Fitness Seller

Eric = slim?

Luxe? Welke luxe? Vlees is een luxe, mijn voeding is toch echt goedkoper dan wat een vleeseter kwijt is per week aan voeding.

In de luxe' derde wereldlanden eten de mensen ook overwegende vegetarisch. Niet uit vrije keuze, maar simpelweg omdat ze de luxe van vlees niet kunnen veroorloven.

vlees is imo zelfs veel te goedkoop.

Ik denk dat wanneer je onderzoek doet naar ander gedrag op basis van principes dat je dan altijd op dit soort uitslagen uitkomt. Bijvoorbeeld het kopen van scharreleieren. Mensen die er bepaalde standvastige principes op na houden hebben daar over nagedacht. Slimmere mensen denken vaker na. Er zullen net zoveel slimme mensen vlees eten, alleen zullen er niet zoveel (relatief gezien) 'domme' mensen vegetarier zijn omdat domme mensen niet zo snel geneigd zijn te denken over principes, de denken over gedrag dat door de maatschappij als normaal is bestempeld en daarover na te denken. Slimmere mensen neigen vaker buiten hun omgevingskadertje te denken, nemen niet alles voor waar aan.

Ik ken 2 vegetariers. M'n beste vriend, veruit meest intelligente persoon in mijn sociale circel en een kennis die redelijk intelligent is. Naar mijn bescheiden inschatting.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat wanneer je onderzoek doet naar ander gedrag op basis van principes dat je dan altijd op dit soort uitslagen uitkomt. Bijvoorbeeld het kopen van scharreleieren. Mensen die er bepaalde standvastige principes op na houden hebben daar over nagedacht. Slimmere mensen denken vaker na. Er zullen net zoveel slimme mensen vlees eten, alleen zullen er niet zoveel 'domme' mensen vegetarier zijn omdat domme mensen niet zo snel geneigd zijn te denken over principes, de denken over gedrag dat door de maatschappij als normaal is bestempeld en daarover na te denken. Slimmere mensen neigen vaker buiten hun omgevingskadertje te denken, nemen niet alles voor waar aan.

Ik ken 2 vegetariers. M'n beste vriend, veruit meest intelligente persoon in mijn sociale circel en een kennis die redelijk intelligent is. Naar mijn bescheiden inschatting.

Scharreleieren. Imo ook een wassen neus....

Het gaat niet zozeer over wat nu waarheid is, het gaat erover dat het een voorbeeld is van gedrag dat voortkomt uit nadenken, het hebben van een principe.

Het gaat niet zozeer over wat nu waarheid is, het gaat erover dat het een voorbeeld is van gedrag dat voortkomt uit nadenken, het hebben van een principe.

ik snap wat je wilt zeggen hoor, maar scharreleieren zijn dan imo juist een slecht voorbeeld.
Dan moet je echt gaan voor biologische eieren. Vrije uitloop, genoeg ruimte etc. Dat garandeert 'scharrel' dus niet.

Valt wat aan dat onderzoek te relativeren..

Mensen uit een arm arbeidersmilieu hebben geen geld voor extra "luxe" zoals vegetatieve maaltijden, en dus wordt daar wél vlees gegeten omdat het zo goedkoop is. De kinderen zullen in de meeste gevallen dan ook geen wonderkinderen zijn in wiskunde of talen omdat het niet "in de familie zit" om het bot te zeggen, en als er toch een paar slimmeriken inzitten zou dat zelden tot uiting komen omdat ze niet op de beste scholen of richtingen zitten en omdat hun milieu allicht niet zoiets aanmoedigt (want wat doe je na je lager onderwijs of middelbaar als je toch geen universiteit of hogeschool kan betalen?).

Ik zie het vast wat te zwart-wit en te stereotyp, maar een 100% objectief onderzoek is het niet :).
Huh? Vlees goedkoop? Doe jij zelf de boodschappen?

Vlees is echt het duurste wat er op je bord ligt hoor. Ja, en ook gehakt.

Mensen (en zo ook slimme mensen) willen zich graag onderscheiden van de rest. Door geen vlees te eten lokken zij vragen uit van anderen, zodat zij een intelectueel antwoord kunnen geven en daardoor kunnen laten zien hoe slim men wel niet is.

Je kan er lang over lullen en zoveel over nadenken als je wilt, feit is dat de mens een omnivoor is en de meesten vlees lekker vinden. Vreten dat vlees dus!

Haha dat vind ik echt een strakke reply Thomas.. Volgens mij is er ook een verband tussen Links en vegetarisch..

