AndroidHealthClinic

Er is nog common sense in Nederland!

Ik heb nog nooit iemand met een burka zien lopen ???

• Topic Starter Topic Starter
Nou, de keren dat ik ze zag zijn nog steeds op 1 hand te tellen maar heb ze wel gezien. Je schrikt je -serieus- KAPOT als je zo'n spook op pootjes met een rastertje als spiekgat ziet aanlopen, het is gewoon eng.

Mijn bovenbuurvrouw draagt een burka. Verschrikkelijk ding, zie je twee van die dreumesen aan haar hand lopen, onderweg naar school.
Heb haar ooit 1x gezien, dat was toen de postbode een pakketje bij hen had afgeleverd dat voor mij bestemd was. Ze zag er nog best goed uit (jong vrouwtje, terwijl die vent dik in de 40 zit), maar ze schrok zich kapot omdat ze waarschijnlijk haar man had verwacht. Ze droeg namelijk niet eens een hoofddoek en ze sprintte ervandoor. Na 3 minuten stond ze in vol ornaat dat pakketje aan me te geven, echt heeeeeel apart.

Mijn bovenbuurvrouw draagt een burka. Verschrikkelijk ding, zie je twee van die dreumesen aan haar hand lopen, onderweg naar school.
Heb haar ooit 1x gezien, dat was toen de postbode een pakketje bij hen had afgeleverd dat voor mij bestemd was. Ze zag er nog best goed uit (jong vrouwtje, terwijl die vent dik in de 40 zit), maar ze schrok zich kapot omdat ze waarschijnlijk haar man had verwacht. Ze droeg namelijk niet eens een hoofddoek en ze sprintte ervandoor. Na 3 minuten stond ze in vol ornaat dat pakketje aan me te geven, echt heeeeeel apart.

Damn zonder hoofddoek! Heeft die ff geluk dat je d'r niet ter plekke verkracht hebt.

Met al dat naakt enzo... :rolleyes:

wat een heerlijk straatbeeld :cool:

maar ff serieus, wat zijn de gevolgen als je de burka wel draagt in het openbaar? is dat al bekend?

welke reli's zijn er radicaal dan? radicaal is iets wat gebasseerd word op gevoel, wat de 1 radicaal vind, vind de ander normaal.

waarom blijf je met de taliban als voorbeeld komen, laten we het eens hebben over Nederland, er zijn zoveel vrouwen die nu ghimaar dragen en zodra ze getrouwd zijn en de man verdiend genoeg geld om samen van te leven ze de burka willen dragen. en hier loopt geen taliban in de supermarkt of op postkantoor om ze in de gaten te houden hoor, dit doen ze uit eigen overwegingen.

je beantwoord mijn vraag nog steeds niet???
zoals je ongetwijfeld zult weten zegt de Koran ook "En onderhoudt de Salaat en geeft de Zakaat en gehoorzaamt de
boodschapper. Hopelijk zullen jullie begenadigd worden." (Soerat an-
Noer (24), aayah 56)
daarmee leren we dus dat we niet alleen naar de Koran maar ook naar de soennah dienen te leven. als we de hadieth niet hadden was het geloof niet zoals we het nu kennen. je baseren op de Koran is goed, maar als daar geen antwoord in te vinden was, zocht men die in de soennah.

dat is dan iets wat aan die mannen ligt en niet aan de islam, maar dat weet je zelf ook wel. overigens is voor mij het uitgaans leven niet hetzelfde als het dagelijkse leven, daar kom je de groep tegen die de rest van de week op de hoek van de straat hangt, vanuit de Islam word de man regels opgelegd ivm de omgang met vrouwen en andersom. wat je tegenwoordig ziet is een gesluierde vrouw met daarnaast een man in spijkerbroek en g-star shirt. dat is ook niet hoe het hoort, maar ja, ik kan wel een hoop roepen, de praktijk heeft uitgewezen dat niet echt overkomt.
maar de toekomst gaat uitkomst bieden:)

Ondanks alle argumenten die ik geef TEGEN de hadieth (koran die zegt dat koran compleet is en dat he geen andere gids zal gebruiken dan de koran) bljf je afkomen met de hadieth. Dat je de soenna wil volgen houdt in dat je het voorbeeld van de profeet moet volgen. Je kan de profeet leren kenne via de koran. Hoe zouden de moslims anders goede moslims kunen geweest zijn na de dood van de profeet toen er nog geen sprake was van de verzameling van boekhari?

Er is geen bewijs n de koran dat de boerka verplicht of aan te raden is. Indegendeel, er zijn duidelijke indicaties dat het niet het geval is!

En dat vrouwen vrijwillig de boerka dragen zou best kunnen he, maar aangezien ze niet meer deelnemen aan het publieke leven, zal men dat niet kunnen verifieren en zullen er veel vrouwen hun rechten kwijtraken.

