AndroidHealthClinic

Ervaringen met borderline?

• Topic Starter Topic Starter
Je bent iets te begaan met haar lijkt het. Klinkt hard, maar een kant in haar vindt het reuze spannend om met iemand zoals jij te gaan, kijken tot hoever ze kan gaan met een getrouwde vent. Stel jij houdt dit in stand en gaat straks elders wonen ben je lang niet zo interessant, ik moet nog zien dat de borderliner in haar het dan nog volhoudt met je. En jij lijkt in dit topic iets te onderdanig voor een typische borderliner, dus saai (en makkelijk). Een typische borderliner zal, generaliserend, jou aan jezelf doen laten twijfelen met betrekking tot empathie, betrokkenheid en mannelijkheid. Je zal het linksom of rechtsom niet goed doen op de lange termijn.
Klopt, ik ben heel erg begaan met haar... Ik blijf ervan overtuigd dat het een goeie vrouw is en ze heeft dingen meegemaakt die ze niet verdiende. Ik praat wel niet goed wat ze nu doet en zal met een heel goeie verklaring moeten afkomen. Wat je zegt over hoever ze kan gaan met een getrouwde vent klopt niet volgens mij want ik weet dat ze het zelf heel moeilijk heeft met dit aspect en dit niet fake is.... Wat het te onderdanig betreft: ik zoek net tips hoe ik met zo iemand moet omgaan...

Ik denk dat de tip hier luidt: "Niet".

Het lijkt er meer op dat dat niet een aanvaardbare tip is voor jou.. maar daar kunnen wij ook niets aan doen.

Een borderliner is niet per se slecht, zal ze ook niet zijn. Maar haar gedrag heeft zo zijn uitwerking op mensen die van nature meer in balans zijn dan haar. Het is alsof borderliners, over het algemeen, met mensen omgaan op een manier die doet denken aan een appel schillen, dan hap voor hap nemen tot het klokhuis overblijft en deze vervolgens weggooien en op naar de volgende.

Ik denk dat de tip hier luidt: "Niet".

Het lijkt er meer op dat dat niet een aanvaardbare tip is voor jou.. maar daar kunnen wij ook niets aan doen.
Ik besef het zelf ook wel :) Alleen zijn mijn gevoelens nog niet echt mee, van de top naar nu is nogal snel gegaan...

Het lijkt er meer op dat dat niet een aanvaardbare tip is voor jou.
Ts zal zich eerlijk moeten afvragen wat voor hem de voordelen zijn om hiermee door te gaan, en die zijn er voor hem want ze wegen zwaarder dan de nadelen. Kan confronterend zijn maar je zal er een andere vorm aan moeten willen geven dan je nu doet anders kom je er niet gemakkelijk af en zal je belanden in het drijfzand waar harpep eerder over schreef.

Niet met mensen met borderliner een relatie nemen. Van alle psychiatrisch patienten zijn borderliners veruit het ergs.

Ts zal zich eerlijk moeten afvragen wat voor hem de voordelen zijn om hiermee door te gaan, en die zijn er voor hem want ze wegen zwaarder dan de nadelen. Kan confronterend zijn maar je zal er een andere vorm aan moeten willen geven dan je nu doet anders kom je er niet gemakkelijk af en zal je belanden in het drijfzand waar harpep eerder over schreef.
Tsja de voordelen: in die paar maanden ben ik echt gevoelens voor haar beginnen krijgen en vond ik het een fantastische vrouw (de goeie vorm dan) waarmee ik echt wou zien hoever we samen konden geraken...
Maar inderdaad op dit moment zal ik het moeten achterlaten en afwachten of er van haar kant nog iets komt en wat er dan nog overschiet... Het afwachten lukt soms goed (na alles wat ik hier lees bv), andere momenten dan weer veel minder moet ik zeggen...

Mijn advies, het laatste, is om dit volledig rationeel te gaan benaderen en je gevoel lekker laten voor wat het is. Of je zal jezelf laten manipuleren, meetrekken, eigen grenzen overgaan en wie weet wat nog meer (zelfrespect verliezen?).

En verder;

Mijn advies, het laatste, is om dit volledig rationeel te gaan benaderen en je gevoel lekker laten voor wat het is. Of je zal jezelf laten manipuleren, meetrekken, eigen grenzen overgaan en wie weet wat nog meer (zelfrespect verliezen?).

En verder;

Bedankt voor het advies, ik zal het inderdaad moeten loslaten nu. Iets complexer dan in Pulp Fiction ;)

Borderline of niet, ik zou je aanraden om eerst je eigen leven volledig op de rails te krijgen in plaats van je in te laten met emotioneel labiele mensen. Hoop verder dat je niet vergeet dat je de vader van een kind bent, ook al ben je gescheiden van zijn moeder.

Bereid je maar voor op sms'jes waarin ze dreigt met zelfmoord ;)

Borderline of niet, ik zou je aanraden om eerst je eigen leven volledig op de rails te krijgen in plaats van je in te laten met emotioneel labiele mensen. Hoop verder dat je niet vergeet dat je de vader van een kind bent, ook al ben je gescheiden van zijn moeder.

Bereid je maar voor op sms'jes waarin ze dreigt met zelfmoord ;)
Nee, klopt, zoals iedereen hier zegt, ga dat inderdaad proberen...
Zoals gezegd: geen ervaring met borderline maar waarom zou ze dat soort smsen nog sturen naar me als ze nu nx meer van me lijkt te moeten weten?

Zoals gezegd: geen ervaring met borderline maar waarom zou ze dat soort smsen nog sturen naar me als ze nu nx meer van me lijkt te moeten weten?
Aantrekken-afstoten. Lees je verhaal nog eens door dan zie je dat het constant zo gaat.

Don't stick your d*ck in crazy...

Borderline is de duivel. Mijn hele familie werkt in de zorg/psychiatrie en ze beamen allemaal dat borderline echt de meest verschrikkelijke aandoening is om mee om te gaan. Gif drinken (maar uiteraard niet genoeg zodat ze doodgaan!!) en dan lekker zielig doen in het ziekenhuis etc etc etc. Geen aandacht aan geven en afkappen. Als je er wel mee doorgaat, dan heb je waarschijnlijk zelf ook een borderline stoornis of een andere psychische aandoening... of je bent een masochist.

Terug
Naar boven