Niet echt eigelijk. Linkse mensen zijn domme gevoelsmensen terwijl vegetariers d.m.v. rationeel denken intellectueel proberen over te komen :D

EricR kan dus eigelijk niet bestaan, behalve als hij meerdere persoonlijkheden heeft. De man is geestelijk verstoord.

Mensen (en zo ook slimme mensen) willen zich graag onderscheiden van de rest. Door geen vlees te eten lokken zij vragen uit van anderen, zodat zij een intelectueel antwoord kunnen geven en daardoor kunnen laten zien hoe slim men wel niet is.

Je kan er lang over lullen en zoveel over nadenken als je wilt, feit is dat de mens een omnivoor is en de meesten vlees lekker vinden. Vreten dat vlees dus!

Tja en dan komt er een onderzoek onder 8000 personen dat het ook nog eens bevestigd...

Haha dat vind ik echt een strakke reply Thomas.. Volgens mij is er ook een verband tussen Links en vegetarisch..

Wat voor verband? Gaasverband, rekverband? Drukverband misschien? Of zalfgaas?

Omnivoor, atheist, christelijk, links of rechts, bovenal heeft de mens zijn denkvermogen zodanig ontwikkeld dat hij zichzelf kan definieeren. Stel je voor dat er generaties lang alleen maar plantaardig voedsel gaat worden gegeten. Op een gegeven moment zullen we onszelf niet meer als omnivoor zien, dit brengt ook lichamelijke veranderingen met zich mee indien nodig. Darwin enzo.

zegt niks natuurlijk dit onderzoek, misschien was de populatie in dat onderzoek van mensen die nu een verschil van 15 punten hadden zeer gering.

Kan me er wel iets bij voorstellen. Slimmere mensen zullen meer nadenken over hun eten, en sommigen zullen tot de conclusie komen dat je beter geen vlees kan eten.

Of ze zijn te naïef om te snappen dat het weinig uitmaakt of ze het wel of niet eten.

Mensen die het doen voor hun geloof, oké, heb ik geen probleem mee.
Maar de mensen die uit 'principe' geen vlees eten.... :dunno:

Omnivoor, atheist, christelijk, links of rechts, bovenal heeft de mens zijn denkvermogen zodanig ontwikkeld dat hij zichzelf kan definieeren. Stel je voor dat er generaties lang alleen maar plantaardig voedsel gaat worden gegeten. Op een gegeven moment zullen we onszelf niet meer als omnivoor zien, dit brengt ook lichamelijke veranderingen met zich mee indien nodig. Darwin enzo.

Wij mogen dan wel in staat zijn om complex te kunnen denken, op dit moment zijn wij omnivoor. Indien het niet eten van vlees evolutionaire voordelen heeft, waardoor vegetariers zich succesvoller voortplanten dan vleeseters zal de mens zich misschien kunnen "transformeren" in een herbivoor. Ik weet niet of vlees de reproductie kansen verkleint, maar ik denk het niet, anders waren wij namelijk gewoon herbivoor geworden. Er is dus (nog) geen reden om aan te nemen dat de mens herbivoor zal worden.

Tja, wat is intelligentie?

Bewust (kunnen) nadenken is een vorm van intelligentie, maar er zijn ook zat intelligente mensen zonder deze abiliteit. En met alleen deze vorm van intelligentie (hippies) ga je ook niet ver komen in deze wereld.

anders waren wij namelijk gewoon herbivoor geworden. Er is dus (nog) geen reden om aan te nemen dat de mens herbivoor zal worden.

De mensheid en onze maatschappij is zich vooral in gaan delen op basis van moraal en principes in tegenstelling tot de andere levensvormen. Wij hebben als enige een tussenstation genaamd moraal tussen de stations 'handelen' en 'behoefte'.

Tja, wat is intelligentie?

Bewust (kunnen) nadenken is een vorm van intelligentie, maar er zijn ook zat intelligente mensen zonder deze abiliteit. En met alleen deze vorm van intelligentie (hippies) ga je ook niet ver komen in deze wereld.

Welke mensen kunnen dan niet bewust nadenken? M'n moeder werkt met zwaar gehandicapte mensen en toch kan je die tot een bepaalde hoogte betrappen op bewust handelen.

Daarnaast is het hokjesgeest denken ook niet echt kenmerkend voor intelligentie.

Ben het wel met je eens dat intelligentie een vaag begrip is, waar ik nog nooit een afdekkende definitie van heb gehoord of gelezen.

eet alleen kip en vis, van vlees ga ik aan de dunne.

Tot zover deze constructieve bijdrage van vrijdag 15 december 2006

Terug
Naar boven