Ondanks alle argumenten die ik geef TEGEN de hadieth (koran die zegt dat koran compleet is en dat he geen andere gids zal gebruiken dan de koran) bljf je afkomen met de hadieth. Dat je de soenna wil volgen houdt in dat je het voorbeeld van de profeet moet volgen. Je kan de profeet leren kenne via de koran. Hoe zouden de moslims anders goede moslims kunen geweest zijn na de dood van de profeet toen er nog geen sprake was van de verzameling van boekhari?

Er is geen bewijs n de koran dat de boerka verplicht of aan te raden is. Indegendeel, er zijn duidelijke indicaties dat het niet het geval is!

En dat vrouwen vrijwillig de boerka dragen zou best kunnen he, maar aangezien ze niet meer deelnemen aan het publieke leven, zal men dat niet kunnen verifieren en zullen er veel vrouwen hun rechten kwijtraken.
Vind je het niet heel simpel van jezelf dat je je levenovertuiging baseert op een boek wat gewoon door mensen is geschreven en alles wat daar in staat voor waarheid aanneemt?

Vind je het niet heel simpel van jezelf dat je je levenovertuiging baseert op een boek wat gewoon door mensen is geschreven en alles wat daar in staat voor waarheid aanneemt?

Wat ik vind ddoet er niet toe; Als iemand zegt dat iets verplicht is omdat het in een boek staat en die gelovige wil dat geloven, dan moet je ook kunnen aantonen dat het wel degelijk in dat boek staat.
Als een moslim in de koran gelooft en gelooft dat hij de bevelen van god moet opvolgen, dan moet de persoon die een andere moslim wil overtuigen van een bepaalde plicht, dit kunnen aantonen met de teksten uit de Koran. Staat het er niet in, dan behoort het niet tot dfe islam.

Wat ik vind ddoet er niet toe; Als iemand zegt dat iets verplicht is omdat het in een boek staat en die gelovige wil dat geloven, dan moet je ook kunnen aantonen dat het wel degelijk in dat boek staat.
Als een moslim in de koran gelooft en gelooft dat hij de bevelen van god moet opvolgen, dan moet de persoon die een andere moslim wil overtuigen van een bepaalde plicht, dit kunnen aantonen met de teksten uit de Koran. Staat het er niet in, dan behoort het niet tot dfe islam.

complexe zaak hoor de Islam. De kerk is al blij als er wat oudjes opdagen voor de misviering. :D

complexe zaak hoor de Islam. De kerk is al blij als er wat oudjes opdagen voor de misviering. :D

Ja, kijk, de Islam baseert zich op de Koran. De was origineel in het Arabsich.
Er worden tremen gebruikt die doorheen de jaren van betekenis is veranderd. Het is dus soms volledig een kwestie van interpretatie. En daar schuilt dan de oorzaak van veel verschillende visies in de Islamitische wereld. Maar dat is een goede zaak; Zo blijft men nadenken over de religie en kan ze evolueren. Het is dus gen strafrechtboek waar je alleen maar regeltjes dient op te volgen. Het is vooral een gids met één duidelijke leidraad: geloof in God, bedank hem via gebed, wees lief en goed met je medemens en geef aalmoezen aan de armen. Wees eerlijk, lieg niet en bedrieg niet, en denk er aan dat je slechte daden gevolgen zullen hebben. een moslim die dit doet is volgens mij de ideale burger. Maar.. jammer genoeg is het zo dat de mannen alleen maar die delen uit de koran nemen die hen kunnen dienen en de dingen die hen plichten opleggen vergeten ze vaak wel es.
De islam zoals hij hij in zijn beste vorm bestond, was tijdens het leven van Mohammed; toe, hij stierf is men zaken beginnen verdraaien en ontstond er al discussie over zijn opvolger; Tot de 10 de 11 de eeuw kende de islam en de Islamitsiche wereld een enorme bloei, en de Moslims werden door he Westen gerespecteerd voor hun beschaving. het westen was nog barbaars in vergelijking.
De islam begon zijn neerwaartse spiraal te krijgen toen men steeds radicaler werd en steeds minder spiritualisme werd toegestaan. Alle wetenschappen werden aan banden gelegd omdat de radicalen de macht hadden gegrepen en deze zeiden: alles wat we moeten weten, staat in de Koran dus houd maar op met die wetenschappen. Het is daar dat alles om zeep is gegaan.

Voor wie het interesseert, de voorloper van de sociologie, IBN khaldoun, schreef hier een zeer duidelijk werk over (reeds in de 14 de eeuw!)

En waarom zou je een ander willen overtuigen van een bepaalde plicht? Als jij het gelooft (ook is al dat gebaseerd op een geschreven iets = domheid) is dat toch genoeg? Waarom dan een ander daarop willen wijzen?

vind ik ook. wil je iets geloven mij best, maar val mij er a.u.b niet mee lastig.

Terug
Naar boven