Fitness Seller

Eric = slim?

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
'Intelligente mensen vaker vegetariër'

Uitgegeven: 15 december 2006 06:15

LONDEN - Kinderen met een hoog IQ hebben een grotere kans om later vegetariër te worden dan die met een lage intelligentie. Dat blijkt uit een vrijdag gepubliceerd Brits onderzoek onder ruim 8000 mannen en vrouwen van dertig jaar oud.

Van alle deelnemers werd op tienjarige leeftijd de intelligentie gemeten. Hoe hoger het IQ, hoe groter de kans dat ze er op latere leeftijd voor kozen geen vlees meer te eten. Bij een stijging van de IQ-score met vijftien punten, steeg de kans dat iemand vegetariër is met 38 procent.

De resultaten komen overeen met eerdere onderzoeken die uitwezen dat intelligente mensen vaker gezonder eten.

nu.nl/algemeen | 'Intelligente mensen vaker vegetariër'

lol.....

vage shit. I wouldn´t change my steak for some soja garbage though..:D

Goed onderzoek!!!

Helaas, het werkt niet de andere kant uit. Van geen vlees eten wordt je niet slimmer.

"Slimme" mensen denken te veel na over het leed wat ze dieren en het milieu veroorzaken en zijn zich veel te veel bewust van de consequenties van hun gedrag.

Het heeft inderdaad met bewuste keuzes te maken. Zomaar vlees laten liggen en denken dat je intelligenter gaat worden is niet het geval.

Het onderzoek is gedaan onder 8.000 personen, kan dus wel representatief genoemd worden.

Kan niet anders dan de waarheid zijn. Namelijk hoe dommer de mens, hoe meer de volgende leus van toepassing is:

"Als het vet, en als het maar vlees is"

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Bouwvakkers, die hem vooral op donderdag en vrijdag bezoeken, lieten weten niet genoeg te hebben aan de normale ‘balletjes’.

Leeuwarder Courant

En zonder denigrerend te worden: bouwvakkers zijn doorgaans niet de mensen in de samenleving met de hoogste intelligentie.

"Slimme" mensen denken te veel na over het leed wat ze dieren en het milieu veroorzaken en zijn zich veel te veel bewust van de consequenties van hun gedrag.

Eric = HSP-er :eek:

Oh ja imo is een slimme bodybuilder er eentje die wel vlees eet. Heel bewust over nagedacht. Maar om de bioindustrie niet te supporten haal ik alleen bio vlees. En ik eet vaker vis die niet bedreigd zijn en dolfijn/albatros vriendelijk

Laatst bewerkt:
Albert Einstein en Leonardo da Vinci waren ook vegetariers :) Op zich niets mis mee om een matige hoeveelheid vis, gevogelte en zuivel/eier producten te eten, je kan prima net zo gezond zijn zolang je daarnaast maar voldoende plantaardig eet. Lijkt me logisch dat slimme mensen meer begrijpen welke voeding gezond is en welke niet, daar zitten dan procentueel meer vegetariers tussen aangezien een Westerse, eenzijdige en daardoor ongezonde voeding meestal grotendeels dierlijk is.

Kan me er wel iets bij voorstellen. Slimmere mensen zullen meer nadenken over hun eten, en sommigen zullen tot de conclusie komen dat je beter geen vlees kan eten.

Ohw, dan moet ik ook maar vegetariër worden!

Dit onderzoek is een belediging voor een ieder die van een lekker lappie vlees knabbelen houdt.

Nie hatuuhhhhh!!

Zo wat toevallig :p

nu je het zegt...

De mensen in mijn omgeving die vegetarisch leven of zelfs veganistisch (zoals de zanger/bassist van onze band) zijn allemaal behoorlijk intelligent.

Valt wat aan dat onderzoek te relativeren..

Mensen uit een arm arbeidersmilieu hebben geen geld voor extra "luxe" zoals vegetatieve maaltijden, en dus wordt daar wél vlees gegeten omdat het zo goedkoop is. De kinderen zullen in de meeste gevallen dan ook geen wonderkinderen zijn in wiskunde of talen omdat het niet "in de familie zit" om het bot te zeggen, en als er toch een paar slimmeriken inzitten zou dat zelden tot uiting komen omdat ze niet op de beste scholen of richtingen zitten en omdat hun milieu allicht niet zoiets aanmoedigt (want wat doe je na je lager onderwijs of middelbaar als je toch geen universiteit of hogeschool kan betalen?).

Ik zie het vast wat te zwart-wit en te stereotyp, maar een 100% objectief onderzoek is het niet :).

Luxe? Welke luxe? Vlees is een luxe, mijn voeding is toch echt goedkoper dan wat een vleeseter kwijt is per week aan voeding.

In de luxe' derde wereldlanden eten de mensen ook overwegende vegetarisch. Niet uit vrije keuze, maar simpelweg omdat ze de luxe van vlees niet kunnen veroorloven.

Terug
Naar boven