mens?? ), en ik vind ok dat de burka niet hoort in de nederlandse samenleving..

Ik zeg altijd: pas de internationale wetgeving toe;
dan is het verbod op de boerka verdedigbaar omdat het de vwn schendt.

Wanneer burka's niet worden verboden is het wachten tot er misbruik van wordt gemaakt bij criminele activiteiten. In islamitische landen wordt dit niet gedaan omdat er respect voor is, in Westerse landen is dit niet zo.. Wanneer er een burka wil worden gedragen mag dat van mij maar niet in het openbaar..

Inderdaad; Maar er komen steeds meer moslims die door hun hogere opleiding steeds meer zaken in vraag gaan stellen. Ze worden gelukkig steeds progressiever.

Een fase die we in Nederland allang hebben gehad...En nu dus voor een 2e godsdienst weer eens dunnetjes over moeten gaan doen...Pfff...Scheiding van kerk en staat is er niet voor niets, laat iedereen geloven wat hij/zij wil, en laten we ons niet vermoeien met het opleggen van subjectiviteiten...

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Battle der Islamisten hier met Sport 2000 en onze Man die Alles Verdraait.:D

Ik vraag me altijd af waarom gelovigen altijd zo drammen en andere wetten willen en dus de wetgeving van een land niet respecteren.

Wij hebben hier scheiding van kerk en staat en dat is niet voor niets.
Als je dat niet bevalt, ga lekker in een Islamistisch land wonen en laat de mensen die de Nederlandse wet WEL respecteren met rust.

Wanneer burka's niet worden verboden is het wachten tot er misbruik van wordt gemaakt bij criminele activiteiten. In islamitische landen wordt dit niet gedaan omdat er respect voor is, in Westerse landen is dit niet zo.. Wanneer er een burka wil worden gedragen mag dat van mij maar niet in het openbaar..

Ik ben het zowaar eens met je eens.

Ja idd maar hoe de proeet was kan je weten via de koran. heb je geen hadieth voor nodig.

je vergeet weer het argument dat stelt dat de koran zegt dat de koran compleet is en dat je tevens geen andere gids zal gebruiken.er is tevens een hadieths die zegt dat de profeet heeft gezegd dat je niks van hem mocht opschrijven.
dus je kent zijn totale levenswijze via de Koran? knappe jongen ben je dan zeg :thumbup: ik vergat je argument noiet maar ging er juist op in wat je blijkbaar niet duidelijk word. overigens ben jij degene die al pagina's lang wat negeert maar dat vergeet je ondertussen?
Dus jij zegt dus dat de koran niet compleet is? Dan ben je in strijd met de Koran want de Koran zegt dat de Koran compleet is

en ik heb je reeds gezegd dat je leerde bidden door van vader op zoon het op te volgen. Je leerde niet bidden door de arabische hadieth te gaan bestuderen.
dus jij weet hoe ik leerde bidden? erg apart, echt heel erg apart, je kent me niet maar weet het allemaal precies? ik heb het wel op die wijze geleerd dus dat argument slaat ook als een tang op een varken.
ik zeg ook totaal niet dat de koran niet compleet is, dat probeer je mij in de mond te leggen lijkt het. dus jij leeft de islam na zonder het gebruik van de soennah?
overigens is deze discussie net als de vorige waren met jou, je hebt een bepaald blikveld wat je niet wilt verruimen, daar ben je al vele malen op gewezen maar je hebt het nog steeds niet veranderd.
vandaar dat ik de discussie met jou maar moet sluiten, het kost meer energie dan dat het wat oplevert
Battle der Islamisten hier met Sport 2000 en onze Man die Alles Verdraait.:D

Ik vraag me altijd af waarom gelovigen altijd zo drammen en andere wetten willen en dus de wetgeving van een land niet respecteren.

Wij hebben hier scheiding van kerk en staat en dat is niet voor niets.
Als je dat niet bevalt, ga lekker in een Islamistisch land wonen en laat de mensen die de Nederlandse wet WEL respecteren met rust.
zo zie je maar weer thinkalot, ook anderen zien dat je de zaken aan het verdraaien bent. @;DBC betaal jij het? niet iedereen die wil kan ook weg, dat weet jij net zo goed als ik

dus jij weet hoe ik leerde bidden? erg apart, echt heel erg apart, je kent me niet maar weet het allemaal precies? ik heb het wel op die wijze geleerd dus dat argument slaat ook als een tang op een varken.
ik zeg ook totaal niet dat de koran niet compleet is, dat probeer je mij in de mond te leggen lijkt het. dus jij leeft de islam na zonder het gebruik van de soennah?

Dus jij leerde bidden nadat je klassiek arabisch had geleerd, en de Koran volledig had gelezen en de hadiet diz uit 7250 teksten bestaan. Dan leerde je wel heel laat bidden. Wees eerlij; Je leerde biddedn in de mooske of door je vader, niet door oude Klassieke arabische teksten te lezen.

en je zegt dat je niet zei dat de kOran niet compleet is. je zegt dat je de soenah moet volgen en dat je die niet kan via de Koran alleen;
dus heb je iets nodig om de koran te vervolledigen; wat je dient te vervolledigen is dus niet volledig; Maaer de koran zegt dat hij compleet is.

Je spreekt jezelf tegen.

Terug
Naar boven