AndroidHealthClinic

Ervaringen

YaronKolkman

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
77kg
Vetpercentage
9%
Krachtsporters bouwen sneller kracht op als ze elke week trainen met een ander gewicht, zodat ze de ene week wat meer, en de andere week wat minder herhalingen kunnen maken...........

......... hoeveel sterker de proefpersonen waren geworden. De figuren hieronder vergelijken de progressie van de drie groepen bij het bankdrukken en de leg-press. De non-periodized-groep ging nauwelijks vooruit, de linear periodized-groep deed het iets beter. Maar de progressie van de non-linear periodized-groep overtrof die van de andere groepen.

Link website
: http://www.ergogenics.org/gezondheid92.html

Mijn vraag: Hebben jullie ervaring in soortgelijke trainingen? Maak je meer progressie als je op deze manier traint, dan gewoon 3x8. Klopt deze informatie?

Ik hoor graag meningen.

Mijn ervaring wijst dezelfde kant op. Ben wat dat betreft wel een fan van APRE (Autoregulatory Progressive Resistance Exercis)

Mijn ervaring wijst dezelfde kant op. Ben wat dat betreft wel een fan van APRE (Autoregulatory Progressive Resistance Exercis)

Nu was APRE dacht ik toch wel meer gericht op je 'vorm' van je trainingsdag toch? Daarmee bedoel ik, als het te zwaar voelt pak je lichter en andersom. In tegenstelling tot van tevoren bepalen of je 70%1RM of 85%1RM gaat doen.

Komt soms misschien op hetzelfde neer, maar was dat dacht ik niet helemaal.

Als beginner kun je prima gains maken op een lineair schema, maar als gevorderde echt niet.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, bedankt voor de reacties!

klopt wat hier wordt gezegd.

Klopt naar mijn ervaring helemaal. Linair gaat te hard en hardlopers zijn doodlopers in dit wereldje.

• Topic Starter Topic Starter
Oke thanks guys!

Terug
Naar boven